סיטרואן BX TZS מודל 92

yehonatank

New member
סיטרואן BX TZS מודל 92

קנינו לא מזמן כזו עם תיבה אוטומטית 173K ק"מ הבעיה היא כך: אני גר בגליל ויש לאוטו נטיה משונה לאבד מהירות רבה בעליות- כשאר התיבה נמצאת בהילוך שני והמנוע על 3000 סל"ד, הרכב בערך במהירות 60 קמ"ש וכמה שאני לא לוחץ על דוושת הגז, האוטו לא עובר את ה 3000 סל"ד בערך ולאט לאט המהירות מתחילה לצנוח לעבר 50 קמ"ש עד כדי קיק דאון להילוך ראשון. שאלתי היא למה המנוע מאבד יכולת האצה בהילוך שני בסביבות ה 3000 סל"ד ומאבד כח? האם הבעיה נעוצה במנוע או בגיר? במישור או בעליה קלה האוטו מאיץ מצוין ורק בעליות קצת משופעות יותר הוא מאבד כח... אני מתוסכל קשות כי עם ה BX הקודמת (מודל 88) שלי שהייתה ידנית הייתי עושה עליות כאלו ב 75-80 קמ"ש ולא יתכן שתיבה אוטומטית מסרסת עד כדי כך יכולות של רכב.
 

© DrorZi

New member
הוא מתקשה בהורדת הילוכים ../images/Emo35.gif

אם אתה משתמש במוט כדי להוריד הילוך זה מאיץ את הרכב
דרור זי.
 

yehonatank

New member
תשובה

לא ניסיתי להוריד באופן ידני אבל כשאני נותן קיק להילוך שני האוטו לא עובר את ה 3000 סל"ד כאילו המנוע לא מוכן להאיץ יותר ואין סיבה שזה יקרה (העליה איננה תלולה ואיננה מפותלת עד כדי כך) נראה לי שאולי משהו בדחיסה של המנוע לא בסדר
 

ceyal

New member
שתי שאלות

1. אתה עם קרבורטור או הזרקה? 2. מה נפח המנוע?
 

yehonatank

New member
תשובה

מנוע קרבורטור נפח 1600 יכול להיות שבאמת צריך ניקוי קרבורטור אני אכנס בקרוב למוסך ואשאל אותם בקשר לבעיה
 

גרמי

New member
ייתכן גם ייתכן../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

לי גם הייתה BX16TRS אוטומטית עם קילומטראז' דומה. אחרי ק"מ כזה, המנוע כבר לא מפיק את מה שהוא היה מפיק פעם, והממיר הקטליטי, שמעביר את הכוח דרך "אמבטיית שמן" אכן גורמת לאובדן כוח רציני, שמורגש במיוחד בתיבה שהותקנה בדגמי פג'ו וסיטרואן של התקופה (מתוצרת ZF אם אני לא טועה). נסה להוריד לשני מוקדם יותר, ובסל"ד גבוה יותר (שם יש יותר הספק), וייתכן שתצליח לעלות את שאר העלייה בלי צורך להוריד לראשון (אם אני זוכר נכון, אי אפשר להשאיר את המוט בראשון - חייבים להחזיק אותו שם). חבל שלא שאלת על הנושא לפני שקנית אוטומטית. היית בוודאי מקבל המלצות (ולא רק ממני) לקנות רק ידנית. היום יש לי פג'ו 309 עם אותו מנוע וגיר ידני, והוא טס בכל העליות בשמחה ובאושר.
 

ceyal

New member
אני חולק עליך../images/Emo8.gif

היתה לי עד לא מזמן אחת כזאת - שנת 88 אוטומטית בעליות של הקסטל - סגרתי איתה 110 כשהדוושה היתה לחוצה עד הסוף והסל"ד הגיע ל 5000. לא פעם. האקזמפל הזאת היתה עם 180K על השעון - כך שכאן מדובר במשהו לא שגרתי. באם מדובר בקרבורטור = מומלץ מאד להביט לתוכו. ניקוי וכוון יעשו הרבה. כמו כן יכול להיות שחוטי ההצתה/קויל פגומים או אולי אפילו המצתים.
 

גולד

New member
פיתרון (כמעט וודאי ) לבעיה

יש חלק שמורכב על בית גל הזיזים,בחלק העליון של המנוע, החלק מורכב מעט הצידה והוא ניראה עגול,אינני זוכר את שמו, אבל יש בו שני קפיצים פנימיים אשר אמורים להיפתח ככל שמהירות המנוע גדלה, כתוצאה מלחיצה על הדוושה. בקיצור,הקפיצים הללו נישחקים בבוא הזמן,ואינם מעבירים דרישה להוספת דלק, כך שהמנוע לא מצליח להעלות סל"ד. לך למוסך של עימאד עוואד בכפר יאסיף (שם המוסך אם אינני טועה -לוטוס) שם יפתרו לך הבעיה צ'יק צ'ק. ביי
 

גרמי

New member
אתה מדבר על מנגנון קידום ההצתה?

בהחלט ייתכן שזו הבעיה. בסל"ד גבוה, תזמון ההצתה אמור להשתנות. לעיתים המנגנון מופעל ע"י ואקום מסעפת היניקה, ולעיתים קפיץ במפלג. אני לא יודע איזה מערכת קידום יש ב BX, אבל בהחלט ייתכן שהבעיה כאן.
 

גולד

New member
פיתרון (כמעט וודאי ) לבעיה

יש חלק שמורכב על בית גל הזיזים,בחלק העליון של המנוע, החלק מורכב מעט הצידה והוא ניראה עגול,אינני זוכר את שמו, אבל יש בו שני קפיצים פנימיים אשר אמורים להיפתח ככל שמהירות המנוע גדלה, כתוצאה מלחיצה על הדוושה. בקיצור,הקפיצים הללו נישחקים בבוא הזמן,ואינם מעבירים דרישה להוספת דלק, כך שהמנוע לא מצליח להעלות סל"ד. לך למוסך של עימאד עוואד בכפר יאסיף (שם המוסך אם אינני טועה -לוטוס) שם יפתרו לך הבעיה צ'יק צ'ק. ביי
 

yehonatank

New member
תודה על הרעיונות האפשריים..

הבוקר פירקתי את הפלאגים של האוטו ו 3 מהם היו מכוסים בפיח מעורב בשמן שרוף החלפתי את כל הפלאגים והאוטו נוסע שיגעון גם בעליות! אני צריך כנראה ללכת למוסך לעשות החלפת גומיות ניגוב שמן בשסתומים כדי למנוע הישנות התופעה בעתיד. סיפור די יקר (500 ש"ח) אבל שווה את העניין. תודה בכל מקרה לכל מי שענה.
 

גרמי

New member
../images/Emo45.gif טוב לשמוע../images/Emo70.gif

אחרי טיפול הגומיות, שקול שימוש בתוסף ניקוי פיח מהשסתומים על מנת לנקות הצטברויות פיח משם. זה יעזור לחלקות עבודת המנוע וקלות העלייה בסל"ד.
 
למעלה