סיפור מהביקור פה - מצב המשק

guyguy2003

New member
סיפור מהביקור פה - מצב המשק

סליחה על הפסימיות היום.. מחר הודעות שמחות, באמת!
אבל רציתי לשתף אתכם בעוד משהו שגורם לך לחשוב. ידעתי שהמצב במשק על הפנים אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה. במהלך הביקור שלי פה אני ואחותי הלכנו לאכול בנאפיס באשדוד כמה פעמים. באחת מהן עצרנו לתדלוק והמתדלק שראה שאחותי נוסעת במכונית של חברת הייטק לא קטנה שאל אותה אם היא עובדת שם. שאחותי אמרה שהיא של אבא שלי הוא שאל אם היא יכולה לברר דרכו אם הם מגייסים מהנדסים ואולי לתת לו קורות חיים. הוא התחיל להישפך ולספר לה איך הוא ואשתו לא מוצאים כלום, הוא כבר היה בראיון אחד לבדיקות QA והמראיין אמר לו שכיוון שהוא מהנדס הם לא יקחו אותו כי הוא OVERQUALIFIED ומבחינתם ג'וב טוב ראשון שמציאים לו תוך חודש חודשיים הוא יקח.. ואני אומר לעצמי בלב yeah right תוך חודש חודשיים הוא ימצא עבודה במקצוע שלו על מי הם עובדים? אז בנתיים הוא מתדלק... אני לא מזלזל בעבודה הזאת, אבל לדעתי זה מאוד קשה לאדם שהוא מהנדס צריך להיות מתדלק לילות בקור ובגשם, לא בשביל זה הלכת והשקעת 4 שנים מחייך בלימודים קשים כ"כ, וזה בטח לא מספיק כסף לחיות ברמה סבירה לו ולאשתו. אבל מה? מסתבר שהוא לא היחיד.. מה הכוונה? קצת הפתיעה אותי הפתיחות שלו והלכאורה 'התחננות' שלו כלפי זרה גמורה לנסות להעביר קורות חיים שלו לחברה. אבל אז בא ההלם: אחותי אמרה לי שכמעט בכל מקום שהיא עוצרת שרואים את המכונית מישהו בה ומנסה לשדל אותה לקחת קורות חיים שלו. כמעט תמיד מדובר במהנדסים או אנשי מקצוע אחרים. וכמעט תמיד הם עובדים בעבודות כאלו (אם יש להם מזל כמובן, יש גם כאלה שאפילו עבודה כזאת לא מוצאים).
 

point618

New member
תדלוק

> והמראיין אמר לו שכיוון שהוא מהנדס הם לא יקחו אותו... אז בנתיים הוא מתדלק... מזל שבארץ יש עבודה בתדלוק. נראה לי שהפעם האחרונה בה תדלקו את מכוניתי היתה בגילגול הקודם.
 

באיה

New member
אהה הבנתי, אתה נוסע על גז.

גם אצלינו מדברים על זה, אך בינתיים זה נשאר בגדר דיבורים בלבד.
 
באיה באוסטרליה מתדלקים לבד

מעט מאוד תחנות דלק עדיין נותנות את שירות התידלוק. רוב תחנות הדלק הן SELF SERVICE. את נכנסת ומתדלקת לבד בנזין או גז. (זאת היתה כוונתו של פוינט).
 

באיה

New member
אה באמת? לא ידעתי

אולי בעצם ידעתי ושכחתי? באמת שאני כבר מבולבלת. ואם יש לי שתי ידיים שמליות ואני לא מסוגלת לבד למלות דלק? אז מה עושים?
 

באיה

New member
יענו אתה רומז ורוצה להגיד

שאין גברים עם שתי ידיים שמאליות? הצחקת אותי. זה מזכיר לי שלפני איזה חודש נסעתי עם בני הקטן במכונית, וגם הוא נפוח עם האגו הגברי, באמת שאני לא יודעת מאיפוא, כי זה לא ממני. הקיצר הוא ראה מישהו חותך אותו וכבר העיף קללה לעבר הנהג/ת באומרו: נו בטח רק אישה מסו.........ובטרם סיים את המשפט, שם לב שליד ההגה ישב בעצם גבר. הוא פזל לעברי עם חיוך נבוך, אבל איך, איך? תסבירו לי. אתם הגברים נולדים כבר כך עם גן מיוחד נגד הנשים בכל התחומים מלבד אחד ויחיד
? למה אתם לא מבינים שנשים עולות על גברים בהרבה מובנים, רק אתם לא מוכנים להודות בזה.
טוב לא להתעצבן. הכל ברוח בדיחות והומור, אבל כל מה שאמרתי זו האמת
 

point618

New member
גנים

> אתם הגברים נולדים כבר כך עם גן מיוחד נגד הנשים אינני יודע דבר אודות הגן הגן המיוחד הזה, אבל, מבחינה גנטית נשים עדיפות על גברים. הן, למשל, יכולות להתרבות בעצמן על ידי cloning (אינני יודע המלה העברית) ללא שימוש בתא זכרי בעוד שגברים אינם מסוגלים לזה. לכן, יתכן ובעתיד (מדע דמיוני?) יתקיימו נשים בלבד ללא צורך בגברים. אוי כמה שזה משפיל.
 

באבס

New member
שיבוט קוראים לזה..../images/Emo21.gif

וחוץ מזה יש לנו תוכנית סודית שכבר רצה שתעלים את הגברים מהכוכב. (באמצעות כולסטרול) אתם לא שמים לב שאתם מתמעטים? רוצה עוד קצת סטיק אדום עם גבנ"ץ?
 

xela4

New member
איזה תוכניות סודיות ואיזה בטיח ?

זה התחיל מזה שדפקתם לנו צלע (ע"ע אדם וחוה) המשיך דרך איזה "פיתוי" (אלק) שבגללו נזרקנו מגן עדן ! ונגמר ב-"רוצה עוד קצת סטיק אדום עם גבנ"ץ?" יאללה תגידי שאת לא רוצה לבשל היום ארוחת ערב. בואו ילדים, עוד פעם אוכלים מקדונלד היום !
 

point618

New member
תוכנית נגדית

> רוצה עוד קצת סטיק אדום עם גבנ"ץ? זה לא יעבוד. הפכתי לצמחוני.
 

Mr Hunt

New member
מה גורם לך לחשוב...

שמי שסיים תואר ראשון במדעי המחשב הוא OVERQUALIFIED לQA, איפא שאני עובד לא מסתכלים על כאלה לQA. אתה צריך לראות מי מתקבל לQA בוגרי ממר"מ ובעלי תואר שני באלגוריתמים. כאחד שמכיר את שוק ההיטק בצורה טובה היום המינימום הוא תואר ראשון + ניסיון נרחב.
 

guyguy2003

New member
אני לא חושב כלום

זה מה שהוא אמר
גם אני בזמנו כשהייתי סטודנט הלכתי לראיונות להיות QA למזלי בסוף מצאתי עבודה בתור מתכנת
 

מיקש

New member
זה לא כל כך קשור למצב במשק

זה עדיין תופעות לוואי של הבועה. הכשרנו (אנחהו = כל עמי תבל) פי שלוש מהנדסים ממה שצריך ועכשיו... אופס.. דבר אחד אבל אני אגיד לך: עבודה יש. ביחוד באזור המרכז. ולא רק שעבודה יש, אנשים שיודעים לעשות אותה קשה למצוא. אני מחפש לעצמי מחליף כרגע באזור חיפה, אזור עם הרבה יותר היצע והרבה פחות ביקוש למהנדסים - ואנשים טובים - איך לומר בעדינות? נישט. יש לי חבר טוב שעובד כאיש IT באינטגרטור. החליט שהוא מחליף עבודה. היה לו לבחור בין שלוש הצעות אחרי חודש וחצי גישושים. מי שטוב ויודע את העבודה, עובד. נקודה. אני מודה שכבן-אדם טרי מהאקדמיה, עם אפס נסיון מעשי המצב באמת בקנטים. אבל לגבי כאלה שעבדו כבר - מי שבילה את תקופת הבום הגדול בללחוץ על אנטר בעבודה שלא דרשה יותר מדי מאמץ - אוכל אותה עכשיו. מי שניצל אותו כדי להתמקצע, עובד היום יופי. לא טיפסנו בחזרה על עצים. אנשים עדיין צריכים תוכנה, סיליקון וביו-רפואה, ועדיין צורכים אותם. והתחום עדיין אחראי על חצי מהיצוא של ישראל.
 

Taliy

New member
קלעת לנק'

לסטודנטים טריים מהתנור מאוד קשה. מספיק לראות מודעות למהנדסים לא בכירים בהן דורשים 3 עד 5 שנים נסיון, זה טרוף. החברות מרשות לעצמן בגלל ההיצע הגדול לדרוש הרבה מעבר למה שהן דרשו לפני שנתיים. אגב לשם המחשה, תנאי הקבלה של אמדוקס היום גם לא ממש "רגילים" הם דורשים ממהנדסים בלי ניסיון ממוצע של לפחות 85 ארבע שנתי, וחברה זה לא קל, ולהרבה מהנדסים אין את זה. וזה רק תנאי ראשוני כדי לעבור למבחנים שהם עושים למועמדים (יש פה כאלו שיודעים יותר ממני בקשר לאמדוקס
) אבל המלצה למי שמכיר מישהו שמחפש - באוניברסיטאות יש כל שנה ירידי עבודה והם לא בלוף. רצוי להתכונן טוב ליריד כזה, להכין CV , להגיע בטוח ורגוע, ולהשתדל להכיר את החברה אליה אתה פונה. ודבר נוסף קטן, זה נכון שמי שמחפש מוצא, ליוותי את חיפושי העבודה של סטודנטים שלי שסיימו השנה ורובם מצאו עבודה, אבל הם התפשרו בתנאים.
 

מיקש

New member
לגבי ה"התפשרו בתנאים"...

זה כמובן עניין יחסי, וגם אני אסכים לקרוא לשכר של 3000 ש"ח בחודש "התפשרו בתנאים", אבל כשאת סטודנטית טריה מהתנור, כל עבודה במקצוע היא טובה. כשאת מחפשת את עבודתך הראשונה, את לא מחפשת "תנאים". את מחפשת דריסת רגל, מקום ממנו אפשר להתחיל לגדול. גם אני מכיר לא מעט סטודנטים, וחברה שהכרתי כחרוצים, אנרגטיים ורוצים ללמוד ולהתקדם, התחילו נמוך במשכורת "מתפשרת" ואפס תנאים, אבל שנתיים אח"כ הם כבר ישבו במקומות ראויים יותר (באותה החברה). אני בעצמי התחלתי במשכורת נמוכה במקום בו אני עובד כיום. היום, ארבע וחצי שנים מאוחר יותר, אני יושב על כיסא של מהנדס (רשמית לפחות אני לא...), מקבל בערך פי שתיים וחצי קייסעף, עם תנאים טובים מאוד מסביב, ועבודה שגם מלמדת כל הזמן דברים חדשים וגם כיפית א-חו-שר-מוטה (סליחה לירוני). ואצלנו בחברה, אני רחוק מאוד מלהיות יחיד כזה. כך שסטודנט שהתקבל לעבודה לא אמור לחפש את החוזה האולטימטיבי. הוא אמור לחפש מעסיק. נקודה. ולאות השוואה, בהיי-טק בארה"ב, כמו ברפואה בארץ, נהוגה חיה בשם "אינטרנשיפ". סטאז'. תחשבי שאחרי הלימודים את צריכה לעבוד שנה ללא כסף. רק בשביל שאחריה מישהו יקח אותך לעבודה. כך שהמצב שתארת באמת לא כזה עגום.
 

Taliy

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo13.gif

מסכימה איתך, אבל עדיין המצב לא אידאלי... לא דיברתי על חוזה אידאלי, ולא פירטתי פשרות. פשרה היא לא בהכרח כספית, היא גם יכולה להיות פשרה של עניין, תאר לך שהיום היית עושה עבודה שאתה לא אוהב במקום לא סבבי בבי (ואני סתם מקצינה). אגב לא תיארתי כזה מצב עגום , הרי הם מוצאים עבודה בסוף
וסטאג' בארץ הוא עם כסף, מעט ומגוחך, אבל עם כסף.
 
למעלה