סייעת בכיתה - שאלה למורות ולמי שמבין

זואי11

New member
אצלנו יש סייעת וגם בת שירות לאומי

החולקות בינהן את השעות ואת כיתות א'. למיטב הבנתי הן *לא* נמצאות בכיתה עבור ילד/ים ספציפי/ים. בת השירות הלאומי חמה ומקסימה והילדים מאוהבים בה אנושות. אני שמחה על עצם נוכחותה שהופכת את המעבר מהגן לכיתה א' לרך וקל יותר.
 

SIKU

New member
קצת סדר

בכיתה א' אצלנו יש שתי מורות מובמכות בכל כיתה כאחת היא המובילה והשניה הסיעת. שתיהן מוסמכות ועוסקות בהקנית הקריאה, כתיבה , חשבון. הסיעת יותר אוהבת מחשבים ומדעים אז היא אחראית על אתר הכיתה ומעבירה את נושאי המדעים. אנחנו משלמים על הסיעת בתיך פול התשלומים לבית ספר. (שכר הלימוד הוא קבוע, כל שיכבה מקבלת "תיגבור מסוג אחר). שכר הלימוד הוא גבוה יחסית אבל הוא כולל גם את כל הספרים, חוברות, ציוד לשיעורי אמנות ומלאכה (שמקריאה פה אני מבינה שבבתי ספר אחרים הילדים מביאים מהבית). לבן שלי (גם כשהיה בכיתב א' והיתה סיעת לכל הכיתה) יש חונכת שממונת במשותף ע"י המועצה ועל ידנו אחר אישור של ועדת שילוב של משרד החינוך. לילד יש פגיעה מוחית שמגבילה את התנועה שלו, בעיות קשו"ר וליקויי למידה נילווים.אבל האינטילגינציה שלו גבוהה ואין ספק שהוא מתאים לשילוב. זה נכון שבכיתות יותר גבוהות בהם כבר יש מורה יחידה בכיתה החונכת שלו עזרה כשהיתה פנויה גם לילדים אחרים, ואפילו החליפה את המורה כשזו נעדרה מספר ימים אבל זה היה ברור לכולם שהתפקיד שלה הוא לתמוך בבן שלי כשהוא צריך עזרה בלי קשר לצרכים של אף אחד מ33 התלמידים האחרים בכיתה. בנוסף מכיוון שלא היה מימון לכיסוי יום לימודים שלם, היו שעות בהם היא לא היתה בכיתה ואם הבן שלי נזקק לעזרה נווספת הוא קיבל אותה מהמורה. ככה שחונכת שמגיעה לתמוך בילד שזקוק לכך היא לא בהכרח מתנה לכיתה.
 

טלטוש

New member
זה באמת מה שלא היה לי מובן

הרי הסייעת היא לילד שצריך סיוע, וה"שימוש" בה לכל הכיתה, זה לא סוג של ניצול?
 
לרוב הבקשה שהסייעת תסייע לכל הכיתה באה דווקא

מצד ההורים של הילד שזקוק לה וזאת על מנת שהוא לא ירגיש חריג עוד יותר ושיושבים בנוסף רק אתו. (כך בכל מקרה היה גם בכיתה של הגדולה שלי וגם בכיתה א' אצלינו השנה).
 

חני ב

New member
נכון מאד

יש דרך אגב סייעות שלא זזות מהילד "שלהן" ויש שעוזרות למורה גם ללא בקשת עזרה מצידה. תלוי כמובן גם בלקות, למדה אצלנו ילדה עם תסמונת דאון, היתה לה סייעת צמודה שעזרה רק לה.
 
למעלה