סוגיה חוזית סבוכה

yogiman2

New member
סוגיה חוזית סבוכה

אהלן, שמי יוגב ובימים אלה אני עוסק בסוגיה משפטית/חוזית סובכה למדי שהייתי רוצה לשמוע את חוות דעתם של החברים פה בנוגע אליה. לא כל הפרטים ידועים לי ולכן גם תמונת המצב היא לא לגמרי ברורה אך לדעתי עדיין ניתן להגיע לדעה מסוימת בנוגע לסוגיה זו. בתחילת שנות התשעים החל מהלך של הפרטת קבוצות הכדורגל בארץ ורוב הקבוצות עברו לידים פרטיות. קבוצת הכדורגל של הפועל חיפה היתה שייכת שנים להסתדרות. איש העסקים רובי שפירא ז"ל שהיה במשך מספר שנים ספונסר של הקבוצה החליט לקחת על עצמו את הקבוצה בשנת 1994. באותה שנה הקים שפירא חברה בע"מ וחתם על הסכם עם ההסתדרות לפיו זכויות הניהול של הפועל חיפה יועברו לידי החברה שהקים שפירא. גרסא אחת טוענת שתוקף ההסכם היה לחמש שנים (כלומר עד 1999) ואז נחתמה הארכה לשלוש שנים נוספות (כלומר עד ל2002), גרסא אחרת טוענת שההסכם נחתם לעשר שנים (כלומר עד 2004). בכל מקרה תוקפו של ההסכם ההוא הסתיים ולא נחתמה הארכה נוספת מעבר להארכה שאולי היתה. שפירא נקלע בסוף שנות התשעים לקשיים כלכלים כבדים ובדצמבר 2001 הוא שם קץ לחייו. לאחר מותו החליט בית המשפט המחוזי בחיפה להכניס את החברה שהקים בזמנו שפירא לצורך קבלת זכויות הניהול של הפועל חיפה לפירוק זמני. הפירוק נמשך כמעט שלוש שנים ובסוף 2004 מכר בית המשפט את החברה של שפירא לאיש העסקים יואב כץ שלצורך כך הקים חברה בע"מ נוספת שהיא זו שביצעה את הרכישה מבית המשפט. לאחר שבוצעה הרכישה כץ פירק את החברה של שפירא (החברה הראשונה, זאת שהיתה בפירוק). בהנחה שלא נחתם כל הסכם הארכה עם ההסתדרות ושהחברה שחתומה על ההסכם המקורי מ1994 אינה קיימת עוד, האם יואב כץ מחזיק כחוק בזכויות הניהול של הפועל חיפה? האם הפועל חיפה לא חזרה לידי ההסתדרות? האם לפיכך יש אפשרות חוקית להוציא את הקבוצה מידי כץ מבלי לאלץ אותו למכור אותה?
 
הכלל הוא

שלא ניתן למכור את מה שלא שייך לך. ועוד כלל: על התובע להוכיח את עניינו בתביעה. אני חושבת שברור גם לך שלא ניתן לתת תשובה לשאלתך מבלי לבדוק את המסמכים ולדעת את כל הפרטים.
 

yogiman2

New member
נכון. אבל...

מכיון שאינך יכול למכור מה שלא שייך לך תמוהה בעיני שבית המשפט "כפה" על ההסתדרות את יואב כץ. ואל תטעו, בהסתדרות לא מתלהבים מכץ. בלשון המעטה. המידע שחסר לי הוא הנוסח המדויק של הסכם שפירא-הסתדרות מ1994 ושל פסק הדין של בית המשפט שמכר את חברת שפירא לחברת כץ. אבל כן ידועים לי העקרונות של המסמכים האלה. אם זה לא מספיק אז כנאה שאני ממש לא יודע מה מספיק. השורה התחתונה היא שחברת כץ מנהלת את הפועל חיפה אחרי שלא חתמה על שום הסכם עם הבעלים של הפועל חיפה (ההסתדרות) ומשהו בסיפור הזה פשוט לא מסתדר מבחינה הגיונית.
 

u 1000

New member
ההסכם היה בין שפירא אישית להסתדרות?

(הסבירות היא שלא). אם ההסכם היה בין חברה בבעלותו של שפירא (ביום חתימת ההסכם) לבין ההסתדרות ולא היה סעיף בחוזה שדן במקרה ומניותיו של שפירא יועברו לאחר, אזי החלפת בעלי המניות בחברה אינה משנה דבר בעניין זה.
 

yogiman2

New member
שפירא

זכויות הניהול ניתנו לחברה של שפירא ולא לשפירא באופן אישי
 
למעלה