סופר מיני מומלצת

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
עכשיו תורי להוועץ בפורום הנכבד:
לאחר תאונת שרשר בה הושמדה הפיקנטו של ביתי (ובאורח מעורר הערכה - שמרה על חיי הנוסעים) הגיע הזמן להדגדיל בשקל תשעים.
צרכים:
נסיעה בין עירונית יומית ירושלים-מרכז, בטיחות אקטיבית סבירה+, צריכת דלק של פיקנטו ושנת יצור 17-19.
תקציב: 50-60 ₪.
חשבנו על סופרמיני כדוגמת המאזדה 2, קיה ריו, והונדה גאז'.
מנסים להימנע בינתיים מהרפתקאות של מנוע היברידי, גיר רציף/רובוטי או FlyByWire.

המלצות, רעיונות, הערות והארות יתקבלו בברכה.
 
עכשיו תורי להוועץ בפורום הנכבד:
לאחר תאונת שרשר בה הושמדה הפיקנטו של ביתי (ובאורח מעורר הערכה - שמרה על חיי הנוסעים) הגיע הזמן להדגדיל בשקל תשעים.
צרכים:
נסיעה בין עירונית יומית ירושלים-מרכז, בטיחות אקטיבית סבירה+, צריכת דלק של פיקנטו ושנת יצור 17-19.
תקציב: 50-60 ₪.
חשבנו על סופרמיני כדוגמת המאזדה 2, קיה ריו, והונדה גאז'.
מנסים להימנע בינתיים מהרפתקאות של מנוע היברידי, גיר רציף/רובוטי או FlyByWire.

המלצות, רעיונות, הערות והארות יתקבלו בברכה.
28 - קודם כל, שמח לשמוע שכולם בסדר. רכב זה רק כסף.
הדרישות שכתבת קצת מעורפלות, ולכן הכי טוב שאפשר לתת לך זה רשימת קניות שכוללת בערך חצי מהדגמים שנמכרו בארץ. תוכל לתת עוד מידע? למשל - למה החלטתם לעבור לרכב גדול יותר? מה אתה מגדיר "בטיחות אקטיבית סבירה"? מה היתה צריכת הדלק של הפיקנטו אצלכם (יצא לי לשמוע הרבה תלונות על צריכת הדלק של הרכב הזה, אבל נראה שזה בעיקר בקרב מי שנסע בעיקר בפקקים)?
אם הדרישה לגודל באה משיקולי בטיחות, אז שווה להגיד את זה, כי לא תמיד המכונית הגדולה יותר היא הבטוחה יותר.
 

em28

Well-known member
28 - קודם כל, שמח לשמוע שכולם בסדר. רכב זה רק כסף.
הדרישות שכתבת קצת מעורפלות, ולכן הכי טוב שאפשר לתת לך זה רשימת קניות שכוללת בערך חצי מהדגמים שנמכרו בארץ. תוכל לתת עוד מידע? למשל - למה החלטתם לעבור לרכב גדול יותר? מה אתה מגדיר "בטיחות אקטיבית סבירה"? מה היתה צריכת הדלק של הפיקנטו אצלכם (יצא לי לשמוע הרבה תלונות על צריכת הדלק של הרכב הזה, אבל נראה שזה בעיקר בקרב מי שנסע בעיקר בפקקים)?
אם הדרישה לגודל באה משיקולי בטיחות, אז שווה להגיד את זה, כי לא תמיד המכונית הגדולה יותר היא הבטוחה יותר.
אכן, הדרישות מעורפלות - אבל זאת מהותה של סופר מיני, לא ? קצת מכל דבר.
אנסה למקד את הצרכים דרך הפיקנטו:
הפיקנטו היא יופי של רכב עירוני שיכול לתת עבודה גם מחוץ לעיר, אבל יש לה כמה חסרונות מובנים למי שעיקר נסיעותיה מחוץ לעיר:
- גיר אוטומטי חסר הילוכים - 4 הילוכים זה כזה שנות ה-80 - מתבטא ביותר רעש, יותר דלק ונסיעה פחות רגועה.
- רכב דל משקל - החסכון במשקל מתבטא בכל סנטימטר בפיקנטו וזה מתבטא בבידוד מרעשים מכל הסוגים.
רכב קצרצר - בעיר זה סבבה, במהירויות בין עירוניות רוחות צד חזקות עושות שמות ליציבות של הרכב, המרווח של הספסל האחורי בעייתי והבגאז' תיאורטי.
- נוחות בעייתית - המרכב הקצר, החסכון במשקל, הצמיגים הקטנטנים, וכנראה גם התכנון העירוני לא עושים טוב לנהגת ונוסע שאינם דלי קלוריות וסנטימטרים.
- בטיחות פאסיבית - אין מה לעשות, המאסה של הפיקנטו קטנה יותר משל רוב הרכבים מסביב

כמה תובנות משבוע של בירורים:
- הרבה דיס המלצות על השירות של לובינסקי, קרסו וצ'מפיון מפיל את האירופאית הטובות
- מאזדה 2 והונדה ג'אז מייצגות הפכים (רכב קטן ומרווח גדול ולהיפך).
-קשה למצוא סופר מיני סטנדרטית (גיר פלנטרי, מנוע בנזין).
מאזדה 2/יאריס/ריו,מכבר אמרנו ?
 
נערך לאחרונה ב:

Kiapicanto1000

Active member
אכן, הדרישות מעורפלות - אבל זאת מהותה של סופר מיני, לא ? קצת מכל דבר.
אנסה למקד את הצרכים דרך הפיקנטו:
הפיקנטו היא יופי של רכב עירוני שיכול לתת עבודה גם מחוץ לעיר, אבל יש לה כמה חסרונות מובנים למי ש

אכן, הדרישות מעורפלות - אבל זאת מהותה של סופר מיני, לא ? קצת מכל דבר.
אנסה למקד את הצרכים דרך הפיקנטו:
הפיקנטו היא יופי של רכב עירוני שיכול לתת עבודה גם מחוץ לעיר, אבל יש לה כמה חסרונות מובנים למי שעיקר נסיעותיה מחוץ לעיר:
- גיר אוטומטי חסר הילוכים - 4 הילוכים זה כזה שנות ה-80 - מתבטא ביותר רעש, יותר דלק ונסיעה פחות רגועה.
- רכב דל משקל - החסכון במשקל מתבטא בכל סנטימטר בפיקנטו וזה מתבטא בבידוד מרעשים מכל הסוגים.
רכב קצרצר - בעיר זה סבבה, במהירויות בין עירוניות רוחות צד חזקות עושות שמות ליציבות של הרכב, המרווח של הספסל האחורי בעייתי והבגאז' תיאורטי.
- נוחות בעייתית - המרכב הקצר, החסכון במשקל, הצמיגים הקטנטנים, וכנראה גם התכנון העירוני לא עושים טוב לנהגת ונוסע שאינם דלי קלוריות וסנטימטרים.
- בטיחות פאסיבית - אין מה לעשות, המאסה של הפיקנטו קטנה יותר משל רוב הרכבים מסביב

כמה תובנות משבוע של בירורים: הרבה דיס המלצות על השירות של לובינסקי, קרסו וצ'מפיון מפיל את האירופאית הטובות, מאזדה 2 והונדה ג'אז מייצגות הפכים (רכב קטן ומרווח גדול ולהיפך).
קשה למצוא סופר מיני סטנדרטית (גיר םלנטרי, מנוע בנזין).
מאזדה 2/יאריס/ריו,מכבר אמרנו ?
לך על יאריס. זה רמה מעל השאר!

כל מה שרשמת על פיקנטו נכון. מחוץ לעיר מרעיש מאד ועדיף לכן גיר 5 הילוכים (או 6 אם רק היה לו).
אני פתרתי חלק מהבעיות שציינת ע"י כך שבמקרה הרכב שלי מנוע 1.0 גיר 5 הילוכים.
מהטסט בשנה שעברה ועד הטסט השנה גמעתי כ35000 (זה הממוצע הרב שנתי)במחיר 6.5 קמ לשקל. משמע קצת יותר מ400 שח לחודש עבור החומר הדליק.





 
נערך לאחרונה ב:
לך על יאריס. זה רמה מעל השאר!

כל מה שרשמת על פיקנטו נכון. מחוץ לעיר מרעיש מאד ועדיף לכן גיר 5 הילוכים (או 6 אם רק היה לו).
אני פתרתי חלק מהבעיות שציינת ע"י כך שבמקרה הרכב שלי מנוע 1.0 גיר 5 הילוכים.
מהטסט בשנה שעברה ועד הטסט השנה גמעתי כ35000 (זה הממוצע הרב שנתי)במחיר 6.5 קמ לשקל. משמע קצת יותר מ400 שח לחודש עבור החומר הדליק.
תגיד, פיקנטו, נהגת ביאריס? כי ההתלהבות שלך ממנה לא ממש מתיישבת עם המציאות - או הדרישות של EM. זה רכב רועש יחסית, שנותן תחושה עסוקה בכביש הבין עירוני וגם עניין הנוחות לא מצטיין. אגב, גם הג'אז (לפחות לפני מתיחת הפנים) ממש לא הצטיינה בכביש הבין עירוני. רועשת ברמה לא ברורה, ולא נוחה.
 

Kiapicanto1000

Active member
תגיד, פיקנטו, נהגת ביאריס? כי ההתלהבות שלך ממנה לא ממש מתיישבת עם המציאות - או הדרישות של EM. זה רכב רועש יחסית, שנותן תחושה עסוקה בכביש הבין עירוני וגם עניין הנוחות לא מצטיין. אגב, גם הג'אז (לפחות לפני מתיחת הפנים) ממש לא הצטיינה בכביש הבין עירוני. רועשת ברמה לא ברורה, ולא נוחה.
ב2019, נהגתי כשבוע ביאריס ב"ארץ ההר השחור". רכב שכור, עמוס במשפחה 5 נפשות. הדור הצעיר כולם ארוכים. הרכב אוטומט וסחב נפלא וגם צריכת הדלק הייתה טובה מאד.
ויש שם פיסטינים רציניים ודרכים מסובכות ומפותלות לצד אאוטוסטראדות מהירות.
היאריס רכב מעולה. הוא גדול בפנים ולא מאד גדול בחוץ, ואתה כבר יודע שאני נוהג חזק... בקושי היו כאלה שעקפו את היאריס וזה מודגש שבעתיים היות שהM"N נהגים טובים בהרבה מהאיזראליז. פער הרמות גדול.
 
נערך לאחרונה ב:
אכן, הדרישות מעורפלות - אבל זאת מהותה של סופר מיני, לא ? קצת מכל דבר.
אנסה למקד את הצרכים דרך הפיקנטו:
הפיקנטו היא יופי של רכב עירוני שיכול לתת עבודה גם מחוץ לעיר, אבל יש לה כמה חסרונות מובנים למי שעיקר נסיעותיה מחוץ לעיר:
- גיר אוטומטי חסר הילוכים - 4 הילוכים זה כזה שנות ה-80 - מתבטא ביותר רעש, יותר דלק ונסיעה פחות רגועה.
- רכב דל משקל - החסכון במשקל מתבטא בכל סנטימטר בפיקנטו וזה מתבטא בבידוד מרעשים מכל הסוגים.
רכב קצרצר - בעיר זה סבבה, במהירויות בין עירוניות רוחות צד חזקות עושות שמות ליציבות של הרכב, המרווח של הספסל האחורי בעייתי והבגאז' תיאורטי.
- נוחות בעייתית - המרכב הקצר, החסכון במשקל, הצמיגים הקטנטנים, וכנראה גם התכנון העירוני לא עושים טוב לנהגת ונוסע שאינם דלי קלוריות וסנטימטרים.
- בטיחות פאסיבית - אין מה לעשות, המאסה של הפיקנטו קטנה יותר משל רוב הרכבים מסביב

כמה תובנות משבוע של בירורים:
- הרבה דיס המלצות על השירות של לובינסקי, קרסו וצ'מפיון מפיל את האירופאית הטובות
- מאזדה 2 והונדה ג'אז מייצגות הפכים (רכב קטן ומרווח גדול ולהיפך).
-קשה למצוא סופר מיני סטנדרטית (גיר פלנטרי, מנוע בנזין).
מאזדה 2/יאריס/ריו,מכבר אמרנו ?
אתחיל דווקא מהסוף - השירות של לובינסקי היה די חרא עד לפני כמה שנים. כאשר בוצע המהפך בחברה העולמית אחרי מינוי המנכ"ל החדש, הגיע מהפך מקביל בשירות בארץ. היצרן מגבה טוב יותר תביעות אחריות, ונתקלתי בכמה סיפורים של "לפנים משורת הדין" מרשימים - למשל מנוע של 3008 דור ראשון (156 כ"ס) בת חמש שהוחלף בחינם (היצרן והיבואן התחלקו בעלות), או מגבר הגה חשמלי שהוחלף בחינם ב-207 בת שמונה. וכמו תמיד, זה גם עניין של למצוא מוסך טוב. לצערי מוסכים גרועים שדופקים לקוחות בשוטף (בניגוד לתקלות גדולות) יש אצל כל היבואנים... אז הייתי שוקל בכל זאת 208, C3 או קקטוס. אגב, בסיטרואן יש מצב שעוד תקבל רכב בתוך האחריות. תלוי אם הדגם הספציפי קיבל חמש שנות אחריות (נדמה לי ששניהם כן, אבל צריך לוודא - כלים שהלכו לאפס ק"מ קיבלו רק 3 למיטב זכרוני).
לגבי קרסו וצ'מפיון - אין לי נסיון, אז לא יודע להגיד.
לגבי מאסה - בערך מאה ק"ג מבדילים בין הפיקנטו ליאריס - בערך 10%. זה לא הפרש כזה גדול, ולא כזה שאמור ליצור הבדל מהותי מבחינת יציבות בכביש מהיר או התנע במקרה תאונה. אלמנטים כמו איכות מתלים, גאומטרית מנגנון ההיגוי ועוד הם משמעותיים יותר לעניין התחושה בכביש מהיר. ואגב, אפשר לייצר רכב קטן שהוא נוח ונינוח יחסית בכביש מהיר - ה-I10 מהדור הקודם היא הוכחה לזה.
בעניין המרחב הפנימי - כאן באמת העסק יותר פשוט. יותר גודל בחוץ משמעו בדרך כלל גם יותר גודל בפנים. למרות שגם כאן יש יוצאים מהכלל. סוזוקי, למשל, תמיד היו אלופים בלהצליח לייצר הרבה מרחב פנימי בתוך מכוניות קטנות. אחת ההמלצות שלי, לאור הדרישות שלך, היא באמת סוויפט דור קודם, עם תיבה פלנטרית (כן, ארבעה הילוכים - זה היה הסטנדרט עד לא מזמן). אבל היא נעדרת אמצעי בטיחות מתקדמים. הריו אופציה גם כן - בעיקר אם התקציב מאפשר את הגרסה המעודכנת, שקיבלה מערכות בטיחות מתקדמות.
מבחינת צריכת הדלק - כנראה שאתם נוהגים נכון/עדין, לאור צריכת הדלק שהשגתם. לא בטוח שתשפרו בהרבה בלי להרחיק למחוזות ההיברידיים.
 
אתחיל דווקא מהסוף - השירות של לובינסקי היה די חרא עד לפני כמה שנים. כאשר בוצע המהפך בחברה העולמית אחרי מינוי המנכ"ל החדש, הגיע מהפך מקביל בשירות בארץ. היצרן מגבה טוב יותר תביעות אחריות, ונתקלתי בכמה סיפורים של "לפנים משורת הדין" מרשימים - למשל מנוע של 3008 דור ראשון (156 כ"ס) בת חמש שהוחלף בחינם (היצרן והיבואן התחלקו בעלות), או מגבר הגה חשמלי שהוחלף בחינם ב-207 בת שמונה. וכמו תמיד, זה גם עניין של למצוא מוסך טוב.
מצטרף להמלצת גדולת החזה לגבי איכות השירות של לובינסקי, ואיכות ה-208 (וגם 308 בגירסת האצ'בק או C4 שאינן גדולות מאד) לעומת כל השאר.
אכן נושבת בלובינסקי רוח חדשה של הליכה לכיוון הלקוחות, הם ממש לא מלאכים (כמו כווווולם!) אבל בשילוב של מוסך אמין הייתי אומר שאתה יכול להנות מאיכות כוללת ומרכב יותר נוח, בטיחותי, מתקדם וחסכוני אם תלך לכיוון של 208 עם מנוע ה-1.2 טורבו 3 צילינדרים, שמשודך לאוטומטית פלנטרית 6 הילוכים מתוצרת יפן (AISIN).

נקודת החולשה היחידה שיש במנוע הנ"ל (110 וגם 130 כ"ס) היא בנושא רצועת התזמון המתפוררת עקב היותה עשוייה מחומר אלסטי שהסתבר שהתחיל להתפורר לאיטו בתוך המנוע, תוך גרימת תקלות שונות ומשמעותיות (כולל כשל מוחלט עקב סתימת הפילטר של משאבת השמן - ועוד).
ממליץ מאד לחפש רכב שכבר הוחלפה בו הרצועה הנ"ל (תחת ריקול שמתבצע בשנה האחרונה במוסכי היבואן), או לטפל מיידית במידה וברכב בוצע רק "עידכון תוכנה" אך לא החלפה פיזית של הרצועה, בדגם חדש שכבר אמור לא להתפורר. שים לב שמרווח ההחלפות של הרצועה הוקטן מ-10 שנים או 165000 ק"מ, ל-6 שנים או 100,000 ק"מ.

לצערי אין לי מספיק ניסיון עם מורשה יבואן באזור המרכז ולכן לא יכול להמליץ ספציפית (אולי ידידנו רפי לין יכול לעזור כאן??), אך במידה ותרכוש רכב שכבר טופל כאמור, והוא כבר לא במסגרת אחריות, אני ממליץ בחום על מוסך "גבע" בת"א, מומחה עתיר ניסיון עם רכבי PSA, אנשים טובים ומחירים שפויים.
 

Kiapicanto1000

Active member
לאישתי יש קיה סיד דיזל 1.6
רכב מ2019. אמין וזיל הזול לתחזוקה וחסכוני בסולר


לגבי מאסה - בערך מאה ק"ג מבדילים בין הפיקנטו ליאריס - בערך 10%. זה לא הפרש כזה גדול, ולא כזה שאמור ליצור הבדל מהותי מבחינת יציבות בכביש מהיר או התנע במקרה תאונה. אלמנטים כמו איכות מתלים, גאומטרית מנגנון ההיגוי ועוד הם משמעותיים יותר לעניין התחושה בכביש מהיר. ואגב, אפשר לייצר רכב קטן שהוא נוח ונינוח יחסית בכביש מהיר - ה-I10 מהדור הקודם היא הוכחה לזה.
אניגו אין לי מושג בפער המסה אבל בM.N, היאריס קיבל באהבה מזוודות ותיקים. אין להשוות לפיקנטו. בכלום.
הנסיעה שידרה יציבות גם בקו ישר וגם בסיבובים ובכביש מפותל, בעליות ובמורדות, לצד איכות, שקט יחסי, מערכת הרמקולים איכותית בהרבה, והמנוע חזק בהרבה אך שקט. הרכב גם מהיר וגם יושב מעולה על הכביש.
אם 28 מחפש שידרוג אמיתי לביתו, אז יאריס זה שוס רציני.
נהגתי כשברכב היו 5 נפשות, עמוס גם במזוודות וזה אוטומט ולא ידני ככה שזה מרשים שבעתיים רמת ביצועים כזאת לצד חיסכון כזה בדלק.
דבר אחרון: "המרכב": קצת דומה לפיקנטו כלומר: חלון אחורי שאפשר לסובב הראש (וגם להטות הפלג גוף עליון ומעט להתרומם כלומר "להרים טוחעס" מהמושב) ולראות טוב במבט ישיר ובלי מראות בעת נסיעה ברוורס.
כיום יש ברכבים מצלמות וזה פותר חלק מהבעייה. אבל לא מזיק שאפשר לראות בנוחות ב"מבט ישיר"

בעניין המרחב הפנימי - כאן באמת העסק יותר פשוט. יותר גודל בחוץ משמעו בדרך כלל גם יותר גודל בפנים. למרות שגם כאן יש יוצאים מהכלל. סוזוקי, למשל, תמיד היו אלופים בלהצליח לייצר הרבה מרחב פנימי בתוך מכוניות קטנות. אחת ההמלצות שלי, לאור הדרישות שלך, היא באמת סוויפט דור קודם, עם תיבה פלנטרית (כן, ארבעה הילוכים - זה היה הסטנדרט עד לא מזמן). אבל היא נעדרת אמצעי בטיחות מתקדמים. הריו אופציה גם כן - בעיקר אם התקציב מאפשר את הגרסה המעודכנת, שקיבלה מערכות בטיחות מתקדמות.
מבחינת צריכת הדלק - כנראה שאתם נוהגים נכון/עדין, לאור צריכת הדלק שהשגתם. לא בטוח שתשפרו בהרבה בלי להרחיק למחוזות ההיברידיים.
 
אניגו אין לי מושג בפער המסה אבל בM.N, היאריס קיבל באהבה מזוודות ותיקים. אין להשוות לפיקנטו. בכלום.
הנסיעה שידרה יציבות גם בקו ישר וגם בסיבובים ובכביש מפותל, בעליות ובמורדות, לצד איכות, שקט יחסי, מערכת הרמקולים איכותית בהרבה, והמנוע חזק בהרבה אך שקט. הרכב גם מהיר וגם יושב מעולה על הכביש.
אם 28 מחפש שידרוג אמיתי לביתו, אז יאריס זה שוס רציני.
נהגתי כשברכב היו 5 נפשות, עמוס גם במזוודות וזה אוטומט ולא ידני ככה שזה מרשים שבעתיים רמת ביצועים כזאת לצד חיסכון כזה בדלק.
דבר אחרון: "המרכב": קצת דומה לפיקנטו כלומר: חלון אחורי שאפשר לסובב הראש (וגם להטות הפלג גוף עליון ומעט להתרומם כלומר "להרים טוחעס" מהמושב) ולראות טוב במבט ישיר ובלי מראות בעת נסיעה ברוורס.
כיום יש ברכבים מצלמות וזה פותר חלק מהבעייה. אבל לא מזיק שאפשר לראות בנוחות ב"מבט ישיר"
תגיד, אתה בטוח שזו היתה יאריס ולא אורוס? חמישה אנשים, כולל מזוודות, מנוע של 110 כ"ס, גיר רציף ולפי התאורים שלך האוטו טס בין הרים ובין סלעים... שלא לדבר על זה שהצלחת להכניס מזוודות ותיקים של חמישה אנשים בתא מטען של פחות מ-300 ליטרים. ועוד באהבה!
תגיד, יש מצב שהפיקנטו שלך - שכשהיתה חדשה ומוזנת בבנזין סיפקה 69 כ"ס, והיום על גז כנראה מספקת 60 כ"ס או פחות - פשוט הרגילה אותך לסטנדרטים נמוכים?
 

Kiapicanto1000

Active member
תגיד, אתה בטוח שזו היתה יאריס ולא אורוס? חמישה אנשים, כולל מזוודות, מנוע של 110 כ"ס, גיר רציף ולפי התאורים שלך האוטו טס בין הרים ובין סלעים... שלא לדבר על זה שהצלחת להכניס מזוודות ותיקים של חמישה אנשים בתא מטען של פחות מ-300 ליטרים. ועוד באהבה!
תגיד, יש מצב שהפיקנטו שלך - שכשהיתה חדשה ומוזנת בבנזין סיפקה 69 כ"ס, והיום על גז כנראה מספקת 60 כ"ס או פחות - פשוט הרגילה אותך לסטנדרטים נמוכים?
מה פתאום אוריס... אוריס שכרתי פעם בארה"ב...
ברור יאריס... אל תגזים... :)

לגבי סטנדרטים נמוכים: ב"תאוריה" היה לי קשה להתווכח כי הטיעון נשמע חזק אבל יש פרמטרים אובייקטיבים שסותרים את ה"תאוריה" שלך 😉 :

נסיעה בכבישים פתוחים עליות ומורדות וסיבובים מהירים כשלצידי נהגים מקומיים וכמעט תמיד אנו נמנים על העוקפים אחרים... ובוודאי שאנו זורמים נהדר, וזה לצד צריכת דלק נהדרת.
האם הפיקנטו הרגילה אותי לצריכת דלק רעה? כאן הסטנדרט "הנמוך של הפיקנטו כביכול לא מסתדר", איך תפתור את זה... ליאריס הייתה צריכת דלק נהדרת. הגיר הרציף היה כיף.

5 אנשים הכוונה לזוג הורים ול3 ילדיהם בטווח מגילאי התיכון ליסודי. לא כתבתי שהיה מאד מרווח אבל בסעיף הנוחות הרכב נעים ומבחינת המקום במושב האחורי, היה סביר ולא יותר... אני לא ישבתי מאחור...:)
בנוסף, לא הרבה מדי תיקים: אנחנו יודעים לנסוע לחו"ל לכמה ימים נחמדים בלי לסחוב את כל הבית איתנו. מזוודה גדולה הייתה רק אחת...

אני לא חושב שיש כאן עוד מישהו עם ניסיון של נניח 4-5 ימים אינטנסיביים על יאריס אוטומטית גיר רציף כמותי בסביבה מעניינת לנהיגה כמו MN... מאד מעניינת לנהיגה והם נהגים ברמה קרובה לשלי. זה לא הבררע הארצי ישראלי, כן? זה צריך להיות ברור לך כי אתה מכיר אותי ולא מהיום.
אם אני אומר יאריס אז זה לא אוריס ואם אני אומר שהרכב נוסע מרשים אז הוא כזה. אני לא משווה רק לפיקנטו. העולם המוטורי שלי עשיר ואני בוחר לנהוג ביומיום בפיקנטו ממקבץ שיקולים גדול שלא סותר את הבנתי המוטורית הרחבה אלא מתבסס עליה.
 
מה פתאום אוריס... אוריס שכרתי פעם בארה"ב...
ברור יאריס... אל תגזים... :)

לגבי סטנדרטים נמוכים: ב"תאוריה" היה לי קשה להתווכח כי הטיעון נשמע חזק אבל יש פרמטרים אובייקטיבים שסותרים את ה"תאוריה" שלך 😉 :

נסיעה בכבישים פתוחים עליות ומורדות וסיבובים מהירים כשלצידי נהגים מקומיים וכמעט תמיד אנו נמנים על העוקפים אחרים... ובוודאי שאנו זורמים נהדר, וזה לצד צריכת דלק נהדרת.
האם הפיקנטו הרגילה אותי לצריכת דלק רעה? כאן הסטנדרט "הנמוך של הפיקנטו כביכול לא מסתדר", איך תפתור את זה... ליאריס הייתה צריכת דלק נהדרת. הגיר הרציף היה כיף.

5 אנשים הכוונה לזוג הורים ול3 ילדיהם בטווח מגילאי התיכון ליסודי. לא כתבתי שהיה מאד מרווח אבל בסעיף הנוחות הרכב נעים ומבחינת המקום במושב האחורי, היה סביר ולא יותר... אני לא ישבתי מאחור...:)
בנוסף, לא הרבה מדי תיקים: אנחנו יודעים לנסוע לחו"ל לכמה ימים נחמדים בלי לסחוב את כל הבית איתנו. מזוודה גדולה הייתה רק אחת...

אני לא חושב שיש כאן עוד מישהו עם ניסיון של נניח 4-5 ימים אינטנסיביים על יאריס אוטומטית גיר רציף כמותי בסביבה מעניינת לנהיגה כמו MN... מאד מעניינת לנהיגה והם נהגים ברמה קרובה לשלי. זה לא הבררע הארצי ישראלי, כן? זה צריך להיות ברור לך כי אתה מכיר אותי ולא מהיום.
אם אני אומר יאריס אז זה לא אוריס ואם אני אומר שהרכב נוסע מרשים אז הוא כזה. אני לא משווה רק לפיקנטו. העולם המוטורי שלי עשיר ואני בוחר לנהוג ביומיום בפיקנטו ממקבץ שיקולים גדול שלא סותר את הבנתי המוטורית הרחבה אלא מתבסס עליה.
לא אמרתי אוריס - אמרתי אורוס, כלי קצת אחר... חפש ברשת.
ונסעתי ביאריס במצטבר יותר מארבעה חמישה ימים, גם בתנאים מאתגרים - שלא ממש רלוונטיים לרב הנהגים בארץ - וגם בתנאים יותר מקובלים. ונסעתי גם על סופרמיני אחרות בקטגוריה, לפעמים אפילו בסמיכות זמנים, כך שהזיכרון עוד היה טרי. תא המטען שלה קטן יחסית לקטגוריה - בערך באמצע בין הפיקנטו למובילות הקטגוריה (שמציעות 350 ליטרים ואפילו קצת יותר) - והיא אחת הרועשות והנוקשות בקבוצה. כמובן שנוקשות מתלים פחות בולטת, או אפילו הופכת ליתרון כשנוסעים חמישה אנשים ביאריס - אבל זה לא המצב הנפוץ או המקובל. המנוע שלה נחמד, ואכן יודע להיות חסכוני למדי, אבל מבחינת ביצועים הוא לא מצטיין בהשוואה לכלים המוגדשים. התיבה הרציפה היא כבר עניין של טעם - אני פחות אוהב.
אבל בכל מקרה, תועפות המחמאות שאתה מעריף עליה מוגזמות. במיוחד כשזוכרים שהוא מסתמך על נסיון חד-ממדי, בתנאים שונים מאוד מתנאי השימוש של פותח השרשור.
 

em28

Well-known member
28 - קודם כל, שמח לשמוע שכולם בסדר. רכב זה רק כסף.
תוכל לתת עוד מידע? למשל - למה החלטתם לעבור לרכב גדול יותר? מה אתה מגדיר "בטיחות אקטיבית סבירה"? מה היתה צריכת הדלק של הפיקנטו אצלכם (יצא לי לשמוע הרבה תלונות על צריכת הדלק של הרכב הזה, אבל נראה שזה בעיקר בקרב מי שנסע בעיקר בפקקים)?
- הצריכה אצלנו היתה כ-17-19 מחוץ לעיר (לא בפקקים), כ-13-14 בעיר (לא בפקקים) ו-9-10 בפקקים.
- בטיחות אקטיבית - רכב שאינו עגלה, הגה שמרגישים איתו את הכביש, תת היגוי נשלט, ואביזרי בטיחות מתקדמים (תיקון סטייה ובלימה אוטונומית).
 

frankthe2

Active member
כבעלים של מזדה 2 - אתה מבין את הכיוון.
ההונדה ג'אז - היתרון הגדול שלה הוא שפת תא מטען נמוכה, כמכונית נהניתי פחות מההונדה לעומת המאזדה - אולי זה היה הצליל הצומרני יותר או הקופצנות של האוטו. פחות נהניתי.
נהגתי גם על יונדאי i20 נחמד, נושם פחות טוב מהמאזדה לכן גם סוחב פחות טוב. בנסיעות מאומצות ודיברת על לעלות לירושלים אז צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר. לאחי היתה קיה ריו שהיא הדגם המקביל ליונדאי והוא התלונן לא מעט על נושא צריכת הדלק.
נהגתי גם על 208 וממש נהניתי מהרכב אפילו יותר מהמאזדה אבל תדמיתית יש בעיה ל 208 למרות שמדובר ברכב טוב מאוד.
עוד מכוניות שאפשר לחשוב עליהן הן סקודה פאביה וסוזוקי סויפט. קשה לי לחוות דעה על הסויפט מאחר ויש לנו כזאת אבל דגם ישן ואתה מדבר על הדגם הרבה יותר חדש ואני לא מכיר. כנל לגבי הפאביה
 

frankthe2

Active member
ושכחתי רכב קלאסי מהקטגוריה הזו טויוטה יאריס.
כבעלים של מזדה 2 - אתה מבין את הכיוון.
ההונדה ג'אז - היתרון הגדול שלה הוא שפת תא מטען נמוכה, כמכונית נהניתי פחות מההונדה לעומת המאזדה - אולי זה היה הצליל הצומרני יותר או הקופצנות של האוטו. פחות נהניתי.
נהגתי גם על יונדאי i20 נחמד, נושם פחות טוב מהמאזדה לכן גם סוחב פחות טוב. בנסיעות מאומצות ודיברת על לעלות לירושלים אז צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר. לאחי היתה קיה ריו שהיא הדגם המקביל ליונדאי והוא התלונן לא מעט על נושא צריכת הדלק.
נהגתי גם על 208 וממש נהניתי מהרכב אפילו יותר מהמאזדה אבל תדמיתית יש בעיה ל 208 למרות שמדובר ברכב טוב מאוד.
עוד מכוניות שאפשר לחשוב עליהן הן סקודה פאביה וסוזוקי סויפט. קשה לי לחוות דעה על הסויפט מאחר ויש לנו כזאת אבל דגם ישן ואתה מדבר על הדגם הרבה יותר חדש ואני לא מכיר. כנל לגבי הפאביה
 

cars2018

New member
לPSA יש מנוע אחד טוב, זה ה1.6 טורבו בנזין, השאר על הפנים,
ה1.2 עם בעיות הרצועה, סאגה שלא נגמרת,
והדיזל גם ריקול לרצועה כולל בעיות עם מיכל אוריאה, מזרקים שדורשים טיפול יקר וכו..

אני הייתי מתרחק ממנוע ה1.2 כמו מאש.
 

Kiapicanto1000

Active member
לPSA יש מנוע אחד טוב, זה ה1.6 טורבו בנזין, השאר על הפנים,
ה1.2 עם בעיות הרצועה, סאגה שלא נגמרת,
והדיזל גם ריקול לרצועה כולל בעיות עם מיכל אוריאה, מזרקים שדורשים טיפול יקר וכו..

אני הייתי מתרחק ממנוע ה1.2 כמו מאש.
אתה כותב להתרחק מה1.2 בנזין אבל כותב על בעיות קשות בדיזל 1.6 כגון באוראה וברצועת טיימינג + מזרקים.
האם אלה לא סיבות טובות לנוס גם מפני הדיזל1.6 של הpsa?
 

cars2018

New member

Kiapicanto1000

צריך לחשוב בהיגיון,
לשלול כל המנועים בגלל שחלק עושים בעיות לדעתי זה אדיוטי ולא הוגן,
בגלל זה אני אף פעם לא שולל יצרן או יבואן, לכולם יש בעיות והצלחות,
במקרה הזה של PSA, נכון לכרגע לפחות ,המנוע היחידי שנראה מוצלח זה ה1.6 בנזין טורבו עם 165/180 כ"ס שבינתיים אמינים מאוד ללא תלונות, ה156 כ"ס הראשון לעומת זאת בעייתי מאוד ועדיף להימנע ממנו,
לגבי ה1.2 פיורטק וה1.6 דיזל, 2 מנועים ארורים ולא אמינים, ואני לא הייתי מוכן לקנות אותם בשום מחיר.

לצערי המלצתי לחברים/משפחה לקנות רכבים עם המנועים האלה, עד כה הם רק סבלו, ואתם יודעים איך זה הוציא אותי.
 

Kiapicanto1000

Active member

Kiapicanto1000

צריך לחשוב בהיגיון,
לשלול כל המנועים בגלל שחלק עושים בעיות לדעתי זה אדיוטי ולא הוגן,
בגלל זה אני אף פעם לא שולל יצרן או יבואן, לכולם יש בעיות והצלחות,
במקרה הזה של PSA, נכון לכרגע לפחות ,המנוע היחידי שנראה מוצלח זה ה1.6 בנזין טורבו עם 165/180 כ"ס שבינתיים אמינים מאוד ללא תלונות, ה156 כ"ס הראשון לעומת זאת בעייתי מאוד ועדיף להימנע ממנו,
לגבי ה1.2 פיורטק וה1.6 דיזל, 2 מנועים ארורים ולא אמינים, ואני לא הייתי מוכן לקנות אותם בשום מחיר.

לצערי המלצתי לחברים/משפחה לקנות רכבים עם המנועים האלה, עד כה הם רק סבלו, ואתם יודעים איך זה הוציא אותי.
לאישתי יש קיה סיד דיזל 1.6
רכב מ2019. אמין וזיל הזול לתחזוקה וחסכוני בסולר
 
למעלה