סינגל לימון - מספר הערות

avinoamd2000

New member
סינגל לימון - מספר הערות

אקדים ואומר שאת האמור מטה יש לקרוא כביקורת בונה ולא כהתרסה כלפי בוני הסינגל .נהפוך הוא, הק.ק.ל ראויה לכל שבח על יוזמותיה בפיתוח וסלילת סינגלים כאן ובכל חלקי הארץ.
ולגופו של עניין-
סינגל לימון נסלל על שתי גדותיו של נחל כסלון והערותיי מכוונות בעיקר לחלק שנבנה על הגדה הדרומית של הנחל תוך שאני ער לעובדה שטרם הושלמו העבודות ועדיין ניתן לתקן את הפגמים.

א.שיטת בניית הסינגל-

בעקרון יותר מהנה(לטעמי לפחות)לדווש סינגל בירידה.להשגת מטרה זו יש לבנות סינגל כך שיתחיל בנקודה הגבוהה ביותר וימשיך במגמת ירידה עד לסופו.
המצב האידיאלי הוא לטפס אל ראש החד שביל בדרך רחבה ואת הירידה לבצע בסינגל .
כך למשל בנויים הסינגלים באתר המוביל באירופה -מורזין שבאלפים הצרפתיים .
העיקרון הזה לא יושם כאן.
במקום זה בחרו בוני הסינגל במסלול שכולו קטעי עליות וירידות קצרות ,חוזרות ונשנות בזויות חדות, לעתים מאוד, בנות 4-7 מטר כל אחת.
מעבר לכך שהדבר מקשה וגורע מהנאת הרכיבה ,העליות והירידות הנ"ל מנקזות את מי הגשמים שמתחתרים בסינגל(זה המצב עתה),יוצרים תעלות במרכזו וגורפים סחף ואבנים ומונעים רכיבה(בעיקר בעת הטיפוס).
נכון יותר היה להתחיל את הסינגל בנקודתו הגבוהה שבסמוך לגבעת יערים ולרדת עימו לעין לימון.

ב.כווני רכיבה-

כדי לחסוך בחלק ניכר מהעליות, מומלץ להתחיל את הרכיבה מעין רפה ואותו כנ"ל גם בסינגל הגדה הצפונית של נחל כסלון.
משמעות האמור לעיל הינה שהאפשרות לרכיבה במסלול מעגלי שישלב את שני הסינגלים מוחמצת בגלל שיטת בנית הסינגל.

ג.שילוט-

הסינגל הדרומי בנוי מחלקי סינגל המקושרים האחד למשנהו בדרכים רחבות .חלקן ארוכות יחסית(מאות מטרים) ללא שום הנחיה משולטת לאיזה כיוון לפנות.
כל פתחי הכניסות והיציאות מהסינגל לדרכים הרחבות ,ויש הרבה כאלה,אינם משולטים.
לקשיי הניווט המתוארים מעלה מתווסף העדר מוחלט של שלטי הכוונה על הסינגל עצמו.
ללא הנ"ל לרוכבים חסרי ג.פ.ס כמעט ואין סיכוי לאתר חלקים נרחבים מהסינגל.
לדעתי זה גם המצב גם לגבי בעלי ג.פ.ס.

ד.מיעוט רוכבים-

לפי מצב השביל(הידוק,סימני גלגלים) נראה לי שמספר הרוכבים עליו בטל בשישים.
אין לי ספק ששיפור השילוט כמו גם ביטול העליות המיותרות יעלה את מדד הפופולאריות של הסינגל אצל הרוכבים שדיווש בהר ירושלים הוא כוס התה שלהם.

אני שב להדגיש כי אין לראות בהערות הנ"ל ביקורת שלילית.נהפוך הוא,האמור לעיל בא להמליץ על מקצה שיפורים שיהפוך את הרכיבה בנופים שהסינגל עובר בתוכם לחוויה מהנה.
אבינועם דור –חבורת אופן.
 

razgoren

New member
תוספת לדברי אבינועם על סינגלי קק"ל נוספים

ההערות שלי כמו שהדגיש גם אבינועם הן לא במטרה לפגוע אלא במטרה לשפר
העבודה שקק"ל עושה היא נהדרת וניכרת מקצועיות ונכונות והיא משנה את אפשרויות הרכיבה בארץ לבלי הכר

יש מגמה בסינגלי קק"ל קבים לעשותם מעגליים אפילו אם זה מיותר
עדיף סינגל ארוך בירידה כמה שאפשר בכדי שההנאה תהיה מקסימלית
הסינגל גם יהיה ארוך יותר
מיותר לדעתי להשקיע בעליות , יש דרכי 4X4 בשביל זה , כך גם כל המאמץ והמשאבים יושקעו בירידות ובסינגלים חוצי ארץ לעומת סינגלים מעגליים מאולצים
רואים זאת בסינגל תמרת החדש שהביקורת עליו מוזכרת בשרשור כאן
בנ"ל גבעת אלה וכנ"ל סינגל רום הגלבוע

המנהג של לפתל את הסינגל פיתולים שלפעמים מיותרים רק בשביל להוסיף נפח הוא מיותר והופך משעמם כשאתה מתנסה בזה יותר מדי
כנ"ל מרגיזים מאד העליות הקצרות בסינגל שעושות אותו הרבה פחות כייפי

ושוב סה"כ העבודה של קק"ל נהדרת וחשובה ומקווה שתימשך בקצב הנוכחי

רז
 

EDUOXMAN

New member
קצת כדי לאזן...

ולא כי יש ממש צורך, ובמיוחד כי הביקורת של אבינועם ושל רז היא ביקורת בונה, אבל...
יש סינגלים מעגליים, מאד מוצלחים כגון הרי נפתלי החדש יחסית. הקטעים בעליה הם יחסית רחוקים מדאבלים,
וגם העליה נעשית ליד צד הנוף, ואז בסינגל בעליה אתה "יכול" להינות מהנוף, דבר שבמהירות הירידה לא ניתן.

סינגל מעגלי (עם קטע על כביש) הוא סינגל תמנע, מוצלח מאד וגם הסינגל של חובב בהרי בינמין- גילה מוצלח מאד למרות
העליות הקשות.

רז ואבינועם מייצגים כאן בפורום "בוני טיולי אופניים" וזו אומנות שלא כולנו ניחנו בה. רז יכול לתפור מסלול שמשלב דאבלים, קטעי סינגלים וכו'.
לא כולם כמוכם (ועל הקלטות המסלולים שלכם אני תמיד מודה).

אבל יש רוכבים רבים (אני ביניהם) שהקיום של סינגל (מעגלי או לא), משולט עם נקודת התחלה וסוף, פותר לי הרבה בעיות בחיים.
"מה עושים היום?"
"היום רוכבים את אלון הגליל ושמשית", וזה סוגר לי פינה. לא עסוקים בניווט, באים ונהנים מטבע נפלא, למרות שאני מסכים - חד משמעית - שקטעי עליה אפשר היה לנצל את הדאבלים,
אבל ברוב הסינגלים המעגליים, אני נהנה גם מהקטע בעליה (אני חוזר ואומר: לא עשיתי את תמרת, את הגלבוע ואת עין רפא).
וכפי שכתבתי בכותרת: רק כדי לשפוך דעה טיפה אחרת
 

razgoren

New member
תשובה

ברור שאפשר לטפס בסינגלים , כמו שהזכרת סינגל מצור רמים וכנ"ל סינגל ביריה משובחים כולל קטעי העלייה
גם העליות בבית קשת ובעדולם טובות
אבל אשמח מאד אם קק"ל יבנו שביל צעגלי ויסמנו גם את הדרכים אבל עיקר האנרגיה בבנייה וכספים תהיה בלהאריך את הסינגל בירידה ולעומת זאת לעליות אפשר להסתפק בדרכי 4X4
רבים מהסינגלים של קק"ל מוכוונים לרוכבים מתחילים אבל בגלל העליות לא מתאימים למתחילים
לא נראה לי שסינגל רום גלבוע , סינגל תימרת , סינגל גבעת אלה ועוד מתאימים למתחילים או לרוכבים אקראיים

מטרת הסינגלים המעגליים הנבנים ע"י קק"ל הופכת בהרבה מקרים לסינגל בלבד ולא לטיול ולנוף
זה קורה בגלל פיתול יתר של הסינגל , עליות מרובות , מעבר רב מדי ביער (אמנם טוב לקיץ)
הייתי מעדיף שהסינגל יהיה טיול , כמו ביריה , עדולם , סינגל הגלבוע הישן (רק לרכב אותו הפוך מלמעלה למטה)

השקעה שהייתי רוצה לראות היא תפירה למשל של סינגלים באיזור שמשית , תמרת אלון הגליל שיחוברו לסינגל אחד ארוך וזאת תהיה המטרה ולא לבצע הרבה סינגלים מעגליים

רז
 

shais99

New member
בהחלט שצריך סינגלים מעגליים

בתור רוכב שרחוק מלהיות מתחיל, אני מנצל מאוד את הסינגלים המעגליים. כמו שכתבו מעלי, היכולים להנות מראש מרכיבה עם התחלה, אמצע וסוף, בלי הצורך לתפור את המסלול עם קטעים לא משולטים שעשויים להיות רכיבים או לא עבירים, כמו גם האפשרות בחלק מהמקומות (אלון הגליל או סינגל מעלה גלבוע ה"מושמץ") לשלב כמה סינגלים קטנים ליצירת רכיבה ארוכה יותר בלי להתחייב מראש על מסלול אחד, היא יתרון גדול לחווית הרכיבה.

גם קטעי עליה יכולים להיות מהנים אם הסינגל בנוי כמו שצריך, כך שאני לא בטוח שניצול הדאבלים לצורך העליות הוא רעיון כ"כ טוב.

צריך תמיד לזכור שבין הרוכבים המתחילים לרכובים ברמתו של רז יש מגוון גדול של רוכבים, שלהם הסינגלים של קק"ל דווקא נותנים מענה.
 

ungy

New member
דעתי האישית והצעת יעול

שונא סינגלים בעליה. אולי כי הכושר שלי לא משהו אבל עדין-זה לא כיף.
את סינגל משגב למשל אני עושה בכיוון אחד ועולה חזרה בדרך הנוף.
כנ"ל אחיהוד שממילא אינו קיים בעליה.
לעומת זאת, סינגלים כמו שמשית, אלון הגליל שלמעשה אינם מחולקים לשניים אין לי בעיה לעשות כי המאמץ מחולק.
הצעת יעול-הצבת שילוט הכוונה לדרך 4X4 כלשהי לחזרה לתחילת הסינגל
שילוט הכוונה כזה קיים באלון הגליל ולמעשה הציל אותנו כשנקלענו לחשיכה ללא פנסים

זו דעתי בלבד ואין לראות בה כתלונה כלשהי. נהפוך הוא, אני מעריך מאוד את עבודת קק"ל
 
מסכים עם שתי הנקודות.

קודם כל, אני נהנה לרכב סינגלים גם בעליה.
ההתמודדות עם מכשולים מתוך המאמץ של עליה, היא בעיניי מאתגרת ומהנה. כמובן שאם יש דאבל וסינגל בין שתי נקודות, אעדיף לעלות בדאבל ולרדת בסינגל, אבל אם אפשר שגם העליה תהיה בסינגל - עדיף.

בנוסף - גם המעגליות של סינגל היא יתרון בעיניי. זה באמת מאפשר לי "ראש שקט" - לדעת שאני יכול לנסוע לאזור לא מוכר, ובלי עבודת הכנה, ניווט, הצטרפות למוביל וכ', פשוט לקבל רכיבה שמציעה את המיטב שיש לאזור להציע, בקילומטראז' שאני יודע מראש בלי ברבורים...פשוט פינוק.
 

razgoren

New member
לגבי החלק השני

זאת בדיוק הבעייה
בגלל שמאלצים סינגל קצר מעגלי הוא לא מציע את המיטב שיש באיזור
סינגל ארוך כן יציע את המיטב שבאיזור ואם הוא יהיה מעגלי ויציע את המיטב באיזור אז מצויין
ואם אפשר גם לעלות בסינגל וגם לרדת אז מצויין
אבל אם יש משאבים מוגבלים אז עדיף להשקיע אותם בסינגל בירידה ולהפיק הנאה מקסימלית ובעלייה לנצל מה ש/כבר קיים
ואם מאלצים סינגל מעגלי קצר במקום סינגל טיולי ארוך אז חבל להתאמץ לעשות אותו מעגלי

רז
 

valleyofdawn

New member
הפוך גוטה

רכבנו שם שוב בחג ופגשנו כמה וכמה רוכבים שעשו את הגדה הדרומית בכיוון ההפוך - כנראה לא במקרה.
כמו כן, יש התקדמות בסינגל ביער יהדות תימן שהוזכר כאן קודם?
 

AMITdrna

New member
תראו את סינגל רוחומה דורות לעומת ניר משה

מתמצת את השיח שנוצר כאן
 

razgoren

New member
אכן רוחמה והמקושרים אליו הם דוגמא טובה

גם סינגל להב (מה שמוכן ממנו ) בנטוי היטב בלי בזבוז של עליות קצרות מיותרות

רז
 

valleyofdawn

New member
סינגל להב

אם כבר מדברים, אז סינגל להב וסינגל חרובית שרבים מתלהבים ממנו, הם מהסינגלים הכי מקופלים שקיימים.
 

valleyofdawn

New member
לא מסכים

רז ואבינועם - לא מסכים אתכם בכלל.
רכבתי את הסינגל לפני הגשמים האחרונים, כך שאני לא יודע מה קורה עם הניקוז.
אבל אני בטוח שהסימון ייסודר לפני הפתיחה הרשמית ושאחרי הפתיחה יהיו גם יותר רוכבים.
עם סמארטפון על הכידון מצאתי בלי בעיה את חיבורי הסינגלים לדאבלים.
לגבי השאלה העיקרית - מבנה הסינגל, זו שאלה של טעם.
מסינגלי קק"ל בכל מקרה אי אפשר לצפות לדרופים ומקפצות בירידות בגלל שיקולי בטיחות וביטוח, כך שאין הצדקה שכל הסינגל יהיה בירידה כמו במורזין.
אני אישית אוהב גם לעלות בסינגל, ומפיק הנאה מרכיבה רציפה ללא דאבלים. את סינגל עין ראפה אתה גומר עייף - כמו שצריך.
לזכות סינגל עין רפה עומד גם נוף נהדר של נחל כסלון והרכסים סביבו כמעט לאורך כל הדרך כי חלקים גדולים ממנו עוברים מחוץ ליער.
גם אני לא אוהב יותר מדי קיפולים בסינגל. בעין רפה (בניגוד לסינגל ניר משה המגוחך) יש קיפוליות סבירה. ככלל קק"ל לא יכולים לסלול סינגלים חוצי ארץ בגלל שהשטחים בניהולם מוגבלים.
האזור שלי סינגל עין רפה למשל לכוד בין שמורות הטבע של הרי יהודה, שורק צפון, והר הטייסים ואת ההתלהבות של רט"ג מסינגלים כולנו מכירים.
 

EDUOXMAN

New member
לא התכוונתי כי יתפתח דיון כזה... אבל,

אם כבר יבורך.
מהפוסטים השונים ניתן להבין כי אותו סינגל עם מאפיינים מסוימים, אהוב על רוכבים מסוימים ופחות על רוכבים אחרים ולהיפך.
זה כבר טוב.
מהדיון, מתברר כי אותו קק"ל מבורך, למרות שהסינגלים שלו לא אקסטרים, הם די מגוונים (עם ובלי קיפולים, מעגלים ולא מעגלים, רק בירידה, או גם עליה וירידה).
אז בכל זאת, למרות ה-"שטנץ" המחויב במציאות עקב נושא הבטיחות, מתברר כי קק"ל די מגוונת.
תוסיפו לזה הגוון הטבעי של סינגלים צפונים בהשוואה לסינגלים מדברים עם הגוון הכרוך בזה, המסקנה היא די ברורה:

כל הכבוד לקק"ל על המפעל הזה (מישהו כתב למעלה: "שמעלה את עולם רכיבת הסינגלים בישראל לרמה גבוהה מאד"),
גם על היותו מגוון ושונה.

אין ספק שכל אחד מן המגיבים ירכוב כל סינגל של קק"ל ולו רק פעם אחת "כדי לטעום" את התינוק הנולד, זה פשוט מסקרן.
וכל אחד ייקח מהסינגל מה שמתאים לו. יש כאלה רוכבים כי ירכבו אותו רק את הפעם הראשונה כי "זה לא זה" עבורם, ויש כאלה רוכבים
שיפקדו אותו פעם אחרי פעם. ויש גם רוכבים כמו רז ואבינועם שיתפרו לנו מסלולים חוצי חבל שמשלבים קטעי סינגל בתוך טיול אופניים ארוך.
 

גידיבשן

New member
חצי עבודה

אתה יודע למי לא מראים חצי עבודה.
הסינגל לא מסומן נקודה. שבוע הבא מסמנים אותו. ומיד אח"כ גם משלטים אותו. (כך גם הודעתי בפורום)
הסינגל נקרא עין רפה (לא עין לימון) כי הוא תוכנן לצאת מעין רפה כחלק משיתוף פעולה עם תושבי הכפר. אם היינו רוצים לעשות סינגל גבעת יערים או צובה אז מין הסתם הוא היה מתחיל שם.
כמות העליות והירידות היא פונקציה של השטח ולא של ההחלטה. החלום שלי היה ירידה ארוכה כמו שאתה מבקש. מגבלות של צמחיה, ערכי טבע, שייכויות קרקע יצרו את המסלול המסויים. שביל עין רפה לא עומד בפני עצמו והוא חלק ממערכת שבילי הג'יפים ורכיבת XC של נחל כסלון כך שאתה יכול להגיע ל-2 הירידות הגדולות יחסית בלי להתפתל בעליות (שעלי מה לעשות אהובות מאוד)
לגבי החריצים: זו פשלה מקצועית שתתוקן בקרוב. ברכיבה לפני יומיים זוהו רק 20 מ' של בעיות מסוג זה.
לגבי שאר הסינגלים הכמות יוצרת מגוון ויש שבילים חד כווניים כמו עדולם אימבא ואחרים. (בקרוב גם יהדות תימן חד כווני בירידה בלבד עם קריצה לאוהבי האקשן)
אבל מה התפנקתם כאן בפורום:
תוך 5 שנים נוצרה כאן אימפריה של סינגלים שמתפתחת ומשתבחת. כנראה שיש מי שזה אף פעם לא יספק אותו. (-:
 

aspektor

New member
גידי יישר כח על העבודה והתוצאות בשטח!

תמשיכו כך, וכל אחד יבחר מה לקחת ממגוון הסינגלים שאתם יצרתם..
עדי
 

prigal

New member
הפוך גידיל'ה


כל מה שכתבת נכון!

וכך גם ההארות / הערות .


תהיה בטוח שכולנו אוהבים אתכם ושבעי רצון מהפעילות הענפה של קק"ל (בניגוד לגוף שמירת טבע אחר....כחכחכחכח
).
כל מה שכתבו היה נסיון להבין טוב יותר מה עומד מאחורי המחשבות ותודה שאתה מספק לנו תשובות!

וחוץ מזה אל תשכח שכולנו יהודים! על כל מעשה יש 100 שעות וזה רק מ10 אנשים....


ושוב תודה על הכל!

עכשיו, תתמקד ביהדות תימן כדי שגם אנחנו, חובבי האקשן, נהנה .


דני
 
למעלה