נראה שהWIFI בזמן הנסיעה ברכבת עדיין מקרטע מישהו יודע באיזה

lklk2

New member
נראה שהWIFI בזמן הנסיעה ברכבת עדיין מקרטע מישהו יודע באיזה

האם יש עמדות שאפשר להחליף בהן רב-קו ולהעביר את היתרות במקום?
אתמול עברתי במקרה בהדר, גיליתי שבקצה חסן שוקרי, במסופון האוטובוסים הקטנטן (יותר תחנת קצה מגודלת), יש עמדת רב-קו קטנטנה. שאלתי אם אפשר להחליף בה כרטיס (הכרטיס הנוכחי שלי כבר בן 9 ולפעמים קצת מקרטע, אז יאללה) ונאמר לי שכן, אבל אם אני רוצה להעביר את היתרות (נו, אלא מה?) אני צריכה לחזור בעוד ארבעה ימים
.

אני לא עוברת שם בד"כ, ולהגיע במיוחד בעוד ארבעה ימים זה טרטור... ובכלל לא ברור לי, אם כל הנסיעות נרשמות מיד (הרי המכשיר של הפקח יכול לבדוק) ואפילו היישומונים בסלולרי יודעים לקרוא את תוכן הכרטיס העדכני שלי, בדיוק מה הטענתי ומתי הוא עבר וכמה יתרות נשארו וכו' (גם דקה אחרי שזה קרה), מה הביג דיל? אנחנו לא ב-2018?

ונניח שהם חוששים שמשהו לא נרשם אצלם במערכת, הם לא יכולים להצליב את המידע במערכת עם המידע בכרטיס ולראות שהוא זהה? (הרי בכרטיס הכול עדכני). ונגיד שהם חוששים שאולי בכ"ז המערכת לא מעודכנת ועשיתי איזו נסיעה שלא ירדה, אם בלאו הכי לא נסעתי בתח"ץ כבר שלושה ימים, ואפשר לבדוק זאת בקלות בכרטיס, כאמור (וגם לפני שלושה ימים השתמשתי בחופשי יומי, שכמובן עבר זמנו ובטל קורבנו, ואין יתרה להעביר ממנו), למה אני צריכה לחזור בעוד ארבה ימים?


כשאגד החזירו לי זיכוי נאלצתי להגיע לקופה (פעם אחת לא מצאתי זמן ואיבדתי אותו, פעמים אחרות יצא במקרה). חייבת לציין לטובה את רכבת ישראל – כשקיבלתי כרטיס פיצוי הם פשוט הזינו אותו למספר הרב-קו שלי, וכשהעברתי אותו במכשיר ברכבת הוא נטען אוטומטית. כי כבר פאקינג 2018!
נראה שהWIFI בזמן הנסיעה ברכבת עדיין מקרטע מישהו יודע באיזה
טכנולוגיה הרכבת משתמשת?
אני עכשיו עם לפטופ וזה עובד גרוע.
 

Bus Nerd

Active member
יש ליד הקטר קופסה עם יונים

נראה שהWIFI בזמן הנסיעה ברכבת עדיין מקרטע מישהו יודע באיזה
טכנולוגיה הרכבת משתמשת?
אני עכשיו עם לפטופ וזה עובד גרוע.
יש ליד הקטר קופסה עם יונים
כל חבילת מידע שיוצאת מהמחשב שלך מודפסת לתוך הקופסה הזו, ויונה לוקחת אותה לתחנת הרכבת הקרובה ,שם היא נסרקת ונשלחת לרשת האינטרנט. כשהתשובה מתקבלת היונה מקבלת תדפיס שוב, והיא טסה לפגוש את הרכבת. הבעיה שהרכבות מהירות יותר מהיונים והאיחורים הקבועים גורמים ללו"ז להיות לא צפוי, ולכן היונים גם לא יודעות לאיזה כיוון לטוס וגם לא יכולות להגיע לשם מספיק מהר, ובגלל זה הוויפי לא עובד.

חטיבת המחקר והפיתוח של רכבת ישראל עמלה בימים אלו על לקשור מנועי עזר רקטיים ליונים שיעזרו להם לתפוס את הרכבת בזמן, אבל הטכנלוגיה עוד רחוקה מלהיות מושלמת. אחרים אומרים שציפורים מהירות יותר תוצרת סין הן פתרון עדיף, ובמשרד האוצר מסרבים להעביר תקציבים בטענה שעדיף שרכבת ישראל תבחן פתרון של טלגרף או דגלי סמפור.

 

lklk2

New member
:) תודה רבה על הפרטים :) מעכשיו אשב ליד הקטר כדי להקל על

יש ליד הקטר קופסה עם יונים
כל חבילת מידע שיוצאת מהמחשב שלך מודפסת לתוך הקופסה הזו, ויונה לוקחת אותה לתחנת הרכבת הקרובה ,שם היא נסרקת ונשלחת לרשת האינטרנט. כשהתשובה מתקבלת היונה מקבלת תדפיס שוב, והיא טסה לפגוש את הרכבת. הבעיה שהרכבות מהירות יותר מהיונים והאיחורים הקבועים גורמים ללו"ז להיות לא צפוי, ולכן היונים גם לא יודעות לאיזה כיוון לטוס וגם לא יכולות להגיע לשם מספיק מהר, ובגלל זה הוויפי לא עובד.

חטיבת המחקר והפיתוח של רכבת ישראל עמלה בימים אלו על לקשור מנועי עזר רקטיים ליונים שיעזרו להם לתפוס את הרכבת בזמן, אבל הטכנלוגיה עוד רחוקה מלהיות מושלמת. אחרים אומרים שציפורים מהירות יותר תוצרת סין הן פתרון עדיף, ובמשרד האוצר מסרבים להעביר תקציבים בטענה שעדיף שרכבת ישראל תבחן פתרון של טלגרף או דגלי סמפור.

:) תודה רבה על הפרטים :) מעכשיו אשב ליד הקטר כדי להקל על
היונים :)
&nbsp
ועכשיו ברצינות
&nbsp
אנחנו בשנת 2018
&nbsp
לא יכולים לעשות אינטרנט נורמלי?
 

Bus Nerd

Active member
יכולים, בטח שיכולים. אבל זה יקר ולא בטוח ששווה את ההשקעה

:) תודה רבה על הפרטים :) מעכשיו אשב ליד הקטר כדי להקל על
היונים :)
&nbsp
ועכשיו ברצינות
&nbsp
אנחנו בשנת 2018
&nbsp
לא יכולים לעשות אינטרנט נורמלי?
יכולים, בטח שיכולים. אבל זה יקר ולא בטוח ששווה את ההשקעה
היום כשכל ספקית סלולר משווקת חבילות גלישה גדולות וזולות, אין ממש סיבה להשקיע בזה.

לדאוג שהוויפי יעבוד ברכבת זה לדאוג שלכל קרון יהיה מודם סלולרי משלו (במקום אחד משותף לכל הרכבת) עם חבילת גלישה מספיק גדולה כדי לספק לכל הנוסעים שירות ראוי ואמין, עם מערכת שתדע לבעוט החוצה משתמשים שטוחנים לכולם את החיבור (למשל צופים בנטפליקס או מורידים טורנטים), וכו'.

זו השקעה גדולה בבחירת הציוד, בהתקנתו, בתחזוקתו, ובתשלום חודשי למפעילת הסלולר שהרכבת תבחר.

אני אישית חושב שבמרחקי נסיעה כמו שיש בישראל אין טעם להשקיע בוויפי ברכבת, ומי שבאמת צריך את זה יכול לקנות לעצמו חבילת גלישה.

(אגב, גם ברכבות בחו"ל הוויפי לא תמיד עובד. בTGV בצרפת הוא לא עבד לי רוב הנסיעה בין פריז לסטרסבורג, ושם מדובר על שלוש שעות נסיעה)
 

lklk2

New member
עדיין יש את בעלי הלפטופטים שצריכים גישה לאינטרנט, עדיף שלא

יכולים, בטח שיכולים. אבל זה יקר ולא בטוח ששווה את ההשקעה
היום כשכל ספקית סלולר משווקת חבילות גלישה גדולות וזולות, אין ממש סיבה להשקיע בזה.

לדאוג שהוויפי יעבוד ברכבת זה לדאוג שלכל קרון יהיה מודם סלולרי משלו (במקום אחד משותף לכל הרכבת) עם חבילת גלישה מספיק גדולה כדי לספק לכל הנוסעים שירות ראוי ואמין, עם מערכת שתדע לבעוט החוצה משתמשים שטוחנים לכולם את החיבור (למשל צופים בנטפליקס או מורידים טורנטים), וכו'.

זו השקעה גדולה בבחירת הציוד, בהתקנתו, בתחזוקתו, ובתשלום חודשי למפעילת הסלולר שהרכבת תבחר.

אני אישית חושב שבמרחקי נסיעה כמו שיש בישראל אין טעם להשקיע בוויפי ברכבת, ומי שבאמת צריך את זה יכול לקנות לעצמו חבילת גלישה.

(אגב, גם ברכבות בחו"ל הוויפי לא תמיד עובד. בTGV בצרפת הוא לא עבד לי רוב הנסיעה בין פריז לסטרסבורג, ושם מדובר על שלוש שעות נסיעה)
עדיין יש את בעלי הלפטופטים שצריכים גישה לאינטרנט, עדיף שלא
יהיה בכלל רשת ומאשר רשת שלא תעבוד.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
היום כל טלפון נייד יודע לעשות hotspot, לשתף את החיבור שלו

עדיין יש את בעלי הלפטופטים שצריכים גישה לאינטרנט, עדיף שלא
יהיה בכלל רשת ומאשר רשת שלא תעבוד.
&nbsp
&nbsp
היום כל טלפון נייד יודע לעשות hotspot, לשתף את החיבור שלו
למי שיש לפטופ כנראה שיש גם סמארטפון
למי שיש סמארטפון יש את האפשרות לעשות hotspot או thetering כדי לאפשר לטלפון לשתף את חבילת הגלישה שלו עם הלפטופ.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אוכל סוללה לנייד, עדיף כבר לחבר מודם סלולרי ישר למחשב

היום כל טלפון נייד יודע לעשות hotspot, לשתף את החיבור שלו
למי שיש לפטופ כנראה שיש גם סמארטפון
למי שיש סמארטפון יש את האפשרות לעשות hotspot או thetering כדי לאפשר לטלפון לשתף את חבילת הגלישה שלו עם הלפטופ.
אוכל סוללה לנייד, עדיף כבר לחבר מודם סלולרי ישר למחשב
 

matrix200200

Active member
אין צורך.

אוכל סוללה לנייד, עדיף כבר לחבר מודם סלולרי ישר למחשב
אין צורך.
פשוט תיקח איתך כבל מטען ותחבר את הפלאפון שלך לפורט USB פנוי בזמן שאתה מפעיל את נקודת גישה שלו.
ככה גם הסוללה תישמר וגם לא צריך עוד סים ומודם
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואגב, אם כבר מחברים ב-USB לא צריך נקודת גישה... יש כבל.

אין צורך.
פשוט תיקח איתך כבל מטען ותחבר את הפלאפון שלך לפורט USB פנוי בזמן שאתה מפעיל את נקודת גישה שלו.
ככה גם הסוללה תישמר וגם לא צריך עוד סים ומודם
ואגב, אם כבר מחברים ב-USB לא צריך נקודת גישה... יש כבל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דווקא לא כ"כ אוכל סוללה. ואין בעיה לחבר את הסלולרי ישר למחשב

אוכל סוללה לנייד, עדיף כבר לחבר מודם סלולרי ישר למחשב
דווקא לא כ"כ אוכל סוללה. ואין בעיה לחבר את הסלולרי ישר למחשב
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן ששירותי ה WIFI האלו משתמשים באינטרנט סלולרי.

נראה שהWIFI בזמן הנסיעה ברכבת עדיין מקרטע מישהו יודע באיזה
טכנולוגיה הרכבת משתמשת?
אני עכשיו עם לפטופ וזה עובד גרוע.
יתכן ששירותי ה WIFI האלו משתמשים באינטרנט סלולרי.
זו צורת החיבור הקלה ביותר אך יש לה חסרונות משמעותיים גם באזטרים של היעדר כיסוי וגם בפיצול החיבור בין משתמשים מרובים.
&nbsp
האנקדוטה הגרועה ביותר שלי עם חיבור כזה היתה במעבורת לאיי התעלה. החיבור עבד בנמלים בלבד, ולא היה חיבור כלשהו בלב ים. (הפלגה של כשעתיים!)
&nbsp
באמת שעדיף להשתמש בחיבור הסלולרי האישי ולהכניס את הסמארטפון למצב מודם WIFI.
 

נתנאל531

Well-known member
לא 'יתכן', בטוח

יתכן ששירותי ה WIFI האלו משתמשים באינטרנט סלולרי.
זו צורת החיבור הקלה ביותר אך יש לה חסרונות משמעותיים גם באזטרים של היעדר כיסוי וגם בפיצול החיבור בין משתמשים מרובים.
&nbsp
האנקדוטה הגרועה ביותר שלי עם חיבור כזה היתה במעבורת לאיי התעלה. החיבור עבד בנמלים בלבד, ולא היה חיבור כלשהו בלב ים. (הפלגה של כשעתיים!)
&nbsp
באמת שעדיף להשתמש בחיבור הסלולרי האישי ולהכניס את הסמארטפון למצב מודם WIFI.
לא 'יתכן', בטוח
הרכבת לא מחוברת קווית לשום דבר, אז ברור שהחיבור סלולארי.
&nbsp
תיאורטית אם רכבת מחוברת לקו חשמל, היא יכולה להיות מחוברת לקו תקשורת, אבל זה יותר מסובך כי צריך גם לקבל חבילות מידע, ולא רק לשלוח, כלומר צריך לזהות מה הנקודה שממנה נשלחה החבילה, ולהחזיר לנקודות סמוכות כי בינתיים הרכבת התקדמה מעט
 

matrix200200

Active member
אם אתה מדבר על קו הזנה חשמלי, אז התשובה היא שלילי חזק.

לא 'יתכן', בטוח
הרכבת לא מחוברת קווית לשום דבר, אז ברור שהחיבור סלולארי.
&nbsp
תיאורטית אם רכבת מחוברת לקו חשמל, היא יכולה להיות מחוברת לקו תקשורת, אבל זה יותר מסובך כי צריך גם לקבל חבילות מידע, ולא רק לשלוח, כלומר צריך לזהות מה הנקודה שממנה נשלחה החבילה, ולהחזיר לנקודות סמוכות כי בינתיים הרכבת התקדמה מעט
אם אתה מדבר על קו הזנה חשמלי, אז התשובה היא שלילי חזק.
לא ממש ניתן להשתמש בקו מתח גבוהה בשביל העברת מידע.
כמובן שלא עניין המיקום של הרכבת הוא הבעיה (הוא ממש לא ויש דרך מאוד פשוטה להתגבר על זה שנקראת ברודקאסט), כי אם איכות אות ירודה שתקבל בכזה חיבור.
האמת שלא ממש שמעתי על שימוש ברשת החשמל במתח גבוהה בשביל העברת נתונים.
בכל מערכות SCADA שקראתי עליהם, נעשה שימוש או ברדיו (מה שנקרא TWO WAY RADIO), או רשת נפרדת לצורך העברת נתונים (קו אופטי שצמוד לקו מתח גבוהה).
גם אם מתח היה מאוד יציב ונטול כל רעשים, עדיין קיימת בעיה, כי בסופו של דבר אתה צריך להתממשק לציוד שפועל במתחים נמוכים (מוליכים למחצה), ובשביל זה אתה צריך לרדת ממתח שקיים בקו (נניח 25KV) למתח של 100 וולט נניח (אולי אפילו יותר נמוך).
לא ניתן לעשות את זה ללא שנאים ושאר הדברים וזה פשוט לא מוצדק.
 

Ccyclist

Well-known member
יש מערכות לכיסוי סלולרי במערכות מטרו. כיסוי עצמאי אפשרי.

אם אתה מדבר על קו הזנה חשמלי, אז התשובה היא שלילי חזק.
לא ממש ניתן להשתמש בקו מתח גבוהה בשביל העברת מידע.
כמובן שלא עניין המיקום של הרכבת הוא הבעיה (הוא ממש לא ויש דרך מאוד פשוטה להתגבר על זה שנקראת ברודקאסט), כי אם איכות אות ירודה שתקבל בכזה חיבור.
האמת שלא ממש שמעתי על שימוש ברשת החשמל במתח גבוהה בשביל העברת נתונים.
בכל מערכות SCADA שקראתי עליהם, נעשה שימוש או ברדיו (מה שנקרא TWO WAY RADIO), או רשת נפרדת לצורך העברת נתונים (קו אופטי שצמוד לקו מתח גבוהה).
גם אם מתח היה מאוד יציב ונטול כל רעשים, עדיין קיימת בעיה, כי בסופו של דבר אתה צריך להתממשק לציוד שפועל במתחים נמוכים (מוליכים למחצה), ובשביל זה אתה צריך לרדת ממתח שקיים בקו (נניח 25KV) למתח של 100 וולט נניח (אולי אפילו יותר נמוך).
לא ניתן לעשות את זה ללא שנאים ושאר הדברים וזה פשוט לא מוצדק.
יש מערכות לכיסוי סלולרי במערכות מטרו. כיסוי עצמאי אפשרי.
https://www.citymetric.com/transpor...metro-system-whats-taking-london-so-long-1528
&nbsp
בלונדון יש דיון תמידי בעניין. מעדות אישית בברלין היתה קליטה סלולרית ב U-Bahn כבר ב 1999. בכתבה בלינק נידונה הוספת קליטה במלבורן שבאוסטרליה ויתכן (לא קראתי הכל, אני מביא כהוכחה) שיש רשימת מערכות אחרות עם כיסוי כזה. ממה שאומרים במדיה מדובר בשיטה של כבל "דולף" שהאות מגיע ממנו כמו אנטנה תת קרקעית רציפה.
&nbsp
למערכות רכבת ארציות יש בעיה דומה כשהמסילות אינן בקרבת מקומות ישוב. בדרך הביתה מלונדון יש לי חור כיסוי די רציני שחוסם אותי עד שאני 20 דקות מהתחנה שלי.
&nbsp
מערכת רכבות ארצית שרוצה ליצור כיסוי סלולרי ליד המסילות נמצאת ביתרון מסויים בהשוואה למערכות המטרו כי ניתן לבנות אנטנות סלולריות רגילות לצד המסילה במקום להסתמך על כבל ויתכן שניתן להשתמש בחיבור החשמל של מערכת האיתות ובתשתית קיימת כמו תעלות הכבלים של מערכת האיתות כדי לפרוש כבלים או סיבים אופטים בין האנטנות.
 

matrix200200

Active member
מסיבות אבטחת מידע, זה לא דבר חכם להשתמש בתשתית

יש מערכות לכיסוי סלולרי במערכות מטרו. כיסוי עצמאי אפשרי.
https://www.citymetric.com/transpor...metro-system-whats-taking-london-so-long-1528
&nbsp
בלונדון יש דיון תמידי בעניין. מעדות אישית בברלין היתה קליטה סלולרית ב U-Bahn כבר ב 1999. בכתבה בלינק נידונה הוספת קליטה במלבורן שבאוסטרליה ויתכן (לא קראתי הכל, אני מביא כהוכחה) שיש רשימת מערכות אחרות עם כיסוי כזה. ממה שאומרים במדיה מדובר בשיטה של כבל "דולף" שהאות מגיע ממנו כמו אנטנה תת קרקעית רציפה.
&nbsp
למערכות רכבת ארציות יש בעיה דומה כשהמסילות אינן בקרבת מקומות ישוב. בדרך הביתה מלונדון יש לי חור כיסוי די רציני שחוסם אותי עד שאני 20 דקות מהתחנה שלי.
&nbsp
מערכת רכבות ארצית שרוצה ליצור כיסוי סלולרי ליד המסילות נמצאת ביתרון מסויים בהשוואה למערכות המטרו כי ניתן לבנות אנטנות סלולריות רגילות לצד המסילה במקום להסתמך על כבל ויתכן שניתן להשתמש בחיבור החשמל של מערכת האיתות ובתשתית קיימת כמו תעלות הכבלים של מערכת האיתות כדי לפרוש כבלים או סיבים אופטים בין האנטנות.
מסיבות אבטחת מידע, זה לא דבר חכם להשתמש בתשתית
של רשת האיתות בשביל לחבר נוסעים לאינטרנט.
ציוד קצה עם גישה פיזית (ולא משנה באיזו צורה) לתשתית הזאת, זה מתכון לבעיות (ראה ערך מחדלי אבטחה במטוסי נוסעים החדשים שמתשמשים ברשת בעלת מאפיינים זהים לרשת הethernet הרגילה).
לגבי מערכות ספציפיות, אם אני לא טועה יש גישה לרשת הסלולאר במטרו של מוסקווה, לא ידוע לי על בעיות מיוחדות עם הרשת הזאת.
מערכת רכבות לדעתי אפילו לא ממש צריכה אנטנוט סלולאר ליד המסילות, כל עוד האיזור שבו הרכבת עוברת כבר מכוסה היטב עם תשתיות של חברות הסלולאר.
זה המצב בהרבה מקומות בארץ (לא בכולם) והייתי מנחש גם באנגליה.
אז לא ברור לי עד כמה צריך להשקיע בעניין.
בסופו של דבר, חברות הסלולאר מעוניינות להשקיע בזה בעצמן, כי זה משתלם להן.
 

Bus Nerd

Active member
ליד רוב מסילות ר"י בארץ אין צורך בהשקעה נוספת

מסיבות אבטחת מידע, זה לא דבר חכם להשתמש בתשתית
של רשת האיתות בשביל לחבר נוסעים לאינטרנט.
ציוד קצה עם גישה פיזית (ולא משנה באיזו צורה) לתשתית הזאת, זה מתכון לבעיות (ראה ערך מחדלי אבטחה במטוסי נוסעים החדשים שמתשמשים ברשת בעלת מאפיינים זהים לרשת הethernet הרגילה).
לגבי מערכות ספציפיות, אם אני לא טועה יש גישה לרשת הסלולאר במטרו של מוסקווה, לא ידוע לי על בעיות מיוחדות עם הרשת הזאת.
מערכת רכבות לדעתי אפילו לא ממש צריכה אנטנוט סלולאר ליד המסילות, כל עוד האיזור שבו הרכבת עוברת כבר מכוסה היטב עם תשתיות של חברות הסלולאר.
זה המצב בהרבה מקומות בארץ (לא בכולם) והייתי מנחש גם באנגליה.
אז לא ברור לי עד כמה צריך להשקיע בעניין.
בסופו של דבר, חברות הסלולאר מעוניינות להשקיע בזה בעצמן, כי זה משתלם להן.
ליד רוב מסילות ר"י בארץ אין צורך בהשקעה נוספת
קליטה סלולרית כבר קיימת ומוכיחים את זה כל המעצבנים שלא סותמים את הפה בשיחות בסלולר בכל נסיעה.

הבעיה היא לא קליטה, אלא שהמודמים הסלולריים בקרונות הרכבת ישנים (דור שלישי כנראה), וייתכן גם מדובר במודם אחד לכל הרכבת שמחובר לaccess point בכל קרון.

כדי לשפר את הוויפי ברכבת צריך מודם LTE נפרד לכל קרון (כי רכבת עמוסה נוסעים שכולם משתמשים בוויפי שיוצא מאותו מודם יביא מאוד מהר ל saturation של החיבור).

במנהרות הקו לירושלים (ובמנהרות הקווים האדום והירוק בת"א) סביר להניח שיותקן כבל leaky feeder כדי שתהיה קליטה של טלפונים סלולריים במנהרות, למקרי חירום.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
למיטב ידיעתי EE מכסה את האירוטונל כך שאין בעיה באירוסטאר

מסיבות אבטחת מידע, זה לא דבר חכם להשתמש בתשתית
של רשת האיתות בשביל לחבר נוסעים לאינטרנט.
ציוד קצה עם גישה פיזית (ולא משנה באיזו צורה) לתשתית הזאת, זה מתכון לבעיות (ראה ערך מחדלי אבטחה במטוסי נוסעים החדשים שמתשמשים ברשת בעלת מאפיינים זהים לרשת הethernet הרגילה).
לגבי מערכות ספציפיות, אם אני לא טועה יש גישה לרשת הסלולאר במטרו של מוסקווה, לא ידוע לי על בעיות מיוחדות עם הרשת הזאת.
מערכת רכבות לדעתי אפילו לא ממש צריכה אנטנוט סלולאר ליד המסילות, כל עוד האיזור שבו הרכבת עוברת כבר מכוסה היטב עם תשתיות של חברות הסלולאר.
זה המצב בהרבה מקומות בארץ (לא בכולם) והייתי מנחש גם באנגליה.
אז לא ברור לי עד כמה צריך להשקיע בעניין.
בסופו של דבר, חברות הסלולאר מעוניינות להשקיע בזה בעצמן, כי זה משתלם להן.
למיטב ידיעתי EE מכסה את האירוטונל כך שאין בעיה באירוסטאר
 

יבגני מ

New member
אינטרנט ברכבת הקיימת בין ירושלים לשפלה...

לא 'יתכן', בטוח
הרכבת לא מחוברת קווית לשום דבר, אז ברור שהחיבור סלולארי.
&nbsp
תיאורטית אם רכבת מחוברת לקו חשמל, היא יכולה להיות מחוברת לקו תקשורת, אבל זה יותר מסובך כי צריך גם לקבל חבילות מידע, ולא רק לשלוח, כלומר צריך לזהות מה הנקודה שממנה נשלחה החבילה, ולהחזיר לנקודות סמוכות כי בינתיים הרכבת התקדמה מעט
אינטרנט ברכבת הקיימת בין ירושלים לשפלה...
אכן, מנסיון של נסיעה בקו הרכבת מירושלים, מתחנת מלחה לתל-אביב דרך בית-שמש, רוב הדרך מירושלים לבין שמש היא ללא קליטה סלולרית כלשהיא ("בין הרים ובין סלעים...").

בהתאם, גם ה-WiFi ברכבת בכל המקטע הנ"ל אינו מקושר לאינטרנט...
 

Bus Nerd

Active member
הגיוני, מדובר בשמורת טבע, בלי אנטנות

אינטרנט ברכבת הקיימת בין ירושלים לשפלה...
אכן, מנסיון של נסיעה בקו הרכבת מירושלים, מתחנת מלחה לתל-אביב דרך בית-שמש, רוב הדרך מירושלים לבין שמש היא ללא קליטה סלולרית כלשהיא ("בין הרים ובין סלעים...").

בהתאם, גם ה-WiFi ברכבת בכל המקטע הנ"ל אינו מקושר לאינטרנט...
הגיוני, מדובר בשמורת טבע, בלי אנטנות
 
פעם אחת לא עבד, לא אומר שהוויפי לא תקין

נראה שהWIFI בזמן הנסיעה ברכבת עדיין מקרטע מישהו יודע באיזה
טכנולוגיה הרכבת משתמשת?
אני עכשיו עם לפטופ וזה עובד גרוע.
פעם אחת לא עבד, לא אומר שהוויפי לא תקין
תבדוק לפחות 10 פעמים ותחזור עם הממצאים.
 
למעלה