סדנת קישון - 1950

מצב
הנושא נעול.
קטרי הקיטור של רכבת ישראל

איך הגיוני שיש 6 קטרים במוסך ?
ב"ה כידוע לי היה לר"י מעט קטרים באותבה תקופה. אגב, אחד הקטרים המספר הפנימי שלו הוא 65.
קטרי הקיטור של רכבת ישראל
דווקא לרכבת ישראל היו לא מעט קטרי קיטור באותה תקופה, במיוחד אם זוכרים שגם קטרי המסילה הצרה (החג'אזית) הסתובבו עדיין בסדנאות הקישון. לדוגמא, היו 23 קטרים מסוג 8F (כמו 70414 לדוגמא) וקטרים רבים מסוגים אחרים (H, H2, H3, N ועוד). קטר מספר 65 המופיע בתמונה הוא מסדרה P של רכבת המנדט (P-Class) ממנה היו שישה שמספריהם 60-65. חשוב להבין שברכבת ישראל אין 'מספר פנימי' ו-'מספר רישוי' - יש רק מספר ציוד, שקיים הן לצורך זיהוי 'בשטח' והן לצרכי רישום נכסים וביטוח. כך, לכל קטר, קרון, מכונית ומכונת כתיבה צריך להיות זיהוי ברור וחד-ערכי. הבעיה עם המספרים של הרכבת, מבחינת החובבים, לפחות, ולפעמים גם מבחינת הרכבת עצמה, היא שהזיהוי הוא לא חד-חד-ערכי - קיימים היום גם קטר 613 וגם קרון נוסעים 613, גם קטר 117 וגם קרון 117, לדוגמא, ולא דיברנו עוד על מספרי רכבות. את בעיית קרונות הנוסעים פתרו במערכות המחשב של הרכבת על-ידי הפיכתם למספרים כמו של קרונות המשא (ואודותיהם ראו את מאמר המונחים בפרק ה-'נייד' של האתר 'חדשות הרכבת') - מבחינה רשמית הם רשומים עם הקידומת 'נ' בצורה הזאת: 'נ00613' ו-'נ00117' בהתאמה ביחד עם קרונות המשא.
 
מספרי קטריםו ו -P Class

קטרי הקיטור של רכבת ישראל
דווקא לרכבת ישראל היו לא מעט קטרי קיטור באותה תקופה, במיוחד אם זוכרים שגם קטרי המסילה הצרה (החג'אזית) הסתובבו עדיין בסדנאות הקישון. לדוגמא, היו 23 קטרים מסוג 8F (כמו 70414 לדוגמא) וקטרים רבים מסוגים אחרים (H, H2, H3, N ועוד). קטר מספר 65 המופיע בתמונה הוא מסדרה P של רכבת המנדט (P-Class) ממנה היו שישה שמספריהם 60-65. חשוב להבין שברכבת ישראל אין 'מספר פנימי' ו-'מספר רישוי' - יש רק מספר ציוד, שקיים הן לצורך זיהוי 'בשטח' והן לצרכי רישום נכסים וביטוח. כך, לכל קטר, קרון, מכונית ומכונת כתיבה צריך להיות זיהוי ברור וחד-ערכי. הבעיה עם המספרים של הרכבת, מבחינת החובבים, לפחות, ולפעמים גם מבחינת הרכבת עצמה, היא שהזיהוי הוא לא חד-חד-ערכי - קיימים היום גם קטר 613 וגם קרון נוסעים 613, גם קטר 117 וגם קרון 117, לדוגמא, ולא דיברנו עוד על מספרי רכבות. את בעיית קרונות הנוסעים פתרו במערכות המחשב של הרכבת על-ידי הפיכתם למספרים כמו של קרונות המשא (ואודותיהם ראו את מאמר המונחים בפרק ה-'נייד' של האתר 'חדשות הרכבת') - מבחינה רשמית הם רשומים עם הקידומת 'נ' בצורה הזאת: 'נ00613' ו-'נ00117' בהתאמה ביחד עם קרונות המשא.
מספרי קטריםו ו -P Class
קטרי ה P היו מהבודדים שנבנו במיוחד עבור רכבת המנדט ולא נקנו משומשים או עודפי צבא. P הכוונה ל Palestine חלק מהמספרים הם מורשת הצבא כמו קטרי ה"בלדווין" ממלחמת העולם הראשונה או קטרי ה 8F שמספרי ה 70XXX הם מספרים צבאיים. בתמונה - קטר P במלוא הדרו (מתוך הספר של פול קוטרל והמקור הוא לשכת העיתונות הממשלתית)
 
קטרי סדרה P

מספרי קטריםו ו -P Class
קטרי ה P היו מהבודדים שנבנו במיוחד עבור רכבת המנדט ולא נקנו משומשים או עודפי צבא. P הכוונה ל Palestine חלק מהמספרים הם מורשת הצבא כמו קטרי ה"בלדווין" ממלחמת העולם הראשונה או קטרי ה 8F שמספרי ה 70XXX הם מספרים צבאיים. בתמונה - קטר P במלוא הדרו (מתוך הספר של פול קוטרל והמקור הוא לשכת העיתונות הממשלתית)
קטרי סדרה P
בני, על-פי מה קבעת שהקטרים קיבלו את הסימול P על שם הארץ? הרי הקטרים האחרים שנבנו עבור רכבת המנדט (סדרה M, סדרה N, סדרה K) קיבלו את הסימולים לפי שם היצרן - Manning Wardle לראשונה, Nasmyth Wilson לשנייה ו-Kitson לשלישי. ולמה בעצם ה-'בולדווינים' קיבלו את האות H? ברור שסדרה P לא תקבל את האות N על שם היצרן North British מכיוון שאות זו כבר היתה תפוסה, אבל P ל-Palestine נשמע לי קצת קיטשי. מה דעתך?
 

ה דרומי

New member
חן על הדרך שאלת בקשה

קטרי סדרה P
בני, על-פי מה קבעת שהקטרים קיבלו את הסימול P על שם הארץ? הרי הקטרים האחרים שנבנו עבור רכבת המנדט (סדרה M, סדרה N, סדרה K) קיבלו את הסימולים לפי שם היצרן - Manning Wardle לראשונה, Nasmyth Wilson לשנייה ו-Kitson לשלישי. ולמה בעצם ה-'בולדווינים' קיבלו את האות H? ברור שסדרה P לא תקבל את האות N על שם היצרן North British מכיוון שאות זו כבר היתה תפוסה, אבל P ל-Palestine נשמע לי קצת קיטשי. מה דעתך?
חן על הדרך שאלת בקשה
מה הסיבה שמנוף מספרו 11 עומד כאנדרטה בתחנת הרכבת בבנימינה? מה היה תפגידו ב"כוח". המשך יום טוב . ודש חם לדוד מאלקוץ.
 
מנוף 11

חן על הדרך שאלת בקשה
מה הסיבה שמנוף מספרו 11 עומד כאנדרטה בתחנת הרכבת בבנימינה? מה היה תפגידו ב"כוח". המשך יום טוב . ודש חם לדוד מאלקוץ.
מנוף 11
דווקא מנוף 11 פעיל למדי, למיטב ידיעתי, ואפילו צבעו אותו מחדש לפני כמה שבועות (ופרסמתי גם תמונות של זה באתר 'חדשות הרכבת'). אני מניח שהיו עבודות באיזור בנימינה שהוא היה מועסק בהן באותו זמן.
 
קראתי את זה באיזשהו מקום

קטרי סדרה P
בני, על-פי מה קבעת שהקטרים קיבלו את הסימול P על שם הארץ? הרי הקטרים האחרים שנבנו עבור רכבת המנדט (סדרה M, סדרה N, סדרה K) קיבלו את הסימולים לפי שם היצרן - Manning Wardle לראשונה, Nasmyth Wilson לשנייה ו-Kitson לשלישי. ולמה בעצם ה-'בולדווינים' קיבלו את האות H? ברור שסדרה P לא תקבל את האות N על שם היצרן North British מכיוון שאות זו כבר היתה תפוסה, אבל P ל-Palestine נשמע לי קצת קיטשי. מה דעתך?
קראתי את זה באיזשהו מקום
 
(נסיון) זיהוי הקטרים בתמונה

סדנת קישון - 1950
(נסיון) זיהוי הקטרים בתמונה
לפי מיטב הבנתי (המוגבלת, אני מודה) דגמי הקטרים שבתמונה הם (מהקרוב לרחוק): 1. קטר מדגם 8F (נדמה לי שרשומה על תא הנהג הספרה 3 היכן שאמור להיות מספר הקטר, אבל זה לא אומר הרבה, מפני שהמספרים של הקטרים האלו היו בני חמש ספרות מהסדרה 70XXX) 2. קטר מסדרה H של רכבת המנדט (סוג זה של קטרים כונה על-ידי עובדי הרכבת 'בולדווין'). מדובר בגרסא המקורית של הקטרים האלו, עם סידור הגלגלים ארבע-שש-אפס (זה לא מופיע טוב בפורום כשכותבים את מספרים). במקרה הזה חסר לקטר תא הנהג והדוד מונח על הרצפה, ליד השלדה. 3. קטר מסדרה P של רכבת המנדט (P-Class), במקרה הזה קטר מספר 65 4. קטר נוסף מסדרה H 5. דוד של קטר שאת סוגו אני לא מזהה, אולי קטר חג'אזי. אשאל את פול קוטרל שבוודאי יזהה בשנייה. 6. קטר נוסף מדגם 8F 7. קטר נוסף מדגם 8F, הפעם ביחד עם ה-'טנדר' (עגלת מים ודלק) שלו. שימו לב להבדלים בצורת הגג של תאי הנהג ביחס לקטר הקודם מדגם זה 8. טנדר של קטר מדגם 8F, ביחד עם הקצה הקדמי של קטר קיטור שאני לא מזהה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה