סיפור + התייעצות.
אני ממש חסר אונים. אשמח לעזרתכם.
יש ברשותי ג'וימקס 250 סמ"ק. 2009. 40000 ק"מ.
מכיוון ורציתי למכור. הזנחתי במעט. ולא עשיתי טיפול גדול שכבר הייתי אמור להיעשות ב 36000 ק"מ.
לפני כשבועיים, ביצועי הקטנוע התחילו לרדת משמועתית. הפתיחות נהיו ממש חלשות.והוא לא עבר את ה 100-110 קמ"ש.
כמה ימים אחרי זה הוא גם התחיל להרעיש.רעש שנשמע כרעש שקשור למערכת הפליטה...אגזוז וכדומה..
נכנסתי למוסך שאני דיי מכיר. אך לא מטפל אצלו בקביעות.
הרעש נבע מפיצוץ בצינור שיוצא מהראש מנוע...אני חושב שהוא נקרא "נשם" או משהו כזה.. והוא משחרר אוויר מהראש מנוע לאגזוז..
הוא החליףאת ה צינור והשקט חזר.
המוסכניק שאל אותי לגביי טיפול גדול.. אמרתי לו שאני באיחור.הוא טען שהטיפול יחזיר את הקטנוע לקדמותו ושנעשה טיפול גדול.
עשינו טיפול גדול.אך כלום!! התיפקוד נשאר אותו הדבר.
חזרתי אליו חצי שעה לאחר מכן.. והוא טען שאחכה יום יומיים... שהשמן הרצועה וכו צריכים להתגמש...
אך כבר למחרת הצינור הזה שיוצא מהראש מנוע שהוחלף, התפוצץ שוב... והתיפקוד רק ירד..
חזרתי למוסך.המוסכניק הזה טרם נתקל בתקלה מעין זו שחוזרת על עצמה.ולא ידע מה גורם לפיצוץ הצינור שוב ושוב.
לכן התקשר לכמה מחבריו שגם לא ידעו ולא נתקלו בתקלה זו.עד שלבסוף מישהו אמר לו שזה המנוע...שהמנוע זורק לשם חום גבוה/שמן/לחץ.. אנערף...וצריך לעשות שיפוץ למנוע.
השארתי לו את הקטנוע ל לילה. ובבוקר הוא מתקשר ואומר שהמנוע והבוכנות והכל נראה בסדר.. לכן הוא יעשה רק ראש מנוע שנראה לו בעייתי...
באתי בצהריים אחרי שעשה ראש מנוע...
אך אבוי.... התיפקוד ישתפר אולי במעט מאד מאד.... שזה כנראה בגלל הניקוי שהוא עשה לכל מערכת ההזרקה...
עדיין בכל רמזור כל פיור 50 סמק הקדים אותי בפתיחה במאות אחוזים.והסגירה לא עברה את ה 110.
חזרתי אליו. ולטענתו זה כנראה המנוע עצמו... אך עדיף לייתר ביטחון לבדוק אולי זה האגזוז...אך לא הייה לו במוסך אגזוז חילופי לבדיקה.
למזלי בשלב זה הוא בדיוק יצא לאיזה סידור.ואני ניצלתי את ההזדמנות לקפוץ למתחרה שלו מעבר לכביש...
הלה ישר זיהה שיש בעייה מהותית בקטנוע.והוא בדק ישר את האגזוז...
מייד שם אגזוז חילופי...
ואופס.... הקטנוע חזר לעצמו. חזר להיות טיל בליסטי כפי שהייה חודש לפני הטיפול הגדול...
מסתבר שהאגזוז הייה סתום לחלוטין..! וזה מה שגרר את כל הבעיות! סתם עשיתי טיפול גדול.(שזה לא אכפת לי..כי מאילה הייתי באיחור) וסתם עשיתי ראש מנוע!!!
עקב שיקול דעת מוטעה של המוסכניק.
חברים אמרו לי לא לשלם לו שקל על ה ראש מנוע.
ס"ה שילמתי 1100 ש"ח על הטיפול גדול כולל החלפת הצינור המפוצץ והחלפת צמיג אחורי.(למשומש במצב חדש)
ו 700 ש"ח על אגזוז משומש כחדש למוסך שממול.
וכעת הוא רוצה עוד 1000 ש"ח על הראש מנוע.
טענות המוסכניק:
שאני באתי אליו עם שני בעיות נפרדות. בעיית הצינור המתפוצץ ובעיית התיפקוד. בעיית הצינור המפוצץ נבעה מהראש מנוע הבעייתי ואינה קשורה לאגזוז. והוא פתר לי אותה ע"י ה "ראש מנוע".
לטענתו הוא גם ראה בעיניו שהראש מנוע בעייתי.. ותיכף הייה עושה בעיות והורס את המנוע...
ועל כך הוא דורש את כספו.
טענותיי: הקטנוע הייה תקין לחלוטין.מעבר לבעייית האגזוז. האגזוז הייה סתום לחלוטין ולכן חזרה כל הפליטה למנוע ונוצר בו לחץ שהשפיע על הצינור שחזר והתפוצץ שוב ושוב בגלל זה.
כל ה"ראש מנוע" הייה מיותר לחלוטין לעת עתה. ולא הייה נצרך.
שיקול דעתו המוטעה של המוסכניק הוא זה שגרם לכך.ולכן אינני אמור לשלם לו על זה.
נימוקים לטענותיי: כשראש מנוע הולך.. אין עדיין בעיית תפקוד והקטנוע אמור להמשיך ליסוע כרגיל... ואני באתי עם בעיית תיפקוד הקטנוע פשוט לא סחב.
וכן כשראש מנוע הולך הקטנוע אמור לעשן.מה שאצלי ממש לא קרה.
התווכחתי איתו היום רבות.עד שלבסוף סיכמנו שנלך לאיש מקצוע או בורר נוטרלי שיתן את דעתו והוא זה שיחליט.
מה דעתכם? מה אתם ממליצים? באלו נימוקים עלי להשתמש? מה עלי לעשות?
האם יש לכם רעיון מי יסכים לברור בינינו?
תודה מראש למגיבים.
אני ממש חסר אונים. אשמח לעזרתכם.
יש ברשותי ג'וימקס 250 סמ"ק. 2009. 40000 ק"מ.
מכיוון ורציתי למכור. הזנחתי במעט. ולא עשיתי טיפול גדול שכבר הייתי אמור להיעשות ב 36000 ק"מ.
לפני כשבועיים, ביצועי הקטנוע התחילו לרדת משמועתית. הפתיחות נהיו ממש חלשות.והוא לא עבר את ה 100-110 קמ"ש.
כמה ימים אחרי זה הוא גם התחיל להרעיש.רעש שנשמע כרעש שקשור למערכת הפליטה...אגזוז וכדומה..
נכנסתי למוסך שאני דיי מכיר. אך לא מטפל אצלו בקביעות.
הרעש נבע מפיצוץ בצינור שיוצא מהראש מנוע...אני חושב שהוא נקרא "נשם" או משהו כזה.. והוא משחרר אוויר מהראש מנוע לאגזוז..
הוא החליףאת ה צינור והשקט חזר.
המוסכניק שאל אותי לגביי טיפול גדול.. אמרתי לו שאני באיחור.הוא טען שהטיפול יחזיר את הקטנוע לקדמותו ושנעשה טיפול גדול.
עשינו טיפול גדול.אך כלום!! התיפקוד נשאר אותו הדבר.
חזרתי אליו חצי שעה לאחר מכן.. והוא טען שאחכה יום יומיים... שהשמן הרצועה וכו צריכים להתגמש...
אך כבר למחרת הצינור הזה שיוצא מהראש מנוע שהוחלף, התפוצץ שוב... והתיפקוד רק ירד..
חזרתי למוסך.המוסכניק הזה טרם נתקל בתקלה מעין זו שחוזרת על עצמה.ולא ידע מה גורם לפיצוץ הצינור שוב ושוב.
לכן התקשר לכמה מחבריו שגם לא ידעו ולא נתקלו בתקלה זו.עד שלבסוף מישהו אמר לו שזה המנוע...שהמנוע זורק לשם חום גבוה/שמן/לחץ.. אנערף...וצריך לעשות שיפוץ למנוע.
השארתי לו את הקטנוע ל לילה. ובבוקר הוא מתקשר ואומר שהמנוע והבוכנות והכל נראה בסדר.. לכן הוא יעשה רק ראש מנוע שנראה לו בעייתי...
באתי בצהריים אחרי שעשה ראש מנוע...
אך אבוי.... התיפקוד ישתפר אולי במעט מאד מאד.... שזה כנראה בגלל הניקוי שהוא עשה לכל מערכת ההזרקה...
עדיין בכל רמזור כל פיור 50 סמק הקדים אותי בפתיחה במאות אחוזים.והסגירה לא עברה את ה 110.
חזרתי אליו. ולטענתו זה כנראה המנוע עצמו... אך עדיף לייתר ביטחון לבדוק אולי זה האגזוז...אך לא הייה לו במוסך אגזוז חילופי לבדיקה.
למזלי בשלב זה הוא בדיוק יצא לאיזה סידור.ואני ניצלתי את ההזדמנות לקפוץ למתחרה שלו מעבר לכביש...
הלה ישר זיהה שיש בעייה מהותית בקטנוע.והוא בדק ישר את האגזוז...
מייד שם אגזוז חילופי...
ואופס.... הקטנוע חזר לעצמו. חזר להיות טיל בליסטי כפי שהייה חודש לפני הטיפול הגדול...
מסתבר שהאגזוז הייה סתום לחלוטין..! וזה מה שגרר את כל הבעיות! סתם עשיתי טיפול גדול.(שזה לא אכפת לי..כי מאילה הייתי באיחור) וסתם עשיתי ראש מנוע!!!
עקב שיקול דעת מוטעה של המוסכניק.
חברים אמרו לי לא לשלם לו שקל על ה ראש מנוע.
ס"ה שילמתי 1100 ש"ח על הטיפול גדול כולל החלפת הצינור המפוצץ והחלפת צמיג אחורי.(למשומש במצב חדש)
ו 700 ש"ח על אגזוז משומש כחדש למוסך שממול.
וכעת הוא רוצה עוד 1000 ש"ח על הראש מנוע.
טענות המוסכניק:
שאני באתי אליו עם שני בעיות נפרדות. בעיית הצינור המתפוצץ ובעיית התיפקוד. בעיית הצינור המפוצץ נבעה מהראש מנוע הבעייתי ואינה קשורה לאגזוז. והוא פתר לי אותה ע"י ה "ראש מנוע".
לטענתו הוא גם ראה בעיניו שהראש מנוע בעייתי.. ותיכף הייה עושה בעיות והורס את המנוע...
ועל כך הוא דורש את כספו.
טענותיי: הקטנוע הייה תקין לחלוטין.מעבר לבעייית האגזוז. האגזוז הייה סתום לחלוטין ולכן חזרה כל הפליטה למנוע ונוצר בו לחץ שהשפיע על הצינור שחזר והתפוצץ שוב ושוב בגלל זה.
כל ה"ראש מנוע" הייה מיותר לחלוטין לעת עתה. ולא הייה נצרך.
שיקול דעתו המוטעה של המוסכניק הוא זה שגרם לכך.ולכן אינני אמור לשלם לו על זה.
נימוקים לטענותיי: כשראש מנוע הולך.. אין עדיין בעיית תפקוד והקטנוע אמור להמשיך ליסוע כרגיל... ואני באתי עם בעיית תיפקוד הקטנוע פשוט לא סחב.
וכן כשראש מנוע הולך הקטנוע אמור לעשן.מה שאצלי ממש לא קרה.
התווכחתי איתו היום רבות.עד שלבסוף סיכמנו שנלך לאיש מקצוע או בורר נוטרלי שיתן את דעתו והוא זה שיחליט.
מה דעתכם? מה אתם ממליצים? באלו נימוקים עלי להשתמש? מה עלי לעשות?
האם יש לכם רעיון מי יסכים לברור בינינו?
תודה מראש למגיבים.