סיפור המבול - הפרכה

L7

New member
הצורך בהמצאת הדת ואלוהים היא

העניין הרציונלי. וכל היתר סיפורי כיסוי.
 

Baracus

New member
אם אתה טוען שבע"ח מתים לא הופכים

למאובנים, אני מציע לך לבדוק את העובדות. בינתיים, ההסבר היחיד שקיבלתי הוא לא רציונלי אלא הסבר של "אלוהים עשה ככה שיראה..."
 

Baracus

New member
דרך אגב

הטענה שהופרכה היתה טענה מאוד ספציפית, אם תשים לב.
 

Baracus

New member
וגם לא קיבלתי תשובה

למה קיימת אותה הדרגתיות במאובנים. זה שאלוהים ברא קודם וכו' לא עונה על השאלה.
 

Baracus

New member
למה למשל...

עכביש שהופך למאובן בתקופה מאוחרת יחסית לא "מסתווג" עם בעלי החיים הפשוטים מתקופות מוקדמות?
 

Baracus

New member
ועוד משהו

אם אתה מתחיל לטעון שהמבול אינו אחראי לשכבות הגאולוגיות, האמת היא שרק הפכת את הבעיה לחמורה יותר. ההסבר הפשוט הוא שהמבול הוא הסיבה לשכבות הגאולוגיות. בסדר. עכשיו צריך להסביר למה יש אזורים שקועים שזהים למשקעים על פני השטח שאנחנו רואים כיום, כמו דיונות, נהרות, אגמים, וכו'. אז אפשר להגיד, טוב, המבול לא אחראי לדברים האלה. טוב, אז האם המבול קרה לפני או אחרי? תמיד תישאר הבעיה של משקעים גאולוגיים על פני השטח, כי הם מתרחשים לכל אורכן של השכבות הגאולוגיות. אתה יכול להגיד גם שאני לא מפרש את זה נכון. אז אתה תפרש את זה ותגיד לי איך זה שסדקי בוץ מעולם לא נוצרו על קרקעית אוקיינוס, או דיונות חול שמכילות מאובנים של יצורים יבשתיים? כך שאם המבול אינו אחראי לכל זה, יוצא שאנחנו מחפשים אזור קטן יותר? עדיין צריך למקם אותו בצורה גלובלית ולהתחשב באלפי מטרים של שכבות גאולוגיות מעליו ומתחתיו, דבר שמעולם לא נעשה על ידי תומכי המבול.
 
לתשומת לבך

הטענה שהופרכה היתה הכותרת של הודעתך בראש השרשור. טענת שיש לך הפרכה מעניין המאובנים לעניין המבול המוזכר במקרא. התברר שאין כל קשר בין עניין המאובנים לעניין המבול וטענתך והצהרתך החגיגית הופרכה ופרחה ונגוזה במרחב הכלום. התבונן נא בזאת ושאל עצמך אם לא זה הגורל המצפה לשאר הנחותך ואקסיומותך. ובאשר למאובנים, אם אתה ממשיך לטעון שרב בעלי החיים המתים הופכים למאובנים, תקוותי היא שהודעותיך לא יובאו לידיעת חוקרי PISA. וללא קשר למבול, לשאלתך בעניין ההדרגה הנמצאת במאובנים, אמרתי שאין בידי תשובה מוסמכת אלא רק מה שאומר לי ליבי. ובכל זאת הבאתי כאן את דברי ליבי מאחר ויתכן שימצאו בהם תועלות נוספות מעבר לעניין המאובנים שכבו"דם במקומו מונח.
 

Baracus

New member
כן, רק שבהודעה למעלה

הסברתי לך מה ההשלכות לכך שתגיד שהשכבות לא נוצרו במבול. אז אולי תרצה לענות על ההודעה שלי מלמעלה?
 

גוססי

New member
"בורא עולמות ומחריבם"

אם הוא בוראם ומחריבם, כנראה שהתוצאות לא משביעות את רצונו. לא מחמאה גדולה לכישורי בריאת העולמות של אלוהנו (ומספיק מבט חטוף בעולם בו אנו חיים כיום על מנת לאשר סברה זו).
 

Baracus

New member
כמו שאמרתי...

אם היה מבול, היינו מצפים למצוא שרידי בע"ח בערבוביה, ללא כל הדרגתיות. זה לא מה שקורה במציאות.
 

Governor

New member
משהו ארע לך מאז היית עמנו לאחרונה,

אין ספק, אולם, יהיו דבריך סתומים כאשר יהיו, המבול המקראי התרחש רק בין דפי המיתולוגיה היהודית, ולו מן הסבה שאין לו הסבר יתכנות ואין מוצאים סמן וזכר לעקבותיו או לתוצאותיו אני עשוי לקבל שארוע חריג התרחש, גם אם אין לי כלל הסבר להתרחשותו, ובלבד שהותיר סמנים משכנעים, אולם, כאמור, אין הסבר יתכנות למבול, ואין לו סמנים... ______________________________________________________________ 0284392570 פגוש_בדב_שכול
 

Governor

New member
!Whatever

המבול המקראי התרחש רק בין דפי המיתולוגיה היהודית...
 

dinarzi

New member
"בורא עולמות ומחריבם"

"ובאשר למוצאם של אותם שוכני אבן, ליבי אומר לי, שיתכן שמוצאם במה שאמרו חז"ל שקודם בריאת העולם היה הקב"ה בורא עולמות ומחריבם" יש רק בעיה קטנה עם הרעיון הזה: מדובר באותו עולם שאנו חיים בו, לא בעולמות אחרים...
 

neko

New member
אבל אתה הרי יודע את התשובה שתקבל:

"מי הפך אותך לפרשן של התורה?"
 

dinarzi

New member
"בורא עולמות ומחריבם"

יש גבול של תרצנות שאנשים מסוימים, גם פנאטים, לא יעברו, או שיעברו אבל אחרים ישימו לב שהתרצנות עוברת כל גבול.
 

neko

New member
אין גבול. אני מזמין אותך לשאול

דתי מפורשות ולנסות.
 
למעלה