נשיא לטביה: ''שואת יהודי ארצנו הושתקה זמן רב''

beatman

Member
נשיא לטביה: ''שואת יהודי ארצנו הושתקה זמן רב''

מעמד טעון: ביער רומבולה בפאתי בירת לטביה ריגה, בו נרצחו 25 אלף מיהודי העיר בתקופת השואה, נערך היום טקס רשמי לציון זכר הנרצחים במלאת 75 שנה להוצאתם להורג.
נשיא לטביה ריימונדס ויוניס שהיה הנואם המרכזי בטקס התייחס באופן אמיץ לפרק שחור בהיסטוריה של לטביה ואמר: "היום אנו מוקירים את זכרם של 25 אלף יהודים שנרצחו באכזריות ביער רומבולה ב-30 בנובמבר -8 בדצמבר 1941 בפעולה שאורגנה על ידי הנאצים. במימושה של פעולה זו השתתפו, לצערי, גם כוחות מקומיים (לטבים – א.נ.)"
בהתייחס לאירועים אמר עוד נשיא לטביה כי: "הימים בחורף הלטבי קצרים וזה בלתי נתפס שבשני ימים בלבד באופן שיטתי וקר רוח הוצאו להורג אותה כמות מאזרחינו המתגוררת כיום בעיר לטבית ממוצעת".
ויוניס הוסיף כי: "משך שנים ארוכות האירועים הטראגיים האלו בהיסטוריה של לטביה הושתקו זמן רב. בימי הכיבוש הסובייטי פעילי הקהילה היהודית בקושי הצליחו להציב במקום שלט עם הכיתוב 'לזכר קורבנות הפאשיזם".
ויוניס התייחס למצבה של הקהילה היהודית בלטביה, המונה כיום על פי הערכות שונות כמה אלפי בני אדם, ואמר: "למרות הרדיפות הקשות והאבידות בנפש הקהילה היהודית בלטביה קמה לתחייה וכיום אני רואה פריחה של חיים ציבוריים, דתיים ותרבותיים. זה מחזק את לטביה".
ראוי לציין כי לאחר הכרזת העצמאות של לטביה מברית המועצות רבים ממנהיגיה ניסו להמעיט בחלקו של העם הלטבי לרצח היהודים בשואה והציגו את הלטבים שלחמו לצד הגרמנים כ"קורבנות הכיבוש הנאצי".

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/849/479.html?hp=1&cat=666&loc=4
 
זו הכללה גזענית לקרוא למדינה שלמה "בזויה"

או "ארץ סוג ז"".
כן, יש בה ותיקי וואפן-SS, ויש להם תומכים צעירים רבים, כולל אישים רמי מעלה - שרים, ראשי מפלגות;
כן, השלטונות מאפשרים את תהלוכות ותיקי הוואפן-SS ותומכיהם;
כן, השלטונות רומסים את זכויות המיעוט הרוסי הגדול, המעוגנות בחוקים האירופיים.
כן, היה הסיפור עם התנגדות ממשלת לטביה לתערוכת יונסקו בפריס על מחנה הריכוז לילדים(!) בסלספילס - "כדי לא לפגוע בשמה הטוב של לטביה".

כל זה נכון, אבל...
אבל כל זה נעשה בתמיכתם המוחלטת של האיחוד האירופי ונאט"ו, שלטביה חברה בהם. אולי מישהו קצת עשה להם באצבע "נו-נו-נו", אבל לא יותר מזה.
לכן, בדיוק באותה מידה בה אתה אומר "ארץ בזויה", היית יכול לומר "איחוד אירופי בזוי", "ברית נאט"ו בזויה".

בכל אופן אין להכליל על כל המדינה. מה גם שהנשיא החדש רומז על כוונתו לשנות דברים, אז ניתן לו קרדיט, ואח"כ נשפוט אותו לפי התוצאות.

אגב, הקישור שהצגת הוא די נדיר. בדר"כ התקשורת הישראלית, שהיא פרו-אמריקאית, לא אוהבת להבליט דברים כאלה למשל, כאשר בטלין בירת אסטוניה פורקה האנדרטה ללוחמים הסובייטיים שנלחמו בנאצים, התקשורת הישראלית היתה לצד השלטונות האסטוניים.
 

ערפל10

New member
יש הבדל

מדינות איחוק האירופי מחזירות רכוש נשדד ואזרחות לצאצאי הקורבות. ולו הדבר היחיד שיש לאמר לנשיא המדינה הבזויה "שהנושא הושתק בתקופה הסובייטית". השלטון הסובייטי הוא הוא הפושע הגדול, הם, הרוסים אשמים בהכול. רק דבר אחד שוכח אותו בעל פרצוף חזיר. בתקופה הסובייטית מי שניהל את הרפובליקה ההיא היו אותם הלטבים בכבודם ובעצמם.
 
"הבדל" אפשר למצוא תמיד,

אבל לא סתרתָ את דבריי על האחריות של האיחוד האירופי על הנעשה בלטביה.

כמו-כן, בו נהיה אובייקטיביים. בברה"מ אכן לא אהבו להבליט את פשעי המשת"פים הנאציים מקרב המקומיים. גם לא כל כך דיברו על חלקם המיוחד של היהודים בין כל קורבנות הנאצים. דיברו, אבל מעט מאוד. המילה холокост לא היתה שגורה כמו שעכשיו.
כשהתפרסמה הפואמה באבי יאר מאת יבגני יבטושנקו, זה היה כמו פצצה ביום בהיר!

בנוגע ללטבים שניהלו את לטביה, זה נכון, וזה גם נכון שהיתה ברפובליקות הבלטיות אפלייה מתקנת לטובת "הלאום השורשי", אבל הכל היה תחת פיקוח האח הגדול - השלטון המרכזי (שאמנם היו בו נציגים מרפובליקות רבות, אבל לא מכולן).
בכל מקום, האיש מס.1 היה חייב להיות מקומי, אפילו המזכיר הראשון בבירוביג'ן היה יהודי, אבל בכל מקום היה גם מזכיר שני רוסי


אתה צודק בהסתייגות שלך מדבריו של הנשיא הלטי החדש, שבתקופה הסובייטית היתה השתקה - מבלי להתייחס לאווירה בלטביה של היום (לפחות לפי הכתבה! אולי בכתבה צנזרו דברים), לתהלוכות הוואפן-SS.

אבל אני חוזר ומדגיש שני דברים: לא כל הלטבים מסכימים עם מה שקורה בארצם. הביטוי "מדינה בזויה" הוא פסול, כמו הביטוי "מדינה סוג ז". אני הייתי מוחק הודעות עם ביטויים כאלה.
דבר שני, אם נשתמש בביטוי זה, האיחוד האירופי כולו "בזוי": הפרלמנט שלו מקבל החלטות בזויות, ומצד שני מתעלם ממה שקורה בלטביה. כשמדינות המערב רוצות משהו באמת, הן לא מהססות להפציץ, לכבוש ולארגן הפיכות. זה מוכיח, שהמצב הנוכחי בלטביה לא ממש מפריע להן.
אפילו אם לא לכבוש ולהפציץ - יש להן גם נשק הסנקציות, אותו אינן חוששות להפעיל נגד רוסיה, בלרוס, סוריה, אך לא נגד לטביה שותפתן.

מדינות המערב הן גם השולטות בלטביה למעשה!
זה אומר, שאם אנו מאשימים במשהו את שלטונות לטביה, אזי עלינו להאשים באותו הדבר את מדינות המערב - על אחת כמה וכמה!
אם מדינות המערב היו באמת נגד התהלוכות הנאציות בלטביה, התהלוכות הללו לא היו מתקיימות!
אולי קיומן דווקא עולה בקנה אחד עם המדיניות הנוכחית של המערב לשכתוב מלחמת העולם השנייה: לברה"מ זוכרים רק את מולוטוב-ריבנטרופ (ובו זמנית את מינכן "לא זוכרים"), ו...."האוקראינים שחררו את אושוויץ".
 
אגב, מי שניסו להמעיט בחלקם של המשת"פים היו דווקא הסובייטים

ציטוט:
&nbsp
26 февраля 1946 года комиссия при ЕАК под председательством Брегмана вынесла заключение: «Оба переданные на рассмотрение варианта „Черной книги“ не представляют окончательно отредактированных материалов. Комиссия считает, что в представленных очерках излишне много рассказывается о гнусной деятельности предателей родины»[3]. Это ставилось в упрек книге, так как рассказ о предателях смягчал силу главного обвинения, предъявленного немцам.
https://ru.wikipedia.org/wiki/Чёрна...8.D0.B3.D0.B8_.D0.B2_.D0.A1.D0.A1.D0.A1.D0.A0
 

beatman

Member
ומי שמעלה אותם על כס הגבורה והגאווה הם הלטבים...

נקווה שהנשיא הזה ישנה משהו.
 
...ויקירי המערב הבנדראים.

פגשתי בנורווגיה אישה רוסיה, התומכת בקוויזלינג, ומתלוננת שהנורווגים רודפים אותה בגלל זה

מסתבר, שלא כולם אוהבים משת"פים.
 
כבר כתבתי שהסובייטים ניסו להמעיט, אבל המערב העניק למשת"פים

רבים מקלט. בארה"ב, בקנדה, פרחו ושגשגו המשת"פים האוקראינים והאחרים.
 
למעלה