סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

3rd CYR

New member
המלצות שאנחנו קיבלנו (נוגה, מה את אומרת?)

אשמח לשמוע חוות דעת נוספת מאשת מקצוע...
&nbsp
גם אני התקשתי לראות את הילד שלי כותב נוח ב7 שגיאות (קינדרגרדן, באנגלית) מבלי שיתקנו אותו. הוא היה יכול לכתוב "ספר" שלם של 10 עמודים ובו הגיבור הראשי הוא BABY כתוב עשרים פעם, כל פעם באיות שונה. או יותר גרוע מזה, באותו איות שגוי שחששתי שישתרש אצלו. שאלתי את המורה אם זה לא בסדר לתקן רק מילה אחת! או רק מילים שהילד אמור לדעת לקרוא כ SIGHT WORDS וכד'. אבל המורה אמרה שלא, כי זה יפגע בשטף וכו' כמו שנוגה הסבירה. היא אמרה שהם ילמדו בכיתות גבוהות יותר לעבור על הטקסט הכתוב ולערוך אותו כך שזה לא גורם להססנות בכתיבה וכו'.
מה שכן, המורה "אישרה" לתלות את רשימת ה SIGHT WORDS מעל השולחן כתיבה בבית, באופן שעוזר לילד לכתוב אם הוא רוצה להעזר בזה. אולי זה היה יכול לעזור גם לבתך? נוגה - האם לדעתך זה גם פסול?
&nbsp
&nbsp
 

nogala1

New member
פלושיפ דיבר על כתיבה בעברית ...

בעברית אין רשימה של "100 המילים הנפוצות ביותר " כפי שיש באנגלית.
לגבי תליית הרשימה מול השולחן - האם , אחרי שהרשימה נמצאת שם, את דורשת מילדך שלא יכתוב את המילים האלו בשגיאות ושיבדוק ברשימה איך מאייתים ?
 

3rd CYR

New member
תודה על המענה

אני לא דורשת לבדוק ולא דורשת שיכתוב בלי שגיאות. אלא זה שם כדי שהילד יוכל להעזר בזה אם הוא רוצה ביוזמתו בלבד (מגיע למילה מסוימת ויכול להסתכל על הרשימה כדי לראות איך לכתוב את זה כדי להקל על הכתיבה ולא לנסות לאיית בראש).
הדבר היחיד שאני ספציפית מעודדת זה כשהילד כותב משהו באיות כל כך יצירתי שהוא עצמו אחר כך לא מצליח לקרוא את זה, אני מציעה להסתכל ברשימה.
האם אלו פעולות סבירות או שגם הן מעכבות?
&nbsp
למען האמת, השינוי היחיד שראיתי בעקבות כך היה שיפור מהותי בכתיבה של MY ו ME (שבעבר אויתו בעיקשות MAI ו- MI).
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

nogala1

New member
מצטערת אם נקראתי תוקפנית - זו לא הייתה הכוונה …

המעבר מלהסתכל על ״מה הילד כתב ״ ולא “איך הילד כתב״ ע״י תלמידי ואחר כך ילדי היה קשה עבורי לא פחות מאשר לכל אחד מההורים ששאלו אותי על טעויות כתיב בכיתות הנמוכות . רק ההשוואה של רכישת הכתיבה לשאר התהליכים ההתפתחותיים ( גמילה / רכישת שפה וכו ׳… ) איפשרה לי להתמקד ב״מה הם כתבו״ כי אז הבנתי שכמו שלא דרשתי שלמות לפני שילדי שלטו בתחום - אני לא יכולה לדרוש מהם שלמות בתחילת התהליך .
אין שום בעיה עם לוחות מילים הנמצאות בבית ומול שולחן הכתיבה . לגבי עריכה של הנכתב - הייתי מחכה אם הנושא כי לכל בית ספר יש דרכים ודגשים משלו בתהליך לימוד עריכת טקסט ולא הייתי רוצה לבלבל את הילד .
מנסיוני הדגשים פה על עריכת טקסט הם מאד מקיפים ואני בטוחה שהוא לא יכתוב בטעויות כתיב בהמשך .
 

3rd CYR

New member
לא נשמעת תקיפה בכלל!

תודה רבה. הפרספקטיבה שלך מעודדת מאד.
 

Fellowship

New member


 

danakama10

New member
לא אשת מקצוע,

אבל תעזבו אותה. לחלוטין.
אם היא עדיין רוצה לקרוא בעברית, נהדר. באיזשהו שלב יתכן מאוד והיא תעדיף אנגלית, וזה יהיה גם בסדר גמור.
כן, אולי יהיה לה קצת קשה כשתחזור לארץ, אבל היא תתמודד עם הקושי כאשר יגיע, והיא תשתלט על כל החומר מהר מהר.להכריח אותה לעבוד על שגיאות כתיב בעברית יום יום זה לא הגיוני בעיני.
יהיה לה גם קשה חברתית כשהיא תחזור, ובכל זאת נסיעתם. אז קבלו את זה שלנסוע ולחזור מעורר קשיים שלילד אין ברירה אלא להסתגל להם, ובנוסף הילד מרוויח דברים חשובים אחרים, ותפסיקו לרדת לחייה באופן שוטף. מספיק לה הקשיים הרגילים שנכפו עליה.
 

Midriff

New member
בטיחות בבית ספר

אז אחרי הטלפון השלישי בשבועיים לגבי נשק או פוטנציאל לנשק בתיכון המקומי (עיר סאבאורבן שקטה ושלווה בד"כ), כל מיני הורים התחילו לדבר על גלאי מתכות בכניסה לבית ספר.
הבית ספר נעול בשעות היום, כמו כל בתי הספר בעיר מתרגלים נוהל עוין במבנה, יש מצלמות אבטחה, יש resrouce officer שוטר. אני לא רואה איך גלאי מתכות יעזרו (מעבר לעובדה שזה ייצור צוואר בקבוק מטורף כל בוקר) כשמישהו פשוט יכול לעמוד מחוץ לבית ספר ולירות. (מעבר לעובדה שבעיני הבעיה היא בעיית הנשק באופן כללי ולאוו דווקא בבתי הספר). אבל הורים פה טוענים שיש גלאי מתכות בהרבה בתי ספר ושזה עוזר או מרתיע. איך זה אצלכם?
 

Boston Guy

New member
ראיתי גלאי מתכת בתיכונים רק במקומות שבהם יש "אלימות מובנית"

בתי ספר שמשרתים אוכלוסיות INNER CITY או ערי "פשע ורשע" - מסוג המקומות שבהם יש הסטוריה של תלמידים שמגיעים לבית הספר עם נשק קר (סכינים) ולפעמים נשק חם, ענייני כנופיות וכיוצ"ב.

בבתי ספר שבהם סיירתי בערים "קשות" - עמדת גלאי המתכת מאויישת בשוטר חמוש בנשק חם, ולדבריהם אין שבוע שבו לא תופסים מישהו שניסה להעביר סכין בתיק או בכיס. ואלו בתי ספר שחוו קטטות אלימות שבהם תלמידים השתמשו בנשק.

לא יצא לי לראות, עד היום, גלאי מתכת בכניסות של בתי ספר של "עיירות סאברבן של UPPER MIDDLE CLASS". אבל יש מצב שהם יופיעו שם בעקבות ההתעוררות שקיימת כיום והפחד שההורים מקרינים למערכת.
 

Midriff

New member
זו הייתה גם התחוושה שלי, מעניין אם מישהו אחר ראה את זה

בתיכון של "בני טובים"
 

mal1

New member
בדאגלס לא שמו ומתנהל על זה ויכוח סוער

לדעתי זה לא יעזור ולא מתאים. גם הפתרון המפגר של תיקים שקופים מעורר פה המון כעס (ופעולות מחאה - הילדים, בנים ובנות מסתובבים עם קופסאות טמפונים גדולות בתיק)
 

Boston Guy

New member
גלאי מתכת לא יעצור מטורף שמסתער עם רובה סער

זה טוב כדי למצוא ילד שמסתיר סכין או אקדח בתיק בית הספר שלו - ל"הגנה עצמית". זה לא יעזור לעצור רוצח המונים.
 

mal1

New member
בדיוק ולכן אין הצדקה לא לתיקים השקופים

ולא לגלאי המתכת בבית ספר מסוג זה. צריכים למצוא דרכים אחרות להתמודד עם הבעיה (בנוסף כמובן לתקינה נורמלית לגבי הגישה לנשק) ולא להפוך את בתי הספר לבתי סוהר ואת התלמידים כולם כקבוצה לעבריינים בפוטנציה.

ד"א - אחת ההצעות שנשקלות פה זה להוציא את הריסורס אופיסרס מסמכות השריף וליצור יחידה נפרדת שתעבור אימונים מתאימים (בניגוד לנוכחיים שהם ברובם שוטרי תנועה חודשיים לפני היציאה לפנסיה)
 

danakama10

New member
אני לא יודעת אם גלאי נשק הם יעילים

(כנראה שלא כשמדובר באדם שמטרתו ירי המוני), אבל אני מתנגדת לטרמינולוגיה שמיגון בית הספר הופך אותו לבית סוהר ואת התלמידים לפושעים פוטנציאלים.

כן, זה עצוב מאוד שבתי ספר, ומקומות אחרים, צריכים לחשוב על התגוננות ממעשי טרור וירי המוני, אבל זו המציאות. צריך להכיר בה ולעשות שינויים שאמורים להגן על חיי אדם, הן במישור הזה (הגנה אקטיבית ופאסיבית) והן במישור החוקתי והרפואי.

אני מסכימה איתך שהיה מאוד נחמד לו לא היו אנשים רעים בעולם, אנשים לא היו צריכים לנעול דלתות, לא זקוקים לאזעקות, החפצים לא היו עוברים שיקוף רנטגן בשדות התעופה, ילדים היו מסתובבים חופשי ברחובות ועוד. זה לא רק היה תורם לאיכות החיים בצורה משמעותית, זה גם היה חוסך המון המון כסף, הן במישור האישי והן במישור הלאומי. אבל, למרבית הצער, יש אנשים רעים בעולם. להתעלם מכך ולהודיע שאמצעי ביטחון כאלו או אחרים הופכים קבוצת אנשים עליהם אמצעים אלו נועדו להגן, לאסירים היא תמימות ו/או טיפשות.
 

mal1

New member
תודה. אני כבר מזמן לא תמימה (בחיי) וטיפשות זה כבר ענין

של הגדרה. אני רק יודעת את (או מאמינה ב) הדברים הבאים:
1. גלאי מתכת לא ימנע את הירי ההמוני הבא. גם לא תיקים שקופים.
2. הנסיון להעביר 3K ילדים דרך גלאי מתכת בכניסה לבית הספר (או גלאי מתכת רבים לצורך העניין... כמה תשימי? עשרות?) הוא לא מעשי ולא יעיל. יום הלימודים בדאגלס מתחיל ב-7:40 בבוקר. בחשבון מהיר מתי הוא יתחיל עם כל ה3K עוברים דרך הגלאים? ומכיוון שאחוז מסויים מילדי בית הספר עדיין מגיעים באוטובוסים - באיזו שעה יצאו מהבית?
3. יש צורך בסינון קפדני של מי שנכנס לבית הספר (מבוצע ברוב המקרים. הנבלה בפלורידה ניצל פירצה ואת היותו צעיר מספיק להחשב כסטודנט. הוא נכנס מהמקום החשוף ביותר בשעה שההשגחה לא היתה במיטבה - כי הוא מכיר את המערכת וידע בדיוק מהיכן להכנס)
4. יש צורך בגדרות מסביב לבית ספר ושמירה בנקודות הכניסה ויציאה.
5. יש צורך בהדרכה וחינוך והסברה
6. יש צורך שהשומרים או השוטרים המוצבים בבתי הספר יעברו את ההדרכה הראויה ויהיו ראויים לתפקידם (ולא שוטר תנועה פרברי שמצא תפקיד נוח לפני היציאה לפנסיה)
7. יש צורך שהדלתות של הכיתות והחלונות בדלתות הנ"ל יהיו חסינים לאש
8. יש צורך שהקירות הפונים למסדרון (מאחוריהם הסתתרו הילדים) - יהיו חסינים לאש.
אבל מעל לכל - יש צורך בהתייחסות לקלות הבלתי נסבלת של השגת נשק שאינו אמור להיות - ובכל מדינה מתוקנת אינו נמצא בפועל - בידים אזרחיות, ומעבר לכך יש לודא שגם נשקים אחרים יהיו אך ורק בידיים של אנשים (אזרחים) שעברו סיווג, בדיקות והדרכה שמראים שהם כשרים לשאת נשק מבלי לפגוע בעצמם או באחרים.
הפתרונות האחרים אכן יוצרים הרגשה של כלא (ולא אכפת לי אם תקראי לזה טיפשות) בו מגדרים (במקרה הזה) גם את הקורבן הפוטנציאלי.. אני לא מתעלמת מהאנשים הרעים כמו שקראת להם - אני טוענת שיש לטפל בהם ולמצוא דרכים להגיע אליהם - לא עי פגיעה ישירה באיכות החיים של שאר האוכלוסיה.
במקרה של בתי הספר יש דרך. פשוט מעדיפים שלא לנקוט בה כי יותר קל ופשוט לשים גלאי מתכת ולשלוח את הילדים עם התיקים השקופים המטופשים.
ירי יכול לקרות גם במקום העבודה - תשימי גלאי מתכת בכניסה לכל משרד? כל גן ילדים?
 

danakama10

New member
מסכימה לגבי רוב הנקודות שלך, אך לא לגבי המסקנה שלך

כן, חלק מההגנה על אנשים תמימים תפגע באיכות החיים שלהם. כל פעם כשאת נועלת את הדלת של הבית והאוטו, איכות החיים שלך נפגעת. כשאת טסה ועוברת בידוק בטחוני, איכות החיים שלך נפגעת. כשחלק מהמיסים העירוניים והפדרלים שלך הולכים למימון כוחות ביטחון, זה פוגע באיכות החיים שלך. זה המחיר שלצערנו צריך לשלם, כי חיי אדם חשובים יותר. הויכוח הוא באילו אמצעי הגנה צריך לנקוט, מה יהיה יעיל ומה לא. אבל כן, איכות החיים תפגע בצורה זו או אחרת.
 
אני רק שאלה + נקודה למחשבה

אם הצבת גלאי מתכות לא ימנעו מאדם שרוצה לפגע בצורה המונית לפגע
אז מדוע חוק של הגבלת נשק ימנע ממנו להשיג נשק?

לעניין הלוגיסטי של תורים והמתנה את הלוגיסטיקה אפשר תמיד לשפר על ידי מחשבה ותכנון נכון, אם זה ע"י אפשרות למספר כניסות לבית הספר ובכל כניסה מספר עמדות (אולי בהשעות השיא ובשעות מתות יצומצם)
השאלה היא לא כמה זמן יקח הבדיקה כי את הנושא הזה קל לפתור השאלה אם זה ראוי,
נכון ובמקרים מסויימים בידוק בטחוניעלול להרתע ולמנוע מקרי אלימות קשים
 

danakama10

New member
מסכימה איתך

אלו שמבצעים פיגועים, עושים זאת לאחר תיכנון והכנות ארוכות. זה לא משהו שמישהו ביצע בסערת חושים.
אני עדיין חושבת שצריך להטיל מגבלות שונות על הזכות לרכוש ולהשתמש בנשקים, כי המצב כיום הוא הפקרות מוחלטת. כמו שרשיון לאוטו אפשר לקבל מגיל מסויים ולאחר שלומדים את החוקים ומוכיחים שיש שליטה מינימלית באוטו, כך צריך להיות גם עם כלי נשק.
 
למעלה