כבחורה חיננית אחת לשניה
היי נטע, המודעות לאבחון של נקודות חן היא גדולה וזה מעולה. יש דברים שהרפואה המערבית מעולה בהם, ואין שום סיבה לא לרתום אותה למערך הבריאות הכללי שלך. אם יש לך הרבה נקודות חן בגוף, את קודם כל צריכה להתייעץ עם רופא עור מקצועי, שיוכל לתת לך אבחנה מדויקת על מצב הנקודות. בדיקה שיגרתית כל חצי שנה- זה פק"ל כיסים. אחר כך עוברים לשלב קרם ההגנה: קרם הגנה הוא חשוב, וכן, צריך למרוח אותו על כל האזורים החשופים לשמש, ולחזור על הפעולה לאחר מספר שעות- זה על פי רמת הרגישות שלך. לי למשל הרופא עור אומר לברוח מהשמש, אבל זה קצת קשה ליישום כאשר יש ילד לרדוף אחריו, וכאשר המדינה שבה אנחנו גרים היא 90% שמשית. ולכן אני עושה כמיטב יכולתי. הוציאו לי מספר נקודות חן שפירות לחלוטין כיוון ויש מצב שהן תהפוכנה לסרטניות. אין לי שום בעיה עם זה, זה נראה לי נכון לעשות. להגיד לך שאני מרגישה יותר בטוחה? לפעמים כן ולפעמים לא, אבל זה כבר דיונים קצת יותר פילוסופים של "מה היה קורה אילו". אני יודעת שאני עושה את מה שאני יכולה לעשות. הרי אפשר לתת את הדוגמא הידועה של אותה אישה שהייתה דמות מופת בכל הקשור לאכילה בריאה, פעילות גופנית ועוד ועוד- והנה היא קיבלה סרטן, והרגישה שגופה בגד בה. מה זה אומר, שלא צריך לאכול נכון? לא. זה אומר שאנחנו צריכים להיות מודעים למה יכול להיות, לעשות כמיטב יכולתנו כדי להישאר בריאים. אצל אחד זה אומר להפוך לטבעוני, אצל השני להתחזק בדת, ואצל השלישי לאכול מלא ג'אנק. אבל לעניינך בצורה קצת יותר קונקרטית: לכי להתייעצות אצל רופא עור ותהיי במעקב. יש שממליצים לצלם את הנקודות הבעייתיות, זה מאפשר מעקב יותר מדויק. קני לך קרם הגנה והתמרחי בו כל יום לפני שאת יוצאת החוצה. השתדלי שלא להיות תחת הקרינה החזקה בשעות החמות, ואם אין ברירה, אז להקפיד ללכת בצל וכמובן להימרח. ואם צריך להוציא נקודה אחת או יותר- המלצתי היא להוציא. אגב, זה שהעור שלך רגיש לא מחייב שיהיה לך סרטן עור.