נשים בדרגות גבוהות באקדמיה

iritki

New member
נשים בדרגות גבוהות באקדמיה

עצוב עד כמה סטריוטיפים ודעות קדומות עדייןמשפיעים עלינו בחיי היום היום. כן גם על האנשים המתיימרים להיות משכילים , אינטליגנטים ואפילו נאורים. כתבה : פרופסוריות
 

mayaki

New member
השאלה היא מאיפה זה בא

מעניין. אולי אני או הסביבה הקרובה אליי זה לא מדגם מייצג, אבל מבחינת הסטודנטים עצמם- האם היה משנה לכם אם אשה או גבר הם המרצים שלכם? אני חושבת שעל רוב הסטודנטים זה לא משפיע. השאלה היא למי זה מפריע... לאלו שמעסיקים אותם, או לנשים עצמן. לדעתי- שילוב של השניים.
 

iritki

New member
כנראה שזה לא תלוי במקצוע

בפורום נאמר הרבה פעמים שמקצוע ההיי טק הוא טובעני ולא מאפשר לגדל ילדים ולנהל חיי משפחה או חברה לצורך העניין. ויכול להיות שיש בזה מן האמת וחוץ מזה שהתדמית של המקצוע משפיע על בחירתו או אי בחירתו מן הסתם. אבל מקצוע ההוראה והאקדמיה הם לא כאלה ודווקא נחשבים לנוחים וגמישים ובכל זאת - מעט מאוד נשים.בגיל הרך ובבית הספר התיכון יש דווקא ריבוי של נשות הוראה ואילו באקדמיה - רוב של גברים. למה כי באקדמיה צריך שכל ולא רגש? זה מה שרוב האנשים יגידו אבל אני אומרת : רגש צריך תמיד לכל דבר ושכל יש גם לנשים, ן ועפ"י מחקרים הוא אפילו מבריק יותר....
 
מכחישה.

היות קבוצה מסויימת מיעוט לא בהכרח מעיד על אפליה נגדה. היות בעלות המוצע המזרחי מיעוט כלל לא מפתיע - ללא כל קשר ליכולותיהן, וללא כל קשר לאפליה שהיא באקדמיה.
 

mayaki

New member
לא זו הייתה הכוונה

מתוך הכתבה הכללית, התמקדנו דווקא במה שדיבר על כך שיש נשים מרצות מעטות כל כך באוניברסיטאות (עם ובלי קשר למוצא).
 

mayaki

New member
אז אולי תגידי...

למה לדעתך זה קורה?? איך את מסבירה את זה שיש כמה מקצועות בולטים שיש בהן פחות נשים, בדרך כלל באופן משמעותי??? אשמח לשמוע.
 
למה זה בעייתי? אשמח לשמוע

איך את מסבירה את זה שיש כמה מקצועות בולטים שיש בהם פחות גברים, בדרך כלל באופן משמעותי?
 

mayaki

New member
מאותן סיבות בדיוק....

אני חושבת שגברים ונשים מאוד מושפעים כיום מסטיגמות ודעות קדומות על מקצועות- נשים לא רוצות להיות "גבריות" וגברים לא רוצים להיות "נשיים". למה זה פסול? כיון שאישה שהייתה יכולה להתעניין מאוד במחשבים ואפילו להיות טובה מאוד לא תגיע למקצוע מדעות קדומות, וגבר שהיה יכול להנות מאוד בעבודה עם ילדים לא יגיע למקצוע בגלל דעות קדומות. בסופו של דבר, זה מראה על בעיה.
 
למעלה