סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

damkosh

New member
תודה רבה לכולם!! עוד שאלות..

גילוי נאות, רק עכשיו ראיתי את המשך התגובות שלכם ואני שמחה על השיתוף!!

היה פה מי שאמר שהרבה מוצרים הם במסווה של בריאות.. אני מסכימה.. אז האם יש למישהו המלצה ספציפית לתחליפי הבשר שהם גם טעימים וגם בריאים?

והמלצה גם לחלב שקדים "בריא" וטעים?
וגם המלצה לטופו להכנת תבשילים.. יש כל כך הרבה מבחר!

תודה לכם!!
 

metm98

New member
קי"ה. שאלת טיסות

התמזל מזלי והייתי צריך להיות על שתיים (הלוך וחזור) מתוך שלושת טיסות על-אל לבוסטון שבוטלו ברגע האחרון עקב מה שהם כינו "סיבות מבצעיות" אך נראה יותר כמו מה-שלא-יהיה-בין-הטייסים-להנהלה-ולעזאזל-הנוסעים. ואז עוד יותר התמזל מזלי וסוכן הנסיעות המסור שלי דאג לי לטיסות חלופיות, וכל כוחותי חזרו בשלום לבסיסי.
אז עכשיו כשהכל מאחורי, מתחוור לי שבעצם שילמתי ממיטב כספי על המוצר "טיסות לילה ישירות" אבל קיבלתי במקומו מוצר תחליפי שמחיר השוק שלו זול יותר בכמה מאות דולרים (שלא לדבר על עגמת הנפש ושיבוש התכניות שנגרמות משינוי הטיסה בהתראה כל כך קצרה). האם מגיע לי פיצוי, או שכבר וויתרתי עליו כשהסכמתי לטיסות החלופיות?

(ובלי קשר, האם רק אני חושב שהגינגל של אל-על - "הכי בבית בעולם" - הוא עלבון כבד לבית שלי?)
 

Boston Guy

New member
אני לא בטוח לגבי "פיצוי". אני חושב שזה תלוי היכן נרכש הכרטיס

מי שרכש את הכרטיס בישראל - להבנתי חל עליו "חוק טיבי" שקובע כל מני סוגים של סעד ופיצוי (לפי אורך העיכוב וכיוצ"ב).
אני לא בטוח שזה אותו דבר לגבי מי שרכש את הכרטיס בארה"ב.

לגבי ג'ינגלים ושאר ירקות - אני כנראה יותר מדי שנים בארה"ב.
"הכי בבית", עבורי, זה לשבת ליד אבא שלי בן ה 92 במרפסת הגדולה והמוצלת שבכניסה לבית שבו גדלתי, כשסביבנו נמצאים קומץ האנשים שבאמת אכפת להם ממני ולי אכפת מהם.
ועם כוס קפה טורקי שבושל בפינג'אן ואיזה בייגלה רומני.
שום דבר ב"חווית הטיסה" של אל-על לא נותן לי את ההרגשה הזו.

גם בלי מכת הביטולים שנפלה עליהם שוב (זה קרה גם בקייץ שעבר... ולדעתי יחמיר לפני שישתפר, בהנחה שזה לא ימוטט את החברה לקרשים) - הרעיון של לטוס דווקא באלעל בעונת הקייץ הוא אווילי במיוחד.
רעיון הטיסה הישירה מאוד אטרקטיבי לציבור ההורים הישראליים בעלי התינוקות \ טודלרים \ ילדים קטנים.
מה שאומר שבעונת הקייץ המטוסים של אלעל בכלל (ומבוסטון בפרט) מלאים ביחידות משפחתיות שמורכבות מאימא מותשת וחסרת עשתונות שטסה לבד עם [מינימום 2 - מקסימום 8] ילדים מאוד צעירים.
והסבירות היא שכל ילד מתחת לגיל שנתיים אמור לשבת כל הדרך על הברכיים של האימא הספציפית שלו (יען כי לא הזמינו מושב עבורו) - אבל בסופו של יום הנזלת שלו (ואם יש לך מזל אולי גם נוזלי גוף אחרים) תימרח על הבגדים שלך.

אני סיימתי עם השלב הזה בחיים לפני עשור ויותר - ואני לא מתגעגע לזה.
נכון הוא שיש סיכוי לחוות את זה בכל חברת תעופה ובטיסה לכל יעד - אסל שם זה "סיכוי", ובטיסות הישירות של אלעל לבוסטון בעונת הקייץ זה מובטח.
 

metm98

New member
הכרטיס נרכש בארה"ב, כמובן.

והסצינה שתיארת במרפסת המוצלת מרגשת.

(אין לי שום בעיה לטוס עם ילדים ופעוטות במטוס. וכשמזדמנן לי לעשות את זה בחברת "אימא מותשת וחסרת עשתונות שטסה לבד עם ילדים מאוד צעירים" - אני שמח לעזור לה כמיטב יכולתי.
קרה לי כבר בטיסה מLA שהחזקתי על הידיים תינוקת של אמא מקסימה ומותשת במיוחד והיא פלטה עלי (התינוקת, לא האמא). זה לא זכור לי כטראומה מיוחדת - בסך הכל עניין של החלפת חולצה. ולמען האמת, די נהנתי מתשומת הלב של הדיילות המתמוגגות)
 

metm98

New member
תודה!

כמו שבוסטון אמר, מדובר בכרטיס שנקנה בארה"ב ואני לא בטוח שהחוק הישראלי חל עליו (אם כי במחשבה שניה, הטיסה היא לישראל והחברה ישראלית - אז אולי כן).
אבל השאלה שלי היתה עקרונית יותר - האם זה קביל שאקנה מוצר אחד (טיסה ישירה) ואקבל במקומו מוצר שמחירו זול בהרבה? לא נראה לי שהייתי מסכים, למשל, לשלם על סמסונג S8 ולקבל במקום זה S6 (שניהם מצויינים לדעתי, הדוגמא רק להמחשה)
 

Boston Guy

New member
מבחינת החוקים בארה"ב - כן.

ב 30 שנות נסיעות אינטנסיביות העכוז שלי חנה במאות רבות של מושבי מטוס. ההערכה שלי היא שבערך בשליש מטיסות הללו - שזה הרבה יותר מ 100 טיסות - היתה איזושהיא בעיה. החל מעיכוב של יותר משעה שגרם לפיספוס קונקשן ולצורך ב reroute וכלה בהתפרצות הר געש באיסלנד שעצרה את כל התנועה האווירית בין ארופה לארה"ב ותקעה אותי כמעט שבוע בגרמנייה.
הלוואי שהייתי מקבל פיצוי על כל פעם שמסלול הטיסה שלי השתנה בגלל תקלה כזו והתארך בשעות, או לקח אותי דרך מקומות שלא התכוונתי להגיע אליהם, או תקע אותי בעיר או מדינה זרה לליילה... ה nest egg שלי היה יכול להיות במצב הרבה יותר טוב ממה שהוא כיום.

החוק האמריקאי משאיר את הנושא הזה הרבה יותר פרוץ ונתון לחסדי חברת התעופה מהחוק העכשווי בישראל. מבחינתו - כל זמן שחברת התעופה גרמה לכך שתגיע מנקודה א' לנקודה ב' - היא את שלה עשתה.
מה שאתה קונה מחברת תעופה זה שרות, לא מוצר. הטיעון של "לא בעד זה שילמתי" הרבה יותר חזק כשמדובר במוצר - אבל קצת יותר אמביוולנטי כשמדובר בשרות. והאותיות הקטנות באמנה הבין לאומית שנוגעת לתעבורה אווירית (אמנת מונטריאול, שעידכנה ב 1999 את אמנת ורשה) בת'כלס מגדירות שרק שיבוש חמור במיוחד מזכה בפיצוי.
 

metm98

New member
מממ... אז יש סיכוי שאל-על הרוויחה לא רע על הטיסות שלא ביצעה

בהנחה הסבירה שהיא קנתה את הכרטיסים בחברות אחרות במחיר זול יותר ממה ששולם לה (או במקרה הטוב יותר, איישה מושבים בטיסות הקיימות שלה).
&nbsp
אולי באמת כדאי להאמין לטייסים שטוענים שלא מדובר בעיצומים. יתכן שההנהלה עצמה יזמה את הביטול.
 

Boston Guy

New member
קשה לי להאמין שהנהלת אל על דופקים ארונות מתים במסמר שלהם

נתחיל בכך: על סמך ההיסטוריה של "אל על" בשנים האחרונות - אני לא חושב שהמילים "להאמין" ו"לטייסים של אלעל" יכולות לשכון בסדר הזה באותו משפט.

לעניין הסיכוי שההנהלה יזמה שרשרת של ביטולים, אחד אחרי השני, על אותו קו - אני חושב שזה לא סביר.
ביטול של טיסה אחת, בגלל שהמטוס חצי ריק או בגלל שצריך את המטוס במקום אחר בדחיפות - זה משהו שלדעתי קורה בצורה די שגרתית.
אבל ביטול של טיסה, אחרי טיסה, אחרי טיסה? כאן נכנס לשיקול גם עניין של יחסי ציבור, ואמון ציבור הצרכנים, ופגיעה עתידית בהזמנות...
אני לא מצוי לחלוטין ב"מחירי ההעברה" שבין חברות התעופה. אבל אם לוקחים בחשבון שאלעל היתה צריכה לקנות עבור הנוסעים הללו עשרות כרטיסי טיסה מהחברות המתחרות "ברגע האחרון" - אני לא בטוח שהכרטיסים הללו היו זולים בהרבה. אלא אם כן הטיסה שבוטלה היתה באמת ריקה לחלוטין.
 

debby12

New member
מנהל
בהנחה שהפעם תפוזבל נתן לי להדביק קישור שכן עובד בהודעה מעל

<לא העזתי להוסיף טקסט מחשש חירבוש הקישורית>

את יכולה לראות שם בסעיף ההגדרות ש"טיסה" מוגדרת כטיסה לישראל או ממנה. אין שם שום מגבלה לגבי היכן נקנה הכרטיס. בנוסף - כמו שאת כותבת - חברת אל על לא יכולה לטעון שהחוק הישראלי לא חל עליה...

בסעיף 6 של החוק את יכולה לראות שהזכאות שלך לפיצוי תלויה בשאלה בכמה שעות איחור הגעת לישראל לעומת שעת ההגעה בכרטיס הטיסה המקורי שלך. אם הגעת פחות מ-4 שעות מאוחר יותר מהמועד המקורי מגיע לך חצי מסכום הפיצוי

סעיף 3 מפרט את עוד לגבי הפיצויים ומפנה לתוספת שבסוף החוק לקביעת הסכומים

ברור שם מנוסח הסעיף שמגיע לך פיצוי גם אם קיבלת טיסה חלופית.... השאלה היא רק אם זה פיצוי מלא או מחצית. אם תסתכלי בתוספת שבסוף החוק תראי שהפיצוי המלא על ביטול טיסה הוא 3080 שקלים. חצי מזה - אם העיכוב שנגרם לך היה של פחות מ-4 שעות - יוצא 1540 שקלים

כתוב שם שאת צריכה לפנות בכתב לחברת התעופה כדי לתבוע את הפיצוי
 

metm98

New member
תודה רבה! בהחלט שווה את המאמץ

דרך אגב (ומבלי לגרוע מהתודה שבכותרת), אני די משוכנעת שאני בן
 

debby12

New member
מנהל
גידי וענת - נראה לי שזה רלוונטי גם לטיסה/סאגה של הבת שלכם

בשבוע שעבר. ואולי עוד ויותר בשל הסאגה של המזוודה. כי גם שם זו היתה טיסה לישראל.

חבל שלא ידעתי על החוק הזה קודם, כאמור, גם אנחנו נוקנקנו עם הביטול הדי-הקבוע הזה של יונייטד כבר פעמיים ועל פני כמה וכמה נוסעים/עות (אנחנו + הילדות)

וכמה שאנחנו יורדים על אל על - נראה שיונייטד בול אותו דבר בקו לישראל [אני טסה איתם המון. וחוץ מבטיסה הספציפית הזו מניוארק לישראל, כמעט ולא נתקלתי בביטול גורף כזה של טיסה. יצא לי כמה פעמים בנסיבות של מזג אוויר קשה/סוער. אבל ככה סתם - אף פעם לא]
 

Anat Shemer RDI

New member
היא קיבלה פיצוי

של 200 דולר לטיסת יונייטד (זה מצחיק, כי ביממה הזאת של הבילוי בניוארק מה שכל הזמן עובר בראש זה "המניאקים, לא רוצה לראות אותם שוב בחיים" ואז מקבלים פיצוי וברור שהטיסה הבאה היא איתם...). המזוודה בסוף הגיעה אחרי כמה ימים (ולא הייתה לה בעיה מעשית כי אחותה בישראל והן לובשות אותם בגדים, בגד-ים היה לה בקריאון בזכותך - אמרתי לה שדבי אמרה שהטיסה תתבטל אז שימי בגד ים כדי שתוכלי להיכנס לאסי ולסחנה עד שהמזוודה תגיע באיחור...)
 

debby12

New member
מנהל


עכשיו משאני יודעת על החוק הישראלי הזה לדעתי ה-800 דולר במזומן בחזרה שווים יותר אפילו. אם תהיה פעם באה - אני מתכוונת לכתוב להם ולתבוע אותם. ממילא, כל עוד הוואוצ'ר לא מומש הם יכולים לבטל אותו אם בא להם. אבל לא נראה לי שתהיה פעם באה כי אני לא מתכוונת להזמין את הטיסה הזו יותר.

אני שמחה שהיא הקשיבה לדבי! הכי קטע זה שבטיסתי חזרה מישראל ביום רביעי השבוע במקרה היתה איתי על הטיסה איזו קולגה לשעבר שלי. היא סיפרה לי שבדרך "הלוך" היא היתה על טיסת הלילה של יונייטד מניוארק לתל אביב 3 ימים קודם לכן ו....ראו זה פלא. הטיסה בוטלה אחרי הרבה תלאות והטיסה החלופית (אותו מטוס בעצם) יצאה לדרך ב- 8 בבוקר למחרת (במקום ב 10:45 בלילה לפני) מה שאומר שהם בקושי הספיקו לישון. זו ממש הונאה הטיסה הזו, בחיי.
 

iris mom of two

New member
אני חזרתי איתם ביום שלישי

טסתי לארץ חמישי קודם לכן עם לופטהנזה דרך מינכן, ולא היו עכובים משמעותיים. ומינכן אחלה שדה תעופה, אפילו עם פינות שינה.
&nbsp
ביום שלישי הטיסה מתל אביב היתה סבבה, אבל הטיסה מניו ארק לבוסטון שהיא כולה שעה התעכבה בשעתיים וחצי, משמע, היה יותר מהר לצאת מהטיסה ולנהוג הביתה...
 

debby12

New member
מנהל
קהילה יודעת הכל (אם כי לדעתי זה צריך להיות

בסמיכות, כלומר קי"כ = קהילה יודעת-כל)
 
למעלה