נרתיק קשיח למצלמה דיגיטאלית

oreny1

New member
נרתיק קשיח למצלמה דיגיטאלית

מחפש המלצות לנרתיק למצלמה דיגיטאלית וכן טיפים לגבי דרך הנשיאה הממולצת בזמו רכיבה. המצלמה (מינולטה Dimage Z2) יחסית גדולה ואני מחפש נרתיק שישמור עליה בצורה טובה. בנוסף מחפש רעיון מוצלח לגבי מיקומה בזמן רכיבה, שתהיה מוגנת אך שליפה לצילומים מזדמנים. רעיונות והמלצות יתקבלו בברכה.
 

Eyal Hershtik

New member
רשף קוראים לך ../images/Emo124.gif

לרשף יש את אותה מצלמה , אתה יכול למצוא אותו בפורום טיולי אופניים
 

רֶשֶף

New member
לי יש Z1, אבל בגודל הן אותו דבר ../images/Emo13.gif

כרגע יש לי נרתיק די פשוט (עם כיס קדמי קטן לזכרון נוסף וסט בטריות נטענות). התיק קצת עמוק על המצלמה, אבל המקום מלמעלה משמש לרצועה של המצלמה. את התיק אני משחיל על רצועת חגורת הנשק לשמחתן של "הנשמות הטובות" שפשוט נקרעות ברצפה לראות רוכב עמוס ציוד (על הזולו שלי). זה לא המקום האידאלי אבל הכי פחות "לא נוח" שמצאתי. אני זומם על הסחורה הלא זולה אך המצויינת של LowePro. מטריצת הגדלים שלהם ממליצה על ה-D-Res 30 AW בתור התיק הקומפקטי ביותר עם התאמה טובה ביותר. מקווה שעזרתי.
 

4Runner

New member
הפטנט שלי

את המצלמה שלי שאמנם היא מעט קומפקטית משלך (פוגי 6800) אני נושא בצורה הבאה שמבחינתי הנוחה ביותר: את תפס החגורה (הלולאה שמאחורי הנרתיק) אני משחיל על הכתפיה הימנית (כי אני ימני) של מנשא המים. אני מקבע את הנרתיק כך שלא יחליק במורד הרצועה לכיוון המותן אלא ישאר פחות או יותר בגובה החזה. המיקום הוא כזה שמאד נוח לשלוף את המצלמה אפילו בזמן רכיבה (לא המלצה). כדי להמנע ממצב שהמצלמה נשמטת מן היד ונופלת אני מאבטח את רצועת המצלמה ללולאה שנמצאת גבוה יותר במעלה הכתפיה של מנשא המים. כדי שיהיה נוח לנתק מדי פעם את המצלמה מהאבטחה על מנת שמישהו יצלם אותי חיברתי את הרצועה לתיק ע"י לולאה קפיצית - מחזיק מפתחות שנראה כמו ציוד סנפלינג. בקיצור: המצלמה לא מתנדנדת ברכיבה. מאובטחת לתיק שתיה. מאפשרת שליפה מהירה וצילום תוך כדי רכיבה. מאפשרת להתנתק מהמצלמה בקלות כדי שאחרים יצלמו אותך.
 

shpitzs

New member
ניצול השרשור לשאלה מצלמתית...

שמיתי עיני על המצלמה המדוברת dimage z2 ורציתי לשאול אותך איך היא לרכיבה , כלומר כמה היא מגושמת לנשיאה? וכן האם יש לה delay בצילום ? (מחלה ידועה של מצלמות דיגיטליות) כיוון שאני מנסה בדר"כ כלל לתפוס אנשים באוויר ותופס רק אוויר (מקסימום איזה סלע) ... תודה מראש עדי
 

רֶשֶף

New member
היי עדי ../images/Emo13.gif

ה-Dimage Z1/2 נחשבת עדיין לאחת המצלמות המהירות בקטגוריה שלה. תוכל להתרשם מהדגמה שביצעתי בכדי להמחיש אחת התכונות המתאימות לצילום אירועי ספורט או התרחשויות קצרות ומהירות. אני משער שאת המפרט אתה כבר מכיר. למיטב ידיעתי ל-Z1 ול-Z2 אותו מפרט בדיוק למעט 4 מגה-פיקסל ב-Z2 לעומת 3.2 ב-Z1. אם יש לך שאלות נוספות תוכל לפנות אלי במסרים.
 

oreny1

New member
מצלמה אוטומטית תמיד תהיה איטית

ממצלמה ידנית. לחצן הצילום מפעיל תוכנה שמבצעת לא מעט פעולות עד לרגע הצילום והצילום לעולם לא מיידי. המינולטה אכן מהירה יחסית (יש לה מצב 'ספורט' שמתאים לצילומי אקשן. המצלמה לא שייכת לזן המצלמות הקטנות וזאת בשל שלל תכונותיה: זום X10, עדשה גדולה ואיכותית. הסיבה שרכשתי את המצלמה (ויתרונה המשמעותי על הZ1) הוא צילום וידאו אמיתי ב30 פריימים לשניה וברזולוציה של עד 600X800. בקיצור, למי שלא מתלהב מהוידאו ומזום X10 (לא ממש שמיש בלי חצובה ראה תמונת היונה חולת הפרקינסון של רשף
) שיקנה מצלמה קומפקטית יותר (ניקון 3200??)
 

רֶשֶף

New member
תיקון אחד

ה-Z1 נותנת וידאו באותה רזולוציה ובאותו מספר פריימים. כמו שאמרתי, ההבדל היחיד בין הדגמים הוא 4 לעומת 3.2 מגה-פיקסל. חוצמזה - אותו דבר. ובעניין היונים חולות הפרקינסון... אהמ... זה לא אני... ככה זה היונים בכפר-סבא...
 
לא מדוייק.

יש מצלמות בהן יש מצב של "חצי לחיצה" בו המצלמה מבצעת את כל המדידות והחישובים מראש. התמונה נלקחת רק כאשר הלחיצה מושלמת. ניתן ללחוץ חצי לחיצה לפני שהרוכב נכנס לפריים, ואז המצלמה תגיב במהירות כשהרוכב ייכנס והלחיצה תושלם.
 

טיראן מ

New member
נכון, אבל ...

אחד הדברים שקורים ב"חצי לחיצה" הוא הפוקוס. ואם אין שם רוכב אז הפוקוס יהיה על.... העץ שמאחור (במקרה הטוב) או אינסוף ואז, הלחיצה המלאה תיצור תמונה "לא בפוקוס".
 

ares9

New member
בוא נחשוב קצת..

ונעשה פוקום כאשר הרוכב או יד של מישהו וכדומה נמצאים במרחק המשוער לצילום
 

טיראן מ

New member
זה כבר פרוייקט צילום ....

מה עם הספונטניות ? מסכים שזה פיתרון לפעמים, אבל ..... עדיף מצלמה מהירה.
 

ShaharTwoWheels

New member
המינולטה הזו יודעת גם לצלם רצף

תמונות בכמה צורות. למשל היא יודעת לצלם 10 תמונות ברצף מרגע הלחיצה. או לצלם רק את ה-5 האחרונות שלפני סיום הלחיצה. לי יצאו צילומי ספורט מעולים עם המינולטה בחופשת סקי האחרונה. וגם אני בחרתי בה בגלל השילוב בין יכולות וידאו מתקדמות לבין יכולות צילום מהשורה הראשונה. הבעיה היחידה שלה זה שהיא "שמנמנה". היא כמו קוביה של 10 על 10 על 10 ס"מ. לא ממש קומפקטית. אני סוחב אותה בשק מים ( יש לי גרגורי RPM שיש בו קצת מקום).
 

רֶשֶף

New member
זהו, שהיא בכלל לא קוביה ../images/Emo4.gif

מילה היתה קוביה. לפחות היתה יושבת כמו שצריך, אבל יש לה צורה מעוגלת ונטיה מעצבנת להסתובב בתוך התיק. בגלל זה חשוב שיהיה תיק עם התאמה מושלמת לגודל וריפוד נדיב, על כל צרה.
 
למעלה