סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
תשובות:
1. כמובן, זה עשה לי את הבוקר. 2. טענתי את הכרטיס היום. אי אפשר לטעון את הכרטיס בערך רנדומלי של כסף, רק בכרטיסיות של החברה הספציפית שאתה הולך לטעון אצלה. הבנתי מהפקידה שזה כך גם בדן וקווים. לא ברור לי למה צריך את ה"מעט-קו" הזה בכלל אם כך הוא הדבר. מה שיוצא זה שאני לא יכול להשתמש בכרטיס שלי בדן, כי הוא טעון בכרטיסיה של סופרבוס. 3. מכשיר כרטוס זהה לזה שיש לקונקס במודיעין. הקרטיס יוצא מלמעלה ובדר"כ נקרע כשהנהג מושך אותו... חרא של מכשיר, בקיצור. הוא גם מצפצף צפצוף קסיו מעצבן וחזק כל פעם כשלוחצים על כפתור בו. כאילו לא מספיקים מיריאד הצלילים שמפיק הדאשבורד הקולני של הוולבו! 4. אין וואנהולים בבית שמש. לא היו גם בזמן תקופת האימונים שלהם. אבל תאמין לי, אני לא בטוח שהם גרועים יותר מה-B9R האלה.
על אוטובוסים ואנהולים וEL וSL
עכשיו אין. מי יודע אולי אם הזמן יצוצו כל מיני רזרבות או תגבורים של סניפים אחרים בדמות ואנהולים או EL-ים או אחרים.
 
תשובות:
1. כמובן, זה עשה לי את הבוקר. 2. טענתי את הכרטיס היום. אי אפשר לטעון את הכרטיס בערך רנדומלי של כסף, רק בכרטיסיות של החברה הספציפית שאתה הולך לטעון אצלה. הבנתי מהפקידה שזה כך גם בדן וקווים. לא ברור לי למה צריך את ה"מעט-קו" הזה בכלל אם כך הוא הדבר. מה שיוצא זה שאני לא יכול להשתמש בכרטיס שלי בדן, כי הוא טעון בכרטיסיה של סופרבוס. 3. מכשיר כרטוס זהה לזה שיש לקונקס במודיעין. הקרטיס יוצא מלמעלה ובדר"כ נקרע כשהנהג מושך אותו... חרא של מכשיר, בקיצור. הוא גם מצפצף צפצוף קסיו מעצבן וחזק כל פעם כשלוחצים על כפתור בו. כאילו לא מספיקים מיריאד הצלילים שמפיק הדאשבורד הקולני של הוולבו! 4. אין וואנהולים בבית שמש. לא היו גם בזמן תקופת האימונים שלהם. אבל תאמין לי, אני לא בטוח שהם גרועים יותר מה-B9R האלה.
אתה יכול לטעון את הרב קו בערך צבור של
30/50/100 ש"ח (כשהנ"ל לאחר הנחה של 20% בפועל הכרטיס נטען ביותר, במקום 100 - 125 ש"ח). את הערך הצבור אתה יכול לבזבז בכל קו, קוד ואיזור שאתה רוצה, לא כמו בכרטיסיה שאתה כבול לקוד מסוים. תנסה להעביר בדן פעם את הרב קו, או ההיפך, להטעין בדן ערך צבור ולהשתמש בו בבית שמש.
 

skooozy

New member
אתה יכול לטעון את הרב קו בערך צבור של
30/50/100 ש"ח (כשהנ"ל לאחר הנחה של 20% בפועל הכרטיס נטען ביותר, במקום 100 - 125 ש"ח). את הערך הצבור אתה יכול לבזבז בכל קו, קוד ואיזור שאתה רוצה, לא כמו בכרטיסיה שאתה כבול לקוד מסוים. תנסה להעביר בדן פעם את הרב קו, או ההיפך, להטעין בדן ערך צבור ולהשתמש בו בבית שמש.
האם ידוע לך-
מתי יהיה אפשר להשתמש בערך הצבור בר קו גם בחברת קווים?
 
האם ידוע לך-
מתי יהיה אפשר להשתמש בערך הצבור בר קו גם בחברת קווים?
רק אתמול גיליתי שהערך הצבור תקף רק לחברה
בה טענת את המכשיר, כך שאני לא יודע לומר מתי זה יפתח לכלל המפעילים
 

amit1270

New member
תשובות:
1. כמובן, זה עשה לי את הבוקר. 2. טענתי את הכרטיס היום. אי אפשר לטעון את הכרטיס בערך רנדומלי של כסף, רק בכרטיסיות של החברה הספציפית שאתה הולך לטעון אצלה. הבנתי מהפקידה שזה כך גם בדן וקווים. לא ברור לי למה צריך את ה"מעט-קו" הזה בכלל אם כך הוא הדבר. מה שיוצא זה שאני לא יכול להשתמש בכרטיס שלי בדן, כי הוא טעון בכרטיסיה של סופרבוס. 3. מכשיר כרטוס זהה לזה שיש לקונקס במודיעין. הקרטיס יוצא מלמעלה ובדר"כ נקרע כשהנהג מושך אותו... חרא של מכשיר, בקיצור. הוא גם מצפצף צפצוף קסיו מעצבן וחזק כל פעם כשלוחצים על כפתור בו. כאילו לא מספיקים מיריאד הצלילים שמפיק הדאשבורד הקולני של הוולבו! 4. אין וואנהולים בבית שמש. לא היו גם בזמן תקופת האימונים שלהם. אבל תאמין לי, אני לא בטוח שהם גרועים יותר מה-B9R האלה.
"מעט-קו" - הגדרה מדוייקת

אני מקווה שבעתיד כלשהו תהיה קצת יותר גמישות בכרטיס (שלא לומר "כרטוס משותף"). זאת לא אמורה להיות בעיה מיוחדת.
 

GIZMO99

New member
"מעט-קו" - הגדרה מדוייקת

אני מקווה שבעתיד כלשהו תהיה קצת יותר גמישות בכרטיס (שלא לומר "כרטוס משותף"). זאת לא אמורה להיות בעיה מיוחדת.
רב-קו
ערך צבור שנטען בחברת דן הוא עבור דן בלבד ואי אפשר לנסוע עם הכסף הזה בחברה אחרת
 
"מעט-קו" - הגדרה מדוייקת

אני מקווה שבעתיד כלשהו תהיה קצת יותר גמישות בכרטיס (שלא לומר "כרטוס משותף"). זאת לא אמורה להיות בעיה מיוחדת.
אז מה הקטע של הדבר הזה בעצם?
איזה משמעות יש לרב קו אם לא כירטוס משותף מיום ליום אני פחות מבין את ההתנהלות של הדברים במדינה הזאת,פשוט בדיחה מה שהולך כאן.
 
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
תודה רבה על הסקירה המקיפה
בקשר לחלק הראשון - רק סבלנות תן להם כמה ימים ואני בטוח שהנהגים יתאפסו על עצמם יבינו איך לתפעל את מכשירי הכרטוס ואולי גם יעמדו בזמנים. בקשר לרכבים אין מה לעשות ככה זה שכאתה צריך להצטייד בהרבה אוטובוסים בזמן קצר אתה תמיד תחפש את מה שזמין וזול, מה שכן יש מצב שאחרי כמה וכמה שעות נהיגה הנהגים ילמדו לתפעל יותר טוב האי שיפט והנסיעה לא תהיה כזאת נוראה. לסיכום, חכה קצת אולי בסוף הכל ידפוק כמו שצריך, או שפשוט תעבור דירה (אף פעם לא הבנתי מה חילוני כמוך עושה בבית שמש :) )
 

JayZed

New member
תודה רבה על הסקירה המקיפה
בקשר לחלק הראשון - רק סבלנות תן להם כמה ימים ואני בטוח שהנהגים יתאפסו על עצמם יבינו איך לתפעל את מכשירי הכרטוס ואולי גם יעמדו בזמנים. בקשר לרכבים אין מה לעשות ככה זה שכאתה צריך להצטייד בהרבה אוטובוסים בזמן קצר אתה תמיד תחפש את מה שזמין וזול, מה שכן יש מצב שאחרי כמה וכמה שעות נהיגה הנהגים ילמדו לתפעל יותר טוב האי שיפט והנסיעה לא תהיה כזאת נוראה. לסיכום, חכה קצת אולי בסוף הכל ידפוק כמו שצריך, או שפשוט תעבור דירה (אף פעם לא הבנתי מה חילוני כמוך עושה בבית שמש :) )
אני בטוח שבסופו של דבר זה יעבוד בצורה סבירה.
מה שמעצבן זה שלא בטוח שהנהגים שלהם ילמדו לנהוג מהר כמו שהם ילמדו להשתמש במכשיר כרטוס...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
תודה על הסקירה המצויינת.
תנחומיי הכנים על העיר בית שמש לרגל כניסתה של ענקית התח"צ הישראלית - חאפרבוס.
 

amit1270

New member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
תודה רבה על הסקירה המעניינת!
 

oshri5917

New member
ואז הוא היה נוסע ריק מאדם...
תח"צ בונים גם על הפעלת קוים כאלה שאין בהם
כמעט נןוסעים קו 401 הוא קו לישובים רק היה צריך לבטל לו את בית שמש והוסיף לו נסיעות בלילה בשעות 1.00 1.30 2.00 2.30 3.00 3.30 4.00
 
תח"צ בונים גם על הפעלת קוים כאלה שאין בהם
כמעט נןוסעים קו 401 הוא קו לישובים רק היה צריך לבטל לו את בית שמש והוסיף לו נסיעות בלילה בשעות 1.00 1.30 2.00 2.30 3.00 3.30 4.00
אבל תושבי הישובים רוצים להגיע לבית שמש
זו עיר המחוז של חלק מהם. זה כאילו שתשנה את המסלול של 921 כך שלא ייכנס לחיפה...
 

oshri5917

New member
אבל תושבי הישובים רוצים להגיע לבית שמש
זו עיר המחוז של חלק מהם. זה כאילו שתשנה את המסלול של 921 כך שלא ייכנס לחיפה...
לישובים יש 410 או 411 לבית שמש 401 היה מכסה
להם את החיבור לירושלים,צריך קו חדש 419 שיכסה את הקטע שבוטל בין בית שמש לירושלים ב.401 היה לו סיבובים ארוכים מידי
 

mister K

New member
לישובים יש 410 או 411 לבית שמש 401 היה מכסה
להם את החיבור לירושלים,צריך קו חדש 419 שיכסה את הקטע שבוטל בין בית שמש לירושלים ב.401 היה לו סיבובים ארוכים מידי
המטרה היחידה של קו 401 הייתה חיסכון...
זה היה פשוט חיבור של קווים 411 ו-415 בשעות הלילה שנתן יותר גמישות תפעולית לאגד. מאחר וכעת הוארכו שעות הפעילות של שני הקווים האלה, אין שום צורך בקו 401.
 

קו 415

Active member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
תיאור של הסיוט שלי
הפעם הראשונה שנסעתי בו היה ביום רביעי. ביום רביעי עליתי על ה 420 של 7:25, קניתי כרטיסייה עם הרב קו, הנהג הדפיס לי קבלה ונסע.... כל נוסע שעלה לא שכח להתעצבן על כרטיס הרב קו (שתועלת הוא לא מביא, והוא סתם מארך את הנסיעה (גם אני מסכים עם זה)), לאחר עיכוב של 20 דק' (נוספות) בבית שמש האוטובוס יצא מהעיר. היום יום שישי נסעתי שוב, הפעם מירושלים, עליתי בכניסה לעיר על ה415 של 8, הנהג לא העביר את הרב קו שלי, מכיוון שהיה לו איזה בעיה. המסקנות: 1. הסגנון של הכיסאות מאוד מגעיל, צבע אפור-חום, עם צורת בצבעים של כחול ואדום, הכסאות נותנות לי תחושה של קיא (כמו שאר האטובוס). 2. הרעיון של הרב קו (בינתיים) לא נראית די טוב. 3. קו 11 נראה די שימושי, כמו קו12. 4. לא כל הנהגים יודעים איך להשתמש במכשיר של הכרטיסיות (אלה שלא יודעים מחירים ואלה שלא יודעים בכלל). שבת שלום
 

fireman

New member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
אחלה דיווח! אני כבר מחכה לדיווח
אחרי 100 ימי חסד. גם מטרודן בשבועיים-שלושה הראשונים היו סוג של קטסטרופה תחבורתית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה