סורי שכחתי להציג את עצמי

כמי2

New member
סורי שכחתי להציג את עצמי

עם כל הפאניקה של יום שישי אנטיביוטיקה וכד' שכחתי להציג את עצמי אני אם לילד בן שש שאובחן בגיל שנה וטוב שכך כי הסתגלנו מאד מהר לענין. יש לכם אתר אינפורמטיבי ביותר. תודה לך נטלי. בת כמה נופר שלך ? עכשיו עם בית הספר עם איזה לחם קפוא אפשר להכין סנדוויצים לילדים ?
 

נטלי22

New member
נעים להכיר...וממש אין בעד מה.

נופר שלנו בת כמעט 7 (עוד פחות משבוע...), אבל אנחנו אובחנו ממש לאחרונה, לפני כ-3 חודשים, אחרי כשנתיים של המוגלובין גבולי וחוסר תיאבון, שלא הצלחנו לאתר ממה הם נוסעים. למזלנו עכשיו אנחנו כבר מאובחנים ומעכשיו אני מקווה שהחיים יהיו נעימים יותר. לגבי הכריכים לביה"ס - נופר הספיקה להיות בביה"ס רק כחודשיים וחצי בערך מאז האבחנה ועד ליציאה לחופשה, ובינתיים שלחתי איתה כריכים שעשויים מלחמית נ"ג (בד"כ עם שוקולד למריחה), או חצי פיתה (פותוס של אורנים) עם חומוס וזיתים. מנסיוני - הפיתוס נשמרות היטב גם אם אני מפשירה אותה בבוקר והיא צריכה לחכות בתיק עד להפסקת עשר. גם עכשיו לקייטנה אני שולחת איתה כריכים מלחמית וחצי פיתה עם חומוס מדי יום, כדי שיהוו תחליף לארוחות שהאחרים מקבלים בקייטנה (בארוחת הצהריים היא אוכלת רק את התוספות החמות שמוגשות, או עוף אם יש). הספקתי גם להכין לה פעם או פעמיים טוסט עם גבינה מהלחם הפשוט של אורנים, והיא אמרה שזה גם נשמר לא רע בכלל. בצורה הרגילה שלו הוא די מגעיל, אבל ברגע שעושים ממנו טוסט הוא די טעים, וכאמור גם נשמר למשך כמה שעות. בינתיים, אני בבירור מול חברת אוסם, כדי לבדוק מה ריכוז קמח הסויה בלחמית הנ"ג, כי ההמלצה היא להגביל תזונת ילדים ללא יותר מ-2-3 מנות סויה בשבוע, ואם יתברר שריכוז הסויה בלחמית גבוה יחסית, אני אצטרך לחשוב על פתרון אחר ולא להשתמש בהן באופן יומיומי. בפיתוס של אורנים יש רק שמן סויה ולא קמח סויה, כך שאיתן אין בעייה מהבחינה הזאת. מקווה שעזרתי...
 

כמי2

New member
לנטלי אמא של נופר

החיים נראים הרבה יותר טוב כשיודעים עם מה מתמודדים גם לנו היה סיפור ארוך עד שאיתן אובחן, הוא סבל מאד, לכן הוקל לנו שהענין כל כך פשוט ואפשר להתמודד אתו וזה רק ענין של אוכל בסופו של דבר נופר לא תאכל שום אוכל תעשייתי וזה בריא יותר. מסתגלים מאד מהר כי פשוט צריך לאכול. אצלך זה לא פשוט עם עוד שניים כנראה ללא ציליאק, אבל אפשרי. ענין התוספות בארוחת הצהריים בקייטנה אז צריך להזהר כי לפעמים גם שמים מרק עוף באורז או רטבים בתוספות.עד עכשיו הייתי מזמינה מ"לשובע" פעם בחודש לחם ולחמניות שהיו די בסדר, עכשיו הם פשטו רגל. כנראה נצטרך לחזור לאופה הלחם. פיצה אני עושה מפיתה וזה די טעים. יש לי מספר ספרים נהדרים שקבלתי מארה"ב של בט הגמן. יש לה מרשמים של לחם די טעימים כמו פומפרניקל ולחם צרפתי. אני מאמינה שהכל תלוי בגישה של האם/אב לענין אם נחשוב שהכל בסדר אז גם הילד יחשוב כך. אצלנו בבית אוכלים אוכל טעים יותר מזין יצירתי יותר מכל החברים של בני ואף אחד לא מאמין שזה נ"ג.אגב אופרה ווינפרי עברה לדיאטת נ"ג כי קמח היא טוענת מנפח לפחות בשניים שלושה קילו. אני החלטתי שאיתן אף פעם לא יסבול בגלל זה אם זה תלוי בי. האם יש לך כבר את הספרון של העמותה שכולל מאכלים מותרים ואסורים (יש להם גם חוברות מתכונים טובות) זה עוזר בהתחלה כשהולכים לסופרמרקט. אגב כדאי גם להצטרף אליהם, לי הם עזרו מאד ועד היום עם כל מיני שאלות שצצות מידי פעם יש להם מגזין שיוצא מידי פעם. איך נופר מרגישה עם החברים ? לימי הולדת אני בד"כ שולחת שקית עם עוגה וממתקים שמותר, איתן כבר יודע לבד מה אסור. את מוזמנת ממש לשאול כל דבר שיעלה על הדעת, הדברים הקטנים האלה צורכים הרבה אנרגיה ביליב מי. המשך יום טוב.
 

נטלי22

New member
תודה. את צודקת במאה אחוז.

כמובן שנרשמנו לעמותה וקנינו את המדריך מייד כשקיבלנו את האבחנה (ואפילו כמה ימים קודם, כי רמת הנוגדנים שלה היתה כ"כ גבוהה, עד שאמרו לנו שאין סיכוי שהביופסיה תצא שלילית). גם הספקתי כבר לקרוא המון חומר בנושא וללמוד המון, ואני יכולה להגיד שיש לי ידע לא מועט בתחום למרות הזמן הקצר שעבר מאז האבחון. אני מודעת לכך שעלולה להיות בעייה עם התוספות בקייטנה (מהסיבות שציינת), אבל זה רק חודש, ולנופר למזלנו אין תופעות לוואי שליליות, אז כרגע החלטנו להתפשר ולקוות שאם קיים שם גלוטן, הוא בריכוז מזערי ולפחות בבית אנחנו מקפידים. השגנו כבר אופה לחם ואנחנו מתחילים בנסיונות ראשונים, ובאמת כבר עשינו לה כמה פעמים פיצה מפיתה והיה ממש טעים. גם אנחנו שולחים איתה לקבלת שבת ולמסיבות עוגה משלה ובייגלה משלה, והיא גם יודעת שלמשל במבה רגילה ותפוצ'יפס רגיל ודובונים מותר לה (אם זה לא מעורבב עם חטיפים אחרים עם גלוטן). היא ממש בוגרת וממש הסתגלה למצב החדש בקלות ובמהירות ואני בטוחה שלא ניתן לה להרגיש מקופחת למרות המגבלות. שוב המון תודה על מה שכתבת.
 
למעלה