סוגיית מספור הקווים הפנימיים

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
זה סתם מבלבל השינוי מספרים הזה
אני עדיין כל הזמן מתבלבל בין 172 ל-171 , או בין 172 ל-72 . אני מניח שבסופו של דבר זה יקלט , אבל יקח הרבה זמן . ואני חושב שאם לי זה קשה, אז למשל לגבי הקשישים . כנ"ל לגבי 161 . זה פשוט חסר כל היגיון השינוי הזה.
העולם מתחלק לשלושה סוגי אנשים
כשזה נוגע למספור קווים, ואנחנו כנראה לא שייכים לאותה קבוצה. מדובר בתאוריה מאוד משעשעת שקראתי באתר באנגלית, אבל זה די הרבה להקליד - כדאי לפתוח שרשור חדש שיהיה בעמוד הראשון לא? יש הגיון למספור, אבל זה קשה למי שרגיל לקווים הקודמים. למי שבא לזה פעם ראשונה ושלא הכיר את המספור הקודם דווקא מבין את ההגיון.
 

droriko

New member
העולם מתחלק לשלושה סוגי אנשים
כשזה נוגע למספור קווים, ואנחנו כנראה לא שייכים לאותה קבוצה. מדובר בתאוריה מאוד משעשעת שקראתי באתר באנגלית, אבל זה די הרבה להקליד - כדאי לפתוח שרשור חדש שיהיה בעמוד הראשון לא? יש הגיון למספור, אבל זה קשה למי שרגיל לקווים הקודמים. למי שבא לזה פעם ראשונה ושלא הכיר את המספור הקודם דווקא מבין את ההגיון.
יש נתון אחד שלא לקחת בחשבון
וזה כמות האנשים שכן הכירו את המספר הקודם אבל המעיטו או כמעט לא השתמשו בקו בגלל שיקולי נוחות . אם אתה רוצה לגרום להם ליסוע יותר בקו הזה , הצעד הראשון זה לא לשנות את המספר ב-180 מעלות .
 

DanBus43Maalit72

Active member
לנוסע מזדמן שעשוי להפוך לנוסע קבוע הדבר משנה
נוסע שאינו מכיר את רשת הקווים הסבוכה - אמור לו פשוט, סע באחת הקווים שמסתיימים ב-04. הרבה יותר קל לו לזכור זאת וגם יותר קל למצוא את דגל התחנה המתאים, מאשר לחפש שלושה מספרים שאין בינם כל קשר. קו 271 דווקא מתאים. חבל רק שאת 274 לא מספרו מחדש כ-371. קווי 75-76 אינם קריטיים כי מדובר בקווי יוממים וככאלה הם אינם ממש חייבים להופיע בתוך סדרת ה-X71. אפשר היה למספרם כ-671 ו-771, אבל אני חושב שזה לא קריטי. אני לא רואה מה האובססיה עם קווים 1 ו-2, אלה קווים ארוכים עורקיים לא קווים שמחברים איזו שכונה קטנה למרכז עיר כמו כפר סבא. אין מניעה שימספרו אותם כ-1 או 2, אבל בשיטה הנוכחית יש דווקא יותר הגיון למי שאינו מכיר את הסטוריית הקווים. חבל באמת ש-129 לא הפך ל-272. קו 3 הוא משותף עימם רק בקטע די קצר, ואני לא חושב שהוא אמור להיות באותה סדרה, או בסדרה כלשהי. מה שצולע כאן זה שלאט לאט מפרקים את מה שעשו והופכים הכל חזרה לספגטי.
צריך לשנות את מספרו של קו 129 ל - 272.
את מספרו של קו 3 כדאי לשנות ל - 73 עקב שהוא די חופף לקווים 72/172 בתל-אביב עד הכרמלית.
 

droriko

New member
189 ו-240 הם קווים עירוניים, אבל לא פנימיים
הם חוצים מספר רשויות ואורכן אינו מתאים כל כך לקו בעל ספרה אחת. בכל מקרה, אני מופתע שלא הבחנת בכך שהרעיון של המספור באירגון מחדש הוא שהסיומת של המספר מעיד על הציר העיקרי בו הקו נוסע, או ה"גזע" שלו. כך: 204 במשפחת X04 139 במשפחת X39 240 במשפחת X40 189 במשפחת X89 זאת אינה המצאה של נתיבי איילון - כך נהוג במערכות רבות בעולם והמטרה היא להקל על הזכרון של איזה קו נוסע מאיפה. כמובן שככל שעוברים החודשים, נפרמים המזלגות ונהיים יותר ויותר כמו ספגטי, מה שמייתר את ההגיון שבמספור.
רוב הנוסעים של 204 עולים בבר לב-האצל
שם לא עובר לא 4 ולא 104 , אז מה אכפת להם אם 204 הוא "קו מזלג" שלהם . זה דוגמא אחת , זה תקף לגבי כל הקבוצות שמנית .
 

אוהד11

New member
רוב הנוסעים של 204 עולים בבר לב-האצל
שם לא עובר לא 4 ולא 104 , אז מה אכפת להם אם 204 הוא "קו מזלג" שלהם . זה דוגמא אחת , זה תקף לגבי כל הקבוצות שמנית .
, לא חסרות דוגנאות עם המזלגות ושאר ירקות
 

ronatd

New member
סוגיית מספור הקווים הפנימיים

שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1
בערים כמו חיפה, ירושלים, קרית שמונה, אשקלון (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות), המספור מתחיל מ- 1 עד לסיום הקווים הפנימיים. הדבר כאן הוא מאוד הגיוני. מה גם שלעיתים, בערים קטנות, מספיקים מספר קווים מועט (כמו באשקלון או בקרית שמונה) והגיוני שמספור הקווים הפנימיים יהיה עד הספרה 9 (כמובן שאם צריך יותר, והעיר גדולה יותר, אז מספור הקווים יחצה את המספר החד ספרתי) בערים כמו ראשון לציון ורחובות (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות) המספור אינו מתחיל מהמספר 1. כך לדוגמא, הקווים הפנימיים מתחילים מהמספר 5 (בזמנו היה גם קו 4 שבוטל) עולים ל- 6,7,9-14,17,18. ברחובות העניין דומה, מספור הקווים מתחיל במספר 7,13,14-17,26. השאלה היא האם היו קווים שבוטלו ולכן יש את ה"חורים" האלה, או ש... בעצם אני לא יכול לחשוב על עוד הסבר הגיוני.... אשמח לתגובתכם
תהיה בריא, איזה שאלות יש לך
תראה, יכול להיות שיש שיטתיות בשיטת המספור. בד"כ מספרי חדרים במלון, למשל, הספרה הראשונה היא מספר הקומה, והספרה השניה והשלישית היא מספר סידורי באותה קומה. במספרי כבישים, מספרים זוגיים הם מצפון לדרום, ומספרים אי זוגיים הם ממזרח למערב. ייתכן שיש חוקיות כזו גם במספור מספרי האוטובוס.
 

orchilit

New member
תהיה בריא, איזה שאלות יש לך
תראה, יכול להיות שיש שיטתיות בשיטת המספור. בד"כ מספרי חדרים במלון, למשל, הספרה הראשונה היא מספר הקומה, והספרה השניה והשלישית היא מספר סידורי באותה קומה. במספרי כבישים, מספרים זוגיים הם מצפון לדרום, ומספרים אי זוגיים הם ממזרח למערב. ייתכן שיש חוקיות כזו גם במספור מספרי האוטובוס.
יש עוד "היגיון"
במספור כבישים. הספרה השמאלית ביותר עולה ככל שמצפינים . כבישים 10 ו12 הכי דרומיים. כבישי 2X, 2XX נמצאים בנגב, כבישי 3X, 3XX, 3XXX בלכיש , 4 שפלה, 5 שרון, 6 עמק חפר וגליל תחתון, 7 עמקים 8 גליל עליון, 9 גולן (יש כמובן הרבה יוצאי דופן , אבל זה האזור הכללי.) אני לא מכליל כאן את הכבישים החד ספרתיים שהם יותר שרירותיים (וכבישים 20 איילון ו-22 בקריות).
 

deepspace

New member
יש עוד "היגיון"
במספור כבישים. הספרה השמאלית ביותר עולה ככל שמצפינים . כבישים 10 ו12 הכי דרומיים. כבישי 2X, 2XX נמצאים בנגב, כבישי 3X, 3XX, 3XXX בלכיש , 4 שפלה, 5 שרון, 6 עמק חפר וגליל תחתון, 7 עמקים 8 גליל עליון, 9 גולן (יש כמובן הרבה יוצאי דופן , אבל זה האזור הכללי.) אני לא מכליל כאן את הכבישים החד ספרתיים שהם יותר שרירותיים (וכבישים 20 איילון ו-22 בקריות).
גם בחד ספרתיים ישנה שיטתיות
2 - כביש אורך הכי מערבי, 4 - כביש אורך מזרחי יותר ו- 6 כביש אורך מזרחי ביותר. 3 - כביש רוחב, בדרום, 5 - כביש 5 צפוני יותר (ובשרון, כפי שכתבת על סדרת 5XX) , כביש 7 גם יוצא דופן בהיותו באיזור אשדוד. יוצא דופן נוסף הינו כביש מספר 1. ד"א ישנה חוקיות גם במספר האחרון של כבישים תלת ספרתיים. מתוך וויקיפדיה: כבישים בעלי מספר זוגי נעים מדרום לצפון (למשל, כביש 2 מתל אביב לחיפה) וכבישים בעלי מספר אי זוגי נעים ממערב למזרח (למשל כביש 5 - חוצה שומרון). כבישים זוגיים שספרתם הראשונה נמוכה יהיו מערביים, וככל שעולה מספר הכביש כך הוא מזרחי יותר. באופן דומה כבישים אי זוגיים המתחילים בספרות נמוכות נמצאים בדרום בעוד שכבישים המתחילים בספרות גבוהות נמצאים בצפון. ההיררכיה בסידור הכבישים דומה לשיטת הסעיפים (כלומר כביש 20 נמצא בין כביש 2 לכביש 4, ולא מזרחית לכביש 4). כך הכביש הצמוד לחוף הוא כביש 2, כביש פנימי יותר הוא כביש 4, כביש פנימי עוד יותר הוא כביש 6 וכביש הנושק לגבולה המזרחי של המדינה הוא כביש 90. הספרה האחרונה בכבישי הרוחב מציינת את עומקם, או המרחק מהים, אך החוקיות ישימה בעיקר בכבישים אזוריים ומקומיים. כבישים הסמוכים לים מסתיימים בספרה 1; מעט לתוך פנים הארץ בספרה 3, במרכזה של המדינה בספרה 5 וברמת הגולן בספרה 9. הדבר נכון גם בכבישי אורך, אך הספרות המסיימות את מספריהן הן זוגיות - כבישי מישור החוף הם לדוגמה 780, 652, 410 ו-232; כביש ההר הם 784, 754, 356 וכו', וכבישי רמת הגולן ומזרחה של הארץ הם לדוגמה 918, 978, 808 ו-258. השיטה לפיה ממוספרים הכבישים אינה ישימה תמיד במציאות. אחת הסיבות היא שהכבישים אינם ישרים לחלוטין ואינם בהכרח מקבילים זה לזה. וסיבה נוספת היא הרצון לתת לכבישים עיקריים מספרים נמוכים, כך לדוגמה הדרך הראשית שבין תל אביב לירושלים מוספרה ככביש 1 על אף שעל פי שיטת המספור היה צריך להיות שייך המספר לכביש רוחב בדרום המדינה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה