סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

John the Savage

New member
תלוי גיפט קארד איפה

אם זה גיפט קארד לאמזון, הסיכוי שאנצל אותו שואף ל-100%. אנחנו ממילא קונים באמזון פעמיים בשבוע בממוצע, ואפשר לנצל את הכרטיס אלקטרונית. אם זה גיפט קארד למייסיס, מצד שני, הסיכוי שאנצל אותו מאד נמוך ...

ואגב, יש שתי דרכים עיקריות בהם אנשים מקבלים גיפט קארד. אחת זה בתור מתנה, והשניה היא במבצע קידום מכירות. לפעמים מדובר בחברות שעושות הסכמים ביניהם (אם תקנה את המוצר של חברה X, תקבל גיפט קארד לקניות בחברה Y), ויש עסקים שמחלקים גיפט קארד שלהם בסכומים נמוכים בחינם לאוכלוסיות מסויימות בתור קידום מכירות, במקום קופונים (5$ לבית קפה וכאלו). במקרה האחרון, האינטרס של החברה זה דווקא להגיע ל-100% ניצול של הכרטיס, אבל זה אף פעם לא קורה.
 

Fellowship

New member


 

danakama10

New member
יש יתרונות נוספים לריבייט מול הנחה רגילה

1) החברה מקבלת נתונים על הקונה (שם, כתובת, טלפון, חנות בה המוצר נקנה, לעיתים הם יודעים אלו מוצרים נוספים נרכשו (אם הקבלה מצורפת)) = זהב לשיווק.
2) החברה ממשיכה להרוויח ריבית על סכומי הכסף שבסופו של דבר תחזיר ללקוח.
3) לא כולם עומדים בתנאי הריבייט. למשל, שוכחים לצרף את הקבלה המקורית, ועוד, וכמובן, גם אלו שכמו שציינת מתעצלים לשלוח.
 

Fellowship

New member
הבנתי, תודה רבה, אם כך:

מבחינת ה IRS - יש פטור מלא על ההכנסה, הגשנו דו"ח, לא תהיה הפקדה וגם לא החזר,
אני מבין שאם תהיה להם השגה כלשהי אשמע מהם בעתיד.

מבחינת ה State - לפי הדו"ח מגיע לנו Refund, מתי זה אמור להתקבל? גם בעוד מספר חודשים?
וחשוב יותר, האם קבלת הכסף משמעותה שהדו"ח מקובל עליהם ואין להם השגות? (ומעט Audit שתמיד יכול להתרחש)
 

gidishemer

New member
לנו בדרך כלל זה יצא מספר חודשים אחרי ההגשה

לפעמים יותר ולפעמים פחות. התשובה לשאלה האחרונה שלך היא חיובית
 

Boston Guy

New member
שגיאה. קבלת החזר אינה ערובה לכך שהדו"ח תקין

הם יכולים לחזור אחורה עד 7 שנים ולפתוח מחדש דו"ח מס שכבר הוגש ושולם בעבר - ולכן קבלת ה refund אינו בבחינת "חותמת כשרות".
כמו בכל דבר שקשור לעבודה עם רשויות ביורוקרטיות גדולות - יכול לקחת להם חודשים (או שנים) לעבור על הניירת. ולכן - הם משחררים את ה refund ברגע שהדו"ח שלך נקלט ועובר בדיקת תקינות מאוד בסיסית (כדי שלא תתייבש בחיכיון). אם תהיה בעיה שתצוף אחר כך - הם כבר יקבלו את הכסף בחזרה ממך...
 

John the Savage

New member
אני חושב שאתה וגידי מפרשים כאן את המילה "תקין" אחרת

"תקין" זה בדיוק מה שאתה מכנה "בדיקת תקינות מאד בסיסית". כלומר: הדו"ח התקבל, יש חתימה, הפרטים הבסיסיים שחייבים להיות בטופס נמצאים, ובמילים אחרות אין בעיה טכנית במילוי הדו"ח. זה שהדו"ח תקין ברמה הטכנית לא בהכרח אומר שהדו"ח נכון, ומאוחר יותר הם יכולים להחלט לעשות אודיט, אבל זה כבר סיפור אחר.
 

Fellowship

New member
וללא Audit?

האם במידה ולדעתם משהו מהותי לא תקין בדו"ח (פדראלי/מדינה),
קרי, סכומים לא נכונים וכו' (לא פרט טכני שולי), מה קורה במצב כזה?
דוחים את הדו"ח, מסבירים מה הבעיה ואני צריך להגיש מחדש?
מבצעים Audit? או ששתי האופציות אפשריות?
&nbsp
רק מנסה להבין את המנגנון.
 

Boston Guy

New member
כמעט כל הדחיות המיידיות הן בגלל "פרטים טכניים".

כדי לפסול דו"ח בגלל מספרים לא נכונים צריך לחפור בתוכו - וכשמאה ומשהו מליון נישומים מגישים בבת אחת את הדו"חות שלהם בפרק זמן של 5-6 שבועות, זה קצת לא ריאלי לחפור בכולם.

כמו שג'ון כתב - מה שהמערכת עושה זה SANITY CHECKS.
לוודא שהדו"ח חתום על ידי כל הנישומים.
לוודא שאם מילאת מספר בשורה X, והשורה הזו דורשת מילוי SCHEDULE נספח כזה או אחר - יש את הנספח הדרוש בחבילה ששלחת להם.
אולי קצת חוקי אריתמטיקה (שאתה לא דורש החזר של 100,000$ במיסים כשהרווחת 10$ בכל השנה).

אם יש טעות כזו - ההגשה תיפסל ותצטרך להגיש מחדש.
 

Fellowship

New member
הבנתי, הגיוני, תודה, 2 שאלות בבקשה:

1. לאחר ה Sanity Checks, יש תהליך שבו המערכת, בשלב מאוחר יותר,
אבל עדיין אוטומטי (כלומר, מבלי שמישהו יבקש מהמערכת לבדוק אדם ספציפי),
מבצעת בדיקות מעמיקות יותר ומציפה חריגים?
&nbsp
2. מה קורה בפועל? פקיד יושב, פותח מעטפה, מוציא את הדפים,
עובר עליהם ומקליד נתון אחר נתון למחשב?
הרי יש אנשים שמגישים את הטפסים כשהם מלאים בכתב יד, שלא תמיד מתאים ל OCR.
(אמנם בירוקרטיה וממשל, אבל בסוף יהיה זול יותר לקבל את הדו"חות באופן ממוחשב, במקום מיליון מעטפות עם טיפול ידני)
&nbsp
&nbsp
 

iris mom of two

New member
מה שקורה בפועל

זה שהמחשב עושה השוואה בין כל ההכנסות והW2,1099 וכדומה שהצהרת, ומה שהבנקים, המעסיקים וכדומה מצהירים.
&nbsp
אני פישלתי לפני שנתיים, ולא מצאתי דו"ח (קורה הרבה), קבלתי חשבון על הסכום, פלוס ריבית בריבית (הריבית בלבד היתה יותר מ10K, על טעות פחותה בהרבה). היות ואני עובדת עם רו"ח הוא סידר את זה ששילמתי רק מה שהייתי חייבת ולא את הריבית (עדיין אלפי דולרים, אבל הרבה פחות מעשרות אלפי, זו עדיין היתה מכה).
&nbsp
כשיש מסים פשוטים זה קל לעשות לבד. כשמתחילים עם 5 חשבונות נושאים ריבית, דיבידנדים, מכירת מניות (מה שפיספסתי, כי הדווח לא התקבל בדואר, ולא מצאתי אותו אלקטרונית כי אם כי זה היה בחשבון משותף, להגיע אליו היינו צריכים דרך השם שלו, טעות שאני לא אחזור עליה!).
&nbsp
אני מניחה שאת הממוחשב פשוט נותנים למחשבים לטפל, ועל האלו בכתב יד עוברים בעזרת פקיד, או תוכנה שקוראת את כתב היד.
 

Boston Guy

New member
92% מדו"חות המס שהוגשו ב 2017 הוגשו אלקטרונית

מתוך 135,638,000 דו"חות מס שהוגשו ב 2017 ל IRS, יותר מ 92% הוגשו דרך מערכת ה E-FILE, בצורה אלקטרונית.
זה אומר ש"רק" 13,474,000 דו"חות הוגשו על נייר.

יש מעט מאוד מקרים שבהם האופצייה של E-FILE אינה אפשרית.
נהפוך הוא - יש קבוצת שלמות באוכלוסייה שה IRS יסרב לקבל מהן דו"ח ידני ויחייב שימוש ב E-FILE.

לגבי הדו"חת שהוגשו "על נייר":
למרות שמדובר במספר "זעום" של מעטפות - רק 13 וחצי מליון - עדיין הרעיון שלך לגבי "איך זה קורה בפועל" קצת מפספס את המגנטודה של המשימה...
התהליך במציאות מתבצע בצורה חצי ממוכנת - עם מכונות שממיינות את המעטפות לפי גדלים ועובי, מכונות שפותחות את המעטפות וסורקים אופטיים שקוראים את הטפסים. הדעת נתנת שטופס שהסורקים האופטיים לא מצליח לקרוא נפלט מפס העיבוד הזה ועף ל BIN של "ריג'קטים" - ורק אלו עוברים עיבוד ידני (מן הסתם פסילה והודעת דחייה - למי יש זמן לשבת ולפענח כתב לא ברור של אדם שמילא את הטופס ידנית?).
 
למעלה