סיוטים

המרחפת

New member
סיוטים

יש לי חלומות שדי מזכירים את הרעיון של חלומות צלולים: בסוף הלילה, אחרי שינה ארוכה יחסית. ריאליסטיים להדהים, שרק אחרי הרבה זמן מבינים שהם לא אמיתיים. הבעיה היא, שאם נשווה את זה לאומנות, זה לא הזרם הריאליסטי, עם המרקם האמיתי והרעיון מהחיים. זה חלום סוריאליסטי. לכאורה- אמיתי. הצצה נוספת מגלה מראות מחרידים, מחזות בעתה. אני לא אוהבת לקום בללה עם קול של בעתה. כיצד שולטים יותר במה שחולמים?
 

Cheetah

New member
ממממ

חלום סוריאלסטי... התיאור שלך נשמע לי מוכר מאוד, אין לי זיכרונות ספציפיים מחלומות כאלה, בכל זאת אני די סגור על זה שהיו לי סיוטים כאלה כשהיית משהו כמו בן 10-12, אני בטוח בזה, למרות שאין לי תמונה ברורה. זה עבר... טוב אני לא ממש עוזר, אני לא בטוח איך לעזור... את ניסית לגרום לחלומות צלולים? תזונה לא נכונה והרגלי שינה כאוטיים לפעמים גורמים לסיוטים לפי מה ששמעתי, אם זה המצב... אז לאכול נכון ולישון נורמלי יכול לעזור... אולי
 

שריר

New member
טוב דווקא לזה חלום צלול פחות

יעזור, את יכולה דרך חלום צלול להיכנס לתת מודע, אבל חלום צלול לא אומר שכל חלום שלך יהיה בשליטה חייבים לתת למוח לישון. דבר שני את יכולה להפסיק תסיוטים, אני הפסקתי אותם לעצמי אני גם יכול להחזיר לי אותם מתי שבא לי, אבל שאני חושב על זה,זה לא חכם ממש להפסיק לך צורה של חלום לתת למוח להתבטא טוב לא נורא.
 

BladeRaider

New member
אני מת על חלומות סוריאליסטיים

גם לי היו כאלה לפני כמה שנים (גיל 10-11 ככה) ולמרות שהם היו מפחידים אני די מתגעגע אליהם, כי אחרי הכל זה היה חביב, זה לא היה מפחיד יותר מדיי. לגבי החלומות שלך, אני חושב שאם תשכנעי את עצמך מספיק טוב שאת יכולה לשלוט בהם זה יכול לעשות חלק מהעבודה. את מדברת על שליטה לפני קבלת המודעות או אחרי?
 

דנה^^

New member
מזה חלומות סוריאליסטיים?

תוכלו לתת הגדרה או הסבר שאני אבין..? תודה
 

Cheetah

New member
אני אנסה

אני יגיד מה זה אומר לי חלומות סוריאלסטים, גם כדאי לעשות את זה כדי לוודא שכולנו מדברים על אותו דבר. חלומות בלי יותר מדי אסטטיקה, סביבה לא מציאותית, מעוותת. צורות ודמויות מוזרות, שלדעתי מקורם עמוק בתת מודע. גם הסביבה וגם הדמויות הם מאוד לא אחידות, דברים משתנים באופנים מוזרים. העולם יותר דומה לפנטסיה מאשר מציאות(גם יותר מאשר מציאות-חלום נורמלי), ואנחנו מדברים כאן על מעין "חלום הזייתי"? משהו כזה... עד כמה שאני זוכר חלומות סוריאלסטים הם תמיד מעין סיוטים, זה חוויה מאוד מוזרה ולכן מפחידה. אבל לפעמים זה ממש ממש סיוט, עולים לי תמונות של מפלצות, חושך, זדון(אני באמת לא זוכר יותר מזה, וכן... זדון זה תמונה)... זה יכול ליהיות די מפחיד. ואני מסכים עם בלייד(בהנחה שאנחנו מדברים על אותו דבר) אלה חלומות מגניבים אני מצטער שאני זוכר כל כך מעט מהם
 

Cheetah

New member
מממ, עכשיו שאני קורא את התיאור שלה

נראה לי שאנחנו אולי לא מדברים על אותו דבר, אבל היא אמרה שהחלום שלה מתאים לזרם הסוראליסטי באומנות, והתיאור שלי יותר קרוב לזה מהתיאור שלה, לדעתי. "...(ביטוי ל)מחשבה שפועלת בהיעדרות כל שליטה של ההגיון, ללא עיסוק דעת על מוסר או אסטטיקה" במילים אחרות אומנות ששואבת יותר מהתת-מודע מאשר כל דבר אחר... אני צריך לדעת, פעם הייתי מצייר ציורים כאלה, משום מה הפסקתי
 

BladeRaider

New member
אני מדבר בדיוק על מה שאתה מדבר

לא יודע אם זה מה שהיא דיברה, וכן, הם היו הזייתיים כאלה, מפחידים, אבל זו חוויה מאוד מיוחדת, כרגע אני לא ממש זוכר הרבה כאלה חוץ מחלום אחד שמתתי בו (זה היה בדיוק כמו הפרק בסליידרס שמטאור עומד לפגוע בכדור הארץ רק שהפצצת אטום לא הרסה את המטאור) חלום אחד שמישהו רדף אחרי שעות עם כבד נגוע בדלקת במטרה להדביק אותי במחלה כלשהי. (זה נשמע כמו חלום רגיל, אבל קשה לתאר למה אני מגדיר את זה כחלום סוריאליסטי) ועוד כאלה. די חבל לי שאני כבר לא חולם חלומות כאלה
 

Cheetah

New member
אולי זה קשור לגיל...

רואה כבר יש לך נושא למחקר אם תיהיה דוקטור משועמם, מחקר פסיכולוגי לחלומות של ילדים בגילאי 10-13 ונגלה אם, מתי ולמה חולמים חלומות כאלה...
 

Nightwish-boy

New member
פשוט לשלוט יותר חזק

הדבר הראשון הוא ליצור את החלום הצלול ולייצב אותו, ולנסות לא להתעורר. תוכלי פשוט לנסות ולהתאמן... בשביל הדבר השני צריך הסבר קטן מהחלומות שלי. כאשר הייתי קטן בהרבה מהסיוטים היה ריחוף שלא שלטתי בו וזה היה מאוד מאוד מפחיד. כבר סיפרתי לכם על ה"קול" המיוחד שלי. מי שלא שמע- יש לי כישרון מיוחד בחלום שהוא יתרון וגם חסרון. כאשר אני שואל בחלום אם זה חלום, אני מקבל תשובה מקול נמוך ומפחיד כאילו אלוהי שזה חלום, ועוד כמה דברים מפחידים ולא ברורים. זה עוזר, אך עם זאת מלחיץ ויכול להפחיד ואף לגרום להתעוררות. כאשר הצלחתי ליצור חלום צלול פעלתי כדי להתגבר על שני פחדים אלה. כדבר ראשון התחלתי לעוף ולשלוט בזה וזה היה ממש כיף (נתליתי על פלורסנטים!) אחר כך בסוף החלום הצלחתי להשתלט על הקול ולגרום לו לדבר יותר נורמלי ולומר שאני שולט בחלום ושזה חלום מציאות, וזאת היתה הרגשה נפלאה. כך שמה שאת צריכה לעשות זה להיכנס לחלום צלול ולנצל אותו כדי להתמודד מול הסיוטים שלך ולהתגבר על הפחד מהם. בהצלחה! שלך דור
 

המרחפת

New member
הייתי צריכה להסביר קצת יותר

לא ניסיתי להגיע למצב של חלום צלול ולא התאמנתי. ובכל זאת, לעיתים יש לי חלומות, שמזכירים בתיאור את החלומות הצלולים, מבחינת השליטה והמראה. ההקבלה שלי לאומנות לא התאימה. בציור סוריאליסטי, הכל (אבל הכל) נראה כרגיל. שומדבר חריג. פתאום, לפתע, אתה מבחין בפרט, מגלה שהוא לא מה שחשבת, הוא מכה אותך בתדהמה, פליאה, בחילה וקבס. הבעתה בחלומות הבעתה מגיעה בשבריר השניה האחרון, כשכבר קמים. התזונה שלי מאוזנת ואני מקפידה על אכילה טובה. לגבי שעות שינה, הן אכן קצת לא סדירות. נעבוד על זה. תודה לכל מי שענה עד עכשיו, ולכל מי שיענה על האחת הזו.
 

Cheetah

New member
הממממ

"בציור סוריאליסטי, הכל (אבל הכל) נראה כרגיל" למה? אולי בציורים של דאלי, אבל הוא לא לגמרי סוריאליסט לדעתי, בכל מקרה ציורים סוריאליסטים לא חייבים ליהיות בעלי דימיון כלשהו למציאות עד כמה שאני יודע. המממממ.... אולי תנסי לגרום לחלומות צלולים... גם בלי שתביני בחלום הספציפי הזה שאת חולמת... חווית חלומות צלולים שלעצמה נוטה לעזור עם סיוטים. אבל גם אם תצליחי להגיע לרמה מספקת של שליטה, תנסי לגרום לחלום שלך להיהפך לסיוט הזה, רק שהפעם את תשלטי בשינוי, וחלום יתחיל ליהיות פחות מפחיד. גם כן בלי הרבה קשר לחלומות צלולים, תנסי להישאר בסיוט אחרי שאת מבחינה בדברים מפחידים, תנסי להישאר ולהמשיך לבחון אותם אולי הם לא כל כך נוראיים כמו שהם נראים.
 
למעלה