נתי סקאל\IBM.... - חוקי או לא חוקי

redseastar

New member
נתי סקאל\IBM.... - חוקי או לא חוקי

קניתי מנתי סקאל מחשב IBM אותו קיבלתי לביתי לאחר איחור קל של כמה ימים. אינני מבינה גדולה בכל מיני הסכמים שנערכים עם חברות גדולות , אך קניתי מחשב נייד של IBM מהאינטרנט: http://www.p1000.co.il/hot_sale_product.asp?g_id=5227924&g_kind=1 עם דגש גדול מאוד על השורה התחתונה למטה במפרט: מערכת הפעלה Windows XP HOME , מכיוון שאין בסוף הדף אפילו אפשרות לקנות את התוכנה בצורה חוקית בתוספת תשלום ניתן להסיק שהמחשב בא עם התוכנה המקורית מותקנת ועם דיסק בנוסף - כאמור כבן אדם שאולי "לא מבין גדול" בנושא אני מניחה ששילמתי כסף בשביל לקבל רישיון ואת הדיסק המקורי של התוכנה וכמו כן לקבל גם דרייברים שלא קיבלתי כלל מחברת IBM, אני מניחה שרישיון ומערכת הפעלה מגיעים יחד כשמדובר במחשב פרטי נייד אחד. לאחר שראיתי שלא קיבלתי דבר שכזה עשיתי כמה בירורים וכולם (נתי סקאל וUBM) התחמקו ממני בצורה זו או אחרת בטענות ש: ככה אנחנו עובדים כבר כמה שנים , אף אחד לא התלונן על זה, למחשבי IBM יש יכול שחזור מערכת חדשנית שיכולה לשחזר את תוכנת החלונות וכל אימת שתהיה לי איזושהי בעיה אוכל לפנות אליהם והם יסדרו לי אותה, תשובה מתחמקת לחלוטין. IBM אף טרחו לומר לי שקניתי רישיון לתוכנה ולא את התוכנה, אם ככה מדוע התקינו לי אותה? ומדוע לא רשום שהמחשב מגיע עם רישיון בעמוד האינטרנט ולא עם התוכנה? השאלה היא האם יש דבר כזה לקנות רק רישיון למחשב פרטי נייד ? האם המחשבים לא אמורים להגיע עם דיסק מקורי של מייקרוסופט עם מספר סידורי עליו כחוק וכדין? אולי ידוע לכם על הסכם כלשהו עם IBM בגינו לקוחות שמשלמים על תוכנת חלונות לא מקבלים אותה על דיסק אלא רק על המחשב – כי זה "מספיק להם". תודה, קרן.
 
אכן "בעיה" איך שראיתי את השם " נתי סקאל" אמרתי לעצמי , מה הם עוללו עכשו ? אז ככה, רשיון אינו מחייב לתת לך עותק פיזי של התוכנה . הסידור הזה טוב לאירגונים ,ולא מתאים ללקוחות פרטיים ,מחר אם יתקלקל לך הדיסק הקשיח ,אז כל עוד המחשב באחריות ,לא תיהיה לך בעיה . אבל לאחר מכן, לא תיהיה לך אפשרות להתקין לבד מחדש את מערכת ההפעלה. מה שלא בסדר בכל הסיפור הזה ,שהספק - נתי סקאל .במקרה הזה, היה צריך לידע אותך מראש על אפשרויות שונות של רכישת מערכת ההפעלה: *מחשב עם רשיון. **מחשב עם מערכת הפעלה מלאה כולל דיסק מקורי. ***מחשב ללא מערכת הפעלה. מכל ההערות שעלו לגבי הספק הזה ,לפחות למדנו מהמקרה שלך שלא היה איחור היסטרי.וזה אומר שהוא הולך ומשתפר. אני בטוח שגם מהמקרה שלך הם ילמדו ,ויציינו להבא איזה תוכנה או רשיון המזמין הולך לקבל.
 

zviiii

New member
אני חייב להבין. רשיון למה?

היא קיבלה רשיון לעשות מה? איך אפשר למכור רשיון בלי תוכנה?
 
רשיון לתוכנה אני יכול לתת לך דוגמא מארגון ,זה בטח קיים גם במקומות נוספים. ארגון שיש לו הרבה מחשבים ,קונה את התוכנה עם אפשרות להתקין את אותה תוכנה מספר רב של פעמים. כל פעם כזאת נקראת רשיון. אתה מקבל דיסק אחד ,ונייר שעליו כתוב שאתה יכול להתקין את התוכנה X פעמים .
 

SPnage

New member
זה מקובל

גם אני קניתי מחשב נייד IBM ולא קיבלתי דיסק התקנה. ביררתי בחנות ואמרו לי שמחשבים חדשים מגיעים עם אפשרות שיחזור במקרה של תקלה חומרה, כלומר יש אזור בדיסק הקשיח (שאין אפשרות לגשת אליו) שמכיל מערכת הפעלה עם כל ההגדרות ובמקרה הצורך ניתן ככה "להלביש" מערכת הפעלה חדשה ועובדת על המחשב. הסיבה, לטענתם, היא שבניגוד למחשב רגיל, למחשב נישא יש דרייברים וכל מיני הגדרות שקשה להגדיר לבד ולכן קיימת האופציה הזו והיא מחליפה דיסק התקנה. אם זה חוקי/תקין או לא אני לא יודע אבל זה מקובל. בכל מקרה צריכה להיות לך מדביקה בתחתית המחשב עם הרישיון והמספר הסידורי, כך שזה לא שהספק דפק אותך, קיבלת רישיון חוקי למהדרין.
 

dani666

New member
זה מקובל בניידים

במחשבים ניידים מקובל מאוד *לא* לספק את מערכת ההפעלה אלא רק מערכת מותקנת + אפשרות שחזור מספרייה חבויה על הדיסק. לא קשור לנתי סקאל - נתקלתי זה גם בדיונים בפורומים בח'ול. הטענה הבסיסית שעולה שם היא שאם שלמת - זכותך לקבל גם את המדיה (את CD ההתקנה) - ואנשים שם אכן דרשו - חלקם קיבל .. חלקם לא. מדובר על מגוון של ספקי מחשבים ניידים (לא רק IBM) לדעתי *חובה* לקבל את CD ההתקנה כמו שנאמר - ומה אם מתקלקל ה HD, ומה אם אתה רוצה להתקין שלא לפי ההתקנה שהוא בא אתה - שלא לדבר - שכנראה בכלל שלמת על זה. תחזרו לנתי סקאל, ואם לא שולח לכם את מערכת ההפעלה - תבטלו את הקנייה. שימו לב - זכותכם לבצע זאת תוך 14 יום ... הוא בטח ינסה לגרור אתכם עד שתגמר התקופה (אם טרם נגמרה). חכמי הפורום אולי יידעו איך לעזור לכם בזה.
 

is99

New member
זה בסדר גמור

אין כל בעיה בלא לקבל דיסק אם מחשב IBM כבר מספר שנים זה עובד בצורה זו ולא רק ב IBM אם אתה צריך להתקין מחדש אתה יכול לעשות את זה ללא בעיה ואם הדיסק הקשיח יתקלקל IBM יחליפו לך וגם יתקינו לך מערכת הפעלה. אם תכנסו לאתרי IBM או DELL בינטרנט ותנסו לרכוש משם מחשב תראו שאם אתם רוצים לקבל מדיה של מערכת ההפעלה זו תוספת תשלום. זו בסהכל דרך להוריד עלות ללקוח סופי שברוב המקרים לא צריך את הדיסק.
 

אלי ו.

New member
על המחשב צריכה להיות מדבקה

שמוכיחה שהרישיון נקנה. מדבקה של מיקרוסופט עם מספר רישיון. מעבר לכך אני הייתי דורש את התקליטור המקורי, ואם לא הייתי מקבל מחזיר את המוצר. באופן אישי נאלצתי מספר פעמים להתקין מחדש את חלונות מסיבות שונות ולא הייתי רוצה להתקע בלי הדיסק המקורי.
 

אלי ו.

New member
בדיוק דיברתי עם חבר עובד מיקרוסופט

הוא מצטרף להמלצה לדרוש את הדיסק מהסיבות שצויינו כאן. אם הספק עושה בעיות פני ליצרן, IBM 03-9188500
 
למעלה