סיכום אירועי החג

estersh

New member
סיכום אירועי החג

כל מיני חורים שהשלמתי לעצמי ובפרץ של טוב לב גם הקלדתי. לא מגלים עניין? עברו הלאה. פרפרזה, אתה הראשון בגלל שאתה יצור מאוד מחונך בקטעים של אמירת תודה וכאלו, וזה נותן לי תחושה נחמדה. מצאתי במקרה הסבר אלטרנטיבי לקשר בין חזון העצמות לשבת חוה"מ אבל עוד לא חיפשתי את ההסבר להימצאותם של העצמות בביקעת דורא. אם כי אני בכלל עם ר' יהודה (סנהדרין צ"ב, אליבא דסבא) שטוען שזה עניין של מחזה בלבד, במיוחד שאני טוענת כך בשיעור על חזונות זכריה שאני עומדת להעביר, ובמיוחד שהרמבם (המורה ח"ב פמ"ו) אומר שכל מעשה סמלי שגובל עם מעשה מתמיה או שהוא בניגוד לחוקי התורה יש לתפסו כחיזיון בלבד. כך שהשאלה לוממש מטרידה אותי. ואתה זוכר גם את השאלה של אבא על הניסים שהיו על הים? גם בזה נתקלתי במקרה (מדובר בתופעה מופלאה שבה אני זוכה לקבל בשיעורים תשובות לשאלות שלא הצגתי). אבל מדובר בעניין יותר דרשני (ויפיפה) שמקשר בין המלחמה של עמון ומואב ביהושפט ושמופיעים בו המון מוטיבים ימסופיים. ואני מחכה לך היום עם שלושה פרקים לפחות(אם אתה רוצה, אתה יכול לצרף גם את הפרקים של זכריה, עד יום ראשון אני חייבת לעבור עליהם), אבל אינלי עדיין אוכל להציע לך. טובי, * גם הראה זה כמו האיה והדיה (מבחן זכרון בשבילך, לא נזכרת- אל תספר) דברים יד 13 וגם ויקרא יא 14. * את החילוק שהצגתי בין מאהבה ליראה לא עושה הרבי מפיאסצנה אלא תקנת השבין. אבל אינלי מושג מהזה הספר הזה ואולי זה בכלל שלו. והוא אפילו משתמש בלשון קיצונית יותר ממני: לא סיכון עצמי אלא הפקרת הנפש. * ח.ת.נ - הרש"ר ממש מקדיש לזה ניתוח מיוחד כי הוא טוען שהלשון מדקדקת תכלית הדיוק במתן שמות של קרובי חיתון ומנסה להוכיח עובדה זו על השורש המדובר. ואביא רק כמה מילים "..על ידי השורש "חתן"- המורה על התקשרות הבתים עד ידי נישואין, על ידי התחתנות. אם נשווה את השורש "חתן" לשורשים הקרובים לו בהגאיהם: "אטן" (מטווה דק) ו"עדן" (ששון, ואולי קשר וחיבור של ששון, השווה "התקשר מעדנות כימה" - איוב לח, לא) - הרי נמצא שחתן מורה על התקשרות שיש עמה סיפוק הדדי עליון, והיא מושת על הרמוניה גמורה בשקפת עולמם ושאיפת חייהם של הבתים המתקשרים זה עם זה. כמובן שהוא מדבר שם (ובאריכות עוד יותר גדולה ב"שרי כלתו") על "כלה" רק שנדמה לי שמיצינו את זה. - מילון בן יהודה מקשר כמוך את החתן ל"חתן דמים למולות" וטוען שבתחילה היה המנהג שהזכר היה נימול בעת החתונה. *"כריתת" ברית מילון בן יהודה אומר שלפנים היו כורתים דבר בשעת עשיית ברית ולכן משתמשים בלשון הזו(אנחנו לא מדברים כמובן על ברית מילה, שם זה פשוט). אבל המעניין הוא שהוא בכלל קושר את המילה "ברית" במקור גם למשמעות של חיתוך ולא איחוד. דולי, בואי לפארק, יש לך שם הודעה ארוכה והרבה יותר מעניינת ממני בקיר האזוב. וגם.. טוב, מצפה לפגוש אותך היום. שבת שלום וקיץ בריא.
 

לורוצה

New member
אז אני נדחף. אזמה.

ואופיתי שאני לא זוכר מי חיבר את "תקנת השבין". די בטוח שזה לא האדמו"ר מפיאסצנה, נדמה לי שזה ר' צדוק הכהן מלובלין (כך זכרוני הדל מדמה בנפשו שראה. אבל התחושה היא שזכרוני הדל טועה).
 

esterssh

New member
דווקא יופי לך

בגלל שזה ציער אותך שאתה לוזוכר הלכתי לבדוק ואכן כך- ר' צדוק הכהן מלובלין. אני כבר השלמתי עם זה שלעולם לא אזכור מי היה הסבא של מי(הבית יעקב והמי שילוח. משו כזה. נכון?) ולא שלא טרחתי לשאול את זה כמה וכמה פעמים.
 

לורוצה

New member
"מי היה סבא של מי"?

ר' צדוק היה תלמיד של המי-שילוח (שהיה הנכד של ה"בית יעקב"). לפחות כך זכרוני הקליל טוען.
 

esterssh

New member
דרחגב

ברור ש*היא* ענתה על זה ולא אני. היא היתה עדיין מחוברת בשם שלי. היא החכמה פה, לא אני.
 

estersh

New member
אה, כן. טעיתי.

עם כל ההערכה שלנו אחת כלפי השניה (אפשר לומר כך. נכון? כי אני מעריכה אותך ומההודעה שמעלי משתמע שזה הדדי), אנחנו שומרות בקנאות על הזהות האישית (נראה לי שזו תופעה כלל אנושית- עם כל ההערכה לאחר והמודעות למגרעות אישיות, אנחנו מעדיפים להיות עצמינו ואף פעם, אף פעם לא לתת לאחרים לדבר בשמנו) ומשום כך גם הצטערנו צער רב לגלות שה"ציבור" בפורום (למעט אחשלי) לא שם לב להבדלי הניקים. תגידי, את חייבת להמשיך לבלבל אותם עם הדמיון הזה? (חשבתי שעוד סוגריים לא יזיקו כאן)
 

esterssh

New member
לפחות הסוגריים שלך עגולים

שלי מרובעים, וכך למשל טוב זיהה אותי במסנג'ר שלך אמש. אכן, הקנאות לזהות העצמית שלנו גורמת לנו להשתטות לעתים- אך הדבר הכרחי. לא שהיה אכפת לי [ע"ע: עם כל ההערכה שלנו אחת כלפי השניה] להיות זו שמאחורי הדברים הלמדניים והיודעים שלך, אבל מאחר ואפילו לא היה לי שמץ של מושג על מה אתם מדברים שם, ומאחר וקיבלת יחס של כבוד שלא מגיע לי, החלטתי לצאת מהארון ולהסביר שנפלה טעות. מעבר לכך, אני אוהבת את הבלבול שנוצר. אני לא אוהבת לבלוט יתר על המידה, ומשעשע אותי לחשוב שמייחסים לי דברים שלך וכן להיפך. [הערה שולית לטובי, אם ישנו כאן: .S.S הוא לא משהו שאני מזדהה אתו. להיפך. תשאל את מי שאתה רוצה.]
 
למעלה