סיקור המשחק (מחזור 25)

סיקור המשחק (מחזור 25)

כמה מילות פתיחה
אפשר לתרץ את ההפסד, להגיד שרוב השחקנים שלנו השבוע שיחקו בניבחרת הבוגרת ועוד 4 באולימפית. שנישארו לשום רק 4 שהם גם ככה לא בהרכב שז'וטאוטס שנורא חשוב לחיפה פצוע כל אלה אמנם נכונים אבל הם לא יכולים להסביר רבע שעה של חוסר ריכוז בהגנה של חיפה הספיקו למכבי ת"א להבקיע שני שערים וליקבוע את ה 2:0 לזכות ת"א. את המחצית השניה של המשחק הייתי מסכם בשני מילים צהוב שחור. שהתחלתי ליכתוב את הסיקור הזה חשבתי שיש טעם חשבתי שאני יהנה ליכתוב אותו, בסוף המישחק אני חושב אחרת, אני חושב עד כמה זה מבאס שאני צריך לעבוד שוב על המישחק ולהיזכר במשחק הזה שוב וראיתי בכתיבת הסיקור הזה יותר חובה מזכות לעומת הסיקורים האחרים שאותם אני נהנה ליכתוב את זה ממש לא נהנתי ליכתוב.
מחצית ראשונה
המחצית התחילה בהתקפה של חיפה כבר בדקה הראשונה כאשר עידן טל הגיע למצב בעיטה טוב אבל לא ניצל אותו ובעט גבוהה מעל השער. כעבוד 6 דקות הגיעו שתי ההיזדמנויות הראשונות של ת"א כאשר בהתקפה הראשונה גולדברג מוסר כדור מצויין מצד שמאל לעבר הרחבה אבל ביטון לא מגיע טוב אל הכדור, עוד לא הספקנו להתפעל מההתקפה הקודמת וכבר הגיע עוד אחת כאשר גולדבר בועט מצויין לעבר השער אבל אוואט יוצא טוב אל הכדור אבל נוחת בדרך על ברוך דגו שיוצא להיתאוששות קצרה אבל חוזר לשחק. דקה 14 זנברג מוסר מצויין לעבר קטן בהתקפה מתפרצת של חיפה קטן מגיע לאחד על אחד אבל מחליט לימסור במקום ליבעוט החלטה שגוייה שלו ובכך מסתיימת ההתקפה. בדקה ה 15 רוסו הגביה כדור לרחבה וזנברג מזנק אל הכדור אבל פוגע בשטראובר שזה מגיב בצורה מאוד לא ספורטיבית וזורק את הכדור על זנברג. האירוע ניגמר בצהוב אחד לזנברג שבאמת לא הגיע לו כיוון שהזה זינק לעבר הכדור ובצהוב לשטראובר שבמזל לא קיבל אדום (שלדעתי הגיע לו). כעבור 3 דקות שוב התקפה של חיפה רוסו מגביה כדור לעבר הרחבה ופראליה מחליט להשיר את הכדור לקטן שזה יכל לעשות שער אבל בועט ישירות לידיים של לירן. דקה 26 היזדמנות מעולה למכבי ת"א לעלות ליתרון כאשן רייס מוסר לפרוחננקובס שבועט מצויין לעבר השער אבל למרבה המזל של חיפה אריק בנאדו היה במקום כדיי להציל גול בטוח. כעבור 3 דקות גם פנסטיל רצה להיצתרף לרשימת ההתקפות של ת"א כאשר הוא מקבל כדור מצויין ברחבה אבל לא ידע לנצל אותו ובעט את הכדור החוצה. דקה 31 מיכאל זנברג ניסה להפתיע את מכבי ת"א עם פצצה ששיחרר לעבר השער שהייתה אמורה להיכנס אבל שטראובר היה במקום כדיי ליקלוט את הכדור. כעבור 3 דקות שוב זנברג שמקבל כדור מרוסו אבל הפעם בועט חזק מעל השער. דקה 37 אבישי ז'אנו מבצע עבירה על רודריגו גולדברג שמקבל על העבירה כרטיס צהוב, שתי דקות לאחר מיכן מזל האדום שיחק גם לטובת חיפה כאשר ז'אנו שוב ביצע עבירה חזקה שהייתה שווה כרטיס צהוב אבל השופט עשה עימו חסד כאשר החליט לישרוק לכדור עבור מכבי ת"א בלבד ולא להוציא פה צהוב שני. דקה 44 רוסו מגביהה לרחבה, קייסי מחליט להשאיר את הכדור לזנברג שבועט גבוהה מעל השער (אני חושב שמלך ההחמצות של חיפה זה זנברג לא? הרי גם במשחקים קודמים הוא מחטיא הרבה היזדמנויות בטוחות ). ההתקפה האחרונה למחצית השניה הייתה של חיפה בפריצה מצויינת של רוסו קדימה ששולח את קטן לאחד על אחד אבל יציאה מצויינת של שטראובר מונעת שער של חיפה.
מחצית שניה
4 דקות לאחר פתיחת המחצית השניה התחילה אבישי ז'אנו נוגע נגיעה קלה ברגלו של ברוך דגו באיזור הרחבה ודגו נופל, השופט מחליט שלא לישרוק לפנדל. בדקה ה 55 טל בנין מבצע עבירה על ג'ובאני רוסו וחיפה מקבלת כדור חופשי ממקום מצויין, פראליה ניגש לבעיטה ובועט מצויין כדור שעשה את דרכו לרשת אבל פגע בדרך בראשו של רייס וחיפה מקבלת רק קרן. שתי דקות לאחר מיכן, היזדמנות לת"א ליכבוש את הראשון שלה כאשר דודו אוואט יוצא לא טוב מיחוץ לשער, פרוחננקובס בועט אבל שוב בנאדו נימצא במקום כדיי להציל מצב של מאה אחוז שער. בדקה ה 59 רוסו שולח את יניב קטן שמגיע לעמדת אחד על אחד אבל בועט לא טוב. חיפה ביצעה את החילוף הראשון שלה בדקה ה 61 כאשר מיכאל זנברג הוא היוצא ואיליניב ברדה ניכנס. דקה 70 ג'ובני רוסו בועט כדור מסובב מצויין לעבר השער אבל שטראובר היה במקום כדיי ליקלוט את הכדור. בדקה ה 74 גם מכבי ת"א ביצעה חילוף כאשר ניר קלינגר הוציא את ביטו והכניס במקומו את כהן. 2 דקות מהחילוף, רגע של חוסר ריכוז בהגנת חיפה הביאו לשינוי במשחק כאשר כדור חופשי של ת"א מגיע לפרוחננקובס מעבר להגנת חיפה הרדומה ומנצל את המצב והיציאה הגרועה של אוואט וקובע בנגיחה 1:0 למכבי ת"א בדקה ה 76. בדקה ה 81 יצחק שום מבצע את החילוף השני של חיפה כאשר מוציא את אבישי ז'אנו שמשחק עם צהוב שקיבל במחצית הראשונה ומוחלף ברפי כהן. בדקה ה 85 החמצת המשחק כאשר היזדמנות לחיפה להשוות. ברדה מקבל כדור קרוב לרחבה ומוסר לרפי כהן שממצב בטוח בועט את הכדור גבוהה מעל השער. דקה86 שוב הגנת חיפה חולמת וזה מספיק לרייס לקבל כדור מצויין מתורג'מן וליקבוע את השני למכבי ת"א בדקה ה 86. 3 דקות לאחר מיכן רפי כבן רפי כהן עולה מצויין לנגיחה אבל שטראובר נימצא על קו השער וקולט את הכדור רבל שומט אותו למרבה הצער הוא מרים אותו שוב ממש מקו השער. בדקה ה 90 ת"א רצה גם תורג'מן להצתרף לחגיגה כאשר רייס שולח את תורג'מן לאחד על אחד מול אוואט שיוצא מצויין ומונע שער נוסף של ת"א. שריקת הסיות בדקה ה 93
כמה נקודות מעניינות
ב 4 שנים האחרונות יחסי הכוחות בין חיפה לת"א שווים כאשר זה עומד על 5:5 ו3 תוצאות תיקו.
על הנייר לחיפה יש את ההתקפה הטובה בליגה עם ממוצע של 2.081 למשחק אבל כניראה שאתמול מול מכבי ת"א היא לא באה לידיי ביטוי (כניראה ביגלל עיפות השחקנים).
יש כאלה שיגידו שהחיסרון של ז'וטא הוא רק תירוץ להפסד אתמול אבל הנתונים מדברים בעד עצמם, מאז שהגיע לארץ מעולם לא הפסיד משחק מול מכבי ת"א (במשחקים שבהם שותף).
אם כבר מדברים על סטטיסטיקות שבאות לידי ביטוי, אחוזי ההצלחה של מכבי ת"א במשחקי בית הם 78 אחוז לת"א לעומת 70 אחוזי ההצלחה של מכבי חיפה במשחקי החוץ. למאמר


ב6/5 זה קורה. אני נרשמתי. ואת/ה?
 
למעלה