סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א

מצב
הנושא נעול.
אגד ללא ספק יותר טובים. פשוט כמשמעו, מהשוואה
ישירה ופשוטה - הרי הם היו פה רק לפני כמה ימים. ואל תספר לי על אגד ירושלים, אני נוסע שם כמעט כל יום. שירות עירוני סביר. בת"א האוטובוסים לא פחות דחוסים. אין לי טענות מיוחדות חוץ מנקיון: היו יכולים לשמור קצת יותר על האוטובוסים שלהם שם. ולגבי המחיר - אני לא קונה. תאמין לי שייתי בשמחה משלם 2 שקל יותר כדי לא להגיע באיחור של 20 דקות. והמון אנשים כבר עושים את זה: רוב החברים שלי וחלק מהמשפחה שלי, שלהם אין את הצורך המצפוני שלי להשתמש דווקא באוטובוס כדי לתמוך בתח"צ, עברו להשתמש במוניות שרות מאז שחאפרבוס נכנסו לעיר. ושים לב שאלה עדיין במחיר שהיה כשאגד הפעילו את הקווים... אבל עכשיו הם עושים חייל. כל המוניות מלאות תמיד. אגב, היום נצפה הוואנהול הראשון בבית שמש, לקח להם... בוא נראה... שלושה ימים בדיוק להביא לפה את הזבל המתפרק מאשכול רמלוד...
עכשיו אתה מדבר...
אם אמרת חאפרבוס ומשלם 2 ש"ח יותר אז חזרנו לדיון עינייני בפורום. ואולי תתן להם צא'נס מה אתה אומר, אגד עבדו שם עשרות שנים סופרבוס כמה ימים, אז יש הסתגלות לא חושב? ישר כל החברים עברו למוניות שירות? לא יודע קצת קשה לי להאמין שאחרי יומיים שלוש אתה הגעת למסקנה שזאת חברה לא טובה, וככה גם חבריך ומשפחתך. ולגבי אגד ירושלים אם אמרת שזה שירות עירוני סביר אז באמת שאין מה להתווכח איתך, זה כמו שירקו על בן אדם כל יום עד שהוא יאמין שזה גשם. אגד ירושלים זה שירות של עולם שלישי, רביעי, וחמישי ביחד, אם ארה"ב הייתה על הדרך שהיא הורידה את דירוג שדה התעופה הייתה לה האופצייה להוריד גם דירוג של חברות תח"צ אזי אגד הייתה במקום האחרון בעולם יחסית לכמות הנוסעים שהיא מסיעה, כי עם כל הכבוד חברה שמסיעה בירושלים לא צריכה להימדד באותם פרמטרים כמו שבבית שמש נמדדים, בירושלים יש הכי הרבה נתמכי תח"צ בארץ והעוול שנעשה להם זועק לשמיים.
 

JayZed

New member
עכשיו אתה מדבר...
אם אמרת חאפרבוס ומשלם 2 ש"ח יותר אז חזרנו לדיון עינייני בפורום. ואולי תתן להם צא'נס מה אתה אומר, אגד עבדו שם עשרות שנים סופרבוס כמה ימים, אז יש הסתגלות לא חושב? ישר כל החברים עברו למוניות שירות? לא יודע קצת קשה לי להאמין שאחרי יומיים שלוש אתה הגעת למסקנה שזאת חברה לא טובה, וככה גם חבריך ומשפחתך. ולגבי אגד ירושלים אם אמרת שזה שירות עירוני סביר אז באמת שאין מה להתווכח איתך, זה כמו שירקו על בן אדם כל יום עד שהוא יאמין שזה גשם. אגד ירושלים זה שירות של עולם שלישי, רביעי, וחמישי ביחד, אם ארה"ב הייתה על הדרך שהיא הורידה את דירוג שדה התעופה הייתה לה האופצייה להוריד גם דירוג של חברות תח"צ אזי אגד הייתה במקום האחרון בעולם יחסית לכמות הנוסעים שהיא מסיעה, כי עם כל הכבוד חברה שמסיעה בירושלים לא צריכה להימדד באותם פרמטרים כמו שבבית שמש נמדדים, בירושלים יש הכי הרבה נתמכי תח"צ בארץ והעוול שנעשה להם זועק לשמיים.
כן, עכשיו זאת מילת המפתח פה.
אני דווקא לא הגעתי למסקנה שזו חברה גרועה ביומיים האחרונים, היו לי עשרות פעמים של נסיעה באשכול רמלוד כדי להסיק את המסקנה הזו. אבל דווקא אני זה שעדיין נוסע איתם. ואני זה שאומר לכולם: תנו להם קצת זמן, אולי ישתפר המצב. החברים והמשפחה הגיעו למסקנה הרבה יותר חריפה משלי. עכשיו דיברתי עם אמא שלי, גם היא אמרה לי שעברה למוניות: פעמיים איחרה לעבודה, מהמרכזית פעם אחת לא יצא לה אוטובוס בפחות מ-10 דקות איחור, וזאת התוצאה. וזאת בדיוק הנקודה שלי. כולם פה (ואני בינייהם) מדברים על תקופת הסתגלות... אבל בתכלס, למה לעזזל צריך כזו תקופה?.. מה אכפת לאמא שלי, שצריכה להגיע לעבודה, או לי - אם באמת להיות כנה, שהתחלפה החברה המפעילה את האוטובוסים? אני צריך להגיע לעבודה עכשיו, לא עוד שבועיים כשהם "יסתגלו"... היו צריכים להסתגל לפני שהתחילו לעבוד. אני - אנחנו כחובבים - יכולים להבין אותם ולתת להם תקופת חסד. אבל אנשים רגילים לא רוצים שום לתת שום חסד ושום נעליים. הם רוצים להגיע לאן שהם נוסעים. ובינתיים, מהתצפיות שלי, המצב כלל לא משתפר, ההיפך - הוא החמיר מעט. ואגב, חברה שמסיעה בכל מקום נמדדת באותם פרמטרים, אל תשים לי על האוזניים את הסלוגנים האליטיסטיים האלה. אתה לא זכאי לתחבורה טובה יותר כי אתה גר בעיר גדולה יותר. לכל מקום צריכה להיות תחבורה המשרתת את צרכיו. ובירושלים שום דבר לא זועק, כי גם עם מספר הבעיות של אגד שם, אתה עדיין יכול בכל זמן שיש תח"צ להגיע לאן שאתה נוסע, ללא לקיחת מרווח בטחון לא הגיוני לחלוטין. אנחנו איבדנו את היכולת הזאת.
 

mister K

New member
כן, עכשיו זאת מילת המפתח פה.
אני דווקא לא הגעתי למסקנה שזו חברה גרועה ביומיים האחרונים, היו לי עשרות פעמים של נסיעה באשכול רמלוד כדי להסיק את המסקנה הזו. אבל דווקא אני זה שעדיין נוסע איתם. ואני זה שאומר לכולם: תנו להם קצת זמן, אולי ישתפר המצב. החברים והמשפחה הגיעו למסקנה הרבה יותר חריפה משלי. עכשיו דיברתי עם אמא שלי, גם היא אמרה לי שעברה למוניות: פעמיים איחרה לעבודה, מהמרכזית פעם אחת לא יצא לה אוטובוס בפחות מ-10 דקות איחור, וזאת התוצאה. וזאת בדיוק הנקודה שלי. כולם פה (ואני בינייהם) מדברים על תקופת הסתגלות... אבל בתכלס, למה לעזזל צריך כזו תקופה?.. מה אכפת לאמא שלי, שצריכה להגיע לעבודה, או לי - אם באמת להיות כנה, שהתחלפה החברה המפעילה את האוטובוסים? אני צריך להגיע לעבודה עכשיו, לא עוד שבועיים כשהם "יסתגלו"... היו צריכים להסתגל לפני שהתחילו לעבוד. אני - אנחנו כחובבים - יכולים להבין אותם ולתת להם תקופת חסד. אבל אנשים רגילים לא רוצים שום לתת שום חסד ושום נעליים. הם רוצים להגיע לאן שהם נוסעים. ובינתיים, מהתצפיות שלי, המצב כלל לא משתפר, ההיפך - הוא החמיר מעט. ואגב, חברה שמסיעה בכל מקום נמדדת באותם פרמטרים, אל תשים לי על האוזניים את הסלוגנים האליטיסטיים האלה. אתה לא זכאי לתחבורה טובה יותר כי אתה גר בעיר גדולה יותר. לכל מקום צריכה להיות תחבורה המשרתת את צרכיו. ובירושלים שום דבר לא זועק, כי גם עם מספר הבעיות של אגד שם, אתה עדיין יכול בכל זמן שיש תח"צ להגיע לאן שאתה נוסע, ללא לקיחת מרווח בטחון לא הגיוני לחלוטין. אנחנו איבדנו את היכולת הזאת.

כל המשך של העברת אשכולות קווים לידי חברות סוג ז' כמו סופרבוס הוא מיותר לחלוטין, במיוחד אחרי שהוכרז על "הקפאת הרפורמה", עאלק.
 
כן, עכשיו זאת מילת המפתח פה.
אני דווקא לא הגעתי למסקנה שזו חברה גרועה ביומיים האחרונים, היו לי עשרות פעמים של נסיעה באשכול רמלוד כדי להסיק את המסקנה הזו. אבל דווקא אני זה שעדיין נוסע איתם. ואני זה שאומר לכולם: תנו להם קצת זמן, אולי ישתפר המצב. החברים והמשפחה הגיעו למסקנה הרבה יותר חריפה משלי. עכשיו דיברתי עם אמא שלי, גם היא אמרה לי שעברה למוניות: פעמיים איחרה לעבודה, מהמרכזית פעם אחת לא יצא לה אוטובוס בפחות מ-10 דקות איחור, וזאת התוצאה. וזאת בדיוק הנקודה שלי. כולם פה (ואני בינייהם) מדברים על תקופת הסתגלות... אבל בתכלס, למה לעזזל צריך כזו תקופה?.. מה אכפת לאמא שלי, שצריכה להגיע לעבודה, או לי - אם באמת להיות כנה, שהתחלפה החברה המפעילה את האוטובוסים? אני צריך להגיע לעבודה עכשיו, לא עוד שבועיים כשהם "יסתגלו"... היו צריכים להסתגל לפני שהתחילו לעבוד. אני - אנחנו כחובבים - יכולים להבין אותם ולתת להם תקופת חסד. אבל אנשים רגילים לא רוצים שום לתת שום חסד ושום נעליים. הם רוצים להגיע לאן שהם נוסעים. ובינתיים, מהתצפיות שלי, המצב כלל לא משתפר, ההיפך - הוא החמיר מעט. ואגב, חברה שמסיעה בכל מקום נמדדת באותם פרמטרים, אל תשים לי על האוזניים את הסלוגנים האליטיסטיים האלה. אתה לא זכאי לתחבורה טובה יותר כי אתה גר בעיר גדולה יותר. לכל מקום צריכה להיות תחבורה המשרתת את צרכיו. ובירושלים שום דבר לא זועק, כי גם עם מספר הבעיות של אגד שם, אתה עדיין יכול בכל זמן שיש תח"צ להגיע לאן שאתה נוסע, ללא לקיחת מרווח בטחון לא הגיוני לחלוטין. אנחנו איבדנו את היכולת הזאת.
ממש לא מדוייק...
תסכים איתי שמטרופולין כמו ניו יורק ופרבר במדינת ניו יורק לא נמדדים באותו אופן ביעילות תחבורתית? אותו הדבר כמו ירושלים ובית שמA זה לא שתושבי בית שמש לא זכאים להיפך ואם תקרא את הודעותיי בפורום אז תבין,אלה הפרמטרים שבהם נבחנת איכות תח"צ היא שונה. ולגבי מרווחי ביטחון אין לי מושג מהיכן אתה שואב את המידע אני ואתה כנראה מכירים ירושלים אחרת.
 

JayZed

New member
ממש לא מדוייק...
תסכים איתי שמטרופולין כמו ניו יורק ופרבר במדינת ניו יורק לא נמדדים באותו אופן ביעילות תחבורתית? אותו הדבר כמו ירושלים ובית שמA זה לא שתושבי בית שמש לא זכאים להיפך ואם תקרא את הודעותיי בפורום אז תבין,אלה הפרמטרים שבהם נבחנת איכות תח"צ היא שונה. ולגבי מרווחי ביטחון אין לי מושג מהיכן אתה שואב את המידע אני ואתה כנראה מכירים ירושלים אחרת.
אני להתווכח אתך בנושא זה סיימתי, הרי אתה
בטוח שחוות דעתך היא היחידה שיש בעולם, אז זה מיותר.
 

846

Active member
למה?
אתה טוען שבירושלים התח"צ הוא טוב? רק כדי להיות בטוח אם אני מבין את מה שאתה אומר, אתה טוען שאגד בירושלים נותנים שירות טוב?
אוקי שבי, יש לך ביקורת וזה בסדר
אבל בוא ונהיה עניינים! האם יש לך פתרון? בוא ונגיד שמחר תתחיל לפעול בי"ם חברה חדשה "מהניילונים". מה היית מציע להם כדי לשפר את השרות בי"ם? ואני לא ציני, אני באמת רוצה לדעת מה דעתך.
 
אוקי שבי, יש לך ביקורת וזה בסדר
אבל בוא ונהיה עניינים! האם יש לך פתרון? בוא ונגיד שמחר תתחיל לפעול בי"ם חברה חדשה "מהניילונים". מה היית מציע להם כדי לשפר את השרות בי"ם? ואני לא ציני, אני באמת רוצה לדעת מה דעתך.
דבר ראשון לא להתייחס לציבור הנוסעים
כציבור שבוי. דבר שני להיות גמישים מול עיריית ירושלים בנוגע לשינויים במסלולי הקווים אשר יקלו על האוכלוסייה. דבר שלישי זה נכון שמשרד התחבורה קובע את תעריפי התח"צ בדיוק כמו שמשרד התמ"ת קובע את מחירי הלחם, אבל וזה אבל חשוב עליית המחירים באה רק על מנת להוריד סובסידיות שאגד מבקשת, לכן זה בלוף. אולי אגד תתייעל (וכבר הבאתי לפה כתבה מדה מרקר שמראה את הביזבוז)ולא תרמוז למשרד התחבורה שהגיע הזמן להעלות תעריפים ... כמו כן תדירות ושוב תדירות, היום אין קו בירושלים שהוא לא עמוס עד 0 מקום בעמידה, ולא רק בשעות לחץ, כמעט בכל שעה ביום מה שאולי מבחינה מסויימת מראה אופטימיות, כלומר יש ביקוש ער לתחבורה ציבורית, אז למה לא לעודדו ולהגדילו בהוספת אוטובוסים בקווים כמו 19 18 31 ועוד הרבה שהם פשוט עמוסים כל שעה ביממה ואני לא מדבר על עומס נורמלי, אני מדבר על דוחק שגובל בסכנות בטיחותיות שאין לבן אדם מקום לעמוד אפילו.
 
אוקי שבי, יש לך ביקורת וזה בסדר
אבל בוא ונהיה עניינים! האם יש לך פתרון? בוא ונגיד שמחר תתחיל לפעול בי"ם חברה חדשה "מהניילונים". מה היית מציע להם כדי לשפר את השרות בי"ם? ואני לא ציני, אני באמת רוצה לדעת מה דעתך.
אה ודבר אחד אולי הכי חשוב לאנשים מסויימים
זה ניקיון פשוטו כמשמעו להגביר את הניקיון וההיגיינה באוטובוסים לגייס עובדים חדשים ופשוט לא לשחרר אוטובוס מטונף למסלול של שעה וחצי בלי שעבר ניקוי וחיטוי אפילו.
 

846

Active member
אה ודבר אחד אולי הכי חשוב לאנשים מסויימים
זה ניקיון פשוטו כמשמעו להגביר את הניקיון וההיגיינה באוטובוסים לגייס עובדים חדשים ופשוט לא לשחרר אוטובוס מטונף למסלול של שעה וחצי בלי שעבר ניקוי וחיטוי אפילו.
בגלל זה אמרתי שנעזוב
רגע את אגד ונראה מה אתה מציע לחברה חדשה..... בכל מיקרה תדירות היא עניין של יותר אוטובוסים ויותר נהגים. במצב התח"צ כיום קשה מאד לגייס נהגים חדשים בכל חלקי הארץ ובי"ם בפרט, אם אתה לא יודע אז בגל ענף התח"צ בישראל חסרים כיום כ 1000 נהגים (בכל החברות9 ע"מ שהשירות יהיה במיטבו.
 

אורי404

New member
אה ודבר אחד אולי הכי חשוב לאנשים מסויימים
זה ניקיון פשוטו כמשמעו להגביר את הניקיון וההיגיינה באוטובוסים לגייס עובדים חדשים ופשוט לא לשחרר אוטובוס מטונף למסלול של שעה וחצי בלי שעבר ניקוי וחיטוי אפילו.
שבי על תדירות ואוטובוסים עמוסים כתבתי
בירושלים או בגוש דן ולמעשה גם בערים גדולות אחרות, הצורך העולה ברכבת קלה למען זמינות גבוהה יותר וקיבולת נוסעים גבוהה באופן משמעותי.
 

connex

Active member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
ניסית לצלם את האוטובוסים?
מעניין לראות אם יש שינוי משמעותי בין האוטובוסים ששם לבין אלו שבשאר האזורים
 

JayZed

New member
ניסית לצלם את האוטובוסים?
מעניין לראות אם יש שינוי משמעותי בין האוטובוסים ששם לבין אלו שבשאר האזורים
נראים בדיוק אותו דבר כמו מארסים אחרים...
לא מבין מה יש טעם לצלם אותם. יש תמונה של בועז של האוטובוסים האלו עומדים בחניון מלפני שבועיים ככה, חפש בפורום.
 

אוהד11

New member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
יעקב, ולגבי הסיכום שלך:
"מצער שהנטיה של סופרבוס היא לא לנסות דגמי אוטובוסים ולבחור את הטוב ביותר, אלא לקנות את הזול ביותר שיש באותו רגע - ויהיה מה" - אם בליליוס שם ... עוד לפני שש שנים באשכול רמלה, האם אתה מצפה שהוא ישקיע יותר מדי כאשר הוא נכנס לאשכול בית שמש לעוד תקופה דומה ואולי יותר. הרי הוא צריך להצדיק את התנהלותו של משרד התחבורע
 
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
התייחסות לסקירתך המעולה
ראשית, תודה גדולה על הסקירה המעניינת והמצחיקה שלך, (ותודה שלהעיר אותך בקריאות מזל טוב עליזות לרגל כניסת סופרבוס היה בהחלט הדבר לו חיכית!). שנית, בנוגע לרב קו - בפעם הבאה תבוא להוציא בדן רב קו - יש 3 עמדות ועוד כמה דיילים בקניונים + 3 SLים מוסבים לניידות שירות והנפקה. אם אתה רותה לטעון את הכרטיס, אתה יכול לטעון אותו בעמדות הללו, וגם בכל אוטובוס של דן... אם אתה לא צריך כרטיס חופשי חודשי של בית שמש או משהו כזה, אין שום מניעה שתטען את הרב קו שלך ב-100 ש"ח כערך צבור בכל אוטובוס של דן ושתשתמש בכרטיס בקווי סופר-B9R. דבר נוסף - איזה מכשיר כירטוס יש להם? והאם ראית ואנהולים בעירך במקרה?
 

skooozy

New member
התייחסות לסקירתך המעולה
ראשית, תודה גדולה על הסקירה המעניינת והמצחיקה שלך, (ותודה שלהעיר אותך בקריאות מזל טוב עליזות לרגל כניסת סופרבוס היה בהחלט הדבר לו חיכית!). שנית, בנוגע לרב קו - בפעם הבאה תבוא להוציא בדן רב קו - יש 3 עמדות ועוד כמה דיילים בקניונים + 3 SLים מוסבים לניידות שירות והנפקה. אם אתה רותה לטעון את הכרטיס, אתה יכול לטעון אותו בעמדות הללו, וגם בכל אוטובוס של דן... אם אתה לא צריך כרטיס חופשי חודשי של בית שמש או משהו כזה, אין שום מניעה שתטען את הרב קו שלך ב-100 ש"ח כערך צבור בכל אוטובוס של דן ושתשתמש בכרטיס בקווי סופר-B9R. דבר נוסף - איזה מכשיר כירטוס יש להם? והאם ראית ואנהולים בעירך במקרה?
אני דווקא הבנתי-
מדן-נהגים ונציגי עמדות הנפקה, שהרב קו שלהם תופס רק בדן עצמו, חוץ מרב קו חופשי חודשי, הם ציינו שאפילו בקווים לא ניתן להשתמש בערך הצבור ובכרטיסיות הטעונות ברב קו שלהם, עכשיו גם בדקתי באתר שלהם ואכן רשום שם שבנתיים מדובר בדן בשימוש לדן בלבד..
 

JayZed

New member
התייחסות לסקירתך המעולה
ראשית, תודה גדולה על הסקירה המעניינת והמצחיקה שלך, (ותודה שלהעיר אותך בקריאות מזל טוב עליזות לרגל כניסת סופרבוס היה בהחלט הדבר לו חיכית!). שנית, בנוגע לרב קו - בפעם הבאה תבוא להוציא בדן רב קו - יש 3 עמדות ועוד כמה דיילים בקניונים + 3 SLים מוסבים לניידות שירות והנפקה. אם אתה רותה לטעון את הכרטיס, אתה יכול לטעון אותו בעמדות הללו, וגם בכל אוטובוס של דן... אם אתה לא צריך כרטיס חופשי חודשי של בית שמש או משהו כזה, אין שום מניעה שתטען את הרב קו שלך ב-100 ש"ח כערך צבור בכל אוטובוס של דן ושתשתמש בכרטיס בקווי סופר-B9R. דבר נוסף - איזה מכשיר כירטוס יש להם? והאם ראית ואנהולים בעירך במקרה?
תשובות:
1. כמובן, זה עשה לי את הבוקר. 2. טענתי את הכרטיס היום. אי אפשר לטעון את הכרטיס בערך רנדומלי של כסף, רק בכרטיסיות של החברה הספציפית שאתה הולך לטעון אצלה. הבנתי מהפקידה שזה כך גם בדן וקווים. לא ברור לי למה צריך את ה"מעט-קו" הזה בכלל אם כך הוא הדבר. מה שיוצא זה שאני לא יכול להשתמש בכרטיס שלי בדן, כי הוא טעון בכרטיסיה של סופרבוס. 3. מכשיר כרטוס זהה לזה שיש לקונקס במודיעין. הקרטיס יוצא מלמעלה ובדר"כ נקרע כשהנהג מושך אותו... חרא של מכשיר, בקיצור. הוא גם מצפצף צפצוף קסיו מעצבן וחזק כל פעם כשלוחצים על כפתור בו. כאילו לא מספיקים מיריאד הצלילים שמפיק הדאשבורד הקולני של הוולבו! 4. אין וואנהולים בבית שמש. לא היו גם בזמן תקופת האימונים שלהם. אבל תאמין לי, אני לא בטוח שהם גרועים יותר מה-B9R האלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה