סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

liat1271

New member
בדיוק אתמול משהי מהעבודה ספרה לי על זה

בעבר הייתי משתמשת בו בתור תבלין.
 

danakama10

New member
Boys Scouts - כן, לא?

דיסקליימר - הילדים שלי מעולם לא היו בבויזסקאוטס, כך שאין לי ידע ממקור ראשון כיצד הדברים מתנהלים שם.
על פניו, אני לא מבינה מה רע שיהיו בנים ובנות יחד. בצופים ובשאר תנועות הנוער בארץ זה עובד יפה. מצד שני, פה כן היתה נהוגה ההפרדה מזה כ- 100 שנים, מדוע האחראים לא השכילו להבין שיש דרישה לזה? ומדוע ה- BS פתוח לבנות והגירלז סקאוט אינו פתוח לבנים? ואם לבנות יש GS, מדוע זה חשוב שהן תהיינה דווקא ב- BS?
 

little junebug

New member
בן זוגי טוען שזה אירגון מאוד נוצרי

אז הייתי לוקחת את זה בחשבון ובודקת עד כמה זה נכון באיזורכם.
 

נחמנית

New member
מהמעט שאני יודעת

היתה לי על זה שיחה עם קולגה שהיא פעילה בגירלס סקאוט. הבויס סקאוט עשו את השינוי שמאפשר גם בנות רק לאחרונה. יש שם חשיבות מאוד גדולה למימד הדתי. מישהו שמגדיר את עצמו כאטאיסט לא יכול להפוך למנהיג שבט (או משהו כזה). אפשר להיות יהודי, קתולי, קונסרבטיבי, אבל לא חסר דת וגם נטיות מיניות שונות מהוות בסיס לאפליה.

היו סיבות נוספות שבגינן היא הסבירה את החשיבות והשוני של הצופי בנות מהצופים של הבנים. היא בעיקר דיברה על למה הBS הוא בעייתי להרבה אנשים. אני משבשת את המונחים בסבירות גבוהה למדי כי עבר הרבה זמן מאז השיחה וקיבלתי תחושה חזקה שהסלידה שלי מהדברים האלה כאן מוצדקת בלי אפילו לדעת למה. יש דרכים אחרות ליצור מבנה חברתי לילדים בלי להתערב בזה (נגיד הקבוצת כדורגל או פעילות חברתית דומה)
 

iris mom of two

New member
כי להגיע לרמת eagle scout

זה פותח דלתות ומרשים, וה קבילה בגורל סקאוט הוא לא שווה עקך
 

danakama10

New member
נקודה טובה

ואני מבינה שה bs הזמינו את הבנות להצטרף כי מספרם מדלל.
עדיין, אני חושבת שלא לעניין שלבנות יש דברים ייעודיים להן, ולבנים אין. כאמא לבנים, אני רואה זאת בכל מקום. יש אינסוף חוגים נהדרים שמיועדים אך ורק לבנות. חוגים מקבילים לבנים, או אפילו co ed? לא. השנה כשבדקתי קייטנות לקיץ זה כבר הגיע לרמה מטורפת. הייתי מעוניינת לרשום אותם לארגון שיש לו שם טוב מאוד בתחום, ועושה רושם שלפחות 50% מהקורסים שלהם הם רק לבנות, כשאין אופציה כלשהי גם לבנים להרשם.
 

iris mom of two

New member
גם בזה יש משהו

אבל בסך הכל, לגברים ולמוסדות של גברים יש יתרונות של מוסדות של נשים עדיין אין. כשיהיה שוויון אמיתי הכל יהיה לכולם
 
אפליה אחת לא מצדיקה אפליה אחרת

וזה שעשירי העולם והדירקטורים בחברות הם גברים ברובם לא עוזר לתום בן 8 שרוצה ללכת לחוג שממנו הוא מודר.
 
הבנים המסכנים "מודרים". יש לי שני בנים

שגדלו פה ואף פעם לא הודרו מכלום, לא שמעתי אף הורה של חברים שלהם מתלונן על "הדרה" נגד בנים, ולהתרשמותי הלא-מדעית מי שבדרך כלל מעלה את הטיעונים האלה הם שמרנים/שמרניות אנטי-פמיניסטיים. אם יש דוגמאות ספציפיות, אתה כמובן מוזמן לנסות לשנות את התרשמותי הסובייקטיבית.
 

iris mom of two

New member
כי זה לא ממש קורה

אם כי באוניברסיטה שהבן הלך אליה איכשהו נבחרו רק בנות לטיול שהיתה אליו הגרלה. האם הוא סבל מאפליה מתקנת? אולי. אבל כגבר יש לו כל כך הרבה הזדמנויות אחרות שאני לא מתרגשת מהנושא.
&nbsp
הוא גם החליף אוניברסיטה, אבל זה בגלל סיבות אחרות לחלוטין.
 
אפליה מתקנת באוניברסיטאות יש, זה ברור.

מתוכניות להעצמה או מנהיגות נשית, דרך מלגות שפתוחות רק לנשים, ועד העדפה של נשים ומיעוטים במלגות ותוכניות שפתוחות לכולם. זה נושא אחר לגמריי, ודיון נפרד לגמריי (בעד/נגד), מאשר הטענה (לא שלך, כמובן) שיש הדרה סיסטמטית של בנים מפעילויות שהיו חפצים בהן בגיל ביה"ס.
 

gidishemer

New member
זה שאתם מנהלים דיון רציני בתגובה לטרול, זה נשגב מבינתי


 
לא גר בארה"ב, אז מכיר רק מהשרשור

בתור בוגר שחי בישראל כ5% מהארועים שמציע לי הפייסבוק באזורי לבילוי הם לנשים בלבד. ואין שום אירוע לגברים בלבד. אפליה מגדרית.
 

iris mom of two

New member
בישראל

צריך הרבה יותר אפליה מתקנת לנשים כדי שבכלל יהיה לך קצת הזכות להתלונן על זה.
 
לו היית שמה לב גם בארה"ב וגם בישראל רבים הגברים שמתים בטרם ע

עת, מתאונות, מלחמות ופשע, והתאבדויות, כך שלהגיד הכללה מגדרית שנשים סובלות זה לא נכון ומיזואנדרי.
 

Midriff

New member
באופן כללי

רמת האינטראציה בין בנים לבנות כאן מחוץ לגבולות בית ספר נראית לי תמיד מאוד מוגבלת ביחס למה שהכרתי מהארץ. והייתי שמחה אם הייתה מסגרת סטייל תנועת נוער שהיא יותר מעורבת (ולא דורשת כישורי אומנות או תיאטרון שאלה מסגרות יחסית יותר מעורבות - רק עם מעט בנים)
 

Boston Guy

New member
מעניין. יש לי בן ויש לי בת, ואף פעם לא שמתי לב להבדל כזה

את יכולה לתת דוגמא לסוגי קורסים או חוגים שיש לבנות אבל אין לבנים?
חוגים שאת היית רוצה לשלוח את הבן \ בנים שלך לחוג כזה ואין בנימצא?
 

danakama10

New member
דוגמאות

1) חוג לריצה לילדות (וזה אפילו מפורסם דרך בית הספר). בחוג הזה הבנות מתאמנות לריצת 5K, ובנוסף מדברים איתן על נושאים שונים כמו אטיטיוד, אומץ, שיתוף פעולה, עוד המון נושאים חשובים, ובנוסף יש להן פרוייקט קהילתי. בקיצור, כמו Girls Scouts, עם שילוב של אימוני ריצה.
הלוואי שהיה משהו מקביל לבנים או שהיו מאפשר לבנים להשתתף!
2) חוגי כדורסל. ישנם חוגי כדורסל באיזור שמתחילים להציע מגיל 8 רק קבוצות גילאים 8-14 (מעורב בנים בנות), אבל ממשיכים להציע טווחי גיל נורמאלים יותר לבנות בלבד.
3) חוגים ל- coding המיועדים לבנות בלבד יש כפטריות אחרי הגשם. במקרים רבים החוגים האלו הם חינם או מוזלים. חוגים מקבילים לבנים - אני לא מצאתי.

וזה עוד מבלי לדבר על קייטנות קיץ שיש הרבה שמיועדות לבנות בלבד, גם בתחומי עניין שמתאימים מאוד לבנים.

אם מישהו(י) חושב(ת) שכל כך חשוב לבנות להיות לבד בלי בנים, מדוע לבנים לא מציעים אפשרויות דומות? מה זה המידור הזה?

ותוספת - אני פעילה בבי"ס באיזשהי תוכנית למתקדמים. המנהלת בפירוש הודיעה שמספר הבנים חייב להיות זהה למספר הבנות! אותי זה מזעזע. שיקחו על פי ההישגים הדרושים. הי, אולי אפילו יצא שיש יותר בנות?! אבל להוריד את הרמה בגלל שחייבים להראות שיש חצי חצי זה עצוב מאוד. מה שכן, כשהכבוד של בית הספר on the line, הם מתפשרים על הדרישות; לקראת תחרות בין כמה בתי ספר, כל בית ספר לוקח את אלו שהגיעו לטופ על מנת שייצגו את בית הספר, ושם חייבים שיהיה לפחות 1 מבן המין השונה. כלומר, אפשר שכולם חוץ מ- 1 יהיו בנים (או ההיפך). מה שנקרא, אחד בפה ואחד בלב. פה כבר לא צריך את השיוויון הקדוש.
 
למעלה