סידן בטבליות

אל דופא

New member
סידן בטבליות../images/Emo184.gif

אני נוטלת במשך קרוב לשנה (על דעת עצמי) טבליות סידן בתוספת בורון ומגנזיום. יש לציין, שבבדיקות הדם ערכי הסידן נמצאו תקינים ובדיקת אוסטאופורוזיס שעברתי לפני כשנה וחצי, נמצאה תקינה אף היא. החלטתי ליטול את התוסף בכל זאת, כיוון שאני סובלת מהפרעת אכילה מזה כ-10 שנים ורוצה להבטיח שמשק הסידן בגופי לא ידלדל כתוצאה ממנה. האם סידן הנלקח בטבליות עלול לגרום נזק כלשהו? (כוונתי, לאבנים בדרכי השתן) מה אחוז ספיגתו בגוף? (באשר לגילי-אני בת 25 וחצי).
 

אלי ו.

New member
בדיקות דם וסידן

נתון הסידן בבדיקת הדם אינו מצביע על מצב צפיפות העצם או איבוד סידן. ההמלצה עבורך היא לצרוך 1000 מ"ג סידן ליום. בנוסף לכך, אם את רוצה לשמור על הסידן בעצמות, מומלץ לעסוק בפעילות גופנית מול משקולות. (כל הדרכים מובילות לחדר כושר)
 

אל דופא

New member
כן, אני יודעת שהבדיקות האלו..

לא מצביעות על צפיפות העצם. השאלה היא אם טבליות סידן נספגות בגוף כמו סידן הבא ממזון...באילו עוד דרכים אוכל למנוע אוסטאופורוזיס בעתיד?
 

0 אור 0

New member
הסידן

סידן בטבליות נספג פחות טוב מאשר במזון. בכל מקרה, גם במזון הספיגה של סידן, כמו מרבית המינרלים, תלויה בהרכב המזונות שצורכים אתו. צריך לדעת גם שצריכת יתר של סידן היא אכן מסוכנת ועלולה לגרום לאבנים בכליות, מרה, דרכי השתן וכו'. לכן ההמלצות הן: לאכול אוכל מגוון ומאוזן מבחינה תזונתית. תוספים מעבר למולטיויטמין יש לקחת רק בהמלצת רופא ולאחר בדיקות ממוקדות ויעוץ תזונתי (ויש רבים שמתנגדים גם לאותו כדור מולטיויטמין יחיד). פעילות גופנית מגדילה מאד את יכולת ספיגת הסידן ומשפרת את בניית מסת העצם.
 
לאל דופא, ובד"א וגם למחשבות ורגשות

ההמלצות הכלליות שאני נותנת בפורום בנויות לפי הצרכים "האדם הבריא הממוצע". "האדם הבריא הממוצע" לא סבל מאנורקסיה ולא מודאג בגיל 29 מאוסטיאופורוזיס. "האדם הבריא הממוצע" גם לא חולה בסוכרת. זה לא יהיה אחראי לתת יעוץ אינדיבידואלי לבעיות רפואיות ספציפיות כאלה מעל דפי הפורום. כפי שיעצו לך, אנא פני לתזונאי/ת או לרופא. (בד"א = בדרך אגב).
 

אל דופא

New member
האם עלי להבין מדבריך...../images/Emo12.gif

שאין טעם שאנשים שאינם נמנים על "האדם הבריא הממוצע" ישאלו שאלות בפורום הזה?
 
תלוי

תראי, אל דופא, הפורום הזה חדש, וגם אני. לראייתי, פורום זה דבר חי, ולכן יש בו תנועה. חלק מהדברים שנשאלים פה אינם בדיוק הדברים שציפיתי שיישאלו. עם הזמן אני אצטרך להחליט על אילו דברים אני עונה, אילו נושאים אני מפנה לפורומים אחרים, ואילו אני מפנה רק למטפלים. יש לי גם עוד כמה התלבטויות לגבי הצורה ןוהתוכן של הפורום, שתוך כמה ימים/ שבועות, כשיירד ממנו הסימון "חדש", אעלה אותם לדיון עם הגולשים. כרגע נראה לי שבתור מוסמכת ברפואה מונעת ולא ברפואה "מטפלת", אני אמורה לכוון את דבריי למניעה של מחלות באדם בריא, ולא לטיפול במחלות של אדם חולה. כמו כן, מה שלמדתי באוניברסיטה התייחס לייעוץ לאוכלוסייה הכללית, ולבעיות נפוצות, לא לפרטים ספציפיים עם בעיות מיוחדות. יש נושאים בהתנהגות הבריאותית שלא שונים באופן משמעותי הבין אנשים חולים במחלות מיוחדות לבין אנשים בריאים. למשל, אם את בתור בוגרת אנורקסיה תסבלי מקשקשים, אני אתן לך אותה תשובה כמו שנתתי ל- Incubusgirl לפני כמה ימים. אבל לגבי השימוש בתוסף סידן למניעת אוסטיאופורוזיס בגיל 29 את צריכה לקבל תשובה אחרת. כמו שהמלצות לגבי שימוש בסוכר ובממתיקים לחולה סוכרת הן שונות לחלוטין מאלו של האדם הבריא. אבל לגבי אכילת חסה זה לא משנה שהוא חולה בסוכרת. ככה שזה מוגזם להגיד ש*אין טעם* שאנשים שאינם נמנים על האדם הבריא הממוצע ישאלו שאלות בפורום הזה. כולם יכולים לשאול שאלות. פשוט אני אצטרך להחליט עם הזמן על אילו שאלות זה יהיה אחראי מצדי לענות ועל אילו לא. ואתם כקוראים אינטליגנטיים צריכים גם לדעת אילו מההמלצות שלי ישימות לגביכם ואלו לא. דוגמא פשוטה: בתשובה לשאלתה של תלמידת תיכון המודאגת מהשמנה והחליטה להיגמל כליל משימוש בסוכר, כתבתי שסוכר זה לא מזון מזיק, ואין סיב להפסיק לאכול ממנו. המלצה זו *לא* ישימה לגבי "מחשבות ורגשות" החולה בסוכרת. אני סומכת על כך שהוא יודע זאת מייעוצים מקצועיים אינדיבידואליים (רופא/ דיאטנית) שהוא קיבל. כאמור, בבוא הזמן אני אתייעץ לגבי החלטות אלו על כך עם חברי הפורום. fair enough?
 

אל דופא

New member
תודה על ההסבר המפורט!../images/Emo24.gif

עכשיו "כללי המשחק" בפורום ברורים לי הרבה יותר!
מעתה, אשתדל להתאים את שאלותי לרוח הפורום...
(אגב, אני בהחלט עושה מאמצים להגיע לגיל 29
. כרגע, אני בת 25 וחצי...) לילה טוב עפרה!
 
ועוד המלצה

סידן וברזל נספגים טוב בנוכחות ויטמין C. שילוב של מזון עשיר בסידן + פרי (הדר למשל)/ ירק (פלפל אדום, עגבניה ועוד) מומלץ! ופעילות גופנית כמובן. מאוד.
 
נזכרתי - השלמה

קפאין מאידך מונע ספיגה של אלה. אז רצוי להמנע בסמוך לאכילה שתיה של קפה או תה (רגיל, לא צמחים) בתה מסתבר שיש יותר קפאין מאשר בקפה, ועוד חומר שמשפיע על הספיגה בהריון שלי בשיטה הזאת העליתי את הברזל שהיה די נמוך במהירות.
 
למעלה