סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

Ani15

New member
בישראל יש גלאי מתכות בכניסה לכל תחנת רכבת

כולל אלה שעוברים בה עשרות אלפי אנשים ביום. זה עובד, גם לפני רכבות בשעות העומס שעולים עליהם כמה אלפי אנשים, ובמקביל למכונת סריקה לתיקים. אז נקודה 2 לפחות פתירה. לגבי נקודה 6 - לא צריך רק הדרכה אלא גם יותר כח אדם, אדם אחד צריך להסתכל על הגלאי כל הזמן והשני לבדוק את אלה שמצפצפים. לגבי נקודה 5 - כן, אלא אם הצורך כל כך ברור שאין צורך להסביר אותו, כמו בישראל. ולגבי הרגשת הכלא - כן, אבל אני מעדיפה ילד חי למרות הפגיעה באיכות החיים. נדמה לי ש"למצוא את האנשים הרעים בלי לפגוע באיכות החיים של שאר האוכלוסיה" זה קצת לא ריאלי ואפילו נאיבי. בחיי, פתאום אני מבינה שבישראל פתרו בעיות שאתם רק מתחילים להתמודד איתם...
&nbsp
ואנקדוטה קלה לסיום: אני עובדת בקמפוס כל כך פריפרלי ורחוק שמעולם אף אחד לא טרח לגדר אותו, לא כלפי חוץ ולא כלפי היישוב שבתוכו הוא נמצא. כן, זקני הקמפוס עוד מדברים על הגניבה של הדיואר של החנקן הנוזלי מלפני 12 שנה, שעד היום עומד בחוץ, לא קשור ולא סגור. למרות המור"ק הזה אף אחד לא טורח לנעול שם דלתות גם היום. לפני כמה שנים, בעקבות שינויים רגולטוריים מקומיים ביישוב, פתאום דרשה המועצה האזורית לגדר את הקמפוס. מסתבר שיש בישראל חוק שדורש לגדר היטב קמפוסים אקדמיים, עם שומר בכניסה וכו. הסיבה לזה היא... לא ניחשת: שמירה על חופש אקדמי. למשטרה ולצבא אסור להיכנס לקמפוס בלי הזמנה מראשות האוניברסיטה, כדי שגם הפיכה צבאית לא תוכל לפגוע בחופש האקדמי בתוך הקמפוס, ואיך נשמור על זה בלי גדר? אז עכשיו יש לנו גדר למהדרין באמצע המדבר, זה מצחיק את כולנו (וכל השערים בה פתוחים וגם השומר בדרך כלל עסוק בלברך את הנכנסים ולא בלבדוק אותם, באמת אף חורש רע לא יטרח להגיע עד אלינו), אבל יש הגיון בשיגעון. לפעמים גדר היא דבר מבורך (ואין לשכוח את הפתגם האלמותי "גדרות טובות עושות שכנים טובים").
 

Ziv172

New member
חברת הובלה בלטימור רוקוויל

שלום! :) יש למישהו המלצות לחברת הובלה? סוף שבוע נעים לכולם
 

randomwinds

New member
הבוילר בן 30 יש לו חום גבוה

שזה טוב לבוילר. יש לי מערכת חימום בת 30 (ואחת) שעובדת על גז ומים חמים/בייסבורדס. 98 אלף BTU ונצילות 79%.

חשבתי להחליף לחדשה יעילה ונוצצת יותר, לפני שהיא תתפגר.

הבחור מ masssave אמר לי שהמערכות החדשות והיעילות (והנוצצות) אמינות פחות ומצריכות יותר תחזוקה.

למישהו יש ניסיון בתחום / המלצות ? אני באזור בוסטון. היום נגמר כאן (כך נראה) החורף (בשעה טובה)
 

Boston Guy

New member
מה שהוא אמר נכון לגבי כל ציוד מכני \ חשמלי

מערכות פרימיטיביות שיוצרו לפני 30 שנה יהיו יותר אמינות - כי יש הרבה פחות חלקים מתוחכמים ויקרים שיכולים להתקלקל... בדיוק כמו שמכוניות בנות 30 - טרום עידן ההצתה האלקטרונית, המחשבים במנוע, מערכות הביטחון היקרות (איירבאגס וכיוצ"ב) ושאר שיכלולים - היו יותר פשוטות וזולות לתחזוקה.
ואם התקלקלו - יכולת לתקן אותן לבד, או ללכת ל shade tree mechanic שגר בשכונה שלך והוא יכול היה לטפל בתקלה עם ארגז הכלים הבסיסי שלו, קצת איזולירבנד וחוט ברזל.

המערכות המודרניות שמנסות לחסוך בגז, לצמצם emissions ולמנוע הרעלות CO אכן יותר מסובכות ואכן דורשות יותר טיפול.
מצד שני - לא יודע מה גודל הבית שלך, אבל 98,000BTU זה מערכת לחימום בית של 6,000 רגל מרובע. זה סדר גודל של 5 טון - מה שנשמע לי overkill רציני.
 

randomwinds

New member
עד כמה מערכת מודרנית פחות אמינה?

הנציג מ MASSSAVE דיבר על ~10 שנים עד להופעת תקלות משביתות ותחזוקה/כיוון בעלות של $200 ויותר לשנה

לגבי BTU - קצת הגזמתי
ה INPUT הוא 96,000 לא 98,000
ה D.O.E הוא 80,000 (83% אבל בפועל כנראה לכיוון 76,000)
ה Net I=B=R הוא 69,600

ראיתי נוסחאות שונות. לפי acdirect לאזורינו צריך 50-40 BTU ל sqf כך שהבוילר אמור להתאים לבין 1,500 ל 2,000 sqf, לפי ה D.O.E
 

Boston Guy

New member
כמה אתה מוציא על גז לחימום בשנה?

אם אתה מחפש מערכת יעילה מאוד, יש מערכות עם נצילות של 95%. אולי אפילו יותר.
מה שאומר במקרה שלך חיסכון של יותר מ 10% בהוצאה השנתית על אנרגיה לחימום.
בכמה מתבטא אצלך, נגיד בעונת החימום הנוכחית?
 

randomwinds

New member
$1500

קבילתי הצעה של 14,500 לבוילר + מים חמים, שמתיימר להיות 96% - Rinnai E110 כלומר 110,000 BTU
מ MASSSAVE מקבלים כ $3000, כיוון שהוא >90%, גם מחמם מיים ומחליף בוילר עובד

- Fuel Type - Equipment Rebate - Amount Efficiency Requirements Minimum Age
Forced hot water boiler - $3,250 - AFUE ≥ 90% - At least 30 years old​

החסכון השנתי אמור להיות 10-15% נגיד $150-200

ההנחה שלי שלהבוילר הנוכחי יש בין 0 ל 10 שנות עבודה
אם בוילר חדש יפעל באמינות לפחות 10 שנים ולא יצתרך תחזוקה יקרה אז זה ישתלם. המטרה שלי היתה אמינות. היעילות זה רק בונוס.
 

Boston Guy

New member
תבקש הצעות מחיר נוספות מבעלי מקצוע אחרים

בעלי המקצוע ש MASS SAVE מכיר בהם לצורך ה REBATE ו\או נותן REFFERAL אליהם מנפחים את המחירים שלהם עד אימה - וכמעט תמיד יוצא שעדיף ל"וותר" על הריבייט (של 3,000$, במקרה שלך) או על תנאי המימון של MASS SAVE וללכת לבעל מקצוע שפוי.
המחיר של ה"חומרה" שאתה ציינת - יחד עם כל חלקי האינסטלצייה הנוספים הנדרשים - לא יעבור את ה 4,000$ לבעל מקצוע שקונה את הציוד.
מה שאומר שבעל המקצוע "הכניס" לך יותר מ 10,000$ בסעיף LABOR (ואחריות, בהנחה שהוא לא מניאק לגמרי).
גם אם בעל המקצוע התחרפן וגובה "מחיר בית מרקחת" של 150$ לשעת עבודה - הסכום הזה מהווה 66 שעות עבודה. במחירים יותר נורמליים - הוא מתמחר לך שבועיים אדם (שבוע עבודה לשני אנשים).
אם הוא ישקיע בעבודה 4 ימי אדם (יומיים לשני אנשים) - זה יהיה הרבה.

אתה עושה את החשבון ש"אני אקבל 3,000$ חזרה מ MASS SAVE" - אבל הוא "הכניס לך את האלמנט" כך שאחרי הריבייט - אתה עדיין תשלם כאן פרמייה של יותר מ 4,000$.

אם היה לו איזשהוא שמץ של הגינות, לפחות היה מציע לך שרות ואחריות חינם כולל טיפולים ל 10 שנים גם על הציוד וגם על העבודה. עם שולי הרווח שהוא לוקח על הפרוייקט - הוא עדיין ירוויח בענק.
אבל הניחוש שלי הוא שהשתן עלה לבחור לראש ברמה כזו שהוא מציע לך את האחריות המינימאלית שהיצרן מממן (12 שנה על מחליף החום, שנתיים על האינסטלצייה ושנה על העבודה). עיניים גדולות.

עזוב אותך מ MASS SAVE. חפש בעל מקצוע הגון למחצה שיגבה מחיר שפוי על העבודה. הפרוייקט צריך לעלות בערך חצי ממה שהציעו לך.
 

iris mom of two

New member
כשהחלפנו את הדוד

לדוד היברידי זה היה עם שרברב חביב למדי שהגעתי אליו דרך שפוץ בבית. הבחור בהחלט דרש מחיר סביר, נמוך ממחיר השוק.
&nbsp
נתן לי את כל הפרטים איך לקבל את הריבייט שאינו קשור לבעל המקצוע, אלא לדוד עצמו. החלפת הדוד עלתה לי בסביבות האלפייה, כאשר הדוד עצמו עלה 700. בדקתי ברשת והוא לא ניפח את המחיר, גם לא נתן לי את ההנחה שהוא קיבל אבל זה נורמאלי. למותר לציין שהוא הפך להיות השרברב הקבוע שלי. עידוד המתוחכם עזר למכור את אותו בית. זה, ואותו שפוץ
&nbsp
בהחלט הייתי עובדת עם massage הרבה ממה שהם עושים זה חינם, כמו כל נורות הled שקבלתי חינם, ותוספת הבדוד בעליית הגג. וגם לא הייתי פוסלת את הקבלנים שלהם על הסף, אלא בודקת הצעות מחיר. לא כולם מאניאקים.
&nbsp
מצד שני, צריך לדעת שהדרך הכי טובה להחליף דוד או בוילר זה להכיר השרברב טוב קודם
 

Boston Guy

New member
בשירשור פיננסי כלשהוא הזכרתי שמערכת החימום שלי שבקה החורף

מייד אחרי גל הקור הגדול שעבר אותנו כאן בינואר.
ולפני כמה שנים הייתה לי האופרה הסטנדרטית שקורה כל ~10 שנים של דוד חימום.

בגלל שהעסק קרה אחרי גל הקור ולא במהלכו, הצלחתי להביא 5 חברות HVAC לתת הצעות מחיר. וקיבלתי מרובן שתי הצעות - אחת למערכת "יעילות גבוהה" שעומדת בקריטריונים של REBATE מ MASSSAVE ואחת למערכת "קונבנציונאלית" שלא עומדת בקריטריונים.

כמובן שכמו כל קבלני ה HVAC - אף אחד לא הסכים לעשות הפרדה של "חומר" ו"עבודה" בהצעת המחיר.
אבל תודה לאל - אם יש לך יכולות מחשב מינימאליות היום האינטרנט מאפשר לך למצוא מה המחיר של כל מוצר, ולכן העניין די "שקוף".
מה שחשוב שלהבין הוא שאין שום הבדל בתכולת העבודה בין התקנת מערכת עם יעילות גבוהה ובין התקנת מערכת "קונבנציונאלית". זה לוקח בדיוק את אותו זמן עבודה (פירוק הישן, פינוי הישן, הובלת והתקנת החש. בדיקות וכיוצ"ב).

מצאתי שכל הקבלנים - אבל כולם - "ניפחו" את הקומפוננטה של "עלות העבודה" כשהם הציעו "מערכות שיקבלו REBATE מ MASS SAVE". בכמה? בערך בכפליים מסכום ה REBATE.
נראה כאילו החשיבה הקולקטיבית בקרב קבלני ה HVAC במסצ'יוסטס היא ש ה REBATE צריך בעצם להגיע לכיסם, לא לכיס של הצרכן.
ומכיוון שתאוריות קונספירצייה חביבות עלי - יש לי כמה וכמה כאלו בנושא:
החל מזה שהם מתאמים מחירים ופקטורי "ניפוח תעריפים" - מן הסתם דרך האיגוד המקצועי שהם שייכים אליו,
וכלה הזה שלא אתפלא, במדינה הרקובה משחיתות שבה אנחנו גרים, אם יש כאן איזשהוא KICKBACK שהקבלנים משלמים לאיזה פקיד בסוכנות הממשלתית הזו כדי להיות "ברשימה" ועל כל לקוח שמגיע אליהם בגלל ה REBATE. אני משוכנע שמישהו בונה לעצמו וילה בקייפ על חשבון ה REBATES שממומן מהמיסים שלנו.

במקרה שלי - ההצעה שבסוף הלכתי איתה (שגם הייתה ההצעה הכי נמוכה) הייתה על מערכת עם יעילות "גבולית" ("כמעט זכאית ל REBATE") - אבל שבה הסכום שאני חישבתי שבו תומחרה העבודה היה הוגן - בעל המקצוע תוגמל יפה על עבודתו, אבל לא עשק ולא גזל אותי.
אני תרמתי לפרוייקט קצת זיעה, לקחתי חופש מהעבודה ועזרתי לו (גם כדי לשים עליו עיין ולוודא שהעבודה נעשית טוב ונכון). לדעתי - בסופו של יום הוא עשה אחלה עבודה. היו כמה דברים בביצוע שביקשתי ממנו לשפר ולתקן תוך כדי פרוייקט (גם מבחינת אסתתיקה וגם מבחינת איכות), והוא עשה את כולם בלי להתלונן.

מערכת החימום שלי מופעלת כבר שנים על ידי טרמוסטט חכם שמפיק דו"חות די מפורטים - והתוצאות של ההחלפה של מערכת החימום הן בהחלט דרמטיות.
ההשוואה בין 2017 ו 2018 מראה בפברואר, מרץ ואפריל TO DATE ה RUN TIME של מערכת החימום הוא פחות מחצי מהחדשים המקבילים ב 2017. צריכת האנרגייה לחימום ירדה בערך ב 60%.

במקרה של דוד חימום - היה יצרן "פראייר" שמכר לי דוד חימום עם אחריות לכל החיים אי שם בתחילת המילניום. זה עלה לו עד עכשיו בשני דודים נוספים...
כל פעם שהדוד מת אני פותח CLAIM, מחזיר את הדוד הישן לחנות (LOWES) ומקבל מהם דוד חדש חינם אין כסף... זה דורש ממני לפרק ולהרכיב את הדוד לבד, ולהוביל אותו בעצמי לחנות וחזרה (וגם הכירופרקט אחר כך זה על חשבוני) - אבל הדוד לא עולה לי אגורה. זה בת'כלס עולה לי בהזמנת אינסטלטור כדי שירכיב את החדש (יען כי כל פעם הדוד החדש קצת שונה במידות שלו, וצריך להתאים את הצנרת) - פעם אחרונה העבודה עלתה כ 300$.

מכיוון שבין כה וכה אני לא יכול להתקין הייבריד (אין לי מספיק גובה וחלל אוויר במקום שבו הדוד עומד) - זה כנראה ימשיך להיות הסידור גם הלאה.

מה שכן, בעקבות הפרוייקט של מערכת החימום התחלתי לפני כמה חדשים בפרוייקט של התקנת מערכת מעקב אנרגייה שאוספת נתונים על הצריכה של המערכות הכבדות בבית. זה גילה לי כמה דברים מאוד מעניינים, למשל שהדיפ-פריזר הקטן יחסית שיש לנו בבית צורך יותר אנרגייה משני המקררים הגדולים ביחד... ושצריך לשקול בכובד ראש השבתה והחלפה שלו במשהו יותר יעיל.
 

iris mom of two

New member
יש בזה משהו

אבל שכבר יש קשר אישי עם מישהו, כמו שהיה לי עם אותו שרברב הם הרבה יותר הוגנים. זה כמו קיר אבל שהייתי צריכה לבנות לפני שמכרתי את הבית. אף קבלן לא רצה לעשות את זה קבלתי הצעות מחיר מופרכות. גיסי שלח אותי לקבלן שלו ופתאום היה לי קבלן שעשה את זה במחיר מוצדק ובזמן. לגיסי יש מערכת יחסים ארוכה עם אותו קבלן והוא לקוח חשוב שלו.
&nbsp
זה לא תמיד מה אתה יודע, זה לפעמים את מי אתה מכיר
 

liat1271

New member
אתה יכול לתת יותר פרטים של המערכת למעקב אנרגיה

זה יהיה מעניין את צריכת האנרגיה בבית
 

Boston Guy

New member
אני יכול לתת פרטים - לא סביר שתרצי לעשות כמוני...

יש מערכות הרבה יותר פשוטות לקנייה, התקנה ושימוש מהמערכת שאני בניתי לבית שלי. המערכת שלי היא "תחביב HOME AUTOMATION" שאני מתבחבש בו כבר 5-6 שנים, ולא סביר שיעניין אותך להשקיע את כמות הזמן והמחקר שנדרשת כדי להרים כזה מערך.

יש סטארט-אפ של יוצאי MIT בשם SENSE שמייצר מערכת שיחסית מאוד פשוט להתקין ולהשתמש בה. היא מתחברת לקו החשמל שמזין את כל הבית (ההזנה של ארון החשמל) ומזהה מי הצרכנים שיש בבית וכמה כל אחד מהם צורך על ידי כל מני "חתימות אנרגייה" ואלגוריתמים מסובכים.
[URL]https://sense.com[/URL]

יש לסטארט-אפ הזה כמה מתחרים בשוק - למשל SMAPPEE, או NEURIO.
גם הם עובדים על עיקרון דומה.

המערכת שלי בבית בנוייה אחרת לגמרי.
בניתי במשך השנים מערכת HOME AUTOMATION שמבוססת על פרוטוקול התקשורת ZWAVE ו ZIGBEE. כל שקעי החשמל אצלי בבית וכל המתגים של התאורה הם "חכמים" - ונמצאים תחת פיקוד של HOME AUTOMATION HUB / GATEWAY. שקעי החשמל החכמים מכילים גם פונקצייה של "מוניטורינג של הצריכה" - והם מדווחים ל HUB כל הזמן. לעומסים הכבדים (דוד חימום למשל) יש ENERGY MONITORING על בסיס CLAMP שגם משדרת בפרוטוקול Z WAVE.

בנוסף - בכל חדר בבית (ובתוך כל מקרר) יש לי חיישן טמפרטורה \ לחות \ אור \ תנועה שמתקשר עם ה HOME AUTOMATION HUB, יש חיישן פתיחה \ סגירה על כל דלת ועל כל חלון בבית, יש בקר דלת גראג' שדרכו ניתן לפתוח ולסגור את דלת הגראג' מרחוק וכיו"ב.

גם גלאי העשן בבית מחוברים לחגיגה הזו, וגם גלאי ההצפה שנמצאים בחדר הכביסה וליד דוד חימום המים בחדר המכונות.

ל HOME AUTOMATION HUB יש תת מערכת שמתעדת את צריכת האנרגייה ( PLUG IN תכנה שמתחבר לשרות ענן שנקרא ERGY), ותת מערכת שמאכסנת את כל האינפורמצייה על ה NAS של הבית בבסיס נתונים ייעודי (PLUG IN תכנה שנקרא DATA MINE) עם כלי ניתוח אינפורמצייה שיוצרים עבורי גרפים, סטטיסטיקות ו DASHBOARD שנגיש דרך שרת WEB קטן שכלול במערכת.

בנוסף, יש לי טרמוסטט חכם (ECOBEE), מערכת של מצלמות RING, כמה מערכות RM PRO שמאפשרות לי לשלוט על מכשירי הטלויזייה וה DVR בבית דרך האינטרנט וכיוצ"ב.
כל הבקרים הללו (כולל מערכת האוטומצייה) מתממשקת ל ALEXA.
יש לנו בכל חדר בבית מכשיר AMAZON ECHO מסוג כזה או אחר, מה שגורם לכך שלא חשוב איפה אתה בבית - אתה יכול פשוט להגיד לאלקסה לכבות את האור בחדר הילדים, או להעלות את הטמפרטורה של מערכת החימום בכמה מעלות, או לסגור את דלת הגראג' ששכחת פתוחה, או להעביר את התחנה בטלויזייה שבסלון לערוץ ABC ולהגביר ווליום... לא צריך לחפש את השלט רחוק.

אפשר לראות דרך התצוגה של ה ECHO SHOW בחדר בקומה השלישית של הבית מי מצלצל בדלת הכניסה ולדבר איתו וכיוצ"ב.

וכמובן שיש לי גישה מרחוק למערכת - כך שאני יכול לדעת מכל מקום בעולם איזה אור דולק ואיזה אור כבוי בבית, אם המים זורמים וכיוצ"ב.

זה גם משמש כ"מערכת האזעקה" של הבית.
קימבנתי "סאונדר" שנותן התראה קולית כל פעם שדלת או חלון בבית נפתחים או נסגרים (לדוגמא - אם מישהו נכנס לבית הוא אומר FRONT DOOR OPENED). כשמעבירים את המערכת למצב ARMED (כשכולם עוזבים את הבית, למשל - יש למערכת GEO FANCING) המערכת תשלח לי טקסט בכל מקרה שסנסור הופעל, ויכולה גם לשלוח שיחת טלפון אוטומטית ל911 \ להתריע למוקד של חברת אזעקה אם אחליט להתחבר לכזה.

השקעתי אין ספור שעות (ולא מעט כסף) בתחביב הזה - שנועד יותר לצורך לימוד כל הנושא של אוטומצייה ו IOT מאשר בגלל צורך מבצעי אמיתי.
 

Fellowship

New member
מרשים מאוד


 

gidishemer

New member
אני רק רוצה לציין בשביל הרקורד

שגם אני השקעתי בפרוייקט ביתי והחלפתי גם נורה בחצר הבית וגם סוללה של גלאי עשן
 

Midriff

New member
וואו מדהים

המלצות ספציפיות לסנסור מים ולמתגים בבית?
אחת הבעיות שלי כל פעם שאני מסתכלת על הדברים האלה שלכל אחד מהם יש את מערכת הניהול שלו, אז נכון שכולם בד"כ תומכים בפרוטוקולים שהזכרת אבל בד"כ החיבוריות לא טריוואלית ואין לי את הכוחות או הרצון ללמוד איך לעשות את זה
 
למעלה