סיפור שהיה...

סיפור שהיה...

לפני כמה ימים אכלתי להנאתי "חטיף אנרגיה", נשאיר את הסוג בצד רגע. החטיף בטעם תמר ובננה. תוך כדי אכילה אני מוצא את עצמי נותן ביס בעצם קשה מאוד. ירקתי את הכל, ומצאתי להפתעתי חתיכת גרעין תמר באורך של כמעט סנטימר. הנשיכה עצמה הכאיבה מאוד, ואחרי מבט קצרצר במראה (והרגשה של שן מפוררת) שמתי לב שנשברה לי חתיכה קטנה מהשן החותכת (הקדמיות הגדולה). בעבר, קרה לי כבר שאיבדתי חתיכה קטנטנה מהשן עקב תאונה קטנה. אז הלכתי לרופא השיניים, והוא אמר שלא כדאי להתעסק עם זה, מכיוון שהדרך היחידה לתקן את זה היא לשיף את השן יותר לעומק, ואז לבנות השלמה, ועדיף פשוט לעזוב את זה ולשמור על השיניים. שאלתי היא... האם בידי עילה לתביעה משפטית כנגד החברה - גם אם איני מבצע טיפול שיניים, כהמלצת הרופא? (למרות שההמלצה ניתנה על שבר אחר, אבל כמעט זהה) אולי להיפך? האם העובדה שרופא השינים המליץ שלא להתעסק עם זה, אומרת שנידונתי להתהלך עם שן קדמית שבורה מעט, ולסבול ממפגע אסטתי כל חיי? ולכן זכותי לדרישת פיצוי מוצדקת יותר? חשוב לציין שבאף מקום על אריזת המוצר לא מופיע משפט כמו "אזהרה! עלולים להופיע שברי גרעינים..." או משהו דומה, בדומה למשפטים שמופיעים על... זיתים לדוגמא. וואט סיי יו?
 

zoe2004

New member
אני לא רופאת שיניים, אבל

אין דין שן קדמית כשן טוחנת אחורית בדיוק בגלל ההיבט האסטתי. ואני גם לא עורכת דין, אבל לדעתי יש כאן עילה לתביעה.
 
גם אם זו הייתה טוחנת אחורית....

לעזאזל שברתי שן בגלל המוצר הדפוק שלהם... שאגב הוא משווק תחת מותג ישראלי, אבל המוצר עצמו הוא של קונצרן עולמי
 

ozrok

New member
פנה אליהם

ספר מה קרה (ניתן גם לנפח קצת) ודרוש פיצוי בסכום של 20,000 ש"ח. אמנם הסכום נראה מגוחך ומוגזם, אך כך מתחילים משא ומתן. אני מעריך שתוכל לקבל מהם משהו.
 
אני שוקל ברצינות להתחיל לחפש עו"ד

שעובד על אחוזים.... ככל שעובר הזמן ואני חושב על זה, אני מבין שזה רציני יותר. אנשים בארה"ב של אמריקה מוציאים בתביעות כאלה הון תועפות... מה גם שזה מוצר של יוניליבר. הייתם מאמינים? מוצר של יוניליבר שלא מכוסתח?
 

ozrok

New member
בוא לא נגזים....

מיליונים לא תוציא מזה. אני ממליץ לכתוב מכתב (עדיף עם לוגו של עו"ד), בוא תפרט את הנזק שנגרם ותבקש פיצוי כספי. וודא שיש לך רישום רפואי המתעד את הפגיעה ואת סיבת הפגיעה. צלם את הגרעין. ותתחיל משא ומתן... בהצלחה. תזכור שתביעה משפטית יכולה לקחת הרבה (מאוד) זמן ויש בה סיכון.
 
הבעתי הסכמה מול נציגת שירות הלקוחות

להעביר להם את החטיף והגרעין לבדיקה. כנראה שאני לא אעשה את זה כלכך מהר, לא לפני שאתיעץ עם עו"ד. רישום רפואי של הנזק יהיה בקרוב (שוב, מחכה לייעוץ). רוב "משקל" הנזק הוא אסתטי וברמה של עוגמת נפש וכאב נוראי שנגרם לי באותו רגע. כמו שתכתבי, הדרך היחידה לתקן את זה היא לנסר חצי שן ולבנות אותה מחדש - ע"פ המלצת רופא השיניים, לא עניין מומלץ בכלל. זמן, לא חסר, גם ככה יש לי עוד 10 חודשים לשרוף עד לשחרור, וכל החיים עוד לפניי. ואיזה סיכון יש בתביעה משפטית? שאפסיד ואאלץ לשלם הוצאות משפט? שהשופט יחליט שהתביעה שלי קנטרנית או משהו? אני לא מצליח לחשוב על סיטואציה שזה קורה, בטח שלא במקרה קלאסי כזה.
 
זכור לי מקרה מלפני כ-10 שנים

של מישהי שתבעה אחרי שאכלה ארטיק "שוקובו" ונשברה לה שן מגוש השוקולד שהיה קשה. לפי מה שזכור לי היא קיבלה פיצוי, היות שלא נרשמה אזהרה לגבי כך שבתוך הארטיק הרך מסתתר גוש שוקולד קשה. המקרה שלך הוא אפילו יותר פשוט, כי מדובר בגוף זר.
 
דבר נוסף,

אני ברמן במקצועי, ואני מחפש עבודה לסופ"שים לימים אלו. דחו אותי כבר משני מקומות ואני מרגיש שיש לזה חלק... אני ממש מתבייש לחייך. אל תבין לא נכון, זה לא שזה כזה בולט ברמה שזה ישר קופץ לעיין, אבל מספיק מבט חטוף לכיוון הפה והחיוך ורואים שהשן לא שלימה...
 

eytcor

New member
מה זה "עדיף עם לוגו של עו"ד"?

האם אתה מציע למסכן להתחיל להתחזות לעורך דין? ידוע לך שזאת עבירה בישראל?
 

3תיתי

New member
לנסר חצי שן?? מה פתאום?

ניתן לתקן את השן בקלות רבה, בלי ניסורים ועניינים. הבעיה בתיקון כזה, שהוא יוצר מגבלה. אסור לאכול דברים קשים בעזרת השן הזו. לא גזר, לא תפוח. ובטח לא לפצח גרעינים, שזה בכלל לא מומלץ לעשות על שיניים קדמיות. גם בריאות. אם "חוטאים" יש סיכוי עצום שההשלמה תיפול. אם מדובר בשבר ממש גדול, יש לשקול הכנת כתר. זה כבר סיפור אחר. גם מבחינת השחזת השן וגם מבחינת המחיר וזמן הטיפול. ואני כן רופאת שיניים.
 

3תיתי

New member
אם מאד מפריע לך

אפשר לעשות תיקון בכלל בלי לגעת בשן. בלי מקדח. אם יחזיק, יחזיק, ואם לא, והמחיר סביר, מקסימום הפסד כסף.
 
למעלה