קצת סדר
בכיתה א' אצלנו יש שתי מורות מובמכות בכל כיתה כאחת היא המובילה והשניה הסיעת. שתיהן מוסמכות ועוסקות בהקנית הקריאה, כתיבה , חשבון. הסיעת יותר אוהבת מחשבים ומדעים אז היא אחראית על אתר הכיתה ומעבירה את נושאי המדעים. אנחנו משלמים על הסיעת בתיך פול התשלומים לבית ספר. (שכר הלימוד הוא קבוע, כל שיכבה מקבלת "תיגבור מסוג אחר). שכר הלימוד הוא גבוה יחסית אבל הוא כולל גם את כל הספרים, חוברות, ציוד לשיעורי אמנות ומלאכה (שמקריאה פה אני מבינה שבבתי ספר אחרים הילדים מביאים מהבית). לבן שלי (גם כשהיה בכיתב א' והיתה סיעת לכל הכיתה) יש חונכת שממונת במשותף ע"י המועצה ועל ידנו אחר אישור של ועדת שילוב של משרד החינוך. לילד יש פגיעה מוחית שמגבילה את התנועה שלו, בעיות קשו"ר וליקויי למידה נילווים.אבל האינטילגינציה שלו גבוהה ואין ספק שהוא מתאים לשילוב. זה נכון שבכיתות יותר גבוהות בהם כבר יש מורה יחידה בכיתה החונכת שלו עזרה כשהיתה פנויה גם לילדים אחרים, ואפילו החליפה את המורה כשזו נעדרה מספר ימים אבל זה היה ברור לכולם שהתפקיד שלה הוא לתמוך בבן שלי כשהוא צריך עזרה בלי קשר לצרכים של אף אחד מ33 התלמידים האחרים בכיתה. בנוסף מכיוון שלא היה מימון לכיסוי יום לימודים שלם, היו שעות בהם היא לא היתה בכיתה ואם הבן שלי נזקק לעזרה נווספת הוא קיבל אותה מהמורה. ככה שחונכת שמגיעה לתמוך בילד שזקוק לכך היא לא בהכרח מתנה לכיתה.