סיפור שהיה,כך היה!

מצב
הנושא נעול.
סיפור שהיה,כך היה!

סיפור שהיה,כך היה!
היום החלטתי, עושים יום כיף! אמרתי, בוא נסע לעיר הגדולה, ת"א! אבל נגיע כיצד? פתאום נזכרתי (משיר ברדיו-של משינה) אוהו, אוהוהוהוה, רק רכבת לילה, לעזריאלי?! אני גר בכפר סבא ולצערי התחנה ועד לא מוכנה (נו מתי כבר היא תהיה גמורה?) חיש קל גייסתי את סבא תושב פ"ת משכבר הימים למסע, והוא הקפיץ אותי בשעה 9 וחצי לרכבת בסגולה! אני עכשיו חייב לעצור ולספר לכם עלי, אני עומרי האוזר, מת על כל דבר הקשור בטכנולוגיה, כפתורים ומחשבים! אני נכנס לתחנה, איזה עיצוב, איזה יופי, אני ניגש למכונה למכירת כרטיסים וקונה כרטיס לעזריאלי..(תחנת השלום), ונדהמתי מכל מערכת הכרטוס ברכבת שהיא ממש ממש חכמה... עכשיו מתקרבת לתחנה הרכבת הדו קומתית (ואני כבר מחיך בתוך הלב-איזה בר מזל אני) וכתוב על השלטים שבה- תל אביב-הגנה! והשעה: 9:51 כלומר אין באיזור עוד רכבת? הטעות ביד נהג הקטר! לא! אלא פשוט כתוב על השלט את התחנה הסופית של הרכבת, גם רעיון יפה! אני נוסע ברכבת, איזה שכולולים, בכל קרון לוח מידע, התחנה הבאה, התחנה הסופית, לפני כל כניסה לתחנה מודיע לנו קול ממוחשב ונחמד לא לשכוח חפצים! המושבים נוחים (הריח לא משהו, אבל לא נורא) והכל מעולה.. אני יורד בעזריאלי, ושם כבר זה סיפור אחר... בצהריים אני חוזר שוב ברכבת, איזה יופי איזה טכנולוגיה, ממש שווה כל גרוש! ומפה נובעות עוד שאלות: א) האם הרכבות הישנות ביותר, אלו בצבעים כחול ולבן, עם הדלתות שנפתחות לא אוטמטית עוד בשימוש... ב) מהי הרכבת שהכי בשימוש? דאבל דק, רגילה, ישנה? ג) למה יש נסיעות שצריך להחליף רכבת בהם כמו סגולה-חיפה? ד) האם אני יכול לדעת סוג רכבת צריכה להגיע (ישנה, חדשה?) אני מתכנן נסיעה לחיפה גם ברכבת בעוד כשבועיים האם יש טעם ללכת לרכבת התחתית שם? זה שווה? יום טוב, וקיץ נעים!
 

חזוקה

New member
רכבת תחתית בחיפה

סיפור שהיה,כך היה!
היום החלטתי, עושים יום כיף! אמרתי, בוא נסע לעיר הגדולה, ת"א! אבל נגיע כיצד? פתאום נזכרתי (משיר ברדיו-של משינה) אוהו, אוהוהוהוה, רק רכבת לילה, לעזריאלי?! אני גר בכפר סבא ולצערי התחנה ועד לא מוכנה (נו מתי כבר היא תהיה גמורה?) חיש קל גייסתי את סבא תושב פ"ת משכבר הימים למסע, והוא הקפיץ אותי בשעה 9 וחצי לרכבת בסגולה! אני עכשיו חייב לעצור ולספר לכם עלי, אני עומרי האוזר, מת על כל דבר הקשור בטכנולוגיה, כפתורים ומחשבים! אני נכנס לתחנה, איזה עיצוב, איזה יופי, אני ניגש למכונה למכירת כרטיסים וקונה כרטיס לעזריאלי..(תחנת השלום), ונדהמתי מכל מערכת הכרטוס ברכבת שהיא ממש ממש חכמה... עכשיו מתקרבת לתחנה הרכבת הדו קומתית (ואני כבר מחיך בתוך הלב-איזה בר מזל אני) וכתוב על השלטים שבה- תל אביב-הגנה! והשעה: 9:51 כלומר אין באיזור עוד רכבת? הטעות ביד נהג הקטר! לא! אלא פשוט כתוב על השלט את התחנה הסופית של הרכבת, גם רעיון יפה! אני נוסע ברכבת, איזה שכולולים, בכל קרון לוח מידע, התחנה הבאה, התחנה הסופית, לפני כל כניסה לתחנה מודיע לנו קול ממוחשב ונחמד לא לשכוח חפצים! המושבים נוחים (הריח לא משהו, אבל לא נורא) והכל מעולה.. אני יורד בעזריאלי, ושם כבר זה סיפור אחר... בצהריים אני חוזר שוב ברכבת, איזה יופי איזה טכנולוגיה, ממש שווה כל גרוש! ומפה נובעות עוד שאלות: א) האם הרכבות הישנות ביותר, אלו בצבעים כחול ולבן, עם הדלתות שנפתחות לא אוטמטית עוד בשימוש... ב) מהי הרכבת שהכי בשימוש? דאבל דק, רגילה, ישנה? ג) למה יש נסיעות שצריך להחליף רכבת בהם כמו סגולה-חיפה? ד) האם אני יכול לדעת סוג רכבת צריכה להגיע (ישנה, חדשה?) אני מתכנן נסיעה לחיפה גם ברכבת בעוד כשבועיים האם יש טעם ללכת לרכבת התחתית שם? זה שווה? יום טוב, וקיץ נעים!
רכבת תחתית בחיפה
אני לא יודע הרבה על כל השאר וגם בחיים עוד לא עליתי על הרכבת הדו-קומתית אבל כן הייתי ברכבת תחתית בארץ!! ניראה לא אמיתי בפעם הראשונה אבל למי שגר בכרמל ועובד בעיר התחתית, זה מאוד טיבעי ללכת ברגל עשר דקות, להגיע למרכז הכרמל הססגוני (הרחוב של מגדלי פנורמה למי שלא מכיר) לרדת במדרגות, וקנות כרטיס של 13 שקל הלוך חזור ולעמוד על סף של רציף ברכבת תחתית. מקסימום חמש דקות וברעש עמום ומרוחק מתחילים להרגיש את הרוח שרק מעלה את ההתרגשות. לגעתי עם אתה מגיע לעשות יום כיף בחיפה, בגן הבהאי, בנמל, במרכז הכרמל, הדר, אין דרך יותר טובה מאשר לעשות את זה בכרמלית. תחנת הכרמלית בעיר התחתית נמצאת סמוך לחיפה מרכז (4 דקות הליכה) תהנה
 
תודה!

רכבת תחתית בחיפה
אני לא יודע הרבה על כל השאר וגם בחיים עוד לא עליתי על הרכבת הדו-קומתית אבל כן הייתי ברכבת תחתית בארץ!! ניראה לא אמיתי בפעם הראשונה אבל למי שגר בכרמל ועובד בעיר התחתית, זה מאוד טיבעי ללכת ברגל עשר דקות, להגיע למרכז הכרמל הססגוני (הרחוב של מגדלי פנורמה למי שלא מכיר) לרדת במדרגות, וקנות כרטיס של 13 שקל הלוך חזור ולעמוד על סף של רציף ברכבת תחתית. מקסימום חמש דקות וברעש עמום ומרוחק מתחילים להרגיש את הרוח שרק מעלה את ההתרגשות. לגעתי עם אתה מגיע לעשות יום כיף בחיפה, בגן הבהאי, בנמל, במרכז הכרמל, הדר, אין דרך יותר טובה מאשר לעשות את זה בכרמלית. תחנת הכרמלית בעיר התחתית נמצאת סמוך לחיפה מרכז (4 דקות הליכה) תהנה
תודה!
 

יהוושע

New member
זה לא ממש סמוך , וזה רבע שעה

רכבת תחתית בחיפה
אני לא יודע הרבה על כל השאר וגם בחיים עוד לא עליתי על הרכבת הדו-קומתית אבל כן הייתי ברכבת תחתית בארץ!! ניראה לא אמיתי בפעם הראשונה אבל למי שגר בכרמל ועובד בעיר התחתית, זה מאוד טיבעי ללכת ברגל עשר דקות, להגיע למרכז הכרמל הססגוני (הרחוב של מגדלי פנורמה למי שלא מכיר) לרדת במדרגות, וקנות כרטיס של 13 שקל הלוך חזור ולעמוד על סף של רציף ברכבת תחתית. מקסימום חמש דקות וברעש עמום ומרוחק מתחילים להרגיש את הרוח שרק מעלה את ההתרגשות. לגעתי עם אתה מגיע לעשות יום כיף בחיפה, בגן הבהאי, בנמל, במרכז הכרמל, הדר, אין דרך יותר טובה מאשר לעשות את זה בכרמלית. תחנת הכרמלית בעיר התחתית נמצאת סמוך לחיפה מרכז (4 דקות הליכה) תהנה
זה לא ממש סמוך , וזה רבע שעה
הליכה , אבל זה עדיין שווה . הכרמלית שופצה והיא נוחה ומודרנית . הלוואי בעוד ערים בארץ , והלוואי עוד הרבה ראשי ערים בעלי חזון כמו אבא חושי האגדי .
 
מישהו יכול לענות על שאר השאלות?

זה לא ממש סמוך , וזה רבע שעה
הליכה , אבל זה עדיין שווה . הכרמלית שופצה והיא נוחה ומודרנית . הלוואי בעוד ערים בארץ , והלוואי עוד הרבה ראשי ערים בעלי חזון כמו אבא חושי האגדי .
מישהו יכול לענות על שאר השאלות?
זה חשוב לי מאוד ואני גם מממממקקקקקפפפפפיייייץ!
 

איליה.

New member
אשמח לענות על שאר השאלות

מישהו יכול לענות על שאר השאלות?
זה חשוב לי מאוד ואני גם מממממקקקקקפפפפפיייייץ!
אשמח לענות על שאר השאלות
לפחות אלה שאני יודע. א. כן, הרכבות שבהן הדלתות נפתחות ידנית עדיין בשימוש. ב. איני יכול לתת לך תשובה מוסמכת, אבל הרושם הכללי שלי הוא ששני סוגי הרכבות שנמצאים בשימוש היום יותר מכולם הם - רכבת הקומתיים - קרונועי IC-3. אלה קרונועים שבאים במערכים של שלישיות, ואפשר לזהות אותם על פי הריבוע הגדול מגומי על חזית המערך. בדרך הכלל מחברים אותם לרכבות של 2 עד 4 מערכים. ג. זה כבר החלק שלי. הסיבה שצריך להחליף היא כזאת: יש הרבה מאד מסלולי נסיעה אפשריים בארץ. אפשר לנסוע מראש העין לתל אביב, מתל אביב לחיפה, מראש העין לחיפה, מראש העין לנהריה, מתל אביב לנהריה, מחדרה לקרית חיים, מיבנה לעתלית וכן הלאה. הבעיה היא שאי-אפשר להפעיל רכבת ישירה מכל נקודה לכל נקודה, כי זה פשוט לא מוצדק כלכלית. בדיוק כמו שאין אוטובוס מכפר סבא לאשדוד, אלא צריך להחליף בתל אביב. מה שעושים - מפעילים רכבות בחמישה קווים עיקריים (תפתח את לוח הזמנים בעמוד האמצע ותראה את רשימת הקווים), רובם יוצאים או עוברים בתל אביב, כי תל אביב היא העיר שאליה נוסעים הכי הרבה אנשים מכל המקומות. ואם אתה רוצה לנסוע מתחנה אחת שאינה בתל אביב לתחנה אחרת שאינה בתל אביב, רוב הסיכויים שתצטרך להחליף רכבת באמצע, ולפעמים אפילו שתיים. ד. אין דרך לדעת. פעם, עד 1999 בערך, קרונועי IC-3 היו מסומנים בצבע מיוחד בלוח הזמנים. אבל מאז רכבת ישראל ויתרה על הרעיון. ה. כן, כן, כן! תיסע בכרמלית מלמטה עד למעלה. אני מניח שתיהנה. הכרמלית היא ללא ספק דבר מאד ייחודי בשביל מדינת ישראל.
 

איליה.

New member
עוד על סוגי רכבות

אשמח לענות על שאר השאלות
לפחות אלה שאני יודע. א. כן, הרכבות שבהן הדלתות נפתחות ידנית עדיין בשימוש. ב. איני יכול לתת לך תשובה מוסמכת, אבל הרושם הכללי שלי הוא ששני סוגי הרכבות שנמצאים בשימוש היום יותר מכולם הם - רכבת הקומתיים - קרונועי IC-3. אלה קרונועים שבאים במערכים של שלישיות, ואפשר לזהות אותם על פי הריבוע הגדול מגומי על חזית המערך. בדרך הכלל מחברים אותם לרכבות של 2 עד 4 מערכים. ג. זה כבר החלק שלי. הסיבה שצריך להחליף היא כזאת: יש הרבה מאד מסלולי נסיעה אפשריים בארץ. אפשר לנסוע מראש העין לתל אביב, מתל אביב לחיפה, מראש העין לחיפה, מראש העין לנהריה, מתל אביב לנהריה, מחדרה לקרית חיים, מיבנה לעתלית וכן הלאה. הבעיה היא שאי-אפשר להפעיל רכבת ישירה מכל נקודה לכל נקודה, כי זה פשוט לא מוצדק כלכלית. בדיוק כמו שאין אוטובוס מכפר סבא לאשדוד, אלא צריך להחליף בתל אביב. מה שעושים - מפעילים רכבות בחמישה קווים עיקריים (תפתח את לוח הזמנים בעמוד האמצע ותראה את רשימת הקווים), רובם יוצאים או עוברים בתל אביב, כי תל אביב היא העיר שאליה נוסעים הכי הרבה אנשים מכל המקומות. ואם אתה רוצה לנסוע מתחנה אחת שאינה בתל אביב לתחנה אחרת שאינה בתל אביב, רוב הסיכויים שתצטרך להחליף רכבת באמצע, ולפעמים אפילו שתיים. ד. אין דרך לדעת. פעם, עד 1999 בערך, קרונועי IC-3 היו מסומנים בצבע מיוחד בלוח הזמנים. אבל מאז רכבת ישראל ויתרה על הרעיון. ה. כן, כן, כן! תיסע בכרמלית מלמטה עד למעלה. אני מניח שתיהנה. הכרמלית היא ללא ספק דבר מאד ייחודי בשביל מדינת ישראל.
עוד על סוגי רכבות
תוכל לקרוא באתר הנהדר הזה.
 

vegi force 1980

New member
הרכבת התחתית בחיפה..הכרמלית

זה לא ממש סמוך , וזה רבע שעה
הליכה , אבל זה עדיין שווה . הכרמלית שופצה והיא נוחה ומודרנית . הלוואי בעוד ערים בארץ , והלוואי עוד הרבה ראשי ערים בעלי חזון כמו אבא חושי האגדי .
הרכבת התחתית בחיפה..הכרמלית
זה באסה לרדת איתה מהכרמל לעיר או להדר כי הלחץ שזה עושה באוזניים פשוט בילתי ניסבל.... אבל מבחינת מהירות זה אחלה
 
תודה לכולם!!!

הרכבת התחתית בחיפה..הכרמלית
זה באסה לרדת איתה מהכרמל לעיר או להדר כי הלחץ שזה עושה באוזניים פשוט בילתי ניסבל.... אבל מבחינת מהירות זה אחלה
תודה לכולם!!!
אני אתחיל לתכן את הטיול עם חבר שלי שסבא וסבתא שלו גרים בשכונת בת גלים בחיפה... אעדכן אותכם בהמשך... את החופש הזה אני מקידש לנסיעות!!!
 

eli21us

New member
בנוגע לשאלות

סיפור שהיה,כך היה!
היום החלטתי, עושים יום כיף! אמרתי, בוא נסע לעיר הגדולה, ת"א! אבל נגיע כיצד? פתאום נזכרתי (משיר ברדיו-של משינה) אוהו, אוהוהוהוה, רק רכבת לילה, לעזריאלי?! אני גר בכפר סבא ולצערי התחנה ועד לא מוכנה (נו מתי כבר היא תהיה גמורה?) חיש קל גייסתי את סבא תושב פ"ת משכבר הימים למסע, והוא הקפיץ אותי בשעה 9 וחצי לרכבת בסגולה! אני עכשיו חייב לעצור ולספר לכם עלי, אני עומרי האוזר, מת על כל דבר הקשור בטכנולוגיה, כפתורים ומחשבים! אני נכנס לתחנה, איזה עיצוב, איזה יופי, אני ניגש למכונה למכירת כרטיסים וקונה כרטיס לעזריאלי..(תחנת השלום), ונדהמתי מכל מערכת הכרטוס ברכבת שהיא ממש ממש חכמה... עכשיו מתקרבת לתחנה הרכבת הדו קומתית (ואני כבר מחיך בתוך הלב-איזה בר מזל אני) וכתוב על השלטים שבה- תל אביב-הגנה! והשעה: 9:51 כלומר אין באיזור עוד רכבת? הטעות ביד נהג הקטר! לא! אלא פשוט כתוב על השלט את התחנה הסופית של הרכבת, גם רעיון יפה! אני נוסע ברכבת, איזה שכולולים, בכל קרון לוח מידע, התחנה הבאה, התחנה הסופית, לפני כל כניסה לתחנה מודיע לנו קול ממוחשב ונחמד לא לשכוח חפצים! המושבים נוחים (הריח לא משהו, אבל לא נורא) והכל מעולה.. אני יורד בעזריאלי, ושם כבר זה סיפור אחר... בצהריים אני חוזר שוב ברכבת, איזה יופי איזה טכנולוגיה, ממש שווה כל גרוש! ומפה נובעות עוד שאלות: א) האם הרכבות הישנות ביותר, אלו בצבעים כחול ולבן, עם הדלתות שנפתחות לא אוטמטית עוד בשימוש... ב) מהי הרכבת שהכי בשימוש? דאבל דק, רגילה, ישנה? ג) למה יש נסיעות שצריך להחליף רכבת בהם כמו סגולה-חיפה? ד) האם אני יכול לדעת סוג רכבת צריכה להגיע (ישנה, חדשה?) אני מתכנן נסיעה לחיפה גם ברכבת בעוד כשבועיים האם יש טעם ללכת לרכבת התחתית שם? זה שווה? יום טוב, וקיץ נעים!
בנוגע לשאלות
א) הרכבות הישנות עדיין בשימוש בקו חיפה ת´´א -נהריה ב) הרכבות הכי בשימוש הם IC3 שהם הרכבות הפרבריות ג) כי הרכבות מסגולה נוסעות עד ת´´א ושם אפשר להחליף לחיפה אם היה רכבת מסגולה לחיפה זה היה יוצר עומס במסילה ויש רק 2 ד) בדרך כלל לחיפה מדובר ברכבת ישנה כל זה מעבודתי בחברה בריטית ליעוץ בנושא רכבות
 
תיקונים לאלי

בנוגע לשאלות
א) הרכבות הישנות עדיין בשימוש בקו חיפה ת´´א -נהריה ב) הרכבות הכי בשימוש הם IC3 שהם הרכבות הפרבריות ג) כי הרכבות מסגולה נוסעות עד ת´´א ושם אפשר להחליף לחיפה אם היה רכבת מסגולה לחיפה זה היה יוצר עומס במסילה ויש רק 2 ד) בדרך כלל לחיפה מדובר ברכבת ישנה כל זה מעבודתי בחברה בריטית ליעוץ בנושא רכבות
תיקונים לאלי
אני באמת לא רוצה לפגוע ברגשותיו של אלי או להעליב אותו, אבל אני חושש שעבודתו בחברת ייעוץ בריטית בנושא רכבות לא נתנה בידו את הנכונים המדויקים אודות רכבת ישראל של היום, ואני מקווה שבעתיד כל מי שעונה על שאלות בפורום (כולל את עבדכם הנאמן) ישתדל לבדוק לעומק את תשובותיו, ובמידה שאינו בטוח לגביהן, שיציין זאת. אחרי הכל, אם בזכות הפורום ילמדו קוראיו דברים שגויים, הרי טוב היה אם לא היה פורום כזה בכלל. התיקונים שרציתי לעשות: א. באופן רשמי (ומנסיון - גם מעשי) הרכבות הישנות (אלו המכונות ´גרורות קטר´) מופעלות מאז תחילת לוח הזמנים החדש של 22 ביוני 2002 אך ורק בקווים חיפה-תל אביב ופרברית חיפה והקריות (לא ברכבות מנהריה לתל-אביב!). הכוונה של רכבת ישראל היא לבטל לחלוטין את פעולת החיוג (העברת הקטר מצדה האחד של הרכבת לצדה השני לקראת הפיכת כיוון הנסיעה) בתחנות הקצה של המערכת (נהריה ובאר שבע). ב. הקרונועים מדגם IC3 אינם ´הרכבות הפרבריות´, ומי שעקב בעבר אחר ההתכתבות בנושא בפורום זה גם יזכור למה. אי אפשר גם לומר שזהו הסוג הכי מופעל של רכבות - אמנם יש 20 מערכים פעילים של IC3 כיום לעומת 14 בלבד של קומותיים, אבל מרבית מערכי ה-IC3 לא מופעלים לבד אלא כרכבות ארוכות המורכבות מעד 5 מערכים. לגבי הרכבות הפרבריות, אני מקווה לפרסם בשבועות הקרובים מאמר מפורט בנושא זה באתר ´חדשות הרכבת´. הנושא מתעכב מזה מספר שבועות מפני שאני עדיין ממתין למספר פרטים אחרונים בנושא. ד. (על ג´ אין לי יותר מדי מה להגיד) - אמנם לא עשיתי סטטיסטיקה מדויקת, אבל לא נראה שמרבית הרכבות בשירות חיפה-תל אביב מורכבות מקרונות ישנים. קחו בחשבון שיש לפחות שני מערכים דו קומתיים שמופיעים מדי יום בקו זה וגם ארבע רכבות ´מו-דו´ (בהנחה שכל קרונות הניהוג עובדים, ולא מושבתי במוסך בגלל התנגשויות עם משאיות כמו שקורה משום מה יותר מדי בשבועות האחרונים). ועוד לא ספרתי את קרונועי ה-IC3, שמשמשים רובם בקו נהריה-באר שבע.
 

eli21us

New member
הוספה קטנה

תיקונים לאלי
אני באמת לא רוצה לפגוע ברגשותיו של אלי או להעליב אותו, אבל אני חושש שעבודתו בחברת ייעוץ בריטית בנושא רכבות לא נתנה בידו את הנכונים המדויקים אודות רכבת ישראל של היום, ואני מקווה שבעתיד כל מי שעונה על שאלות בפורום (כולל את עבדכם הנאמן) ישתדל לבדוק לעומק את תשובותיו, ובמידה שאינו בטוח לגביהן, שיציין זאת. אחרי הכל, אם בזכות הפורום ילמדו קוראיו דברים שגויים, הרי טוב היה אם לא היה פורום כזה בכלל. התיקונים שרציתי לעשות: א. באופן רשמי (ומנסיון - גם מעשי) הרכבות הישנות (אלו המכונות ´גרורות קטר´) מופעלות מאז תחילת לוח הזמנים החדש של 22 ביוני 2002 אך ורק בקווים חיפה-תל אביב ופרברית חיפה והקריות (לא ברכבות מנהריה לתל-אביב!). הכוונה של רכבת ישראל היא לבטל לחלוטין את פעולת החיוג (העברת הקטר מצדה האחד של הרכבת לצדה השני לקראת הפיכת כיוון הנסיעה) בתחנות הקצה של המערכת (נהריה ובאר שבע). ב. הקרונועים מדגם IC3 אינם ´הרכבות הפרבריות´, ומי שעקב בעבר אחר ההתכתבות בנושא בפורום זה גם יזכור למה. אי אפשר גם לומר שזהו הסוג הכי מופעל של רכבות - אמנם יש 20 מערכים פעילים של IC3 כיום לעומת 14 בלבד של קומותיים, אבל מרבית מערכי ה-IC3 לא מופעלים לבד אלא כרכבות ארוכות המורכבות מעד 5 מערכים. לגבי הרכבות הפרבריות, אני מקווה לפרסם בשבועות הקרובים מאמר מפורט בנושא זה באתר ´חדשות הרכבת´. הנושא מתעכב מזה מספר שבועות מפני שאני עדיין ממתין למספר פרטים אחרונים בנושא. ד. (על ג´ אין לי יותר מדי מה להגיד) - אמנם לא עשיתי סטטיסטיקה מדויקת, אבל לא נראה שמרבית הרכבות בשירות חיפה-תל אביב מורכבות מקרונות ישנים. קחו בחשבון שיש לפחות שני מערכים דו קומתיים שמופיעים מדי יום בקו זה וגם ארבע רכבות ´מו-דו´ (בהנחה שכל קרונות הניהוג עובדים, ולא מושבתי במוסך בגלל התנגשויות עם משאיות כמו שקורה משום מה יותר מדי בשבועות האחרונים). ועוד לא ספרתי את קרונועי ה-IC3, שמשמשים רובם בקו נהריה-באר שבע.
הוספה קטנה
מדובר בעבודה שהתחילה לפני חמש שנים ןהסתימה לפני שנתיים בנוגע לא´ שכחתי להוסיף נהריה לפעמים בנוגע לב´ ה-IC3 הוכנסה לארץ בתור רכבת פרברית זהו המערך הכי נפוץ על הקווים היום בנוגע לד´ רוב הרכבות בין חיפה לת´´א הם הרכבות הישנות חוץ מהישירות שנוסעות לב´´ש או אם תרצו יש את ה-פוש פול שהיא לדעתי אחת מהרכבות השקטות על המסילה בארץ (תקן אותי אם אני טועה) וחוץ מזה אחלה אתר בניתם שם בתור חולה רכבות
 
תיקון חוזר

הוספה קטנה
מדובר בעבודה שהתחילה לפני חמש שנים ןהסתימה לפני שנתיים בנוגע לא´ שכחתי להוסיף נהריה לפעמים בנוגע לב´ ה-IC3 הוכנסה לארץ בתור רכבת פרברית זהו המערך הכי נפוץ על הקווים היום בנוגע לד´ רוב הרכבות בין חיפה לת´´א הם הרכבות הישנות חוץ מהישירות שנוסעות לב´´ש או אם תרצו יש את ה-פוש פול שהיא לדעתי אחת מהרכבות השקטות על המסילה בארץ (תקן אותי אם אני טועה) וחוץ מזה אחלה אתר בניתם שם בתור חולה רכבות
תיקון חוזר
אני לא רוצה להשמע נודניקי וקטנוני, אבל בכל זאת, אני נאלץ לחזור ולעמוד מאחורי תיקוני הקודמים לאלי: קרונועי ה-IC3 לא נקנו בתור ´רכבות פרבריות´, למרות שכך כונו ע"י רכבת ישראל בהתחלה. כמו ששמו מעיד עליו (IC=Inter City), הסוג הזה של רכבת מיועד קודם כל לתעבורה לטווחים רחוקים יותר, והוא בנוי בהתאם. אמנם מבחינת כמות יחידות זה הסוג הנפוץ ביותר של קרון נוסעים בארץ (3X24=72 לפני שסופרים את המערך שנשרף, את אלו שבתיקונים ואת אלו שייכנסו לשירות השנה), אבל מכיוון שמערכי ה-IC3 נוסעים בד"כ ביחד ומערכי הקומותיים (4 קרונות במערך X ארבעה-עשר מערכים ועוד קרון ספייר = 57 קרונות) נוסעים תמיד כבודדים, כלומר יש כל הזמן 14 רכבות קומותיים אבל פחות מ-24 רכבות קרונועים. ולגבי חיפה-תל אביב - כבר עשיתי בתשובתי הקודמת את החשבון שמראה למה רכבות גרורות קטר (הקרונות הישנים) הן לא הסוג הכי נפוץ בשירות חיפה-תל-אביב, אלא אם כן מתעלמים מרכבות שעושות את השירות הזה אבל מתחילות לפניו או אחריו (ואז פשוט חישוב חסר טעם, מפני שכשאני נוסע מחיפה לת"א, לא מעניין אותי איפה הרכבת היתה לפני כן ואיפה היא תהיה אח"כ). אלי, אני מודה לך מאוד על המחמאות, ומקווה שלמרות (ואולי בגלל) התיקונים הרבים והמנדנדים שלי תמשיך להתעניין לעומק בנושא הרכבות בישראל ולענות תשובות (בדוקות ומדויקות) לשאר חברי הפורום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה