סוף הדרך של קווי 5X ו־6X בקריות

מצב
הנושא נעול.
וגם לא סביר לעמוד כל הדרך

אלה לא נסיעות בינעירוניות בכלל.
נסיעה בין חיפה לבין הקריות היא עירונית בדיוק כמו נסיעה בין תל אביב לגבעתיים. מצב שבו רק עולים נוסעים הוא סביר והגיוני, כך מי שנוסע את הזמן הארוך ביותר זוכה למקום ישיבה ומי שנוסע זמנים קצרים יותר עומד.
כנראה שלא נסעת בכל אמצעי התחבורה בהולנד כי אני נסעתי מעל לחצי שעה בקווי טראם באמסטרדם, כשמספר המקומות בטראמים הוא מאוד מצומצם, הנסיעה לא נוחה בכלל (אמנם אין עליות וירידות אבל יש המון פיתולים) וכמובן אין מיזוג.
וגם לא סביר לעמוד כל הדרך
בקריות בתחנות הראשונות תופסים את מקומות הישיבה בשעות העומס אחר כך האוטובוס די מלא ומתחנות חיפה הוא מתחיל להתרוקן כך שאפשר שוב לשבת.
נוסע לא יעמוד בכל הדרך עד בת גלים.
 

mister K

New member
המטרונית היא לא בינעירונית! די כבר!! |טרול

שמע יש הבדל מאד מאד מרכזי
רוב הנסיעות במטרונית הן בינעירוניות במהותן בין הקריות לבין מרכז חיפה והלאה או הדר.
כלומר ר-ו-ב הנסיעות יהיו ארוכות סביב חצי שעה ומעלה. למי שבא מקרית אתא או "מרכזית הקריות" (עלאק)
מדובר בנסיעה של חצי שעה רק עד הצ'ק פוסט.
אני לא יודע לגבי טיוב לא בלונדון ולא בטוקיו ולא בניו יורק. אני יודע מה שאני ראיתי באוטובוסים
בהולנד, בצרפת, באיטליה, אמריקה. לא עומדים חצי שעה במעברים. לא יצא לי לעמוד גם במקומות
עמוסי תיירים שקשה עוד יותר חיזוי כמות הנוסעים, או שהגיעו 2 אחד אחרי השני שראית שאחד מלא
ואז הלכת לבא אחריו או שהתחלופה הייתה מספיק גדולה שהיו מקומות.
התחלופה במטרונית לא גבוהה רק נוספים עוד ועוד נוסעים מהקריות עד הצ'ק פוסט והפוך מהדר
ואז נוצר מצב שכל מי שעולה לא יהיה לו מקום באופן קבוע אם התדירות לא תהיה מאד מאד גבוהה.
המטרונית היא לא בינעירונית! די כבר!! |טרול
זה רכב עירוני לחלוטין ומכל בחינה אפשרית. בישראל מעבר בין רשויות מוניציפליות לא הופך נסיעה לבינעירונית.

אתה ממשיך לחפור ולהציף, אבל אני לא אוותר לך.
 
כן אפשר, ככה זה בכל העולם.

לא כשמדובר על נסיעה של חצי שעה עד שעה
כמו מהקריות למרכז חיפה או למת"ם או לרמב"ם
ולא כשמדובר בחיפה ובקריות ב-20 אחוז אוכלוסיה מבוגרת
שהיא צרכנית מרכזית של תח"צ
אי אפשר לשים 40 כסאות ולדרוש מ-100 איש לעמוד.
זה לא הגיוני.
כן אפשר, ככה זה בכל העולם.
תבדוק בכל מערכת אוטובוסים מטרופוליטנית או רכבת קלה
 

Gn434

New member
אני חושב שאתה מעיר שהיא שטוחה

כן אפשר, ככה זה בכל העולם.
תבדוק בכל מערכת אוטובוסים מטרופוליטנית או רכבת קלה
אני חושב שאתה מעיר שהיא שטוחה
ואז זה מה שאתה אומר הוא נכון.
אתה מוזמן לבוא לערים שהן הרריות ולנסות ולעמוד. במיוחד בחיפה, כשהקו עולה/יורד את פרויד. עושה פניות חדות באבא-חושי, ועושה סיבובים בנשר.
 
הנסיעה במטרוניות רובה ככולה במישור

אני חושב שאתה מעיר שהיא שטוחה
ואז זה מה שאתה אומר הוא נכון.
אתה מוזמן לבוא לערים שהן הרריות ולנסות ולעמוד. במיוחד בחיפה, כשהקו עולה/יורד את פרויד. עושה פניות חדות באבא-חושי, ועושה סיבובים בנשר.
הנסיעה במטרוניות רובה ככולה במישור
חוץ מהעלייה להדר.
וגם בקווים תלולים כמו 33 בירושלים הנוסעים מסתדרים.
 

Gn434

New member
לא דיברתי על המטרונית אלא על אוטובוסים בכללי

הנסיעה במטרוניות רובה ככולה במישור
חוץ מהעלייה להדר.
וגם בקווים תלולים כמו 33 בירושלים הנוסעים מסתדרים.
לא דיברתי על המטרונית אלא על אוטובוסים בכללי
 
זו נסיעה עירונית בהגדרה.

לא כשמדובר על נסיעה של חצי שעה עד שעה
כמו מהקריות למרכז חיפה או למת"ם או לרמב"ם
ולא כשמדובר בחיפה ובקריות ב-20 אחוז אוכלוסיה מבוגרת
שהיא צרכנית מרכזית של תח"צ
אי אפשר לשים 40 כסאות ולדרוש מ-100 איש לעמוד.
זה לא הגיוני.
זו נסיעה עירונית בהגדרה.
אתה שוכח שיש הרבה מאוד נוסעים שעולים ויורדים בדרך... לא כולם עולים בתחנה הראשונה ויורדים באחרונה.
 

mister K

New member
די לחזור כבר על השטות הזאת! אתה מציף!


מה שחשוב למשתמש זה שיהיה לו מקום ישיבה
גם אם צריך 2 אוטובוסים. אז מה?
נוחות המשתמש היא מרכיב מרכזי בבחירה בתחבורה ציבורית.
אף אחד לא רוצה לעמוד לא שעה וגם לא חצי שעה מהקריות לחיפה פעמיים ביום.
אם זה המצב אז אתה אומר לעצמך שזה לא יכול להיות הכלי שלך להגיע לעבודה
ואז אתה מחפש אלטרנטיבות.. או מוניות, או רכב פרטי, או הסעות.
די לחזור כבר על השטות הזאת! אתה מציף!

זה לא "הדבר הכי חשוב למשתמש" בקו עירוני, ואתה לא זה שקובע מה הכי חשוב ומה לא כי אתה לא מבין כלום בתחבורה ציבורית.
אתה יכול לדבר רק בשם עצמך.
 
מה לעשות זאת דעתו, כך הוא חושב

די לחזור כבר על השטות הזאת! אתה מציף!

זה לא "הדבר הכי חשוב למשתמש" בקו עירוני, ואתה לא זה שקובע מה הכי חשוב ומה לא כי אתה לא מבין כלום בתחבורה ציבורית.
אתה יכול לדבר רק בשם עצמך.
מה לעשות זאת דעתו, כך הוא חושב
לגבי ההצפה יש אחראים לפורום.
 

mister K

New member
הוא לא מציג את זה כדעה.

מה לעשות זאת דעתו, כך הוא חושב
לגבי ההצפה יש אחראים לפורום.
הוא לא מציג את זה כדעה.
אם הוא היה כותב: "מה שחשוב לי הוא שיהיה לי מקום ישיבה", אז זה היה לגיטימי.
אבל הוא כל הזמן חוזר וכותב: "מה שחשוב למשתמש", "מה שחשוב לציבור", "מה שחשוב לנוסעים"...
זה לא נכון כל עוד הוא לא הביא הוכחה והוא מעולם לא הביא הוכחה כזאת לפורום. לכן שיפסיק לכתוב כאן את השטויות האלו כי זו כבר הצפה.
 

mister K

New member
לא ולא.

לא מסכים
אם יש קווים עירוניים שבהם אנשים נדחסים כמו קופס סרדינים הם צריכים להתבצע על ידי אוטובוסים בינעירוניים.
לא ולא.
קווים צריכים להיות מתופעלים על ידי אוטובוסים עירוניים רבי קיבולת, קרי מפרקית/מטרונית.
עבודה עם אוטובוס בינעירוני איטית ומסורבלת יותר, משום שהוא מיועד לקו בינעירוני ולא לעבודה בתוך העיר.
 

mister K

New member
הכוונה לקווים עמוסים.

לא ולא.
קווים צריכים להיות מתופעלים על ידי אוטובוסים עירוניים רבי קיבולת, קרי מפרקית/מטרונית.
עבודה עם אוטובוס בינעירוני איטית ומסורבלת יותר, משום שהוא מיועד לקו בינעירוני ולא לעבודה בתוך העיר.
הכוונה לקווים עמוסים.
 

Gn434

New member
כמו שקורטני קוקס אומרת בקוגר טאון

לא ולא.
קווים צריכים להיות מתופעלים על ידי אוטובוסים עירוניים רבי קיבולת, קרי מפרקית/מטרונית.
עבודה עם אוטובוס בינעירוני איטית ומסורבלת יותר, משום שהוא מיועד לקו בינעירוני ולא לעבודה בתוך העיר.
כמו שקורטני קוקס אומרת בקוגר טאון
Agree to Disagree...
 
לא בדקתי לעומק

לא ולא.
קווים צריכים להיות מתופעלים על ידי אוטובוסים עירוניים רבי קיבולת, קרי מפרקית/מטרונית.
עבודה עם אוטובוס בינעירוני איטית ומסורבלת יותר, משום שהוא מיועד לקו בינעירוני ולא לעבודה בתוך העיר.
לא בדקתי לעומק
אבל בכל נסיעה שלי בקו בינעירוני שפועל בקו עירוני.. הנסיעה הייתה מהירה יותר מנסיעה במכונה עירונית..
אז נכון זה תלוי בפקקים וכו'..
אבל בגדול, זה ברוב המקרים היה כך.
 

darkshadow1

New member
בוודאי שזה המצב.

לא בדקתי לעומק
אבל בכל נסיעה שלי בקו בינעירוני שפועל בקו עירוני.. הנסיעה הייתה מהירה יותר מנסיעה במכונה עירונית..
אז נכון זה תלוי בפקקים וכו'..
אבל בגדול, זה ברוב המקרים היה כך.
בוודאי שזה המצב.
הרי בקווים מלאי נוסעים שעוצרים בתדירות גבוהה יותר הגיוני לשים מכונות עירוניות, כי הן בנויות לתחלופת נוסעים גבוהה. בקווים עם פחות נוסעים שעוצרים בתדירות נמוכה יותר הגיוני לשים מכונות בינעירוניות שלא בנויות לתחלופת נוסעים גבוהה.
 
כמו שאמרתי...

בוודאי שזה המצב.
הרי בקווים מלאי נוסעים שעוצרים בתדירות גבוהה יותר הגיוני לשים מכונות עירוניות, כי הן בנויות לתחלופת נוסעים גבוהה. בקווים עם פחות נוסעים שעוצרים בתדירות נמוכה יותר הגיוני לשים מכונות בינעירוניות שלא בנויות לתחלופת נוסעים גבוהה.
כמו שאמרתי...
ועדיין עם זה שהקו הוא עירוני... לפחות בתחושה שלי הנסיעה מהירה יותר עם מכונה בינעירונית.
האוטובוס הבינעירוני פשוט יותר נוח. כיף לשבת בו, כיף לנסוע בו.
ולשם שינוי השמש לא שורפת לך את הפנים כמו במכונה עירונית.
 

darkshadow1

New member
שוב- בוודאי שזה המצב.

כמו שאמרתי...
ועדיין עם זה שהקו הוא עירוני... לפחות בתחושה שלי הנסיעה מהירה יותר עם מכונה בינעירונית.
האוטובוס הבינעירוני פשוט יותר נוח. כיף לשבת בו, כיף לנסוע בו.
ולשם שינוי השמש לא שורפת לך את הפנים כמו במכונה עירונית.
שוב- בוודאי שזה המצב.
אוטובוס בינעירוני נועד לנסיעות ארוכות, אוטובוס עירוני נועד לנסיעות קצרות. אם היו מחליפים את כל האוטובוסים העירוניים באוטובוסים בינעירוניים זמני הנסיעה היו מתארכים בצורה דרמטית והיו נאלצים להוסיף המון אוטובוסים.
אני מסכים שיש לא מעט בעיות בחלק ניכר בדגמי האוטובוסים העירוניים, אבל מדובר בעיקר בהנדסת אנוש גרועה ולא באיזושהי בעיה עקרונית.
 
אולי זה רק תחושתי

שוב- בוודאי שזה המצב.
אוטובוס בינעירוני נועד לנסיעות ארוכות, אוטובוס עירוני נועד לנסיעות קצרות. אם היו מחליפים את כל האוטובוסים העירוניים באוטובוסים בינעירוניים זמני הנסיעה היו מתארכים בצורה דרמטית והיו נאלצים להוסיף המון אוטובוסים.
אני מסכים שיש לא מעט בעיות בחלק ניכר בדגמי האוטובוסים העירוניים, אבל מדובר בעיקר בהנדסת אנוש גרועה ולא באיזושהי בעיה עקרונית.
אולי זה רק תחושתי
אבל כשאני נוסע בעירוני והאוטובוס בקושי מאיץ ויש הרגשה שהרכב בקושי זז.. אז זה משפיע מאוד על חווית הנסיעה..
וזה גם יוצר אפקט שבו גם אם הנסיעה קצרה הנוסעים מרגישים שהיא ארוכה... וזה כמובן גרום לחוסר שביעות רצון.

באוטובוס בינעירוני אין את התחושה הזאת.

אגב, באופן ענייני..
יצא לי לנסוע ב 271 (חיפה-נהריה) באוטובוס עירוני.. זה היה סיוט גדול!! ההרגשה באמת הייתה שהנסיעה לקחה הרבה מאוד זמן..

בכל מקרה, אני תמיד שמח שאני רואה אוטובוס בינעירוני בקו שאני צריך.. בנסיעות ליליות הוא חשוך ונוח... הרבה יותר כיף מעירוני שמואר כאילו הוא חללית
 

darkshadow1

New member
לא ברורה לי הנקודה שלך.

אולי זה רק תחושתי
אבל כשאני נוסע בעירוני והאוטובוס בקושי מאיץ ויש הרגשה שהרכב בקושי זז.. אז זה משפיע מאוד על חווית הנסיעה..
וזה גם יוצר אפקט שבו גם אם הנסיעה קצרה הנוסעים מרגישים שהיא ארוכה... וזה כמובן גרום לחוסר שביעות רצון.

באוטובוס בינעירוני אין את התחושה הזאת.

אגב, באופן ענייני..
יצא לי לנסוע ב 271 (חיפה-נהריה) באוטובוס עירוני.. זה היה סיוט גדול!! ההרגשה באמת הייתה שהנסיעה לקחה הרבה מאוד זמן..

בכל מקרה, אני תמיד שמח שאני רואה אוטובוס בינעירוני בקו שאני צריך.. בנסיעות ליליות הוא חשוך ונוח... הרבה יותר כיף מעירוני שמואר כאילו הוא חללית
לא ברורה לי הנקודה שלך.
כמו שכבר כתבתי, משתמשים באוטובוסים עירוניים לא כדי לשפר את נוחות הנסיעה אלא כדי לקצר את זמני ההמתנה בתחנות ולהפחית את מספר האוטובוסים- שני דברים מאוד קריטיים בצירי תחבורה ציבורית עמוסים. אם למשל יחליפו את כל האוטובוסים העירוניים שנוסעים בציר נמיר בתל אביב באוטובוסים בינעירוניים עם מספר מקומות זהה- יהיה כאוס אדיר.
 
בקווי הקריות זה לא כמו תל אביב

לא ברורה לי הנקודה שלך.
כמו שכבר כתבתי, משתמשים באוטובוסים עירוניים לא כדי לשפר את נוחות הנסיעה אלא כדי לקצר את זמני ההמתנה בתחנות ולהפחית את מספר האוטובוסים- שני דברים מאוד קריטיים בצירי תחבורה ציבורית עמוסים. אם למשל יחליפו את כל האוטובוסים העירוניים שנוסעים בציר נמיר בתל אביב באוטובוסים בינעירוניים עם מספר מקומות זהה- יהיה כאוס אדיר.
בקווי הקריות זה לא כמו תל אביב
אפשר לספור על יד אחת את מספר התחנות המשמעותיות בדרך...
אין הרבה תחנות שמסה של אנשים עולה ויורדת..
ולכן אם בכל תחנה עוצרים כדי להעלות או להוריד נוסע אחד.. אז עדיף אוטובוס שמאיץ ונוסע מהר יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה