סיפורי זן

האלי

New member
סיפורי זן

יופיים בפשטות שלהם. וזה גם הקושי בהם. הם מעוררים למחשבה, ובדרך כלל מחשבה שחורגת מהקווים הרגילים של המחשבה היומיומית שלנו. שם הסיפור הזה הוא הוראת המוחלט בימים עברו משתמשים היו ביפאן בפנסים של נייר-וקני במבוק ונר קבועה בתוכם. לילה אחד ביקר עיוור אצל ידידו, וכשביקש לחזור לביתו הציע לו הידיד שישא עמו פנס. אמר העיוור: "אין אני זקוק לפנס. חשיכה ואור הרי הם היינו הך לי." השיב לו ידידו: "יודע אני שאין אתה נזקק לפנס למציאת דרכך, אך בלי פנס עלול מישהו להיתקל בך, לכן צריך אתה לשאת פנס." יצא העיוור בפנסו. ועד שלא עשה כברת-דרך, התנגש בו אדם אחד. קרא העיוור: "היזהר בדרכך! אינך רואה את הפנס הזה!" "הנר שלך כבה, אחי." השיב לו הזר. שלכם, האלי.
 

מייקי69

New member
אני כנראה איטית

ואני צריכה פרשון, בבקשה. או כיוון למחשבה. או רמז. משהו. אה, כן, ואני אשמח לעוד כאלה.
 
איטית? לא נורא

חשוב לי שבקטעים מסוימים תעברי למהיר ככה אני אוהב את זה...אחרת ממשיכים עוד חצי שעה... דניאל מבקש לעבור למהר..
 

האלי

New member
מה דעתך מייקי

להיות הפרשנית הפעם? כי זה בדיוק העניין, לרדת לעומק ולראות מה יש שם. שלך, האלי.
 
נקודות מחשבה

1. העיוור כל כך "נעול" בעיוורונו שאינו מנסה לבדו לפרוץ את מעגל החשיכה. 2. הידיד שכל כך רוצה לעזור, נותן לחברו פנס נייר , עם נר בפנים, שולח אותו לדרכו לבד, מסיר אחריות, ולא מוודא שאכן חברו הגיע הביתה בשלום. 3. העיוור כל כך מרוצה מעצמו שיש לו נר ביד, שלמרות חושיו האחרים שאמורים להיות חדים, כמו תחושת החום העולה מפנס נייר עם נר בפנים לא שם אפילו ליבו, לכך שהנר כבר כבה. 4. והמתנגש, כל כך עסוק בעצמו, שלא ראה אפילו את העיוור ההולך לכיוונו ובטח שלא את עיוורונו של האיש הבא מולו. מי אמר שהזן פשוט?
 

מייקי69

New member
תודה תודה

עכשיו, כשאני רואה את הבריכה, בזכותך, אני יכולה לנסות גם לקפוץ לעומק, כמו שהמורה האלי ממליץ. האלי, לא מכירה את הזן, לא יודעת לאיזה כיוון הוא מטיף / מציע אז מה זאת הקמצנות הזאת באינפורמציה? שיעור מבוא - משהו???? בןקר טוב!
 

האלי

New member
תאמיני לי מייקי

אם הייתי מבין בזה משהו, בטח שהייתי עוזר לך... בי הסיפור הזה יותר מעורר תחושות מאשר מחשבות. על קשב והקשבה. על יציאה מחשיבה סטנדארטית. כי הרי מה שקורה פה ששני המשתתפים לכודים בחשיבה סטנדארטית. שמפריעה להם לראות את המובן מאליו - שהנר כבה / שלעיוור אין תועלת בפנס... לי הסיפור הזה אומר: "האלי, אל תגרור איתך את כל מה שאתה ´יודע´ לכל התנסות חדשה תן לעצמך לראות את הדברים כל פעם בעיניים חדשות" אבל יכול להיות שמחר הסיפור הזה יעורר בי דברים אחרים לגמרי. זה מה שאני אוהב בסיפורים האלו. בגלל זה אני קורא אותם שוב ושוב. שלך, האלי.
 

מייקי69

New member
או.קיי אז....

אני אקרא אותו גם היום וגם מחר! לגבי יום שלישי.... לא יודעת... ואם לא יבוא לי?
 
כמו בכל פעם שאני קוראת את מה

שאת כותבת - מביטה אני מהנהנת בראשי ונהנית מכל מילה שלך!
 

האלי

New member
יש עוד הרבה כאלו

בדרך. מה קרה לך קרקעו אותך גם מהטיסה אחרי האושר? שלך, האלי.
 

piter pan

New member
ואולי מצאתי אותו ../images/Emo8.gif

מתי לאחרונה אמרתי לך שאני אוהב אותך ? אז הנה...........
 
למעלה