סימולציה מספר 8 HIGH Q

a p p l e m a n

New member
סימולציה מספר 8 HIGH Q

אתם מכירים את התחושה שאתם מגיעים לתרגיל פותרים אותו ואז מגלים שיש איזה ניואנס קטן כזה, איזה חוק שלא התעמקתם בו מספיק בחישוב ולכן אתם לא סגורים על משהו. טור א' טור ב 94 הציון של התלמיד החדש מידע נוסף בכיתה 14 תלמידים שציונים הממוצע הוא 80 לאחר שלכיתה הצטרף תלמיד חדש עלה הממוצע ל-81. עכשיו. התשובה הנכונה היא טור ב'. כי ציונו של התלמיד החדש הוא 95 מחלקים את ההפרש ב15 ואז יוצא נקודה אחת יותר. הבעיה שלי היא: שאני לא הייתי בטוח אם אני צריך לחלק את הציון של התלמיד במספר הכולל של כלל התלמידים כולל התלמיד או לא כולל. משום שהוא עדיין לא הצטרף לכיתה.ואם אני מחלק את זה במספר התלמידים הקיים, אז הציון שלו הוא 94 ואז 14 לחלק ל14 זה נקודה אחת. ואז התשובה תהיה 3. ואני זוכר במעורפל איזה תרגיל שבו בשביל לפתור ולהגיע לתשובה הנכונה הייתי צריך לחלק למספר המשתתפים ללא "המצטרף". לכן הייתי רוצה שירחיבו לי בנושא, מתי מחלקים במספר הכולל וומתי בשינוי. כי זה מהותי. ומסתבר שגם טועים על זה.
 

a p p l e m a n

New member
שאלה נוספת

פשוט נראה לי שיש פה אולי בעיה עם התניה בתחילת התרגיל. הגדירו פעולה חדשה" a@b=a/b+b/a נתון כי x@y=2 איזה מהטעות הבאות נכונה בהכרח. 1)x=y 2)x=1 3)y=1 4)xy=1 עכשיו, אני לא ניסיתי להציב או לבדוק תשובות. ישר פסלתי את 2 ו3. ותשובה 1 היתה נראת לי ואז מצאתי בראש מקרה ש1 לא מתקיים שזה מתי ש x=y=0 ולכן פסלתי את אפשרות 1 וישר בחרתי את 4 בלי לבחון אותה לעומק. עכשיו בתשובות התשובה היא 1. אבל הם לא הגדירו שהמשתנים שונים מ-0. אז איך זה בעצם מסתדר, (לזכור שהם שאלו מה נכון בהכרח, לא מה יכול להיות)
 

KINGAR

New member
הם היו צריכים להגדיר כי y &x

שונים מאפס אולם בביטוי יש לך חילוק ב-x וב-y כך שאתה יכול לראות שהם לא יכולים להיות שוים לאפס.
 

ארנזמי

New member
תשובות

בשאלה הראשונה-עשית נכון. מחלקים במספר האיברים החדש (כולל זה שהצטרף). אין סיטואציה ספציפית שבה מתעלמים מזה שהצטרף. אולי השאלה ההיא דיברה על משהו מיוחד. בשאלה השניה-אין צורך לומר שהם שונים מ-0. כששואלים מה נכון בהכרח צריך להניח שהנתון בטוח מתקיים (כי הוא נתון). כלומר- הפעולה על איקס ווואי שווה 2 בטוח. ולכן כל איקס ווואי שיקיימו את הנתון יהיו שווים זה לזה. אם איקס וואי לא מקיימים את הנתון הם לא רלונטים. פסילת התשובות צריכה להיות דרך נעלמים שמקיימים את הנתון. לדוגמה: אם איקס=3 ווואי=3. הנתון מתקיים מבלי שמישהו מהתנאים בתשובות 2, 3 ו-4 יתקיימו, ולכן תשובות אלו נפסלות.
 

KINGAR

New member
קצת עזרה

אני לא יודע לתת לך כללי אצבע במקרה זה תעשה כך ובשני אחרת. אך במקרה זה ודומיו תחשוב שהילד ה-15 בא לכיתה עם חרוזים הוא חילק לעצמו 80 חרוזים (שיהיה בשויון עם חבריו לכיתה) וכעת הוא צריך לחלק חרוז אחד נוסף לכל ילד בכיתה (כולל הוא עצמו) כלומר עוד 15 חרוזים.וסך הכל הילד מגיע עם 95 חרוזים. מקווה שהדוגמא עוזרת לך.
 

KINGAR

New member
תוספת

אם היו אומרים לך שלאחר כניסת הילד ה15 הממוצע הינו 79 אזי אני ההיתי מחשב זאת כך: הוא נכנס ב80 (שויון עם חבריו) ואז כל ילד בכיתה צריך לתרום חרוז אחד על מנת להוריד את הממוצע ל79. כלומר הילד ה15 נכנס עם 80-15 כלומר 65 (יש שיטות פסיכומטריות שמגיעות ל65 דרך הממוצע החדש 79 פחות מספר הילדים הקודם 14 ) אני ממליץ לעבוד בשיטה שלי להכנס בממוצע הישן ואז לראות כמה יש להחסיר/להוסיף על מנת להגיע לממוצע החדש. מקווה שעזרתי
 

a p p l e m a n

New member
עזר לי הדוגמא תודה. דרך אלגברית נוס

נוספת היא:(של הספר) משווים את הכלל לנתון ומקבלים: a/b+b/a=2 מכפילים ב ab aבריבוע +bבריבוע = ab2 מעבירים אגפים ויוצא (a-b)בריבוע=0 מתקיים רק אם a=b
 
למעלה