שוב, גם אם זו הגישה שלהם "בגדול",
היועצת יכולה לשוחח איתם באופן ספציפי על העניין של הבחינות, ולהגיד שזה מעורר אנטגוניזם מיוחד מצד הילדים האחרים שלומדים קשה ואז לא מצליחים לבטא את הידע שלהם בבחינה, ולכן רק פוגע בהשתלבות שלו בכיתה. היועצת יכולה גם למצוא אולי נקודות שבגללן לו עצמו עדיף להבחן בחדר נפרד בלי קשר לילדים האחרים, וכו'.
במבחן ממילא הילדים מתרכזים במבחן (או מנסים להתרכז...), וזה לא אירוע חברתי, ולאף אחד לא ממש אכפת אילו ילדים אחרים נמצאים בכיתה. זה לא דומה לשיעור או להפסקה או לכל מצב אחר.
במקומך לא הייתי מרגישה לא נוח להעלות את הנושא, בוודאי שלא בשיחה אישית עם היועצת. אם בעלך בועד הורים, זו אכן גם הזדמנות - שהועד ישוחח עם גורמים רלוונטיים בבית הספר (יועצת/מחנכת/רכזת/וכו').
שוב, לדעתי כדאי להפריד בין כל יתר הבעיות הקשורות לילד לבין הנושא הספציפי והממוקד הזה של מבחנים, שיכול להיות פתיר. אם מתייחסים להכל ביחד, יש יותר סיכוי לקבל סירוב, כי אז מדברים על הגישה הכללית של ההורים (שהגיוני שהיא תהיה בעד שילוב של הילד שיהיה כמו כולם) ולא על הנושא המאוד מסוים שבכלל לא ממש קשור לשילוב החברתי והלימודי וכו' שלו.
גם אם הוא מפריע לשיעור - אפשר להתמודד עם זה וללמוד בדרכים אחרות (ספר וכו'). אבל כשהוא הורס את המבחן זו כבר בעייה אחרת. מה יעשו? יתנו לכולם מועד ב'? האמת, גם זה רעיון
. ואולי שפשוט יעשו את ה"מועד ב' " בו זמנית עם המועד א' שלו, רק שמועד ב' הוא בחדר אחר
.
אבל בעצם זו רק תחילת השנה. כמה מבחנים כבר היו להם? אולי באמת הוא לא נוהג לעשות את זה בדרך כלל במבחנים, וזה משהו שקשור לכך שמדובר בתחילת השנה (אם מורידים את החופשות - כמה ימים הם היו בבית הספר בסה"כ, שלושה?
). אז אולי כדאי לחכות קצת ולראות אם זה לא משתפר. יכול להיות שהוא עדיין בהסתגלות ושווה לתת לו עוד איזה חודש, ואולי באמת שהבת שלך תמצא פתרון זמני עד אז (כולל להיבחן בחדר אחר. אני מניחה, אגב, שמתישהו זה יוודע לאחרים ואז הכדור יתגלגל משם, לכיוון זה או אחר).