avinoamd2000
New member
סינגל לימון - מספר הערות
אקדים ואומר שאת האמור מטה יש לקרוא כביקורת בונה ולא כהתרסה כלפי בוני הסינגל .נהפוך הוא, הק.ק.ל ראויה לכל שבח על יוזמותיה בפיתוח וסלילת סינגלים כאן ובכל חלקי הארץ.
ולגופו של עניין-
סינגל לימון נסלל על שתי גדותיו של נחל כסלון והערותיי מכוונות בעיקר לחלק שנבנה על הגדה הדרומית של הנחל תוך שאני ער לעובדה שטרם הושלמו העבודות ועדיין ניתן לתקן את הפגמים.
א.שיטת בניית הסינגל-
בעקרון יותר מהנה(לטעמי לפחות)לדווש סינגל בירידה.להשגת מטרה זו יש לבנות סינגל כך שיתחיל בנקודה הגבוהה ביותר וימשיך במגמת ירידה עד לסופו.
המצב האידיאלי הוא לטפס אל ראש החד שביל בדרך רחבה ואת הירידה לבצע בסינגל .
כך למשל בנויים הסינגלים באתר המוביל באירופה -מורזין שבאלפים הצרפתיים .
העיקרון הזה לא יושם כאן.
במקום זה בחרו בוני הסינגל במסלול שכולו קטעי עליות וירידות קצרות ,חוזרות ונשנות בזויות חדות, לעתים מאוד, בנות 4-7 מטר כל אחת.
מעבר לכך שהדבר מקשה וגורע מהנאת הרכיבה ,העליות והירידות הנ"ל מנקזות את מי הגשמים שמתחתרים בסינגל(זה המצב עתה),יוצרים תעלות במרכזו וגורפים סחף ואבנים ומונעים רכיבה(בעיקר בעת הטיפוס).
נכון יותר היה להתחיל את הסינגל בנקודתו הגבוהה שבסמוך לגבעת יערים ולרדת עימו לעין לימון.
ב.כווני רכיבה-
כדי לחסוך בחלק ניכר מהעליות, מומלץ להתחיל את הרכיבה מעין רפה ואותו כנ"ל גם בסינגל הגדה הצפונית של נחל כסלון.
משמעות האמור לעיל הינה שהאפשרות לרכיבה במסלול מעגלי שישלב את שני הסינגלים מוחמצת בגלל שיטת בנית הסינגל.
ג.שילוט-
הסינגל הדרומי בנוי מחלקי סינגל המקושרים האחד למשנהו בדרכים רחבות .חלקן ארוכות יחסית(מאות מטרים) ללא שום הנחיה משולטת לאיזה כיוון לפנות.
כל פתחי הכניסות והיציאות מהסינגל לדרכים הרחבות ,ויש הרבה כאלה,אינם משולטים.
לקשיי הניווט המתוארים מעלה מתווסף העדר מוחלט של שלטי הכוונה על הסינגל עצמו.
ללא הנ"ל לרוכבים חסרי ג.פ.ס כמעט ואין סיכוי לאתר חלקים נרחבים מהסינגל.
לדעתי זה גם המצב גם לגבי בעלי ג.פ.ס.
ד.מיעוט רוכבים-
לפי מצב השביל(הידוק,סימני גלגלים) נראה לי שמספר הרוכבים עליו בטל בשישים.
אין לי ספק ששיפור השילוט כמו גם ביטול העליות המיותרות יעלה את מדד הפופולאריות של הסינגל אצל הרוכבים שדיווש בהר ירושלים הוא כוס התה שלהם.
אני שב להדגיש כי אין לראות בהערות הנ"ל ביקורת שלילית.נהפוך הוא,האמור לעיל בא להמליץ על מקצה שיפורים שיהפוך את הרכיבה בנופים שהסינגל עובר בתוכם לחוויה מהנה.
אבינועם דור –חבורת אופן.
אקדים ואומר שאת האמור מטה יש לקרוא כביקורת בונה ולא כהתרסה כלפי בוני הסינגל .נהפוך הוא, הק.ק.ל ראויה לכל שבח על יוזמותיה בפיתוח וסלילת סינגלים כאן ובכל חלקי הארץ.
ולגופו של עניין-
סינגל לימון נסלל על שתי גדותיו של נחל כסלון והערותיי מכוונות בעיקר לחלק שנבנה על הגדה הדרומית של הנחל תוך שאני ער לעובדה שטרם הושלמו העבודות ועדיין ניתן לתקן את הפגמים.
א.שיטת בניית הסינגל-
בעקרון יותר מהנה(לטעמי לפחות)לדווש סינגל בירידה.להשגת מטרה זו יש לבנות סינגל כך שיתחיל בנקודה הגבוהה ביותר וימשיך במגמת ירידה עד לסופו.
המצב האידיאלי הוא לטפס אל ראש החד שביל בדרך רחבה ואת הירידה לבצע בסינגל .
כך למשל בנויים הסינגלים באתר המוביל באירופה -מורזין שבאלפים הצרפתיים .
העיקרון הזה לא יושם כאן.
במקום זה בחרו בוני הסינגל במסלול שכולו קטעי עליות וירידות קצרות ,חוזרות ונשנות בזויות חדות, לעתים מאוד, בנות 4-7 מטר כל אחת.
מעבר לכך שהדבר מקשה וגורע מהנאת הרכיבה ,העליות והירידות הנ"ל מנקזות את מי הגשמים שמתחתרים בסינגל(זה המצב עתה),יוצרים תעלות במרכזו וגורפים סחף ואבנים ומונעים רכיבה(בעיקר בעת הטיפוס).
נכון יותר היה להתחיל את הסינגל בנקודתו הגבוהה שבסמוך לגבעת יערים ולרדת עימו לעין לימון.
ב.כווני רכיבה-
כדי לחסוך בחלק ניכר מהעליות, מומלץ להתחיל את הרכיבה מעין רפה ואותו כנ"ל גם בסינגל הגדה הצפונית של נחל כסלון.
משמעות האמור לעיל הינה שהאפשרות לרכיבה במסלול מעגלי שישלב את שני הסינגלים מוחמצת בגלל שיטת בנית הסינגל.
ג.שילוט-
הסינגל הדרומי בנוי מחלקי סינגל המקושרים האחד למשנהו בדרכים רחבות .חלקן ארוכות יחסית(מאות מטרים) ללא שום הנחיה משולטת לאיזה כיוון לפנות.
כל פתחי הכניסות והיציאות מהסינגל לדרכים הרחבות ,ויש הרבה כאלה,אינם משולטים.
לקשיי הניווט המתוארים מעלה מתווסף העדר מוחלט של שלטי הכוונה על הסינגל עצמו.
ללא הנ"ל לרוכבים חסרי ג.פ.ס כמעט ואין סיכוי לאתר חלקים נרחבים מהסינגל.
לדעתי זה גם המצב גם לגבי בעלי ג.פ.ס.
ד.מיעוט רוכבים-
לפי מצב השביל(הידוק,סימני גלגלים) נראה לי שמספר הרוכבים עליו בטל בשישים.
אין לי ספק ששיפור השילוט כמו גם ביטול העליות המיותרות יעלה את מדד הפופולאריות של הסינגל אצל הרוכבים שדיווש בהר ירושלים הוא כוס התה שלהם.
אני שב להדגיש כי אין לראות בהערות הנ"ל ביקורת שלילית.נהפוך הוא,האמור לעיל בא להמליץ על מקצה שיפורים שיהפוך את הרכיבה בנופים שהסינגל עובר בתוכם לחוויה מהנה.
אבינועם דור –חבורת אופן.