סופרבוס מפרסמת את מטרונית קו 4

סופרבוס מפרסמת את מטרונית קו 4
כרגע רק כדף נחיתה
לצערנו הפעלת המטרונית גרמה לביטול קווים בשבת ולהכנסת הכפייה הדתית בדלת האחורית.
על זה נאמר כשאני שומע על רפורמה ידי נשלחת לאחוז בארנק
כמעט כל הרפורמות שנעשו כאן הרעו את מצבו של האזרח הלא מקושר והלא מקומבן ורק העשירו כמה מקורבים
 

topcat115

Member
לצערנו הפעלת המטרונית גרמה לביטול קווים בשבת ולהכנסת הכפייה הדתית בדלת האחורית.
על זה נאמר כשאני שומע על רפורמה ידי נשלחת לאחוז בארנק
כמעט כל הרפורמות שנעשו כאן הרעו את מצבו של האזרח הלא מקושר והלא מקומבן ורק העשירו כמה מקורבים
איזה קווים בדיוק ביטלו בשבת?
 

Ccyclist

Well-known member
איזה קווים בדיוק ביטלו בשבת?

להבנתי כמה קווי סטטוס קוו בקריות בוטלו עם הפעלת קווים 2 ו 3 של המטרונית, קווים שאינם פועלים בשבת כיום. מטרונית 1 אמנם פועלת בשבת, אבל שאר המערכת מושבתת למרות שהיה אפשר להשתמש בטיעוני סטטוס קוו דומים כדי להפעיל אותה או חלקים ממנה.

אם קו 4 בסך הכל מחליף את 101 אז קשה לטעון שמנהרות הכרמל מתייחסות איכשהו למנדט וקוויו. אם המסלול ארוך יותר וכולל מסלולי סטטוס קוו - יש מקום לדרוש את הפעלת הקו בשמם.

כמובן שכל המשחק הזה מגוכח. כדי להגיע לרמת נסועת תח"צ של מדינות בצפיפות גבוהה חייבים להציע תח"צ של מדינה בצפיפות גבוהה - 7 ימים בשבוע כדי שיהיה אפשר לחיות חיים מלאים ללא רכב פרטי.
 

DAVIDADATO

Well-known member
להבנתי כמה קווי סטטוס קוו בקריות בוטלו עם הפעלת קווים 2 ו 3 של המטרונית, קווים שאינם פועלים בשבת כיום. מטרונית 1 אמנם פועלת בשבת, אבל שאר המערכת מושבתת למרות שהיה אפשר להשתמש בטיעוני סטטוס קוו דומים כדי להפעיל אותה או חלקים ממנה.

אם קו 4 בסך הכל מחליף את 101 אז קשה לטעון שמנהרות הכרמל מתייחסות איכשהו למנדט וקוויו. אם המסלול ארוך יותר וכולל מסלולי סטטוס קוו - יש מקום לדרוש את הפעלת הקו בשמם.

כמובן שכל המשחק הזה מגוכח. כדי להגיע לרמת נסועת תח"צ של מדינות בצפיפות גבוהה חייבים להציע תח"צ של מדינה בצפיפות גבוהה - 7 ימים בשבוע כדי שיהיה אפשר לחיות חיים מלאים ללא רכב פרטי.
הייתי אומר להאריך את 101 עד חוצות המפרץ אבל זה נשמע מופרך ויש גם תחנת רכבת שם או עד צומת קריית אתא
 
לצערנו הפעלת המטרונית גרמה לביטול קווים בשבת ולהכנסת הכפייה הדתית בדלת האחורית.
על זה נאמר כשאני שומע על רפורמה ידי נשלחת לאחוז בארנק
כמעט כל הרפורמות שנעשו כאן הרעו את מצבו של האזרח הלא מקושר והלא מקומבן ורק העשירו כמה מקורבים
קווים שפעלו לפני צאת שבת / אחרי כניסת שבת לא בוטלו אלא הוחלפו:
63 פעל בשבת החל מ16:00, 59 פעל בשבת החל מ16:30 - מחליף אותם קו 23 שפועל בלו"ז זהה בשני הכיוונים
51 פעל בשבת החל מ17:05 - מחליף אותו קו 26 בלו"ז זהה
12 ו13 שפעלו לפני צאת שבת פועלים בלו"ז זהה גם כן
קווי השבת בחיפה - נותרו כשהיו

אז להגיד שזה הכניס את הכפייה הדתית בדלת האחורית? נראה לי קצת מוגזם...
 

מיקלוש77

Well-known member
סופרבוס מפרסמת את מטרונית קו 4
כרגע רק כדף נחיתה
רק אוסיף הערה אחת.
יוצא לי כמעט בכל יום שישי לנסוע בקו 1 כשאני מגיע לחיפה בשעות אחר הצהריים המאוחרות (לקראת 18:00), כשכבר רוב המדינה בעוצר תח"צ. המטרונית מלאה עד אפס מקום, אין אפילו מקומות ישיבה, בכל פעם שנסעתי בשנתיים האחרונות.
מה שאני מנסה לומר, חיפה עיר חילונית ברובה הגדול, וגם עיר מעורבת. למה לעזאזל אף אחד בעירייה שם לא מרים את הכפפה ולוחץ על משרד התחבורה להרחיב את שירותי האוטובוס בשבת, שיהיה להם ביקוש אדיר בעיר שכזו? הרי יש פה קייס יותר מבכל עיר אחרת, בעיקר בזכות היותה מעורבת ובזכות זה שכבר יש בה תקדים של מעט (ממש מעט) תח"צ בשבת.

הייתי מתחיל בתיק-תק (בדיחה עצובה שזה לא עובד בשבת בחיפה...), עובר לרכבלית (לפחות מפעיל את תחנות הטכניון, האוניברסיטה והמפרץ - אם לא גם את אלו שבדרך), ממשיך לכרמלית ומוסיף עוד 2-3 קווי אוטובוס שיטפסו מלמטה אל ההר. מועמד מצויין הוא קו 58 מחיפה לדלית אל כרמל ועוספיה. למה לעזאזל הדרוזים לא יכולים להנות מקו לחיפה בשבת (שישרת גם את כל האוכלוסיה היהודית וערבית שבדרך - שכונות רמת שאול, סטלה מאריס וכד')?

מצד שני, זאת אותה עירייה שלא אכפת לה שמאז שסופרבוס נכנסו אין יותר שילוט אלקטרוני בתחנות המטרונית ברוב העיר, ושלקח למכונות הכרטיסים 6 חודשים להתחיל לעבוד. על הפנייה שלי למוקד המקוון של עיריית חיפה קיבלתי רק מענה אוטומטי וזהו. שום המשך טיפול או פידבק. והבעיות כמובן ממשיכות.

תודה לבריטים שבזכותם יש לנו כמה קויים בשבת. הם אומנם היו אכזריים ועשו מעשי עוולה כלפי הארגונים הצבאיים, והכי גרוע, שילחו ניצולי שואה חזרה לאירופה וכן למחנות מעצר בקפריסין, אבל לפחות common sense בכל מה שקשור לתחב"צ בשבת ולפיתוח רשת הרכבות, היה להם :).
 
רק אוסיף הערה אחת.
יוצא לי כמעט בכל יום שישי לנסוע בקו 1 כשאני מגיע לחיפה בשעות אחר הצהריים המאוחרות (לקראת 18:00), כשכבר רוב המדינה בעוצר תח"צ. המטרונית מלאה עד אפס מקום, אין אפילו מקומות ישיבה, בכל פעם שנסעתי בשנתיים האחרונות.
מה שאני מנסה לומר, חיפה עיר חילונית ברובה הגדול, וגם עיר מעורבת. למה לעזאזל אף אחד בעירייה שם לא מרים את הכפפה ולוחץ על משרד התחבורה להרחיב את שירותי האוטובוס בשבת, שיהיה להם ביקוש אדיר בעיר שכזו? הרי יש פה קייס יותר מבכל עיר אחרת, בעיקר בזכות היותה מעורבת ובזכות זה שכבר יש בה תקדים של מעט (ממש מעט) תח"צ בשבת.

הייתי מתחיל בתיק-תק (בדיחה עצובה שזה לא עובד בשבת בחיפה...), עובר לרכבלית (לפחות מפעיל את תחנות הטכניון, האוניברסיטה והמפרץ - אם לא גם את אלו שבדרך), ממשיך לכרמלית ומוסיף עוד 2-3 קווי אוטובוס שיטפסו מלמטה אל ההר. מועמד מצויין הוא קו 58 מחיפה לדלית אל כרמל ועוספיה. למה לעזאזל הדרוזים לא יכולים להנות מקו לחיפה בשבת (שישרת גם את כל האוכלוסיה היהודית וערבית שבדרך - שכונות רמת שאול, סטלה מאריס וכד')?

מצד שני, זאת אותה עירייה שלא אכפת לה שמאז שסופרבוס נכנסו אין יותר שילוט אלקטרוני בתחנות המטרונית ברוב העיר, ושלקח למכונות הכרטיסים 6 חודשים להתחיל לעבוד. על הפנייה שלי למוקד המקוון של עיריית חיפה קיבלתי רק מענה אוטומטי וזהו. שום המשך טיפול או פידבק. והבעיות כמובן ממשיכות.

תודה לבריטים שבזכותם יש לנו כמה קויים בשבת. הם אומנם היו אכזריים ועשו מעשי עוולה כלפי הארגונים הצבאיים, והכי גרוע, שילחו ניצולי שואה חזרה לאירופה וכן למחנות מעצר בקפריסין, אבל לפחות common sense בכל מה שקשור לתחב"צ בשבת ולפיתוח רשת הרכבות, היה להם :).
זה שביום העצמאות אין כמעט אוטובוסים גם קשור לחרדים?
 

Ccyclist

Well-known member
זה שביום העצמאות אין כמעט אוטובוסים גם קשור לחרדים?

כשגרתי בירושלים בשנות השמונים והתשעים היה שירות אוטובוסים רגיל ותדיר ביום העצמאות - הן בערב והן ביום עצמו.

במידה וזה הידרדר ל"אין כמעט אוטובוסים" כהגדרתך אז האשמה היא אכן במי שמעודדים את התח"צ להתעלם מצרכי הציבור בימים החופשיים שלו. קראתי על קווים ש"שומרים שישי" ו"שומרים מוצ"ש" אז אני יודע שעוצר השבת מתרחב, אבל עצוב לקרוא שהמצב ביום העצמאות הידרדר כל כך.

יש לציין שהחרדים הם רק קצה הקרחון, הדגל שמנפנפים בו הדתיים-לאומיים, המסורתיים הנוסעים בשבת, ושאר מצדדי הכפייה הדתית שאינם "מכבדים" בהוא זה את נוסעי התח"צ.

בחו"ל ישנו לוח זמנים ייעודי לימי א' וחגים ציבוריים. לו"ז כזה בדרך כלל כולל הפעלה בתדירות של 50%-100% לפי הצרכים הספציפיים של הקווים ולעיתים מתאימים את הקווים המופעלים לצרכי המערכת. בתחתית של לונדון למשל קו ווטרלו והסיטי, קו שאטל לאזור הפיננסי, אינו פועל ביום א' אבל שאטל קנסינגטון אולימפיה פועל בימים ש' א' בלבד כי הוא משרת אולם תערוכות.
 
נערך לאחרונה ב:
כשגרתי בירושלים בשנות השמונים והתשעים היה שירות אוטובוסים רגיל ותדיר ביום העצמאות - הן בערב והן ביום עצמו.

במידה וזה הידרדר ל"אין כמעט אוטובוסים" כהגדרתך אז האשמה היא אכן במי שמעודדים את התח"צ להתעלם מצרכי הציבור בימים החופשיים שלו. קראתי על קווים ש"שומרים שישי" ו"שומרים מוצ"ש" אז אני יודע שעוצר השבת מתרחב, אבל עצוב לקרוא שהמצב ביום העצמאות הידרדר כל כך.

יש לציין שהחרדים הם רק קצה הקרחון, הדגל שמנפנפים בו הדתיים-לאומיים, המסורתיים הנוסעים בשבת, ושאר מצדדי הכפייה הדתית שאינם "מכבדים" בהוא זה את נוסעי התח"צ.

בחו"ל ישנו לוח זמנים ייעודי לימי א' וחגים ציבוריים. לו"ז כזה בדרך כלל כולל הפעלה בתדירות של 50%-100% לפי הצרכים הספציפיים של הקווים ולעיתים מתאימים את הקווים המופעלים לצרכי המערכת. בתחתית של לונדון למשל קו ווטרלו והסיטי, קו שאטל לאזור הפיננסי, אינו פועל ביום א' אבל שאטל קנסינגטון אולימפיה פועל בימים ש' א' בלבד כי הוא משרת אולם תערוכות.
זה שהוא כתב בפורום זה לא אומר שהדבר נכון,
שירות האוטובוסים מדולל אך קיים ואפשר להתנייד ביום העצמאות.
במקרה הטוב הוא הסתכל על קו 1 והכליל, במקרה הרע ....
ספציפית בירושלים היו אוטובוסים ביום בעצמאות בתדירות קצת יותר נמוכה וגם רקלת 24 שעות
 

מיקלוש77

Well-known member
זה שביום העצמאות אין כמעט אוטובוסים גם קשור לחרדים?
שים לב שלא הזכרתי את החרדים או את מתנגדי התח"צ בשבת. הפניתי אצבע מאשימה לפוליטיקאים הן ברמה המקומית (עיריית חיפה) והן בארצית (משרד התחבורה).

ולעניין מה שכתבת על יום העצמאות, הייתי מאוד שמח שתהיה תחבורה ציבורית בשבתות כמו שתהיה ביום העצמאות. לפחות ברכבת. תדירות מופחתת של פעם בשעה ברוב הקווים ואפילו שתיים בשעה בשעות מסויימות. הלוואי שככה היה כל שבת... :)
 

Ccyclist

Well-known member
שים לב שלא הזכרתי את החרדים או את מתנגדי התח"צ בשבת. הפניתי אצבע מאשימה לפוליטיקאים הן ברמה המקומית (עיריית חיפה) והן בארצית (משרד התחבורה).

ולעניין מה שכתבת על יום העצמאות, הייתי מאוד שמח שתהיה תחבורה ציבורית בשבתות כמו שתהיה ביום העצמאות. לפחות ברכבת. תדירות מופחתת של פעם בשעה ברוב הקווים ואפילו שתיים בשעה בשעות מסויימות. הלוואי שככה היה כל שבת... :)

אוי ואבוי אם זה היעד שתומכי התח"צ יציבו. בחו"ל המערכת בסופי השבוע אינה מערכת שלד או מערכת לילה. כשאני מציב יעד של 50% עד 100% מתדירות הקווים לפי הצורך זה מבוסס על ניסיון במערכות רבות ברחבי מערב אירופה. כמו שבאירופה יש קווים לאזורים פיננסיים ותעשייתיים שאינם פועלים בסוף השבוע כך מוצדק שהמערכת בארץ תתאים את עצמה ותימנע למשל מרחובות הסגורים בשבת.

מערכות מטרו אירופאיות לא נוסעות בתדירות של רכבת אחת לשעה בסוף השבוע ואסור שזו תהיה התדירות בקו האדום. זה שאנחנו מבקשים דבר שאינו קיים כיום לא אומר שעלינו להתפשר על דבר שלא יהיה שווה להשתמש בו מחר.

להבנתי קו 1 העמוס במטרונית פועל כל 20 דקות בערך כי זה מה שהסטטוס קוו מאפשר (הוא מחליף מספר קווים). אם הוא עמוס אז סימן שצריך לתגבר אותו בהשוואה ל 1947. חולשת קווי הסטטוס קוו בחיפה נבעה מהיותם קווים של אחת לשעה - זה לא מה שיאפשר לדחות את גיל הרישיון.

זכור גם ששירות "נעים בסופ"ש" של עיריית ת"א ושותפותיה בגוש דן קרס בשישי הראשון להפעלה בגלל שהתדירות החצי שעתית והבחירה במיניבוסים לא יכלו להתמודד עם הדרישה הרבה לשירות.
 

מיקלוש77

Well-known member
אוי ואבוי אם זה היעד שתומכי התח"צ יציבו. בחו"ל המערכת בסופי השבוע אינה מערכת שלד או מערכת לילה. כשאני מציב יעד של 50% עד 100% מתדירות הקווים לפי הצורך זה מבוסס על ניסיון במערכות רבות ברחבי מערב אירופה. כמו שבאירופה יש קווים לאזורים פיננסיים ותעשייתיים שאינם פועלים בסוף השבוע כך מוצדק שהמערכת בארץ תתאים את עצמה ותימנע למשל מרחובות הסגורים בשבת.

מערכות מטרו אירופאיות לא נוסעות בתדירות של רכבת אחת לשעה בסוף השבוע ואסור שזו תהיה התדירות בקו האדום. זה שאנחנו מבקשים דבר שאינו קיים כיום לא אומר שעלינו להתפשר על דבר שלא יהיה שווה להשתמש בו מחר.

להבנתי קו 1 העמוס במטרונית פועל כל 20 דקות בערך כי זה מה שהסטטוס קוו מאפשר (הוא מחליף מספר קווים). אם הוא עמוס אז סימן שצריך לתגבר אותו בהשוואה ל 1947. חולשת קווי הסטטוס קוו בחיפה נבעה מהיותם קווים של אחת לשעה - זה לא מה שיאפשר לדחות את גיל הרישיון.

זכור גם ששירות "נעים בסופ"ש" של עיריית ת"א ושותפותיה בגוש דן קרס בשישי הראשון להפעלה בגלל שהתדירות החצי שעתית והבחירה במיניבוסים לא יכלו להתמודד עם הדרישה הרבה לשירות.
אוקי, מקבל את מה שאתה אומר.

לגבי אוטובוסים - כמובן שהם צריכים תדירות חזקה יותר. וגם אני מסכים שאין מה להיכנס כמובן לאזורים שסגורים בשבת או שהם דתיים במובהק.

לגבי רכבות - מאחר ומדובר ברכבות כבדות ולא במטרו או רכבת קלה, תדירות של אחת או שתיים לשעה במהלך השבת זה בסדר בעיני.

הלוואי שנגיע ליום שבו זה יקרה.
 

Ccyclist

Well-known member
אוקי, מקבל את מה שאתה אומר.

לגבי אוטובוסים - כמובן שהם צריכים תדירות חזקה יותר. וגם אני מסכים שאין מה להיכנס כמובן לאזורים שסגורים בשבת או שהם דתיים במובהק.

לגבי רכבות - מאחר ומדובר ברכבות כבדות ולא במטרו או רכבת קלה, תדירות של אחת או שתיים לשעה במהלך השבת זה בסדר בעיני.

הלוואי שנגיע ליום שבו זה יקרה.

העיקרון המנחה הוא שאם הדרישה תהיה צנועה מדי - ניתקע עם "סטטוס קוו" חדש על בסיס פשרה פוליטית ולא על בסיס צרכי הנוסעים. מהסיבה הזו חשוב להדגים את המצב בחו"ל במקום לבקש "טובות" בארץ שעוד נתחרט עליהן.

רכבות כבדות באזוריי:

בספרד קו הפרברית C1 של מאלאגה, קו רכבת כבדה שאורכו כ 30 ק"מ, נוסע בתדירות של פעם ב 20 דקות 7 ימים בשבוע. הסיבה לתדירות היא שלאורך הקו ישנם מספר מקטעים חד מסילתיים שאי אפשר להכפיל ולכן זו תדירות המקסימום האפשרית. זו רכבת של RENFE הציבורית.

בבריטניה קו לונדון - ברייטון ירד ל 5 רכבות בשעה ביום א', 3 של טמזלינק ו 2 מויקטוריה. יתכן שזו תדירות קורונה כי מדובר במפעילות פרטיות. אורך הקווים בין 75 ל 80 ק"מ (הטמזלינק ממשיך צפונה, אני מודד אותו עד תחנת סט' פנקרס לצורך העניין של קווי לונדון-ברייטון).

התדירות הנמוכה של ר"י בימי חול נובעת ממסילה ראשית המוגבלת לכ 12 רכבות בכיוון בשעה. החישמול אמור לשדרג זאת ל 24 רכבות לכיוון לשעה כפי שמקובל בקווי פרברית מחושמלת עם מסילה כפולה. ב 2018 למשל בחרתי לקחת מונית לנתב"ג כי כל האופציות מרעננה (אוטובוס מהמסוף, רכבת מהרצליה) היו שעתיות ולא יכלתי להרשות לעצמי לפספס אמצעי שעתי. לרכבת ישראל פוטנציאל להכפלת התדירות עם השלמת כל החישמול או להעלאת התדירות ב 50%-66% אם יגבילו את הדיזל באיילון לשלושת רכבות חיפה - באר שבע (3 סלוטים של 5 דקות על בסיס דיזל, 15 דקות, 45 דקות לחשמל - מקסימום של 18 סלוטים על בסיס רכבת כל 2.5 דקות, אולי 15-16 סלוטים אם מבטלים מספר סלוטים שחופפים לדיזל) - סה"כ 18-19 סלוטים ריאליים באיילון מעורב בהשוואה ל כ 12 כיום. התדירות כיום לא מאפשרת לממש את הפוטנציאל של המערכת ולכן יש כל כך הרבה קווי אוטובוס פרבריים בערי הלווין של גוש דן. עדיף שלא לגזור פשרות ותדירויות לעתיד על בסיס מערכת שפועלת בחצי מהפוטנציאל שלה בעידן החישמול המלא.
 

מיקלוש77

Well-known member
העיקרון המנחה הוא שאם הדרישה תהיה צנועה מדי - ניתקע עם "סטטוס קוו" חדש על בסיס פשרה פוליטית ולא על בסיס צרכי הנוסעים. מהסיבה הזו חשוב להדגים את המצב בחו"ל במקום לבקש "טובות" בארץ שעוד נתחרט עליהן.

רכבות כבדות באזוריי:

בספרד קו הפרברית C1 של מאלאגה, קו רכבת כבדה שאורכו כ 30 ק"מ, נוסע בתדירות של פעם ב 20 דקות 7 ימים בשבוע. הסיבה לתדירות היא שלאורך הקו ישנם מספר מקטעים חד מסילתיים שאי אפשר להכפיל ולכן זו תדירות המקסימום האפשרית. זו רכבת של RENFE הציבורית.

בבריטניה קו לונדון - ברייטון ירד ל 5 רכבות בשעה ביום א', 3 של טמזלינק ו 2 מויקטוריה. יתכן שזו תדירות קורונה כי מדובר במפעילות פרטיות. אורך הקווים בין 75 ל 80 ק"מ (הטמזלינק ממשיך צפונה, אני מודד אותו עד תחנת סט' פנקרס לצורך העניין של קווי לונדון-ברייטון).

התדירות הנמוכה של ר"י בימי חול נובעת ממסילה ראשית המוגבלת לכ 12 רכבות בכיוון בשעה. החישמול אמור לשדרג זאת ל 24 רכבות לכיוון לשעה כפי שמקובל בקווי פרברית מחושמלת עם מסילה כפולה. ב 2018 למשל בחרתי לקחת מונית לנתב"ג כי כל האופציות מרעננה (אוטובוס מהמסוף, רכבת מהרצליה) היו שעתיות ולא יכלתי להרשות לעצמי לפספס אמצעי שעתי. לרכבת ישראל פוטנציאל להכפלת התדירות עם השלמת כל החישמול או להעלאת התדירות ב 50%-66% אם יגבילו את הדיזל באיילון לשלושת רכבות חיפה - באר שבע (3 סלוטים של 5 דקות על בסיס דיזל, 15 דקות, 45 דקות לחשמל - מקסימום של 18 סלוטים על בסיס רכבת כל 2.5 דקות, אולי 15-16 סלוטים אם מבטלים מספר סלוטים שחופפים לדיזל) - סה"כ 18-19 סלוטים ריאליים באיילון מעורב בהשוואה ל כ 12 כיום. התדירות כיום לא מאפשרת לממש את הפוטנציאל של המערכת ולכן יש כל כך הרבה קווי אוטובוס פרבריים בערי הלווין של גוש דן. עדיף שלא לגזור פשרות ותדירויות לעתיד על בסיס מערכת שפועלת בחצי מהפוטנציאל שלה בעידן החישמול המלא.
אתה מעלה כאן נקודה מצויינת. אז צריך לגזור דרישה שהתדירות תהיה אחוז מסויים מהתדירות של ימי חול, ולא לדבר במספרים מוחלטים.

אגב, לדייק את מה שאתה אומר: כיום יש 14 רכבות בשעה בכל כיוון ולא 12. כתבתי בכמה הזדמנויות שהמספר הזה נמוך ממה שבאמת אפשר. הסיבה היא: גם כשכל הרכבות היו מונעות בדיזל, הרכבת הפעילה 14 רכבות בכל כיוון. אבל כבר כיום, 6 רכבות מתוך ה 14 האלו הן חשמליות. זה היה אוטומטית צריך להיות מתורגם להגדלת מספר הרכבות. אבל ברכבת לא עשו את זה מסיבות שאני לא מצליח להבין (זה הרי בסך הכל עוד עובדים ועוד משכורות...).

בכל מקרה, ברגע שכל הרכבות באיילון יהיו חשמליות (מניח שזה יקרה בתחילת 2024, בהנחה שרחובות-בנימינה יחושמל עוד השנה, הקטע בין בנימינה לחיפה יחושמל עד סוף 23, והקטע בין באר שבע ללוד יחושמל עד סוף 23) אז כבר לא תהיה להם ברירה והם יגדילו את מספר הרכבות. ב 2024 אמורים גם להפעיל את ה ERTMS, מה שיאפשר להגדיל עוד את כמות הרכבות, בנוסף לחישמול.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה מעלה כאן נקודה מצויינת. אז צריך לגזור דרישה שהתדירות תהיה אחוז מסויים מהתדירות של ימי חול, ולא לדבר במספרים מוחלטים.

אגב, לדייק את מה שאתה אומר: כיום יש 14 רכבות בשעה בכל כיוון ולא 12. כתבתי בכמה הזדמנויות שהמספר הזה נמוך ממה שבאמת אפשר. הסיבה היא: גם כשכל הרכבות היו מונעות בדיזל, הרכבת הפעילה 14 רכבות בכל כיוון. אבל כבר כיום, 6 רכבות מתוך ה 14 האלו הן חשמליות. זה היה אוטומטית צריך להיות מתורגם להגדלת מספר הרכבות. אבל ברכבת לא עשו את זה מסיבות שאני לא מצליח להבין (זה הרי בסך הכל עוד עובדים ועוד משכורות...).

בכל מקרה, ברגע שכל הרכבות באיילון יהיו חשמליות (מניח שזה יקרה בתחילת 2024, בהנחה שרחובות-בנימינה יחושמל עוד השנה, הקטע בין בנימינה לחיפה יחושמל עד סוף 23, והקטע בין באר שבע ללוד יחושמל עד סוף 23) אז כבר לא תהיה להם ברירה והם יגדילו את מספר הרכבות. ב 2024 אמורים גם להפעיל את ה ERTMS, מה שיאפשר להגדיל עוד את כמות הרכבות, בנוסף לחישמול.

אני לא סופר את רכבות המסילה השלישית בעסק כי הסיפור שם מסובך יותר - קו חד מסילתי שגם החישמול לא יגדיל את קיבולתו באופן משמעותי. זה מוציא 4 רכבות מהחישוב שלי שמתייחס למסילה הראשית ( 1 ו 2 ) בלבד. אני גם לא כולל כמה רכבות יהיה אפשר להפעיל בעידן המסילה הרביעית על 48 סלוטים לכיוון לשעה כי זה פרוייקט שמתקם לאט מאד. מודרניזציה של הקו הראשי והגעה להפעלה בקנה מידה של מסילות דומות בחו"ל המסוגלות ל 24 רכבות לכיוון בשעה זה בהחלט בסיס טוב לפסוק לגבי רמת השירות במערכת כיום.
 

מיקלוש77

Well-known member
אני לא סופר את רכבות המסילה השלישית בעסק כי הסיפור שם מסובך יותר - קו חד מסילתי שגם החישמול לא יגדיל את קיבולתו באופן משמעותי. זה מוציא 4 רכבות מהחישוב שלי שמתייחס למסילה הראשית ( 1 ו 2 ) בלבד. אני גם לא כולל כמה רכבות יהיה אפשר להפעיל בעידן המסילה הרביעית על 48 סלוטים לכיוון לשעה כי זה פרוייקט שמתקם לאט מאד. מודרניזציה של הקו הראשי והגעה להפעלה בקנה מידה של מסילות דומות בחו"ל המסוגלות ל 24 רכבות לכיוון בשעה זה בהחלט בסיס טוב לפסוק לגבי רמת השירות במערכת כיום.
אז במסילות 1 ו 2 יש רק 10 רכבות בשעה לכל כיוון, לא 12.
2 ממודיעין
2 מבאר שבע
2 מירושלים
2 מרחובות/אשקלון
1 מבית שמש
והעשירית זו הרכבת השלישית בשעה שהייתה פעם מרחובות בשעות השיא, לפני שהתחילו שם עבודות החישמול.
 
למעלה