נפלה עלי רוח שטות היום

נפלה עלי רוח שטות היום

עליתי לגובה וניסיתי לנהוג את האוירון ללא סטיק. השתמשתי במצערת ודוושות. במקזז הגובה השתמשתי רק כדי לאפס את המטוס. מסתבר שבמטוס "מכוייל" כהלכה התוצאות מענינות. אפשר לנהוג את האוירון (כמובן העסק לא מומלץ בגובה נמוך....). שימו לב למימוש התופעה הידועה של זרם המדחף. כנף שמאל נופלת - אפשר להרימו עם פתיחת המנוע. כמובן השליטה על מצב האף - עם המנוע בלבד. ולבסוף - אל תנסו זאת ללא טייס מנוסה לידכם.
 

עמית ג

New member
כבר קראתי

פה על מישהו שהלך עם זה הלאה, ואפילו נחת בלי לגעת בסטיק... מישהו מהפורום, בתוספת למדריך.
 
את זה לא הייתי מעז...

אולם, כזכור מיקי ממגידו נחת ללא סטיק ב-172. (הסטיק ניתק מלמטה מהציר...) ברררר.
 
בזלין זה חלק מהתרגולת

נחיתה ללא מגע בסטיק ועם בקרת מצב אף ע"י המקזז היא חלק מהתרגולת. השליטה במטוס דרך המקזז ממש מדויקת, כמובן צריך לשמור מהירות גישה מדויקת וכו'
 

Sashal

New member
היה היה, בהסבה לפייפר עם צביקה עוזר

אפשרי בהחלט
 

nadaveiron

New member
אני מאמין שיש לא מעט שעשו זאת

(כולל אותי), בזלין. אפשרי גם בססנה, אבל קצת יותר קשה.
 

eyal bo

New member
אפשר גם בססנה

באחד ממבחני הרמה עשיתי זאת - כמעט עד הנגיעה. מומלץ כמובן מאוד לעשות עם טייס בטחון/מדריך.
 
תרגלתי את זה

פעם עם זלין 143 ופעם עם זלין 242. ה- 242 היה כמובן קשה יותר לשליטה. עם ה- 143 התרגיל די קל והסתיים בנחיתה יפה.
 
השמועות על מותי

קצת מוקדמות. (מדברי מארק טווין) מחר אתחיל לשאול שאלות אצל הנוגעים בדבר. אולי אפשר עדיין לארגן משהו. בינתיים נאדה.
 
לגבי התרגולות ללא סטיק

אני חשבתי שהמצאתי את הגלגל. מסתבר שאחרים מתרגלים זאת כנוהל רגיל. מאניאקים.
 
הנה הספור

הבוקר נחתתי מאיטליה ומגרמניה (סביט) אז נעדרתי זה זמן כבר מעקצץ לי בקצה האצבעות
 
כשכנף שמאל נופלת

אם פותחים מנוע היא אמורה ליפול עוד יותר (בהנחה של פרופלור מסתובב עם כיוון השעון מנקודת מבט מתוך תא הטייס קדימה). דוד
 

itmarc

New member
חוויתי טיסה כזו.

בטיסת לילה באחד מימי חמישי לפני כחודש לערך הדגים לי המדריך כיצד ניתן להמריא ולנחות ללא שימוש בסטיק.(ב-172 ) אלא בשימוש המקזז , המנוע והגה כיוון. אני כמובן לא אנסה זאת לעולם. גם כשאהיה טייס ולא חניך. אני אתן לכם לנחש מי המדריך....
 
למעלה