Shark Alarm
New member
סוגיית מספור הקווים הפנימיים
שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1
בערים כמו חיפה, ירושלים, קרית שמונה, אשקלון (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות), המספור מתחיל מ- 1 עד לסיום הקווים הפנימיים. הדבר כאן הוא מאוד הגיוני. מה גם שלעיתים, בערים קטנות, מספיקים מספר קווים מועט (כמו באשקלון או בקרית שמונה) והגיוני שמספור הקווים הפנימיים יהיה עד הספרה 9 (כמובן שאם צריך יותר, והעיר גדולה יותר, אז מספור הקווים יחצה את המספר החד ספרתי) בערים כמו ראשון לציון ורחובות (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות) המספור אינו מתחיל מהמספר 1. כך לדוגמא, הקווים הפנימיים מתחילים מהמספר 5 (בזמנו היה גם קו 4 שבוטל) עולים ל- 6,7,9-14,17,18. ברחובות העניין דומה, מספור הקווים מתחיל במספר 7,13,14-17,26. השאלה היא האם היו קווים שבוטלו ולכן יש את ה"חורים" האלה, או ש... בעצם אני לא יכול לחשוב על עוד הסבר הגיוני.... אשמח לתגובתכם
שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1