כתבה ראשונה - תחבורע ישראלית - חלק א'סדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
כתבה ראשונה - תחבורע ישראלית - חלק ב'סדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
חלמאות עיתונאיתכתבה ראשונה - תחבורע ישראלית - חלק ב'
עוד שגיאה חמורה שצרמה לי מאוד:חלמאות עיתונאית
בעמוד הסרוק - 3 דוגמאות לכאורה לחלמאות בתחבורה. לא שחסרה חלמאות אבל הדוגמאות הן בעיקר דוגמה לחלמאות ורדידות עיתונאית. תחנת זכרון יעקב שממתינה "עשרות שנים" מבחינה עיתונאית ו-12 שנים מבחינה עובדתית לפתיחתה מחדש ומצויה "בשטח המועצה המקומית" מבחינה עיתונאית ובשטח השיפוט של קיבוץ מעיין צבי מבחינה עובדתית נמצאת במרחק של 2 ק"מ נסיעה מהבתים הראשונים של העיירה. בהתחשב במרחק ובעליה בין התחנה לזכרון- תחנה זו איננה תחנה שמגיעים אליה ברגל אלא תחנה שמגיעים אליה ברכב. המרחק של בנימינה מהבתים הראשונים של זכרון הוא 5 ק"מ. מבחינת רכב הבדל הזמן בין 2 ק"מ ל-5 ק"מ הוא זניח. מה גם שהנסיעה לבנימינה כבר עדיפה משום שהיא מקרבת את הנוסעים לכיוון היעד העיקרי ת"א והפרבריות שיוצאות ליעדים נוספים בשרון ממילא יוצאות מבנימינה. בשורה התחתונה תחנת זכרון ההיסטורית היא סתם תחנה שתאט את התנועה לחיפה ואין לה שום יתרון אמיתי. לבטח אין באי הפעלתה סמל לחלמאות התחבורתית בישראל כפי שאי הפעלת תחנת כפר ויתקין שנפטרה בצוותא עם זכרון איננה סמל לחלמאות. דוגמה שתיים היא מטופשת מאחר שהרכבות הפנויות הן אינן הרכבות שעימן מגיעים לעבודה או חוזרים ממנה, אלא הרכבות בשעות הצהריים ובשעות הערב המאוחרות. צריך למצוא פתרון לסוגיות האופניים אך הוא אינו צריך להיות קשור לעומס הנוסעים. כפי שהעלאת מזוודות לרכבת אינה קשורה לתפוסת הרכבת. דוגמה 3 לחלמאות אינה נכונה. חוסר התיאום בין רכבות לאוטובוסים אינו קשור בחוסר מידע על זמני ההגעה אלא בחוסר רצון ליצור קישוריות מבחינת חלק מחברות האוטובוסים ואדישות מוחלטת מבחינת משרד התחחבורה. הרבה אוטובוסים מתחילים את נסיעתם מהמקום בו עוצרת הרכבת ולו היו רוצים לבצע תיאום יכלו להביט באתר רכבת ישראל. כלומר בוודאי שהקישרויות בישראל היא חלמאות לשמה, אבל העיתונאי כמו עיתונאי כרגיל חוטא לעובדות ולא מבין שמקור הבעיה איינו בחוסר מידע או טכנולוגיה אלא בחוסר מוטיביציה וחוסר רגולציה.
זה לא נקרא כרטוס משותף!!!עוד שגיאה חמורה שצרמה לי מאוד:
היעדר כירטוס משותף עם הרכבת. יואיל נא הכתב המלומד לבדוק באתר האינטרנט של הרכבת ולהיווכח כי קיים כרטיס משותף עם מפעיל תח"צ אחר....
וגם מן המעט, שיש שיתוף מסויים, יש נסיגה.זה לא נקרא כרטוס משותף!!!
כרטוס משותף אמיתי הוא כרטיס, נניח מבנימינה לת"א שלא משנה האם לקחת 872 של בגד-מגד או רכבת בלבד או רכבת + קו 10 של דן. כרטיס אחד, במחיר כלשהו, שיתאים לכל שלוש האופציות (לא אומרים שלושת אלא שלוש, סמיכות של נקבה ללא ת' בסוף). זה נקרא כרטוס משותף. אז נכון שמה שיש כיום עם דן ובמעט מקומות גם עם בגד-מגד, זה סוג של פשרה כלשהי. יותר טוב מכלום, אבל רק בקצת. זה יותר יקר.
מנסיוןוגם מן המעט, שיש שיתוף מסויים, יש נסיגה.
בעבר היה כרטיס הלוך-חזור של "רכבת ישראל" בצירוף כרטיס חופשי יומי של "דן" בגוש דן. זה היה במרחקים קצרים, כמו למשל נתניה-תל אביב או כפר סבא-תל אביב. עם השנים הופסק כרטיס זה וכנראה זה קיים רק בקווים הרחוקים, כמו למשל חיפה/נהריה-תל אביב או באר שבע-תל אביב.
זה לא נקרא כרטוס משותף!!!
כרטוס משותף אמיתי הוא כרטיס, נניח מבנימינה לת"א שלא משנה האם לקחת 872 של בגד-מגד או רכבת בלבד או רכבת + קו 10 של דן. כרטיס אחד, במחיר כלשהו, שיתאים לכל שלוש האופציות (לא אומרים שלושת אלא שלוש, סמיכות של נקבה ללא ת' בסוף). זה נקרא כרטוס משותף. אז נכון שמה שיש כיום עם דן ובמעט מקומות גם עם בגד-מגד, זה סוג של פשרה כלשהי. יותר טוב מכלום, אבל רק בקצת. זה יותר יקר.
לקיבוצים אין שטח שיפוטחלמאות עיתונאית
בעמוד הסרוק - 3 דוגמאות לכאורה לחלמאות בתחבורה. לא שחסרה חלמאות אבל הדוגמאות הן בעיקר דוגמה לחלמאות ורדידות עיתונאית. תחנת זכרון יעקב שממתינה "עשרות שנים" מבחינה עיתונאית ו-12 שנים מבחינה עובדתית לפתיחתה מחדש ומצויה "בשטח המועצה המקומית" מבחינה עיתונאית ובשטח השיפוט של קיבוץ מעיין צבי מבחינה עובדתית נמצאת במרחק של 2 ק"מ נסיעה מהבתים הראשונים של העיירה. בהתחשב במרחק ובעליה בין התחנה לזכרון- תחנה זו איננה תחנה שמגיעים אליה ברגל אלא תחנה שמגיעים אליה ברכב. המרחק של בנימינה מהבתים הראשונים של זכרון הוא 5 ק"מ. מבחינת רכב הבדל הזמן בין 2 ק"מ ל-5 ק"מ הוא זניח. מה גם שהנסיעה לבנימינה כבר עדיפה משום שהיא מקרבת את הנוסעים לכיוון היעד העיקרי ת"א והפרבריות שיוצאות ליעדים נוספים בשרון ממילא יוצאות מבנימינה. בשורה התחתונה תחנת זכרון ההיסטורית היא סתם תחנה שתאט את התנועה לחיפה ואין לה שום יתרון אמיתי. לבטח אין באי הפעלתה סמל לחלמאות התחבורתית בישראל כפי שאי הפעלת תחנת כפר ויתקין שנפטרה בצוותא עם זכרון איננה סמל לחלמאות. דוגמה שתיים היא מטופשת מאחר שהרכבות הפנויות הן אינן הרכבות שעימן מגיעים לעבודה או חוזרים ממנה, אלא הרכבות בשעות הצהריים ובשעות הערב המאוחרות. צריך למצוא פתרון לסוגיות האופניים אך הוא אינו צריך להיות קשור לעומס הנוסעים. כפי שהעלאת מזוודות לרכבת אינה קשורה לתפוסת הרכבת. דוגמה 3 לחלמאות אינה נכונה. חוסר התיאום בין רכבות לאוטובוסים אינו קשור בחוסר מידע על זמני ההגעה אלא בחוסר רצון ליצור קישוריות מבחינת חלק מחברות האוטובוסים ואדישות מוחלטת מבחינת משרד התחחבורה. הרבה אוטובוסים מתחילים את נסיעתם מהמקום בו עוצרת הרכבת ולו היו רוצים לבצע תיאום יכלו להביט באתר רכבת ישראל. כלומר בוודאי שהקישרויות בישראל היא חלמאות לשמה, אבל העיתונאי כמו עיתונאי כרגיל חוטא לעובדות ולא מבין שמקור הבעיה איינו בחוסר מידע או טכנולוגיה אלא בחוסר מוטיביציה וחוסר רגולציה.
תודה על הכתבות, יש שם אי דיוק קטן..כתבה ראשונה - תחבורע ישראלית - חלק ב'
כתבה שנייה - קבלו כרטיס אדום - חלק א'סדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
כתבה שנייה - קבלו כרטיס אדום - חלק ב'סדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
כתבה שלישית - שהרכבת לא פגשה את האוטובוס - א'סדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
כתבה שלישית - שהרכבת לא פגשה את האוטובוס - ב'סדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
כתבה רביעית - מה בכלל הטעם לנסוע באוטובוס- א'סדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
כתבה רביעית - מה בכלל הטעם לנסוע באוטובוס- ב'סדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
תודה על צירוף הכתבותסדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
סדרת כתבות על תחבורה ציבורית סרוקות
השבוע ידיעות אחרונות פרסם במגזין הכלכלה "ממון" סדרת כתבות על התחבורה הציבורית בישראל. 4 כתבות של עופר פטרסבורג. תהנו...
כמה השערותמרגיז
אני לא מבין את משרד התחבורה, למה הם לא פועלים? מה האינטרס הנסתר פה לא לפעול? זה נראה כאילו שהם פשוט יושבים עם ידיים שלובות ורק נהנים לראות איך כל התשתית התחבורתית קורסת. שימו לב שבכל כתבה פונה הכתב (במשבצת קטנה) לאחראים על הנושא, ראש הממשלה ושר התחבורה. מה הסיכוי שבאמת אכפת להם מה קורה עם התחבורה הציבורית?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.