סויה סויה סויה

צימעס

New member
סויה סויה סויה

ראו מה קיבלתי הבוקר - אתר המאגד מקורות המעידים על הסויה כאל לא מומלצת.
 
כבר דברנו על זה, אבל למען כולם: כל

מה שאמרו לכם עד עכשיו שזה מזיל, אז זה מועיל וההיפך. החלב בסדר גמור, הסויה מצמיחה בובקס, תחליפי הסוכר מזיקים מאוד. אל תגזימו לשום כיוון, המנעו מעישון, לכו שעתיים בשבוע (ותפזרו את זה כרצונכם), אכלו לחם מגורען, הרבו בטחינה, בירקות ועשיתם לעצמכם שרות גדול.
 
בעניין הסויה ועוד נתונים "מפחידים"

צימעס, לא הייתי עושה יותר מדיי ביג דיל מאתרים מהסגנון הזה, שהכותרת שלהם היא scary. אתרים כאלה מנסים למשוך אליהם גולשים על ידי כך שהם עושים סנסציות. ונראה שלפעמים הם מצליחים
הסויה איננה רעל. כמו כל מוצר מזון, יש לה יתרונות מסוימים וחסרונות מסוימים. לעולם אין להסתמך על מוצר מזון אחד בכל התזונה היומית או השבועית. יש לאכול מכל דבר במידה ובמתינות. מחשבות ורגשות, אני לא בטוחה שהבנתי מה התכוונת, אבל נראה לי שזה בערך. לא? עפרה
 
בסויה יש חומרים דמויי אסטרוגנים,

המצמיחים שדיים, אני מאיית: ש ד י י ם. לא בריא להקדים את ההנצה הנשית יותר מדי. הרבה טבעול ואלפרו לא מומלץ.
 

אלי ו.

New member
פיטו אסטרוגנים מעולם לא הצמיחו שד

קראתי חלק מהמחקרים על סויה, היותר רציניים הראו על קשר אפשרי בין צריכה מרובה של סויה לדמנציה בגיל מאוחר דבר שבהחלט מראה שיש מקום לעוד מחקרים. מחקר שנעשה על מבוגרים שהוזנו (בשנות ה 70 או ה 60) בתמ"ל סויה הראה שינויים קלים באורך המחזור של הנשים לא משהו מאוד מעורר דאגה. בשורה התחתונה ההמלצה היא לגוון את מקורות החלבון ובכלל.
 
אלי, לגבי המחקר על מבוגרים שהוזנו

בינקותם. כתבתי על זה פעם מזמן - יש במחקר הזה יותר ממה שכתוב בתקציר. קרא כאן: ואגב, תודה על ההזמנה לבקר בפורומים שהזכרת. זמני קצר מאד, ולכן לא אוכל להבטיח. אבל תודה!!!
 

אלי ו.

New member
תודה על ההפניה

הביקורת על המחקר בהחלט במקום (חלק מהביקורת חדש לי) כשהתיחסתי למחקר של סטרול הכונה היתה להראות שנושא הסויה נחקר ולא צריך לעשות דמוניזציה של הסויה בסגנון "אם תאכל טופו יצמחו לך שדיים". לפני מספר שנים הסויה פרץ לשוק כמאכל פלאים, חלבון איכותי, מוריד כולסטרול, מונע סרטן, מוריד אינפלציה מעודד צמיחה, מוריד אבטלה וכו'. בזמן האחרון הסויה מקבל יחסי ציבור של אוכל מעשה ידי השטן. אני בהחלט מסכים שתזונה מבוססת על סויה היא בעייתית, בייחוד תמ"ל שהוא כל המזון שהתינוק צורך. הנקודה היא שסויה אינה אוכל פלא ואינה אוכל מרושע, כחלק מתזונה מגוונת לסויה יש מקום בתפריט בריא.
 
ומה שמגלים חדשות לבקרים שאין אף

אוכל פלא. הדגשים צריכים להיות שונים למי שמקפיד ממש על בריאותו וחייב לעשות כך, כמוני. בגדול, כולם אוכלים פחות או יותר אותו הדבר. אם כבר, להמנע מאספרטיים כממתיק. רשימת נזקיו ארוכה מנשוא.
 

אלי ו.

New member
קראתי עוד בפורום שם וקיבלתי צמרמורת

מדובר בהודעות מלפני כשנה וחצי. באחת ההודעות ממליצה אחת האמהות על תחליף חלב לתינוק. העתקתי את ההודעה כלשונה: (לא התאפקתי והוספתי הדגשים) "לדעתי עדיף סויה כותרת: שני הילדים שלי אכלו (עדיין) סויה רואי כבר בן 3 וחצי לירי בת שבועיים וחצי!!!! אני לא מניקה, אבל מייד אחרי בית החולים עברתי לרמדיה - סויה - התחליף הכי מוצלח לטעמי שיש בשוק מסויה (לפחות הקקי שלהם לא מסריח כמו מתחליפי סויה של חברות אחרות) חלב פרה הוא חלב רע לעיכול שלהם במיוחד בשנה הראשונה, אח"כ הם יאכלו (אם לא תהיה להם בעיה של רגישות ללקטוז שבחלב הפרה) מעדנים וגבינות כמו כולם. אני ממליצה לך בחום על רמדיה, גם כאבי הבטן, לפחות אצל רואי הלכו וקטנו מהרגע שהשתמשנו בסויה (איתו התחלנו בגיל חודש וחצי). לרגע קטן בשבוע שעבר נתתי ללירי לאכול תחליף על בסיס חלב פרה (של רמדיה) והיא פשוט יצאה מהאיפוס ולא היתה רגועה ולא ישנה.... חזרתי לסויה, והחיים חזרו למסלולם.... כדאי." ברור שזה היה הרבה לפני פרשת הרמדיה, אבל במחשבה לאחור זה נראה מצמרר.
 

צימעס

New member
הכותרת מפחידה, באמת ../images/Emo3.gif

אבל כל המקורות שלו בהם הצצתי (לא עברתי על הכל) די רציניים. אני לא הולכת עכשיו להמנע מסויה לעולמים, אבל ההילה הבריאותית שנבנתה לסויה, בהיותה חומר גלם זול חשודה, בעיני, כנובעת ממניעים כלכליים. לך תדע על מי לסמוך...
 
למעלה