סופר מיני מומלצת

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך
לגבי ה1.2 פיורטק וה1.6 דיזל, 2 מנועים ארורים ולא אמינים, ואני לא הייתי מוכן לקנות אותם בשום מחיר.
מנוע ה-1.2 צריך החלפת רצועת תיזמון שאם מבוצעת כראוי אין כל בעיה איתה. כמו בהרבה מקרים אחרים, איכות העבודה במוסך קובעת את המשך הסיפור. אני בקיא בסיפור הרצועה, ויכול להעיד על הרבה יותר מ-3 מקרים של החלפה מוצלחת ללא בעיות. מוסכים שאני יודע על עבודה טובה: י.ש. מוסכי גליל (חיפה), מרכז שרות הסמל (א.ת. אלון-תבור), ומוסך פרטי - גבע בת"א. שרות הלקוחות של לובינסקי החל כבר לפצות לקוחות שנאלצו לשלם מכיסם עבור ההחלפה, ובכלל ניתן לומר שהם יותר עם הפנים ללקוח מאשר, למשל, יבואן צרפתי גדול אחר...
אני מנצל את העובדה ש"סיפורי זוועות" כאלה רצים ברשת, הרבה פעמים ללא ביסוס עובדתי, וממליץ על מנועי הפיורטק טורבו ללקוחות שמחפשים מקסימום VFM תוך הבנה שאם יקרה משהו - לפחות יש עם מי לדבר.
חשוב מאד לקנות רכב שכזה עם תיעוד מלא של ההיסטוריה, וטיפול רק בשמן שעומד בתקן האחרון של PSA, הלא הוא B71-2297.
ולגבי הדיזל 1.6, מה בדיוק הופך גם אותו לארור מבחינתך??...
 
לPSA יש מנוע אחד טוב, זה ה1.6 טורבו בנזין, השאר על הפנים,
ה1.2 עם בעיות הרצועה, סאגה שלא נגמרת,
והדיזל גם ריקול לרצועה כולל בעיות עם מיכל אוריאה, מזרקים שדורשים טיפול יקר וכו..

אני הייתי מתרחק ממנוע ה1.2 כמו מאש.
מכיר מספיק בעלי כלים עם המנוע הנ"ל, גרסאות 110 כ"ס (C3, 208 וקקטוס). אומנם כלים חדשים יחסית, בני עד שלוש שנים והנסועה בהתאם, אבל לא סבלו מבעיות מיוחדות. לקרוא לרצועת טיימינג "סאגה שלא נגמרת" זה קצת מוגזם - מחליפים רצועה, וממשיכים הלאה.
 

cars2018

New member

גדולת החזה2

אני מכיר עוד יותר בעלי רכבים עם המנוע הנ"ל,
החליפו רצועה ואז התחילה צריכת שמן מטורפת, חלקם עם מנועים ששבקו חיים,
אז כן, זה מנוע ארור שהייתי נמנע ממנו.
 

גדולת החזה2

אני מכיר עוד יותר בעלי רכבים עם המנוע הנ"ל,
החליפו רצועה ואז התחילה צריכת שמן מטורפת, חלקם עם מנועים ששבקו חיים,
אז כן, זה מנוע ארור שהייתי נמנע ממנו.
כמה? אילו דגמים? ומה זה "מכיר"? כי אם לספור כלים בציי רכב שאני מכיר את המנהלים שלהם, אז מגיעים כבר לכמה מאות כלים - מתוכם בודדים סבלו מהבעיה. אבל זה לא נחשב "מכיר" מבחינתי.
 

em28

Well-known member
מה אומרים על הרכבים של סוזוקי: ספלאש, סוויפט ואיגניס.
על פניו נראות פשוטות יחסית, חסכוניות, עם התנהגות בטוחה, אבל ללא אבזור בטיחות וגיר רציף.

אפרופו גירציף: האם מחלות הילדות של הגיר הזה מאחורינו, אני רואה שהוא כבר משולב ברכבים חזקים/כבדים.
האם הרצועה/שרשרת הגיעו לדרגת אמינות טובה ?
 
מה אומרים על הרכבים של סוזוקי: ספלאש, סוויפט ואיגניס.
על פניו נראות פשוטות יחסית, חסכוניות, עם התנהגות בטוחה, אבל ללא אבזור בטיחות וגיר רציף.

אפרופו גירציף: האם מחלות הילדות של הגיר הזה מאחורינו, אני רואה שהוא כבר משולב ברכבים חזקים/כבדים.
האם הרצועה/שרשרת הגיעו לדרגת אמינות טובה ?
אז ככה - הגיר הרציף, כטכנולוגיה, כבר בוגר ויודעים לתכנן אותו אמין. אלא שכמו עם התיבה הפלנטרית הוותיקה - לא כולם מתוכננים טוב. אגב, לא תמיד הבעיה היא ברצועה/שרשרת. בגיר הרציף של אודי, למשל, מתחילת האלף, הבעיה היתה בכלל ביחידת הפיקוד, מה שנקרא "מכאטרוניקה" בלשון המוסכניקים. בגיר של סוזוקי, ספציפית, שמעתי על בעיות בעיקר בקרוסאובר, כך שיכול להיות שהבעיה נובעת מחוסר התאמה למשקל/הספק גבוה.
הספלאש רכב קצת עתיק - הוצג לפני יותר מעשור, והתבסס על פלטפורמה שהוצגה עוד קודם (לא זוכר אם של האלטו או הסוויפט שהיה לפני כן). גם יחסית לתקופתו הוא היה רועש ונוקשה יחסית - צעד אחורה מהפיקנטו.
האיגניס חמודה, נוחה יחסית - אבל בידוד רעשים זה משהו שהיא רק קראה עליו פעם בעיתון...
הסוויפט כבר מרווחת ומעודנת יותר, והיחידה כאן שתהווה צעד קדימה לעומת הפיקנטו במה שהגדרת כחשוב לך. אבל העדר אבזור בטיחות היה מרתיע אותי, בעיקר כשמדובר ברכב לנהגת צעירה יחסית.
 

em28

Well-known member
עדכון:

היות והתקציב מצומצם (50-60) והדרישות רבות (בטיחות, קמ' נמוך, קצת יותר מרווח) הגענו אל מחוזות הליסינג/השכרה ברכבי 2018-19.
בקצה העליון של אפשרות התמחור נמצאות המאזדה 2 והיאריס שהתבררו שתיהן כצפופות מאד ובגרסאות הליסינג השכרה מגיעות עם אבזור דליל.
היאריס מתבררת גם כרכב חלש ורועש יחסית ושם היא פוגשת את ההונדה ג'אז שגם היא חלשה ורועשת, אבל לפחות מרווחת.
מתחתן פגשנו את הריו וה-i25 שזולות בכ-10K אבל גם פחות מאובזרות בטיחותית בדגמי הליסינג וגם מרגישות "פחות אוטו".
עוד קצת מתחת פגשנו את הסוויפט והאופל קורסה שהן פחות נמצאות בליסינג וצריך לדוג אותן.

כמה הצעות שקיבלנו:
- יאריס סול 2019, מהשכרה 77KM, גירציף, עם פגיעה בקצות שילדה - מחיר כ-60K
- ג'אז 2018, מהשכרה 48KM, גירציף, טסט ארוך - מחיר כ-57K
- I25 מליסינג 2018, 75KM, לא ברור איזה גיר - מחיר כ- 54K
- I25 פרמיום, 1.6 2016, יד שניה פרטית, 68KM, גיר 4 הילוכים - מחיר 55K
- מאזדה 2 אקטיב 2016, יד שניה מליסינג, גיר 6 הילוכים, 58KM - מחיר 52K
- סוויפט 2017, 75KM, יד שניה פרטית, גיר 4 הילוכים - מחיר 52K
- קורסה גוי 2018 מהשכרה, 72KM, טסט ארוך מאוד, יש גיר ? - מחיר 46K

הנטייה כרגע היא ללכת על הג'אז למרות ההשכרה והגיר הרציף, בגלל הנסועה הנמוכה והמרווח שיכול להספיק לטווח יותר ארוך (כרגע 2 יחידים),
אבל מדגדג לי באצבעות הסוויפט והקורסה ולהישאר עם עודף רציני.
 
בקורסה יש תיבת שישה הילוכים בשנתון הזה. ואם תצאו ממחוזות הליסינג - ונראה שהתקציב מאפשר זאת - תוכלו לחפש אחת ברמת אבזור גבוהה יותר, שכבר כללה בלימה אוטונומית ועוד כמה מערכות בטיחות (לא זוכר מה בדיוק - בטח מופיע בכתבות מאז). אוטו קצת חלש, אבל נעים הרבה יותר בבין עירוני בהשוואה ליאריס/ג'אז.
 

em28

Well-known member
התקדמנו, בחנו, נסענו והתמקדנו על שני רכבים("קצת" שונים זה מזה):
- ג'אז 2018, מהשכרה 68KM, גירציף, בעברה מכה מאחור שבה הסירו את תומך מגן הפגוש ?!? אחריות יצרן עד אוגוסט, אחריות נוספת לשנה.
- קורסה גוי לייף&סטייל 2018, פרטית-פרטית, 38KM, יבוא מקביל משלמה סיקסט, אחריות עד אוקטובר, ללא תאונות.

שני הרכבים מגיעים בערך עם אותו תג מחיר - יסגר על 53-54.

- שני הרכבים חלשים יחסית, הקרוסה יותר.
- הנסיעה בג'אז קופצנית (בעיר), בקורסה יותר נעימה.
- הז'אז מרווחת גם מאחור,קורות הגג של הקורסה נמוכים מאד ופוגשים את הראש
- בג'אז יש מובון וזהו, בקורסה התראת סטיה מנתיב מובנת (שלא עובדת), בלימה חצי אוטונומית (נטרול תאוצה) וגג נפתח.
- בג'אז מסך מולטימדיה מופרע ("9), בקורסה אנדרואיד אוטו
- אחריות ושירות של שלמה סיקסט - מי מכיר, מי יודע, האם לובינסקי לקח תחתיו ?

ברב הסעיפים זה עניין של העדפה והתאמה אישית, אבל בסעיף האחרון - שלמה סיקסט - מה יש לפורום המכובד לומר ?
 
התקדמנו, בחנו, נסענו והתמקדנו על שני רכבים("קצת" שונים זה מזה):
- ג'אז 2018, מהשכרה 68KM, גירציף, בעברה מכה מאחור שבה הסירו את תומך מגן הפגוש ?!? אחריות יצרן עד אוגוסט, אחריות נוספת לשנה.
- קורסה גוי לייף&סטייל 2018, פרטית-פרטית, 38KM, יבוא מקביל משלמה סיקסט, אחריות עד אוקטובר, ללא תאונות.

שני הרכבים מגיעים בערך עם אותו תג מחיר - יסגר על 53-54.

- שני הרכבים חלשים יחסית, הקרוסה יותר.
- הנסיעה בג'אז קופצנית (בעיר), בקורסה יותר נעימה.
- הז'אז מרווחת גם מאחור,קורות הגג של הקורסה נמוכים מאד ופוגשים את הראש
- בג'אז יש מובון וזהו, בקורסה התראת סטיה מנתיב מובנת (שלא עובדת), בלימה חצי אוטונומית (נטרול תאוצה) וגג נפתח.
- בג'אז מסך מולטימדיה מופרע ("9), בקורסה אנדרואיד אוטו
- אחריות ושירות של שלמה סיקסט - מי מכיר, מי יודע, האם לובינסקי לקח תחתיו ?

ברב הסעיפים זה עניין של העדפה והתאמה אישית, אבל בסעיף האחרון - שלמה סיקסט - מה יש לפורום המכובד לומר ?
לא ברורה לי ההגדרה של "נטרול תאוצה" - אמורה להיות שם בלימה אוטונומית פרופר.
שלמה סיקסט היה היבואן הרשמי - זה לא יבוא מקביל.
שירות ואחריות של שלמה סיקסט - לי יש דעה שלילית עליהם בנושא. הגישה הבסיסית היא לתת ללקוח כמה שפחות. גם לא מטפלים טוב במכוניות, אז לא הייתי קונה מהם ליסינג.
 

em28

Well-known member
לא ברורה לי ההגדרה של "נטרול תאוצה" - אמורה להיות שם בלימה אוטונומית פרופר.
שלמה סיקסט היה היבואן הרשמי - זה לא יבוא מקביל.
שירות ואחריות של שלמה סיקסט - לי יש דעה שלילית עליהם בנושא. הגישה הבסיסית היא לתת ללקוח כמה שפחות. גם לא מטפלים טוב במכוניות, אז לא הייתי קונה מהם ליסינג.
נטרול תאוצה- אין מערכת לבלימת חרום אוטונומית, יש מערכת שמנטרלת תאוצה.
לרוכשי קורסה משומשת (דור קודם) נזכיר כי זו הוצעה עם מערכות בטיחות מתקדמות מאז נובמבר 2015 – אבל רק ברמות הגימור המהודרות (אנג'וי ומעלה), ובכל מקרה ללא מערכת בלימת חירום אוטונומית חשובה. https://www.auto.co.il/article/130052-local-news

אחרי קצת בירורים מתברר שהיבוא, השירות והאחריות הועבר במלואו משלמה סיקסט ללובינסקי - כולל רשת מוסכים לא גדולה.
 

em28

Well-known member
עדכון ושאלה:
אנחנו כנראה מתקדמים עם הקורסה שאמורה להיות פרטית-פרטית.
המוכר העביר לי את מסמכי הרכב, ובהסכם הרכישה שלו מול שלמה סיקסט רשום כי ידוע לקונה כי הרכב הינו "0 קילומטר" ומקוריות הרכב ברשיון: ליסינג (צילום מצורף).

לעומת זאת ברשיון הרכב לא רשום כלום בסעיף המקוריות, ובבעלים הקודמים רשום: 00.
מה אומרים ? שלא נקנה רכב פרטי יד ראשונה ונתעורר בטסט הקרוב עם רכב ליסינג יד שלישית.....
 

קבצים מצורפים

  • ליסינג.jpg
    ליסינג.jpg
    KB 63.5 · צפיות: 4
עדכון ושאלה:
אנחנו כנראה מתקדמים עם הקורסה שאמורה להיות פרטית-פרטית.
המוכר העביר לי את מסמכי הרכב, ובהסכם הרכישה שלו מול שלמה סיקסט רשום כי ידוע לקונה כי הרכב הינו "0 קילומטר" ומקוריות הרכב ברשיון: ליסינג (צילום מצורף).

לעומת זאת ברשיון הרכב לא רשום כלום בסעיף המקוריות, ובבעלים הקודמים רשום: 00.
מה אומרים ? שלא נקנה רכב פרטי יד ראשונה ונתעורר בטסט הקרוב עם רכב ליסינג יד שלישית.....
בהתחלה רכבי 0 ק"מ היו מופיעים באמת ברשיון כ"מקוריות ליסינג" בגלל שהחברה שקנתה אותם, ועליה הם רושיינו, היתה חברת ליסינג. אחרי זה משרד התחבורה שינה את התקנה כדי לעודד תחרות ליבואנים מצד סוכני ה"0 ק"מ" (וגם כי הרבה רשמו מכוניות על שם העובדים, כדי שהמקוריות תהיה פרטית). כדי להיות בטוח, פשוט בקש מהמוכר להדפיס כפל רשיון - אפשר לעשות את זה היום בכל מכון רישוי, לדעתי, וגם בכמה סניפי סופר-פארם. מה שיצא זה בדיוק הרשיון שתקבל לטסט הבא.
לגבי מערכת הבלימה בקורסה - זכרתי שהחבילה לא היתה שלמה, אבל חשבתי שהיה חסר משהו אחר. טוב, נו, בכל זאת עברו כמה שנים...
 

em28

Well-known member
עוד עדכון:
מסתבר שהקורסה השתתפה באיזה מבצע של מפעל הפיס בו חולקו קורסות כל שבוע למנויים של מפעל הפיס.
הרבה מהזוכים מכרו את הרכב שהיה שווה 100K ש"ח בסכומים של 70-75K ויחד עם ה"שירות" וה"אחריות" של ששלמה סיקסט
גרמו להתרסקות שוק המשומשות של אופל.
אז אחת כזו משנת 2017, יד ראשונה עם 50K הוצעה לנו ב-40,000 ש"ח.
לרכב אין שום אבזור, לא נוחות ולא בטיחות, אבל ב-40K זה נשמע לי טו-גרידי לדרוך על הגופה.
מקווה שאין בסיס למוניטין הגרוע של אופל, הנסיעה ברכב היתה הרבה יותר נעימה מאשר ביאריס/ג'אז.

מחר בודקים, אולי יהיה לנו עוף לשבת
 

Kiapicanto1000

Active member
עוד עדכון:
מסתבר שהקורסה השתתפה באיזה מבצע של מפעל הפיס בו חולקו קורסות כל שבוע למנויים של מפעל הפיס.
הרבה מהזוכים מכרו את הרכב שהיה שווה 100K ש"ח בסכומים של 70-75K ויחד עם ה"שירות" וה"אחריות" של ששלמה סיקסט
גרמו להתרסקות שוק המשומשות של אופל.
אז אחת כזו משנת 2017, יד ראשונה עם 50K הוצעה לנו ב-40,000 ש"ח.
לרכב אין שום אבזור, לא נוחות ולא בטיחות, אבל ב-40K זה נשמע לי טו-גרידי לדרוך על הגופה.
מקווה שאין בסיס למוניטין הגרוע של אופל, הנסיעה ברכב היתה הרבה יותר נעימה מאשר ביאריס/ג'אז.

מחר בודקים, אולי יהיה לנו עוף לשבת
:)
שיהיה בהצלחה. לפחות יש סיכוי טוב לרכישת רכב טוב כי התלבטתם וחקרתם העניין כראוי ובכל מקרה בהשוואה לפיקנטו זה יהיה לביתך שידרוג אסטרונומי.
 
למעלה