סימנים להריון והשרצה

סימנים להריון והשרצה

יש לי פלטי קורל, שהייתי בטוחה שהוא זכר, כי הסנפיר בבטן אינו ברור אם זה איבר מין או סנפיר, והוא רודף כל הזמן אחרי נקבות כמו מולי שחור וכו', לפני מספר ימים שמתי לב שיש לו/ה כתם כהה בשיפולי הבטן הכתם גדל, אך הבטן אינה נפוחה. האם יתכן שהיא בהריון בגלל הכתם למרות שהבטן אינה נפוחה? יש לי מולי מנוקד שהיא נקבה, היא מאד מאד נפוחה, אך אין לה כתם שחור בשיפולי הבטן, למרות הנקודות שעל גופה, בשיפולי הבטן אין הרבה נקודות ולכן אפשר בבירור לראות שאין שם כתם שחור. האם היא בהריון או שהמולים המנוקדות מטבען הן בעלות בטן עגולה ונפוחה? האם הזברה משריצה חיים? שאלה כללית, לדגים יש כתם שחור בבטן, גם לאלה שאינם בהריון, אולי זה הקיבה? כי בגלל זה קשה לי להבחין מתי זה שחור שלפני השרצה. וכך פספסתי השרצה של סייפנית, היה לה כתם, ודחיתי דחיתי את הוצאתה לתא השרצה, והיום בבוקר, אבוי לי, בטנה ריקה, ממש כואב לי, כי בטח כל הדגים חגגו בלילה על השרצים הקטנים, ואני כועסת על עצמי, קשה לדעת מתיח להוציא לתא ההשרצה, כי התא קטן ואני מרחמת על הדגה, ולכן דוחה ודוחה את הוצאתה, וכך פיספסתי השרצה של גופית.
 

MaaYan B23

New member
...

1. הפלטי נקבה מתנהגת כרגיל [חוץ מהרדיפות], איפה בדיוק נמצא הכתם השחור? חכי עוד יום-יומיים תראי מה קורה איתה.. 2. לא מחייב שיהיו אצל מולים [ופלטי] את כתם הלידה בשלבי ההריון.. גם יכול להיות שהיא פשוט שמנה [יותר מדי מזון]. 3. זברה לא משריצה חיים [לא דניו ולא ציקליד]. 4. כתם שחור אצל דגים?! פעם ראשונה שאני שומע עלזה.. על אילו דגים בדיוק מדובר? באיזה איזור הכתם בדיוק?
 
תודה על התשובה

הפלטי הנקבה רודפת אחרי נקבות, ממש כמו ביחום, עם האף שלה לאחוריים של הנקבה, ולכן חשבתי שזה זכר, אלה לא רדיפות של שליטה על טריטוריה, אלא ממש רדיפות של זכר אחרי נקבה. הכתם נמצא מעל הסנפיר התחתון, בערך במקום שממנו יוצאת הצואה. ביום יומיים האלה להחזיקה בתא ההשרצה? יש לי תא השרצה נפרד, שיש בו אבן חמצן, ובתוך המיכל הזה יש חלק קטן יותר וסגור שבו מוחזקת הדגה המשריצה, מתחתיה ומצדדיה יש משטח וקירות עם חריצים שדרכם יוצאים השרצים אל המיכל הגדול יותר. הדגה אינה יכולה לשחות, ואני מרחמת עליה, האם היא לא תמות בתנאים אלה? אם לא מחייב שיהיה כתם בהריון, איך אדע אם היא סתם שמנה או בהריון? האם גם אותה להכניס לתא השרצה?
 

MaaYan B23

New member
אני מכיר..

את האת השרצה המדובר.. יש לו שני מחיצות [ומשפך], אפשרי להוציא אפילו מחיצה אחת [הקרובה יותר למקום אבן האוויר] ככה שיהיה לה יותר מקום. גם אין צורך במשפך. היא תשרוד בסדר גמור. אחרי הכל זה זמני בלבד, לכמה שבועות בודדים. את ההריון כשאין את הכתם, אפשר לזהות לפי הבטן - כשהבטן גודלת בפתאויות [יחסית] וממשיכה לגדול עם הזמן.
 

MaaYan B23

New member
תהיה לה..

גישה גם ככה - אם לא יהיה את המשפך [מה שלא נראה לי בשל חוסר המקום הרב]. בכל מקרה, האם לא מתחילה לאכול אותם ישר.. קודם היא מתאמצת להשריץ, מתאוששת קצת ואז תתחיל לרדוף קצת אחריהם [עד כמה שאפשר] בזמן הזה, הם יוכלו כבר להתחיל לשחות ולברוח ממנה.
 
למעלה