נשים: המין החזק באמת!

תוכן-מקודם

Member
מנהל
fitness-1092757_1920.jpg
קרדיט תמונה PIXABAY

נהוג לחשוב שגברים הם המין החזק, תפיסה זו נובעת מכך שגברים נולדים עם 30% שריר יותר מנשים. מבחינה פיזית, ברוב המקרים הם באמת יהיו יותר חזק פיזית מנשים, אבל אם נבחן ממש מקרוב מה עוברות נשים מבחינה פיזית לאורך חייהן, ייתכן כי נגלה שאומנם אין לנו עוד 30% שריר אבל יש לנו הרבה יותר מזה! נשים יכולות ללדת ילדים, לבצע מטלות בו זמנית, לעבוד ולהחזיק בית מאורגן למופת ויש להן עוד שלל יכולות מופלאות. יחד עם זאת מבנה הגוף הנשי שונה לחלוטין מזה של הגברים וחווה תופעות ותסמינים שונים שלא קיימים אצל גברים. במאמר זה נספר לכם בדיוק למה נשים הן המין החזק באמת!

מילדה לנערה: הווסת החודשית​

התופעה והתסמינים: כל מי שקיבלה את הווסת החודשית יודעת כי יכולים להתלוות אליה כאבים בעוצמות שונות. ישנן נשים שחוות כאבים בעוצמה נמוכה, וישנן נשים אשר נמצאות בדיוק בצידו השני של הספקטרום וחוות כאבי מחזור שעלולים לגרום לכאבי בטן וגב עזים, כאבי ראש שמתפתחים למיגרנות, בחילות קשות, הקאות ובמקרים קיצוניים מאוד גם התעלפויות. בין הנשים שלא חשות שום כאב לאלו החשות אותם בסף הגבוה ביותר, ישנן נשים שחוות כאבים בדרגות שונות לצד תסמינים נוספים כגון: נפיחות, שינוי במצב הרוח, תיאבון מוגבר, עצבנות, חוסר תיאבון ועוד.

מה עושים בנידון: מי שסובלות מכאבי מחזור, מומלץ כי ייקחו את הזמן לרגיעה והתאוששות. כדי להקל את הכאבים ניתן להניח בקבוק של מים חמים על הבטן, לעשות מקלחות מרגיעות, לשתות חליטה של מקל קינמון במים חמים ואם המצב קשה יותר, להיוועץ עם רופא הנשים לגבי משככי כאבים שיכולים לסייע בהפגת הכאבים.

ילדת? מזל טוב!​

התופעה והתסמינים: לידה היא אחת התחושות הנדירות ביותר שגוף האדם יכול לחוות, להוציא אדם שלם ומושלם מתוך הגוף לאוויר העולם. לצד התחושה המדהימה הזו שאופפת נשים שילדו, להיריון וללידה יש תופעות ותסמינים שהם לא כל כך מדהימים כמו דימום לאחר לידה שהוא ארוך במיוחד, בריחת שתן מהיחלשותם של שרירי רצפת האגן בעקבות הלידה, גודש בחזה אם לא הצלחתן להניק ותופעות נוספות שמתלוות לעייפות רבה.

מה עושים בנידון: הגוף שלכן אחרי לידה זקוק למנוחה, לכן יש זמן שנקרא משכב לידה וחשוב לנצל אותו בתבונה כדי לאפשר לגוף להתאושש כפי הנדרש.

חווית גיל המעבר​

התופעה והתסמינים: גם בגיל המעבר יש שלל תופעות שאינן מקלות על העניין. גם כאן יש נשים אשר לא יחושו את התופעות המדוברות, ישנן כאלו שיחושו לפחות חלק וישנן נשים שירגישו היטב את כלל התופעות. התופעה השכיחה מכולן היא גלי החום שעוברים בגוף ללא כל התרעה מוקדמת וגורמים לנשים שחוות אותה, להרגיש פרץ עז של חום שנובע מתוך גופן.

יחד עם התופעה הזו יש עוד מגוון רחב מאוד של תופעות כגון: מצבי רוח, עצבות, דכדוך, שינה לא רציפה, חוסר חשק מיני, וגם מערכת השתן שלא תמיד עובדת באופן המיטבי ונשים חשות תופעות כמו שלפוחית רגיזה, דליפת שתן, יובש בנרתיק וכדומה.

מה עושים בנידון: בתקופה זו מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה או הנשים, כדי לטפל בתופעות השונות באופן המיטבי ביותר עבורכן. חשוב לזכור שאתן לא לבד ויש נשים רבות אשר חשות גם הן את אותן התחושות. יחד עם זאת חשוב לזכור שהתופעות הללו ניתנות לטיפול ושניתן להתגבר על הכול.

לסיכום, כפי שבוודאי הבנתן לא בכדי זכינו להיות המין החזק באמת. רק לנשים יש תעצומות נשם כה גדולות לעבור כל כך הרבה ועדיין להכיל, להיות סבלניות, לטפל, לדאוג ולאהוב כמו שרק נשים יודעות.
 
למעלה