סוללה ועוד

קרנסו

New member
סוללה ועוד

שלום, 1. לאחר בערך שנה ומספר חודשים מאז קניית המחשב(Dell Inspiron 6400) נאמר כי הסוללה הגיעה לסוף חייה אך עדיין יכולה להיטען,(א) מה זה אומר? (ב)האם לקנות חדשה מעכשיו? (ג)ובכלל, האם אפשר לקנות סוללה של שמונה תאים במקום השישה שיש לי כרגע (ד)והאם תהיה לי אחריות עליה? 2. כיצד מומלץ לתחזק את המחשב לאחר שנה ו.. שלא באמת עשיתי משהו מלבד ניקוי ואיחוי דיסק פעם אחת? 3. הtotal physical memory נראה לי מועט מאוד(צירפתי קובץ), למה הוא מתייחס כלומר לאיפה עליי להיכנס ולמחוק קבצים לא רלוונטיים יותר? יש לציין שבסך הכללי, המחשב עובד ללא בעיות, ב"ה. תודה רבה, קרן
 

sb21

New member
1. סוללת שמונה תאים נמכרת ב-850 ש"ח

סוללות שישה תאים- 650 ש"ח המחירים מ-Notebook club לסוללות מקוריות של דל. הסוללות מגובות באחריות למשך שנה אחת. חידוש סוללה (של שישה תאים) עולה כ-300 ש"ח, כדאי לבדוק את האפשרות הזו.
 

קרנסו

New member
איזו סקירת מחירים, תודה ../images/Emo13.gif

מתי כדאי לי להתחיל לפעול בנידון כלומר לקנות או לחדש, או במילים אחרות עוד כמה זמן בערך הסוללה תחזיק מעמד? האם חידוש סוללה זה דבר מומלץ?
 

sb21

New member
אי אפשר לתת תחזית לזה, את תשימי לב...

שמשך השימוש במחשב עם הסוללה הולך ויורד. אם החנות הזו עושה שימוש בתאים יפנים איכותיים (כמו שהם טוענים), אני חושב שזה תחליף מצויין, לעומת קניית סוללה חדשה.
 

יאיר B

New member
תשובות ל-2 ו-3

2. תחזוקה של מחשב לא משתנה עם הזמן. איחוי דיסקים כדאי לעשות מדי פעם (ב-XP, אם זה מה שיש לך, אפשר לבדוק אם יש צורך באיחוי ע"י הלחצן בדיקה בחלון האיחוי). את גם יכולה למחוק מדי פעם קבצים שלא צריך באמצעות ניקוי הדיסק (קליק ימני על כונן מתוך המחשב שלי, ניקוי הדיסק - ליד העוגה של הקיבולת). שימי לב שאת לא מוחקת דברים חשובים (למשל קבצים של אופיס שכדאי שישארו או את קובץ ההיברנציה שאם תמחקי אותו לא תוכלי להיכנס יותר לאפשרות (בויסטה אם יש לך). 3. הזיכרון הפיזיקלי הוא הזיכרון של המחשב עצמו (מה שנקרא RAM). זה זיכרון העבודה שלו. את מבלבלת עם הדיסק הקשיח (שזה זיכרון אחר). מה שיש ב-RAM (אותו זיכרון פיזיקלי), לך אין שליטה עליו. המחשב שולט על מה שיש שם (זה תלוי באילו תוכנות רצות באותו רגע וכמה זיכרון הן צריכות). את יכולה לבטל פרוססים שונים שרצים עם האתחול, אבל לא הייתי מציע לגעת בזה אם את לא מבינה מה לעשות. לגבי RAM - אפשר להוסיף אבל זה אומר לקנות עוד צ'יפים (=כסף). לשיקולך. הערה: יש לך יופי של מחשב!
 

קרנסו

New member
תודה על ההערה

גם אני חושבת שהוא מחשב נהדר רק שיצא לי לראות את הMacBook והייתי רוצה אחד כזה, אבל מאחר ואני לא באמת צריכה עוד אחד ו/או יכולה להרשות לעצמי אותו אז אני נשארת עם דל. לגביי הRAM, לא התכוונתי שה512 זה מעט אלא שה50 ומשהו הפנוי היה נראה לי מעט, אבל אולי זה קשור לעובדה שאני מפעילה את הWorld Community Grid לא אחת. השימושים שלי ממש לא מצדיקים קניית עוד RAM
וכמובן, תודה על ההמלצות.
 
למעלה