סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

John the Savage

New member
וברצינות

בגדול, אני מסכים עם מה שנאמר בכתבה של vox. מה שקרה עם נטלי פורטמן זה אכן סימפטום לתהליך. ואני גם מרגיש את זה בקהילה היהודית כאן. היה נחמד אם במקום שישראל כולה תעלב, זו תהיה קצת הזדמנות להסתכל פנימה. אבל אולי אני מבקש יותר מידי ...
 

oleyashan

New member
הכול טוב ויפה רק שהיא שיקרה

שזה בגלל שנתניהו אמור לנאום בטקס ומשרשרת האימיילים שלה התברר שזה רק בגלל עזה.
לא היתה לי בעייה אם היא היתה אומרת מראש שזה בגלל עזה ודבקה בתירוץ שלה.
אנשים עדיין לא למדו שבעידן הדיגיטלי לא כדאי לשקר?
https://twitter.com/amit_segal/status/988469445151657984

ומאידך יש את מים ביאליק שאני מאוד מעריץ
https://www.facebook.com/MissMayim/posts/10160362074005008
 
נחש מה יקרה אם מחר גברת ביאליק

(שאותה אני מאוד מחבב) תאמר משהו שישמע ביקורתי כלפיי ממשלת ישראל? לא קשה. פילוסופים דגולים דוגמת השר הפודל שטייניץ יאשימו גם אותה שדבריה/מעשיה על גבול האנטישמיות, כמו שהאידיוט המדופלם הזה אמר על נטלי פורטמן.
&nbsp
ובנוגע לזה שכאילו "השקר" (נניח) הוא הסיבה לשנאה המופרעת כלפיה, גיב מי א ברייק, כי מחד תקפו אותה בהיסטריה עוד לפני שהדיווח הזה יצא (הדלפה של תכתובת אישית), ומאידך כל "הפרשה" נופחה רק יום בודד אחד אחרי שיו"ר הכנסת ממפלגת הליכוד האשים את ראש הממשלה שלו ששיקר והונה אותו כפי שנחשף בפני כל עם ישראל בטקס הדלקת המשואות והעניין עבר בשקט יחסי. ערכים, עאלק.
 

xbuffalomen

New member
מגיע לה


https://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=166&wrkid=693
 

Midriff

New member
בכלל מסתבר שהיא לא הייתה הראשונה שעשתה את זה

בדומה לשחקנית ההוליוודית, גם האמן ההודי־יהודי שזכה ב-2017 הוביל לביטול הטקס בישראל, כשנעדר ממנו בשל המצב בסוריה. כספי זכייתו – כמיליון דולר – נתרמו לארגונים למען פליטים. הוא סתם אמר שבילתי ראוי לעשות את הטקס בזמן ההוא, היא העיזה לא להסכים ליצג גוף שיש לה ביקורת עליו
[URL]https://www.haaretz.co.il/gallery/1.6015076[/URL]
 

ilanvag

New member
כל הכבוד לה + יש בעיה רצינית לקהילה היהודית

(ואני כבר לא מדבר על ישראל, שרבים בה כבר מזמן איבדו את השפיות, ורואים בכל מי שלא תומך בנתניהו ומעריץ אותו בתור בוגד).
&nbsp
חבר משפחה, יהודי אמריקני שאני מכיר מזה למעלה מ-20 שנה, פעיל בכיר באחד הארגונים היהודיים הגדולים בארה"ב -- ניסה להסביר לי שמה שפורטמן עשתה זה לבזות את מדינת ישראל ברבים; שזה לא רחוק מאלו שנלחמים כנגד מדינת ישראל (הוא כנראה התכוון ל-BDS ודומיהם). בפרפרזה על דבריו, פורטמן הייתה צריכה לסתום את הפה והאף, לקבל את הפרס, וללחוץ יד לנתניהו -- כי מה שהיא עשתה פוגע במדינת ישראל!!!
&nbsp
הייתי בהלם מוחלט. הערכה של כמעט 20 שנה לאדם הזה ירדה לטימיון. הבורות והטמטום (בעיניי...) שהוא הפגין הם פשוט מדהימים -- וזהו יהודי אמריקני, לא איזשהו ישראלי ימני קיצוני.
&nbsp
מצד שני, הבחור הזה מייצג בדיוק את המיעוט ההולך ומתמעט בקהילה היהודית-אמריקנית -- אלו שיתמכו במדינת ישראל ללא סייג ובכל מצב, למרות כל מעשי השחיתות, גזענות פושה, דיכוי דתי, ועוד תופעות ההולכות ומתגברות במדינה. אלו הם אותם 20 אלף האנשים שמגיעים מדי שנה לוועידת אייפאק ומריעים בעיוורון לקיסר נתניהו הראשון; שנלחמו עד חורמה באובמה ובהסכם הגרעין עם איראן, שאפילו ראשי מערכת הביטחון בישראל אמרו שהיא טובה למדינה; וזהו אותו מיעוט בקהילה היהודית-אמריקנית שיתמכו בישראל באופן עיוור ואוטומטי בכל סוגיה -- ולא משנה מהי.
&nbsp
לרוב הקהילה היהודית, כך נראה, ובעיקר לדורות הצעירים, כבר די נמאס ממדינת ישראל, הם ממש לא תומכים בה, ולא מזדהים איתה. הם עסוקים בענייני הקהילה פנימה. יש אינספור מחקרים וסקרים שמצביעים על התופעה הזו.
&nbsp
וככה מדינת ישראל מאבדת את הקהילה הכי תומכת והכי חשובה לה בעולם... ומפחיד לחשוב מה יהיה בעוד 10-20 שנה. הקהילה היהודית בארה"ב עדיין תהיה, אבל לא בטוח שמדינת ישראל בכלל תעניין אותה... ומעניין אם וכמה כוח יהיה אז לאייפאק, ואם מישהו בכלל "יספור" את הארגון הזה, כאשר יגלו שאין כמעט כלום מאחוריו.
&nbsp
ולמה אני כותב את כל זה? כי סיפור נטלי פורטמן הוא בדיוק סימפטום אשר מצביע על המחלה -- על כך שבישראל כבר מזמן איבדו את השפיות ואיבדו כל פרופורציה, אם הופכים אישה שכזו לאויבת. מי שחושב שהקהילה היהודית בארה"ב לא רואה, שומעת ומפנימה -- טועה בענק.
 

KallaGLP

New member
מי שאידיאולוג כל כך גדול - מה הוא בכלל עושה

במדינה שהנשיא שלה הוא טראמפ?
 

nogala1

New member
אף פעם לא הבנתי את הטיעון הזה ...

אנחנו במדינה דמוקרטית וככזו , חלק מהשנים הציבור יבחר X וחלק מהשנים הוא יבחר Y . כשאתה חי במדינה דמוקרטית אתה מבין שלעיתים תהיה מיעוט ולעיתים הנשיא ודעותיו לא ייצגו אותך .
 

ilanvag

New member
בדיוק מה שנוגה כתבה


ובדרכי הקטנה והצנועה, אני פעיל ותומך ועובד בשביל שטראמפ לא ייבחר לכהונה שנייה... אם כי בסטייט בה אני מתגורר, זה בכלל לא רלבנטי -- יכולים להעמיד חמור בראש המפלגה הדמוקרטית, והוא עדיין יזכה לרוב מוחץ במסצ'וסטס...

(כמו שההיפך נכון במדינות כמו טקסס או אלאבמה).

ואגב, הסיבה שאני בארה"ב היא שפה יש תקווה, וכל השינויים הדמוגרפיים ושינויי אוכלוסיה בארה"ב מראים שהמדינה הולכת ונעשית יותר ליברלית ויותר דמוקרטית, ולרפובליקנים יהיה מאוד קשה עד בלתי אפשרי לזכות בבחירות בעתיד. בקיצור, יש תקווה!

בישראל, למרבה הצער, הדמוגרפיה היא בדיוק הפוכה, המדינה מזמן עברה את נקודת האל-חזור, ומנקודת המבט שלי -- כבר אין שום תקווה (אני מעריץ את אלו שבכל זאת מקווים ופועלים בכיוון, כמו אראל מרגלית או סתיו שפיר, ועוד רבים וטובים -- אבל לדעתי כבר מאוחר מדי, ואבוד). כאשר אחוז התלמידים החילוניים במערכת החינוך הוא סביב 50% או נמוך מזה, והשיעור הזה הולך ויורד מדי שנה; ועוד כמה מגמות דמוגרפיות מפחידות (בעיניי, סובייקטיבי לחלוטין) שעליהן מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; אזי אני לא רואה הרבה עתיד למדינה בעשורים הקרובים. היא הולכת ומתחרדת, נהיית קיצונית יותר ויותר (מכל בחינה אפשרית), ובדרך בטוחה להיות איראן (או ערב הסעודית) מספר 2...

ואגב, כאשר ראש הממשלה (החשוד בכמה פרשיות פליליות) והעדר ההולך אחריו מנסה לנטרל את בית המשפט העליון (ראה ערך "פסקת ההתגברות"), אזי בקרוב מאוד -- באם זה יעבור בכנסת -- ישראל כבר לא תהיה "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", כי היא כבר פשוט לא תהיה מדינה דמוקרטית... ולעצם קיומן של בחירות לכנסת מדי 4 שנים, או בתכיפות גבוהה יותר, לא תהיה שום משמעות... (ולא, דמוקרטיה זה לא רק בחירות אשר מובילות לשלטון הרוב ודיכוי המיעוט ודיכוי זכויות אזרח -- למי ששכח את שיעורי האזרחות).

זה מספיק אידיאולוגיה בשבילך?
 

KallaGLP

New member
אני פשוט לא רואה איך טראמפ יותר טוב

וגם המועמדים מהצד השני שהוצגו לאחרונה לא טובים יותר.
אבל זה עניין של השקפה, כנראה, וממש אין לי כוונה להיכנס לדיון או ויכוח פוליטי.
 

John the Savage

New member
אכן, משיחות עם אנשים בקהיליה היהודית כאן

אני רואה את מה שהמחקרים והסקרים מראים, מיד ראשונה.

במשפחה של אישתי, לדוגמה, אמא שלה היא אכן מהדור של אלו ש"יתמכו בישראל ללא תנאי ובכל מקרה". בדור הצעיר יותר, עדיין מדברים על תחושת קשר לישראל, אבל התמיכה היא יותר מסוייגת.

בזמן שהרב של בית הכנסת הרפורמי שהלכתי אליו לליל הסדר דיברה על כל מיני נושאים, היא הזכירה גם את הפער שנפער בין העמדות של רוב הציבור בישראל לקהיליה היהודית האמריקאית כשדיברה על רשימת הקשיים שצריכים להתמודד איתם. ובשיחות עם קרובת משפחה של האקסית שלי באזור פילדלפיה, שפעילה בבית הכנסת הרפורמי שם, היא דיברה על אי הכרה של ישראל ביהדות הרפורמית בתור אחד הדברים שיוצרים חיץ בינם לבין ישראל. ואלו רק שתי דוגמאות מתוך הרבה שנתקלתי בהם.
 

danakama10

New member
אז נדון

ההתנהגות של נטלי פורטמן בזויה.
הפרס הוא מטעם ממשלת ישראל, שמייצגת את מדינת ישראל. זכותה לא לתמוך בראש הממשלה. אבל דחיית פרס מטעם מדינת ישראל זו הפגנת בוז כלפי ישראל, ועל כך היא ראויה לכל חוסר הסימפטיה.
הלוואי וזה יביא לביטול הפרס המטופש הזה, שעד למקרה הזה לא שמעתי עליו כלל. לא צריך להתחנף ליהודים עשירים ולתת להם פרס כספי גבוה. על מה ולמה? על זה שהם יהודים מפורסמים? על הזכות להתחכך במחיצתם? קונים את ההגעה של המפורסמים והתמונות איתם?
 

meir12121

New member
לא כל מי שלא חושב כמוך הוא "בזוי"

הפרס הוא לא מטעם מדינת ישראל אלא מטעם גוף וולונטרי בשם "קרן בראשית" שהוקם ע"י תורמים אמריקאים עשירים.

כמו רבים בישראל ובתפוצות, נטלי פורטמן מתנגדת למדיניות של ראש הממשלה ולכן גם לא רוצה לקבל פרס מידיו - זו זכותה וזו לא "הפגנת בוז כלפי ישראל" וגם לא מקנה לה את התואר "בזויה". למיטב ידיעתי היא אוהדת גדולה של מדינת ישראל ומצהירה על כך בכל הזדמנות, לא כל מי שמתנגד למדיניות של ממשלת ישראל הנוכחית הוא "עוכר ישראל" ובוגד, למרות שרבים בימין חושבים ומתבטאים כך, כולל ראש הממשלה ("השמאל שכח מה זה להיות יהודים"). יש גם אוהבי ישראל בצד השמאלי של המפה, ונטלי פורטמן היא אחת מהם.

"הפרס המטופש שלא שמעת עליו" הוא יותר תרגיל ביחסי ציבור עבור מדינת ישראל. הזוכים לא ממש מקבלים את הסכומים המדוברים אלא הכספים נתרמים לצדקה. הם תורמים את שמם ופרסומם לטובת יחסי הציבור של מדינת ישראל מבלי לקבל תמורה, חוץ מאולי להיות מקבלי "פרס מטופש".

אז לפני שכותבים פוסט מתלהם כזה כדאי לבדוק את העובדות.
 

danakama10

New member
כרגיל, עיוותים

לא כתבתי שהיא בזויה. כתבתי שההתנהגות שלה בזויה. יש הבדל. ״מעניין״ שאין לך הערות דומות לאלו שכתבו בשרשור הזה שאני אספסוף, ועל מצביעי ביבי עדר. זה כנראה בכל זאת בסדר להתלהם ולכתוב מלוכלך על מישהו שלא מסכים עם דעתך?

הפרס המטופש שלא שמעתי עליו הוא אכן מטופש בעיני, בעיקר לאחר שראיתי מי הזוכים, ואכן לא שמעתי עליו. לא ברור איזה יחסי ציבור אתה חושב שמייקל דאגלאס לדוגמה עושה לישראל, ולמה זה מצדיק לא רק פרס של מליון דולר, אלא בוודאי גם טיסות מלונות וכלכלה מלאה. (וכן התפתחה מסורת לזוכים לתרום את הזכיה, אם הם רוצים, עדיין, הם הזוכים בפרס).

אגב, מעניין איך נטלי פורטמן שינתה את דעתה אחרי שבמאי 2017 הודיעה כך:

: “I am deeply touched and humbled by this honor. I am proud of my Israeli roots and Jewish heritage; they are crucial parts of who I am. It is such a privilege to be counted among the outstanding Laureates whom I admire so much. I express my heartfelt gratitude to the Genesis Prize Foundation, and look forward to using the global platform it provides to make a difference in the lives of women in Israel and beyond.”


אבל לפני חודשיים בראיון אחר היא מספקת רמז לאיך היא מקבלת החלטות לגבי מאבקים ציבוריים:

Nine years after she signed a Hollywood petition demanding the release of Roman Polanski from Swiss custody, Natalie Portman says she regrets supporting the filmmaker, who pleaded guilty to unlawful sexual intercourse with a minor in 1977.

"I very much regret it. I take responsibility for not thinking about it enough," Portman says in an interview with Buzzfeed News published on Tuesday. "Someone I respected gave it to me, and said, 'I signed this. Will you, too?' And I was like, 'Sure.'"

מישהו דיבר כאן על עדר, לא? מצאנו את העדר.
 

meir12121

New member
דנה, את צודקת ואני מתנצל

אכן את צודקת בזה שזה לא היה בסדר מצידי לתקוף אותך אישית. בסך הכל הבעת את דעתך בנושא וזכותך המלאה לעשות זאת בלי שתותקפי, ועל זה אני מתנצל.

פשוט אני מעריך ומכבד את נטלי פורטמן כשחקנית וכאדם וכשקראתי את מה שכתבת "קפץ לי הפיוז" (זה קורה לי לפעמים, אני עובד על זה), וכתבתי את מה שכתבתי. כשהתעשתתי הרגשתי רע עם הסגנון האגרסיבי שיצא לי אבל היה כבר מאוחר לערוך ולתקן.

לגופו של עניין בנושא נטלי פורטמן והפרס, בואי פשוט נסכים שאנחנו לא מסכימים.
 

randomwinds

New member
נטלי

קריירת המשחק שלי היתה קצרה. היא התחילה השכם בבוקר ירושלמי אביבי מול מחסן מוזנח של אולפני ירושלים במיתחם ממילא.

העמסנו ציוד על הוואן ונסענו מזרחה. הלוקיישן היה ליד יריחו. אחרי שעות של בטלה נקראתי לסט. היתי ניצב מספר שלוש. נתנו לי כד חרס ביד והורו לי לצעוד קמעה אל מאחורי החורבה. והכי חשוב: לא להיסתכל אל המצלמה. לכל אורך הסצנה שטף אותי רצון עז להפנות מבט אל המצלמה שמאחורי. אשת לוט, מבין לליבך. ישנו סיכוי סביר שקצה סנדליי שרדו את שולחן העריכה. וסיכוי סביר שגם זה שלא.

הרבה לפני זה באותו יום זכורה לי סצנה אחרת, ולא מסרט. כשהגענו לאתר הוא כבר רחש פעילות. כאילו משום מקום הופיע אדם מבוגר שנראה לי כבן סוף 40 תחילת 50. מאחוריו השתרכה ילדה כבת 4 או 5, לבושה ברישול, בעלת שער בלונדיני פרוע. "זו נטלי" הוא הצהיר לעבר כל מי שהביט לעברם בסקרנות.

לכולם היה ברור מה היתה ההשראה לשמה. נטלי פורטמן. היתה אז בגילה של אותה ילדה ערביה. ולא נקראה נטלי. ולא פורטמן. זה היה ב 85. נטלי ווד היתה ההשראה. זו ש'הונפלה' אל מותה מסיפון היאכטה שלה ב81. כל נטלי וגורלה.

אבל כל זה לא לעניין. בדיוק כמו שנאמר על הבריטים בתקופת המנדט, גברת פורטמן עושה את החשבון של גברת פורטמן. לא מתאים לה ביבי עכשיו, ששוב נידחף לתת נאום. היא הביע את סלידתה ממנו ולא מהיום. וזה 'כולה' ביבי, לא נשיא ארה"ב או משהוא כזה. היא יכולה להרשות לעצמה להחרים אז היא מחרימה. לדעתי זה מכוער וזה גם נופח מעל ומעבר בכתבה של ynet. היא כולה שחקנית, לא מייצגת הרבה מעבר לעצמה. ומי שזה עושה לו טוב יכול להחרים אותה בחזרה. כמו ביבי, כוחה מגיע מהציבור. ושיהיה ברור - אם היא היתה חושבת שהחרמה תפגע בקריירה שלה היא היתה באה ומתייצבת בדום מתוח.
 

KallaGLP

New member
התגובה שלך הכי מדברת אליי פה.

לזה בדיוק התכוונתי כשדיברתי על אידיאולוגיה ועל טראמפ. ובכלל לא מבינה על מה המהומה. שחקנית בינונית שהרגה שתי ציפורים במכה: מצאה דרך יעילה לזכות בקצת פרסום ותשומת לב ובאותה ההזדמנות לבטא את דעתה על ביבי, שבהחלט מגיע לו. היא יכולה להרשות זאת לעצמה ואף לזכות על כך באהדה מהחוגים של הוליווד, שהרבה יותר חשובים מבחינתה מאשר גורמים כלשהם, פוליטיים או אחרים, בישראל. זכותה, ולא מדובר לא במעשה הרואי וגם לא במעשה בגידה, אלא במשהו לא ממש חשוב שנופח מעבר לכל פרופורציה.
 
למעלה