סיוע ברכישת אופניים חדשים - תודה רבה לעונים!

viking28

New member
סיוע ברכישת אופניים חדשים - תודה רבה לעונים!

שלום לכולם ותודה מראש לעונים.

בשש השנים האחרונות רכבתי על אופני HARO ז"ק בסיסיות אך ראויות, ואני חייב לציין שאם הן לא היו במצבן הנוכחי (שיפטרים תקולים, מנופים נופלים, ג'נטים עם שמיניות וכו') שאינו בר תיקון, הייתי משתמש בהן עוד שנים רבות.

סוג הרכיבה הוא על הצד הגבוה של XC, והנמוך - בינוני של AM, כלומר סינגלים טכניים, סלעים, קפיצות ובאופן כללי רכיבה יחסית טכנית אבל ללא אלמנטים מורכבים / מסוכנים מדי כגון דרופים או, למשל, רמפות בכרמי יוסף - לפחות לא בשלב זה - אבל אני רואה את עצמי מתפתח לשם. לעיתים אני רוכב בשבילים "לבנים" או בכבישים ולכן חשוב שהאופניים תהיינה מתאימות לכל הפרמטרים הנ"ל ולא ימנעו ממני גיוון.
מסיבוב שערכתי בחנויות באזור רחוב החשמונאים בת"א, עלו הדגמים הבאים כרלוונטיים (הגדרתי תקציב של כ 5000 ש"ח לזוג אופניים חדשים):

- norco charger 6.1
- haro fl29 sport\ trail
- specialized rockhopper
- merida 120 /800
- merida big 9 xt
- gt avalanch 1.0
- norco sasquatch
- scott scale 60
- trek 4900
- khs Xc 204 \ 604

הרבה דגמים (יותר מדי לדעתי), חלקם שונים בתכלית הן מבחינת הרכבם (26" לעומת 29", שיכון מלא לעומת קדמי וכמובן מכלולים) או מחירם (2500-6000).

הייתי רוצה לדעת בבקשה, עפ"י הגדרות הרכיבה שציינתי לעיל, מהן האופניים שלדעתכם ומנסיונכם מומלצות עבורי ויספקו את היחס הגבוה ביותר value for money.

כמו כן, הופתעתי לגלות כי כיום מרבית הדגמים שנמכרים הם בגודל 29", האם לדעתכם באופניים שציינתי גודל הג'נט ישפיע לרעה (באופן משמעותי, אם זה בשוליים אז אני אסבול את זה, מה גם שיש לי יכולת טכנית כזו או אחרת) על הביצועים הטכניים או שמא השימוש באופניים מדגמים אלו בסוג הרכיבה שלי לא יפחית מהדבר.

אני כמובן מודה לחברי הפורום מראש על כל תשובה או טיפ.
 

oferbic

New member
מניסיוני האישי יש ל 29 יותר יתרונות מחסרונות

אבל אין תחליף לרכיבת מבחן. יש כאלו שלא מתחברים. גם הגיאומטריה עשויה להיות קצת מוזרה לרוכבים נמוכים (למרות שאני בצד הנמוך של הסקאלה ומתחבר לזה יופי).

לרכיבות XC- האופניים יהיו בצורה בולטת מהירים ונוחים מאופני 26. 29 ז"ק יהיו אפילו יותר נוחים מ 26 ש"מ. כשמדובר ברכיבות מהירות בקטעי XC מהירים ואגרסיביים, ה 29 הקשיח משכך כמעט כמו 26 משוכך.
 
למעלה