סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
בקשר למנועי 9 ליטר
משיחה, שהייתה לי מיבואן אוטובוסים דאף, נאמר לי שלדאפים SB4000 יורו 4 יש מנוע בנפח תשעה ליטרים בעל הספק מירבי זהה ליורו 3. ההבדל הוא במומנט. כאשר שאלתי את אותו נציג של יבואן דאף, במה היתרון אם הקטינו את הנפח, הספק דומה ומומנט נמוך (שהחיסרון הוא פחות זמינות כוח בעליות ובהאצות ביניים), אז הוא ענה לי, שהשיפור הוא בצריכת הדלק.
אם כבר הוזכרו דאפים ואחרים ויורו
יש עוד אוטובוס - סקניה. באוטובוסים יורו 4 אין צורך באוריאה. פשוט מתדלקים דיזל ונוסעים וכך התכנון הוא ביורו 5. לא יודע אם זה קיים אצל יצרנים אחרים. בסקניה גם יש את השכלול של בקרת שיוט, אשר שומרת גם על מהירות במדרונות (זה אני מניח, שגם מוצע כאופציה באוטובוסים אחרים).
 

mister K

New member
אם כבר הוזכרו דאפים ואחרים ויורו
יש עוד אוטובוס - סקניה. באוטובוסים יורו 4 אין צורך באוריאה. פשוט מתדלקים דיזל ונוסעים וכך התכנון הוא ביורו 5. לא יודע אם זה קיים אצל יצרנים אחרים. בסקניה גם יש את השכלול של בקרת שיוט, אשר שומרת גם על מהירות במדרונות (זה אני מניח, שגם מוצע כאופציה באוטובוסים אחרים).
זו טכנולוגית ה-EGR והיא קיימת גם במאן.
 

אורי404

New member
בקשר למנועי 9 ליטר
משיחה, שהייתה לי מיבואן אוטובוסים דאף, נאמר לי שלדאפים SB4000 יורו 4 יש מנוע בנפח תשעה ליטרים בעל הספק מירבי זהה ליורו 3. ההבדל הוא במומנט. כאשר שאלתי את אותו נציג של יבואן דאף, במה היתרון אם הקטינו את הנפח, הספק דומה ומומנט נמוך (שהחיסרון הוא פחות זמינות כוח בעליות ובהאצות ביניים), אז הוא ענה לי, שהשיפור הוא בצריכת הדלק.
יורו 4 ויורו 5 SCR מול EGR
כתבה
 

mister K

New member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק ב
ועכשיו לחלק השני: 2. האוטובוסים. אזהרה: זה חלק טכני של הסקירה ומיועד לחובבים ונהגים בלבד, מי שלא מעניינים אותו פרטים טכניים ישתעמם. סופרבוס מפעילים ארבעה סוגים של אוטובוסים באשכול בית-שמש. VOLVO B9R בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - רוב הצי שלהם VOLVO B12B בינעירוני מרכב מארס, יורו 3 - נראה לי, שיש בערך עשרה כאלה MAN HOCL 18.360 R33 בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - יש שישה כאלה VOLVO B12BLE עירוני מרכב PIONEER, נראה לי יורו 4 - יש איזה עשרה כאלה, עושים שירות עירוני על ה-B12BLE אני לא יכול להעיד, כי לא יצא לי לנסוע בכזה עדיין. גם על המאן R33 עדיין לא נסעתי לצערי, כך שהם נשארים לסיקור הבא. ה-B12B זהה לאלה של אגד (דור 2, עם הדאשבורד החדש, גיר ZF). ה-B9R לאומת זאת... אני אומר את זה ללא שום צל של ציניות: זה האוטובוס הכי גרוע שיצא לי לנסוע בו בשנים האחרונות. יש סיבה לכך שכשעושים חיפוש על השלדה הזו באינטרנט כל התוצאות יוצאות מברזיל: זו שלדה המיועדת לעולם השלישי, וזה מורגש מאד! המנוע רועש בטירוף - ויש לו את הרעש הכי מגעיל ששמעתי באוטובוס אי פעם, ה-EL נשמע כמו מוסיקה לידו, ובגלל היותו 9 ליטר בלבד הוא תמיד עובד בטורים גבוהים גך ששומעים אותו חזק אפילו כשיושבים מקדימה. איכות הנסיעה שווה למקל פוגו: אין שום מתלים נפרדים, יש סרן קשיח - ועוד איזה קשיח! קיבלתי הערכה מחודשת ל-HOCL 18.350 של אגד. אבל הכי גרוע, מעבר לכל ספק, זה הגיר שלהם. אני רוצה להסתכל בפנים של הבן אדם שחשב שלהכניס אוטובוסים עם אי-שיפט זה רעיון טוב לעיר עם 50+ תחנות אוטובוס!.. ועוד בנוסף לכך יש צי של נהגים שלא יודעים לנהוג עליו... האיי-זיפט מאיץ לאט, מתנדנד, מתבלבל בהילוכים... פשוט טמטום לשמו. הדבר היחיד שטוב בו זה שהאוטו סוחב יפה בעליות הודות למספר ההילוכים האסטרונומי בגיר המעפן שלו. הדבר הטוב הוא הכסאות. כל האוטובוסים של האשכול מצויידים בכסאות המפוארים של מרכבים, ויש מקום בריא לרגליים בכל השורות, הם לא התקמצנו כמו מטרופולין ודחסו עוד שורה על חשבון הנוחות של הנוסעים. הכסאות המפוארים אמנם יפים מאד, אבל המשענת שלהם ישרה מדי - ולכן לא יותר מדי נוחה, אבל אני עדיין מעדיף אותם בגלל האחורית פלסטיק שלהם: לא יקרה יותר שיושב מאחורי מישהו שמהחליט לתקוע את הברכיים שלו בגב שלי. סיכום כללי: השרות - בהחלט יותר טוב ממה שחשבתי שהיה. אבל שיפור (שהוא, יענטו, המטרה של כל הרפורמה המטומטמת הזו)... איזה שיפור? אפילו אחרי שהנהגים יתרגלו למכשירי הכרטוס והקווים זה יהיה... פשוט קצת פחות טוב ממה שהיה עם אגד. שיפור אני לא רואה באופק. השיפור היחיד בינתיים זה שהנסיעה הוזלה ב-2 שקל. אבל ניתן להם צ'אנס ונעשה עוד סקירה בעוד חודש-חודשיים. האוטובוסים - מאכזבים ביותר. מספר האוטובוסים הטובים מצומצם מאד, ורוב הזמן יוצא לנסוע בגועל הנפש הזול שקוראים לו B9R. זה מצער שהנטיה של סופרבוס היא לא לנסות דגמי אוטובוסים ולבחור את הטוב ביותר, אלא לקנות את הזול ביותר שיש באותו רגע - ויהיה מה. מאד מצער. במיוחד להתחשב בזאת שהם דנדשים יש לי עוד המון שנים לנסוע בהם. סיכום כללי: נחייה ונראה...
המתלים ב-B9R נוראיים ומזכירים את ה-B10B...
גם מורגש שהאוטו מגיע לטורים גבוהים יותר מה-B12B ויחסי ההעברה שלו יותר מהירים (בדר"כ מחליף 7 הילוכים באיי זיפט בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש במישור לעומת ה-B12B שמחליף 5-6). אך עם זאת הפתיחה שלו לא רעה בכלל, הרבה יותר טובה משל מאן R33 עם "איכסטרוניק". אבל הדבר שהכי מפריע לי ב-B9R של מטרופולין (למזלי לא יוצא לי לנסוע בקווים וסופרבוס), הוא שהם תקעו בו עוד זוג מושבים בצד שמאל, מה שהופך את הנסיעה לבלתי נסבלת לנוסעים בגובה ממוצע ומעלה (ב-B12B הם לא יכלו לדחוף עוד ספסל בגלל שהמרכב הוא 12 מ' בלבד ולא 12.20 מ'). ומדובר באוטובוסים שמבצעים נסיעות ארוכות יחסית מבאר שבע לתל אביב.
 

JayZed

New member
המתלים ב-B9R נוראיים ומזכירים את ה-B10B...
גם מורגש שהאוטו מגיע לטורים גבוהים יותר מה-B12B ויחסי ההעברה שלו יותר מהירים (בדר"כ מחליף 7 הילוכים באיי זיפט בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש במישור לעומת ה-B12B שמחליף 5-6). אך עם זאת הפתיחה שלו לא רעה בכלל, הרבה יותר טובה משל מאן R33 עם "איכסטרוניק". אבל הדבר שהכי מפריע לי ב-B9R של מטרופולין (למזלי לא יוצא לי לנסוע בקווים וסופרבוס), הוא שהם תקעו בו עוד זוג מושבים בצד שמאל, מה שהופך את הנסיעה לבלתי נסבלת לנוסעים בגובה ממוצע ומעלה (ב-B12B הם לא יכלו לדחוף עוד ספסל בגלל שהמרכב הוא 12 מ' בלבד ולא 12.20 מ'). ומדובר באוטובוסים שמבצעים נסיעות ארוכות יחסית מבאר שבע לתל אביב.
ההבדלים בין האיכסטרוניק לאייזיפט מינוריים
מבחינתי. הכל אותו חרא, ולא מתאים לעבודה עירונית.
 

mister K

New member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק ב
ועכשיו לחלק השני: 2. האוטובוסים. אזהרה: זה חלק טכני של הסקירה ומיועד לחובבים ונהגים בלבד, מי שלא מעניינים אותו פרטים טכניים ישתעמם. סופרבוס מפעילים ארבעה סוגים של אוטובוסים באשכול בית-שמש. VOLVO B9R בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - רוב הצי שלהם VOLVO B12B בינעירוני מרכב מארס, יורו 3 - נראה לי, שיש בערך עשרה כאלה MAN HOCL 18.360 R33 בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - יש שישה כאלה VOLVO B12BLE עירוני מרכב PIONEER, נראה לי יורו 4 - יש איזה עשרה כאלה, עושים שירות עירוני על ה-B12BLE אני לא יכול להעיד, כי לא יצא לי לנסוע בכזה עדיין. גם על המאן R33 עדיין לא נסעתי לצערי, כך שהם נשארים לסיקור הבא. ה-B12B זהה לאלה של אגד (דור 2, עם הדאשבורד החדש, גיר ZF). ה-B9R לאומת זאת... אני אומר את זה ללא שום צל של ציניות: זה האוטובוס הכי גרוע שיצא לי לנסוע בו בשנים האחרונות. יש סיבה לכך שכשעושים חיפוש על השלדה הזו באינטרנט כל התוצאות יוצאות מברזיל: זו שלדה המיועדת לעולם השלישי, וזה מורגש מאד! המנוע רועש בטירוף - ויש לו את הרעש הכי מגעיל ששמעתי באוטובוס אי פעם, ה-EL נשמע כמו מוסיקה לידו, ובגלל היותו 9 ליטר בלבד הוא תמיד עובד בטורים גבוהים גך ששומעים אותו חזק אפילו כשיושבים מקדימה. איכות הנסיעה שווה למקל פוגו: אין שום מתלים נפרדים, יש סרן קשיח - ועוד איזה קשיח! קיבלתי הערכה מחודשת ל-HOCL 18.350 של אגד. אבל הכי גרוע, מעבר לכל ספק, זה הגיר שלהם. אני רוצה להסתכל בפנים של הבן אדם שחשב שלהכניס אוטובוסים עם אי-שיפט זה רעיון טוב לעיר עם 50+ תחנות אוטובוס!.. ועוד בנוסף לכך יש צי של נהגים שלא יודעים לנהוג עליו... האיי-זיפט מאיץ לאט, מתנדנד, מתבלבל בהילוכים... פשוט טמטום לשמו. הדבר היחיד שטוב בו זה שהאוטו סוחב יפה בעליות הודות למספר ההילוכים האסטרונומי בגיר המעפן שלו. הדבר הטוב הוא הכסאות. כל האוטובוסים של האשכול מצויידים בכסאות המפוארים של מרכבים, ויש מקום בריא לרגליים בכל השורות, הם לא התקמצנו כמו מטרופולין ודחסו עוד שורה על חשבון הנוחות של הנוסעים. הכסאות המפוארים אמנם יפים מאד, אבל המשענת שלהם ישרה מדי - ולכן לא יותר מדי נוחה, אבל אני עדיין מעדיף אותם בגלל האחורית פלסטיק שלהם: לא יקרה יותר שיושב מאחורי מישהו שמהחליט לתקוע את הברכיים שלו בגב שלי. סיכום כללי: השרות - בהחלט יותר טוב ממה שחשבתי שהיה. אבל שיפור (שהוא, יענטו, המטרה של כל הרפורמה המטומטמת הזו)... איזה שיפור? אפילו אחרי שהנהגים יתרגלו למכשירי הכרטוס והקווים זה יהיה... פשוט קצת פחות טוב ממה שהיה עם אגד. שיפור אני לא רואה באופק. השיפור היחיד בינתיים זה שהנסיעה הוזלה ב-2 שקל. אבל ניתן להם צ'אנס ונעשה עוד סקירה בעוד חודש-חודשיים. האוטובוסים - מאכזבים ביותר. מספר האוטובוסים הטובים מצומצם מאד, ורוב הזמן יוצא לנסוע בגועל הנפש הזול שקוראים לו B9R. זה מצער שהנטיה של סופרבוס היא לא לנסות דגמי אוטובוסים ולבחור את הטוב ביותר, אלא לקנות את הזול ביותר שיש באותו רגע - ויהיה מה. מאד מצער. במיוחד להתחשב בזאת שהם דנדשים יש לי עוד המון שנים לנסוע בהם. סיכום כללי: נחייה ונראה...
מה שכן, תגיד תודה שקיבלת אוטובוסים חדשים...
הם בקלות גם יכלו להביא לך מכונות כמו ונהול יד שנייה, EL, ובתור אוטובוס חדש את הטמסות התורכיות. ההרגשה שלי היא שהפעם פשוט אסרו עליהם לעשות את זה וחייבו אותם לקנות אוטובוסים חדשים.
 

israelyan

New member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק ב
ועכשיו לחלק השני: 2. האוטובוסים. אזהרה: זה חלק טכני של הסקירה ומיועד לחובבים ונהגים בלבד, מי שלא מעניינים אותו פרטים טכניים ישתעמם. סופרבוס מפעילים ארבעה סוגים של אוטובוסים באשכול בית-שמש. VOLVO B9R בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - רוב הצי שלהם VOLVO B12B בינעירוני מרכב מארס, יורו 3 - נראה לי, שיש בערך עשרה כאלה MAN HOCL 18.360 R33 בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - יש שישה כאלה VOLVO B12BLE עירוני מרכב PIONEER, נראה לי יורו 4 - יש איזה עשרה כאלה, עושים שירות עירוני על ה-B12BLE אני לא יכול להעיד, כי לא יצא לי לנסוע בכזה עדיין. גם על המאן R33 עדיין לא נסעתי לצערי, כך שהם נשארים לסיקור הבא. ה-B12B זהה לאלה של אגד (דור 2, עם הדאשבורד החדש, גיר ZF). ה-B9R לאומת זאת... אני אומר את זה ללא שום צל של ציניות: זה האוטובוס הכי גרוע שיצא לי לנסוע בו בשנים האחרונות. יש סיבה לכך שכשעושים חיפוש על השלדה הזו באינטרנט כל התוצאות יוצאות מברזיל: זו שלדה המיועדת לעולם השלישי, וזה מורגש מאד! המנוע רועש בטירוף - ויש לו את הרעש הכי מגעיל ששמעתי באוטובוס אי פעם, ה-EL נשמע כמו מוסיקה לידו, ובגלל היותו 9 ליטר בלבד הוא תמיד עובד בטורים גבוהים גך ששומעים אותו חזק אפילו כשיושבים מקדימה. איכות הנסיעה שווה למקל פוגו: אין שום מתלים נפרדים, יש סרן קשיח - ועוד איזה קשיח! קיבלתי הערכה מחודשת ל-HOCL 18.350 של אגד. אבל הכי גרוע, מעבר לכל ספק, זה הגיר שלהם. אני רוצה להסתכל בפנים של הבן אדם שחשב שלהכניס אוטובוסים עם אי-שיפט זה רעיון טוב לעיר עם 50+ תחנות אוטובוס!.. ועוד בנוסף לכך יש צי של נהגים שלא יודעים לנהוג עליו... האיי-זיפט מאיץ לאט, מתנדנד, מתבלבל בהילוכים... פשוט טמטום לשמו. הדבר היחיד שטוב בו זה שהאוטו סוחב יפה בעליות הודות למספר ההילוכים האסטרונומי בגיר המעפן שלו. הדבר הטוב הוא הכסאות. כל האוטובוסים של האשכול מצויידים בכסאות המפוארים של מרכבים, ויש מקום בריא לרגליים בכל השורות, הם לא התקמצנו כמו מטרופולין ודחסו עוד שורה על חשבון הנוחות של הנוסעים. הכסאות המפוארים אמנם יפים מאד, אבל המשענת שלהם ישרה מדי - ולכן לא יותר מדי נוחה, אבל אני עדיין מעדיף אותם בגלל האחורית פלסטיק שלהם: לא יקרה יותר שיושב מאחורי מישהו שמהחליט לתקוע את הברכיים שלו בגב שלי. סיכום כללי: השרות - בהחלט יותר טוב ממה שחשבתי שהיה. אבל שיפור (שהוא, יענטו, המטרה של כל הרפורמה המטומטמת הזו)... איזה שיפור? אפילו אחרי שהנהגים יתרגלו למכשירי הכרטוס והקווים זה יהיה... פשוט קצת פחות טוב ממה שהיה עם אגד. שיפור אני לא רואה באופק. השיפור היחיד בינתיים זה שהנסיעה הוזלה ב-2 שקל. אבל ניתן להם צ'אנס ונעשה עוד סקירה בעוד חודש-חודשיים. האוטובוסים - מאכזבים ביותר. מספר האוטובוסים הטובים מצומצם מאד, ורוב הזמן יוצא לנסוע בגועל הנפש הזול שקוראים לו B9R. זה מצער שהנטיה של סופרבוס היא לא לנסות דגמי אוטובוסים ולבחור את הטוב ביותר, אלא לקנות את הזול ביותר שיש באותו רגע - ויהיה מה. מאד מצער. במיוחד להתחשב בזאת שהם דנדשים יש לי עוד המון שנים לנסוע בהם. סיכום כללי: נחייה ונראה...
תמיהה
תגידו, אני רואה טוב? B9R? בית שמש? עליות לירושלים? זה הולך ביחד? ואם גם חלק מהנהגים לא מתורגלים.... אוהו,אני מרחם עליהם..... אני מקווה שיחזיקו מספיק זמן עד שיתחילו להישרף.....
 
תמיהה
תגידו, אני רואה טוב? B9R? בית שמש? עליות לירושלים? זה הולך ביחד? ואם גם חלק מהנהגים לא מתורגלים.... אוהו,אני מרחם עליהם..... אני מקווה שיחזיקו מספיק זמן עד שיתחילו להישרף.....
יש מטף מובנה בתא המנוע
 

אורי404

New member
תמיהה
תגידו, אני רואה טוב? B9R? בית שמש? עליות לירושלים? זה הולך ביחד? ואם גם חלק מהנהגים לא מתורגלים.... אוהו,אני מרחם עליהם..... אני מקווה שיחזיקו מספיק זמן עד שיתחילו להישרף.....
מי יודע, אולי הB12LE היה מתאים יותר לקווי
בית שמש-ירושלים. הרי לא הרבה צריכים תא מטען של האוטובוס ואם הוא אוטובוס חזק יותר, אז אולי הוא היה מתאים יותר.
 
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק ב
ועכשיו לחלק השני: 2. האוטובוסים. אזהרה: זה חלק טכני של הסקירה ומיועד לחובבים ונהגים בלבד, מי שלא מעניינים אותו פרטים טכניים ישתעמם. סופרבוס מפעילים ארבעה סוגים של אוטובוסים באשכול בית-שמש. VOLVO B9R בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - רוב הצי שלהם VOLVO B12B בינעירוני מרכב מארס, יורו 3 - נראה לי, שיש בערך עשרה כאלה MAN HOCL 18.360 R33 בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - יש שישה כאלה VOLVO B12BLE עירוני מרכב PIONEER, נראה לי יורו 4 - יש איזה עשרה כאלה, עושים שירות עירוני על ה-B12BLE אני לא יכול להעיד, כי לא יצא לי לנסוע בכזה עדיין. גם על המאן R33 עדיין לא נסעתי לצערי, כך שהם נשארים לסיקור הבא. ה-B12B זהה לאלה של אגד (דור 2, עם הדאשבורד החדש, גיר ZF). ה-B9R לאומת זאת... אני אומר את זה ללא שום צל של ציניות: זה האוטובוס הכי גרוע שיצא לי לנסוע בו בשנים האחרונות. יש סיבה לכך שכשעושים חיפוש על השלדה הזו באינטרנט כל התוצאות יוצאות מברזיל: זו שלדה המיועדת לעולם השלישי, וזה מורגש מאד! המנוע רועש בטירוף - ויש לו את הרעש הכי מגעיל ששמעתי באוטובוס אי פעם, ה-EL נשמע כמו מוסיקה לידו, ובגלל היותו 9 ליטר בלבד הוא תמיד עובד בטורים גבוהים גך ששומעים אותו חזק אפילו כשיושבים מקדימה. איכות הנסיעה שווה למקל פוגו: אין שום מתלים נפרדים, יש סרן קשיח - ועוד איזה קשיח! קיבלתי הערכה מחודשת ל-HOCL 18.350 של אגד. אבל הכי גרוע, מעבר לכל ספק, זה הגיר שלהם. אני רוצה להסתכל בפנים של הבן אדם שחשב שלהכניס אוטובוסים עם אי-שיפט זה רעיון טוב לעיר עם 50+ תחנות אוטובוס!.. ועוד בנוסף לכך יש צי של נהגים שלא יודעים לנהוג עליו... האיי-זיפט מאיץ לאט, מתנדנד, מתבלבל בהילוכים... פשוט טמטום לשמו. הדבר היחיד שטוב בו זה שהאוטו סוחב יפה בעליות הודות למספר ההילוכים האסטרונומי בגיר המעפן שלו. הדבר הטוב הוא הכסאות. כל האוטובוסים של האשכול מצויידים בכסאות המפוארים של מרכבים, ויש מקום בריא לרגליים בכל השורות, הם לא התקמצנו כמו מטרופולין ודחסו עוד שורה על חשבון הנוחות של הנוסעים. הכסאות המפוארים אמנם יפים מאד, אבל המשענת שלהם ישרה מדי - ולכן לא יותר מדי נוחה, אבל אני עדיין מעדיף אותם בגלל האחורית פלסטיק שלהם: לא יקרה יותר שיושב מאחורי מישהו שמהחליט לתקוע את הברכיים שלו בגב שלי. סיכום כללי: השרות - בהחלט יותר טוב ממה שחשבתי שהיה. אבל שיפור (שהוא, יענטו, המטרה של כל הרפורמה המטומטמת הזו)... איזה שיפור? אפילו אחרי שהנהגים יתרגלו למכשירי הכרטוס והקווים זה יהיה... פשוט קצת פחות טוב ממה שהיה עם אגד. שיפור אני לא רואה באופק. השיפור היחיד בינתיים זה שהנסיעה הוזלה ב-2 שקל. אבל ניתן להם צ'אנס ונעשה עוד סקירה בעוד חודש-חודשיים. האוטובוסים - מאכזבים ביותר. מספר האוטובוסים הטובים מצומצם מאד, ורוב הזמן יוצא לנסוע בגועל הנפש הזול שקוראים לו B9R. זה מצער שהנטיה של סופרבוס היא לא לנסות דגמי אוטובוסים ולבחור את הטוב ביותר, אלא לקנות את הזול ביותר שיש באותו רגע - ויהיה מה. מאד מצער. במיוחד להתחשב בזאת שהם דנדשים יש לי עוד המון שנים לנסוע בהם. סיכום כללי: נחייה ונראה...
אגד לא יותר טובים ...
ולזלזל בשתי שקל חיסכון על נסיעה לא הייתי ממליץ. תיסע באגד ירושלים ותראה מה זה סרדינים באוטובוסים ואז אולי סופר בוס לא ייראו כל כך גרועים אלה רק יותר זולים. המחיר דרך אגב לא פחות חשוב מהשירות .
 

mister K

New member
אגד לא יותר טובים ...
ולזלזל בשתי שקל חיסכון על נסיעה לא הייתי ממליץ. תיסע באגד ירושלים ותראה מה זה סרדינים באוטובוסים ואז אולי סופר בוס לא ייראו כל כך גרועים אלה רק יותר זולים. המחיר דרך אגב לא פחות חשוב מהשירות .
אני רוצה לראות מה יקרה...
...אם יתנו לסופרבוס קווים פנימיים בירושלים. אני מהמר על קטסטרופה אחת גדולה. לך יש שנאה לאגד אבל אתה לא מכיר שום דבר אחר. בין כל המקומות שבהם אגד ודן הוחלפו יש מעט מקומות שבהם רמת השירות נשארה זהה (באר שבע והנגב) ובכל שאר המקומות פשוט נהיה הרבה יותר גרוע! באף מקום לא היה שיפור משמעותי בשירות. אתה פשוט לא מכיר דברים אחרים אז קל לך לדבר.
 

Rubim88

New member
אני רוצה לראות מה יקרה...
...אם יתנו לסופרבוס קווים פנימיים בירושלים. אני מהמר על קטסטרופה אחת גדולה. לך יש שנאה לאגד אבל אתה לא מכיר שום דבר אחר. בין כל המקומות שבהם אגד ודן הוחלפו יש מעט מקומות שבהם רמת השירות נשארה זהה (באר שבע והנגב) ובכל שאר המקומות פשוט נהיה הרבה יותר גרוע! באף מקום לא היה שיפור משמעותי בשירות. אתה פשוט לא מכיר דברים אחרים אז קל לך לדבר.
באף מקום לא היה שיפור?
כנראה שאתה לא מכיר את אשכול העמק..
 

mister K

New member
באף מקום לא היה שיפור?
כנראה שאתה לא מכיר את אשכול העמק..
אני דווקא מכיר את אשכול העמק..
בהתחלה מה שהיה שם זה קטסטרופה. מאז היה שיפור ניכר וכיום קווים עובדים שם בצורה טובה (יחסית לשירות האיום שלהם בבקעת אונו ובפתח תקוה). אבל איפה השיפור לעומת אגד? לא ברור.
 

Rubim88

New member
אני דווקא מכיר את אשכול העמק..
בהתחלה מה שהיה שם זה קטסטרופה. מאז היה שיפור ניכר וכיום קווים עובדים שם בצורה טובה (יחסית לשירות האיום שלהם בבקעת אונו ובפתח תקוה). אבל איפה השיפור לעומת אגד? לא ברור.
מחיר+תדירות..
 

JayZed

New member
אגד לא יותר טובים ...
ולזלזל בשתי שקל חיסכון על נסיעה לא הייתי ממליץ. תיסע באגד ירושלים ותראה מה זה סרדינים באוטובוסים ואז אולי סופר בוס לא ייראו כל כך גרועים אלה רק יותר זולים. המחיר דרך אגב לא פחות חשוב מהשירות .
אגד ללא ספק יותר טובים. פשוט כמשמעו, מהשוואה
ישירה ופשוטה - הרי הם היו פה רק לפני כמה ימים. ואל תספר לי על אגד ירושלים, אני נוסע שם כמעט כל יום. שירות עירוני סביר. בת"א האוטובוסים לא פחות דחוסים. אין לי טענות מיוחדות חוץ מנקיון: היו יכולים לשמור קצת יותר על האוטובוסים שלהם שם. ולגבי המחיר - אני לא קונה. תאמין לי שייתי בשמחה משלם 2 שקל יותר כדי לא להגיע באיחור של 20 דקות. והמון אנשים כבר עושים את זה: רוב החברים שלי וחלק מהמשפחה שלי, שלהם אין את הצורך המצפוני שלי להשתמש דווקא באוטובוס כדי לתמוך בתח"צ, עברו להשתמש במוניות שרות מאז שחאפרבוס נכנסו לעיר. ושים לב שאלה עדיין במחיר שהיה כשאגד הפעילו את הקווים... אבל עכשיו הם עושים חייל. כל המוניות מלאות תמיד. אגב, היום נצפה הוואנהול הראשון בבית שמש, לקח להם... בוא נראה... שלושה ימים בדיוק להביא לפה את הזבל המתפרק מאשכול רמלוד...
 

אורי404

New member
אגד ללא ספק יותר טובים. פשוט כמשמעו, מהשוואה
ישירה ופשוטה - הרי הם היו פה רק לפני כמה ימים. ואל תספר לי על אגד ירושלים, אני נוסע שם כמעט כל יום. שירות עירוני סביר. בת"א האוטובוסים לא פחות דחוסים. אין לי טענות מיוחדות חוץ מנקיון: היו יכולים לשמור קצת יותר על האוטובוסים שלהם שם. ולגבי המחיר - אני לא קונה. תאמין לי שייתי בשמחה משלם 2 שקל יותר כדי לא להגיע באיחור של 20 דקות. והמון אנשים כבר עושים את זה: רוב החברים שלי וחלק מהמשפחה שלי, שלהם אין את הצורך המצפוני שלי להשתמש דווקא באוטובוס כדי לתמוך בתח"צ, עברו להשתמש במוניות שרות מאז שחאפרבוס נכנסו לעיר. ושים לב שאלה עדיין במחיר שהיה כשאגד הפעילו את הקווים... אבל עכשיו הם עושים חייל. כל המוניות מלאות תמיד. אגב, היום נצפה הוואנהול הראשון בבית שמש, לקח להם... בוא נראה... שלושה ימים בדיוק להביא לפה את הזבל המתפרק מאשכול רמלוד...
גם "דן" לדעתי טובים מאוד ואף יותר מזה
עם כל הליקויים השונים, שיש בהם הם עדיין טובים מאוד וזוהי חברה שבקצב מהיר יחסית שדרגה את צי האוטובוסים שלה לאוטובוסים נמוכה רצפה ומתוכם הרבה מאוד בתקני יורו3 ויורו 4. כעת גם הצי הבינעירוני עובר שדרוג. חלק מהבעיות השונות קשורות ל"דן" וחלק לגורמים שונים, כמו למשל משרדי הממשלה השונים או רשויות עירוניות. בכל מקרה את הדברים השונים ניתן לפתור עם החברה הנוכחית, כמו למשל קווי אוטובוס יעילים יותר מהפרברים השונים לתל אביב (שגם פה יש עוד דבר, שלא קשור לחברות האוטובוסים וזה הנושא של נת"צ) או בשירות בשעות ערב מאוחרות יותר. בקשר להסעה של נוסעים רבים - אין פה ממש מה לבוא בטענות ל"אגד" ול"דן". יש יותר לבוא בטענות על כך שאין אמצעי תחבורה ציבורית נוספים, כמו רכבת קלה, שהיא הכרחית מאוד בערים הגדולות ולא רק בתל אביב ובירושלים. בקשר לונהול של "סופרבוס" - אפשר לאמר שזה היה עניין של זמן לראות את הונהול ובטח גם כל מיני אוטובוסים עירוניים ישנים לשעבר של "דן" או של תח"צ באר שבע בבית שמש או במקומות אחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה