נסעתי בסקאניה...

מצב
הנושא נעול.
נסעתי בסקאניה...

נסעתי בסקאניה...
היום, בשעה 17:55 נסעתי באוטובוס סקאניה בקו 47. נסעתי בו שתי תחנות: מבניין השקם עד כיכר מילאנו שבת"א. תחילה תכננתי לסוע בקו 24 אך בזכות שראיתי : 47 רעננה" עליתי לאוטובוס הנכון. האוטובוס קצת איכזב אותי (אפרט בהמשך. המבנה של האוטובוס כדלקמן: קדמת האוטובוס:טור ימני כסא אחד, טור שמאלי שתי כסאות. אחור האוטובוס: בשני הטורים, שתי כסאות. באמצע האוטובוס רחבה לאנשים עם כסאות גלגלים, שבקצהה מעבר צר לסוף האוטבוס. חלון הפאה האחורית של האוטובוס מוגבע במקצת. כש-"מצלצלים" כדי לרדת, על השלט הלבן נידלקת כתובית "עוצר". הכתובית בצבע אפור צהוב. התקרה חלקה. כששאלתי את הנהג מה מספר האוובוס בדן, הוא התחכם איתי: תחילה אמר :"לא רוצה להגיד לך, מה ....אתה חבר ב-דן?". לאחר מכן אמר שהוא לא יודע וש"אולי כתוב מקדימה, אני לא זוכר. לסיכום, אני מעדיף את הנסיעה ב-7001 לפני ארבע שנים כשהאוטובוס (האחרון) היה עוד נסיוני. הנסיעה זכורה יותר בטוב. אשמח לפרט בהמשך. להתראות.
 
גם אני נסעתי ויש לי עוד להוסיף

נסעתי בסקאניה...
היום, בשעה 17:55 נסעתי באוטובוס סקאניה בקו 47. נסעתי בו שתי תחנות: מבניין השקם עד כיכר מילאנו שבת"א. תחילה תכננתי לסוע בקו 24 אך בזכות שראיתי : 47 רעננה" עליתי לאוטובוס הנכון. האוטובוס קצת איכזב אותי (אפרט בהמשך. המבנה של האוטובוס כדלקמן: קדמת האוטובוס:טור ימני כסא אחד, טור שמאלי שתי כסאות. אחור האוטובוס: בשני הטורים, שתי כסאות. באמצע האוטובוס רחבה לאנשים עם כסאות גלגלים, שבקצהה מעבר צר לסוף האוטבוס. חלון הפאה האחורית של האוטובוס מוגבע במקצת. כש-"מצלצלים" כדי לרדת, על השלט הלבן נידלקת כתובית "עוצר". הכתובית בצבע אפור צהוב. התקרה חלקה. כששאלתי את הנהג מה מספר האוובוס בדן, הוא התחכם איתי: תחילה אמר :"לא רוצה להגיד לך, מה ....אתה חבר ב-דן?". לאחר מכן אמר שהוא לא יודע וש"אולי כתוב מקדימה, אני לא זוכר. לסיכום, אני מעדיף את הנסיעה ב-7001 לפני ארבע שנים כשהאוטובוס (האחרון) היה עוד נסיוני. הנסיעה זכורה יותר בטוב. אשמח לפרט בהמשך. להתראות.
גם אני נסעתי ויש לי עוד להוסיף
נסעתי בשעה 15:10 מתחנת ביה"ס להנדסאים עד קק"ל פינת איילון בקו 24. האוטובוס מרהיב מבחוץ ומאכזב מבפנים. הוא מהונדס בצורה לא נוחה ולא ידידותית: הגלגל הימני הקדמי משולב (לדעתי) עם ארון החשמל ולכן אין שם כיסא והמעבר צר (ממש בתחילת האוטובוס). המנוע נמצא בעמידה מאחורי האוטובוס בצד המדרכה, מה שגורם להרגשה לא נעימה כביכול של כלא. בשל כך גם החלון האחורי קטן מאוד ומשרה תחושה לא נעימה. אין הכנה לשילוט פס מידע עם תחנות ומודד זמן. שלט העצור נכתב בפונט דייויד באוף וויט וצלצולו - פעמון פשוט (כמו בישנים של פעם - זה היה אחד הדברים היותר נחמדים באוטובוס, מזמן לא שמעתי את הפעמון הפשוט...) בכל האוטובוס גימורי פלסטיק באוף וויט שמשרים תחושה של מוצר זול והמוני, להבדיל מהתחושה האלגנטית משהו באוטובוסי מ.א.ן (הודות לצבעי האפור וכחול). הדש-בורד מוגבה מאוד אך אינו מתקדם (לעומת המאן המואר בעל הצג הממוחשב). ניכר שאיזור הנהג מאוד מרווח ודי נוח לו. זינוק האוטובוס אינו מזהיר והוא איטי בהרבה ממ.א.ן. רעש המנוע והצליל שלו די מזכירים מ.א.ן. המתלים סבירים, כך גם מערכת הבלמים. ישנם כפתורי פעמונים במקומות משונים, אך חשובים ויעילים (כדוגמה ליד הידית בין הכיסאות "פנים מול פנים"). ישנו מזגן תרמו קינג על הגג במבנה משונה (אני חושד שיש רק איוורור - ללא מזגן). האיוורור פעל כשהייתי באוטובוס והיה די חם בפנים (החלונות קטנים וגבוהים ואינם נפתחים בקלות). דיברו כאן על תחושה של צינור: היא מושרית הודות לתקרה הגבוהה ולחוסר באור (לטעמי). ככלל, האוטובוס נראה כאלטרנטיבה זולה ופשוטה יותר למ.א.ןים. אני מקווה שימשיכו ליבא מ.א.ןים, או שבמקרה הגרוע יותר, הארגז/מרכבים יעשו הסבה ישראלית לאוטובוס הזה או עדיף לOmny City שהצגתי כאן לפני כמה ימים (שהוא הבסיס לאוטובוס הזה). עוד על האוטובוס: הוא מורכב מפעל Carsa בספרד, מס´ הקו מוצג בתחתית החלון הקרוב ביותר לדלת בצד המדרכה. כאמור, לאוטובוס נוכחות רבה על הכביש, אבל הוא מאכזה מאוד בפנים. נ.ב. יצחק, אני (אנדי) ואתה למדנו יחד בכיתות ז-ט בביה"ס להנדסאים, שמחתי לראות שהצטרפת לפורום.
 
לאוטובוס 2 דלתות ואין מס´ פנימי בדן

גם אני נסעתי ויש לי עוד להוסיף
נסעתי בשעה 15:10 מתחנת ביה"ס להנדסאים עד קק"ל פינת איילון בקו 24. האוטובוס מרהיב מבחוץ ומאכזב מבפנים. הוא מהונדס בצורה לא נוחה ולא ידידותית: הגלגל הימני הקדמי משולב (לדעתי) עם ארון החשמל ולכן אין שם כיסא והמעבר צר (ממש בתחילת האוטובוס). המנוע נמצא בעמידה מאחורי האוטובוס בצד המדרכה, מה שגורם להרגשה לא נעימה כביכול של כלא. בשל כך גם החלון האחורי קטן מאוד ומשרה תחושה לא נעימה. אין הכנה לשילוט פס מידע עם תחנות ומודד זמן. שלט העצור נכתב בפונט דייויד באוף וויט וצלצולו - פעמון פשוט (כמו בישנים של פעם - זה היה אחד הדברים היותר נחמדים באוטובוס, מזמן לא שמעתי את הפעמון הפשוט...) בכל האוטובוס גימורי פלסטיק באוף וויט שמשרים תחושה של מוצר זול והמוני, להבדיל מהתחושה האלגנטית משהו באוטובוסי מ.א.ן (הודות לצבעי האפור וכחול). הדש-בורד מוגבה מאוד אך אינו מתקדם (לעומת המאן המואר בעל הצג הממוחשב). ניכר שאיזור הנהג מאוד מרווח ודי נוח לו. זינוק האוטובוס אינו מזהיר והוא איטי בהרבה ממ.א.ן. רעש המנוע והצליל שלו די מזכירים מ.א.ן. המתלים סבירים, כך גם מערכת הבלמים. ישנם כפתורי פעמונים במקומות משונים, אך חשובים ויעילים (כדוגמה ליד הידית בין הכיסאות "פנים מול פנים"). ישנו מזגן תרמו קינג על הגג במבנה משונה (אני חושד שיש רק איוורור - ללא מזגן). האיוורור פעל כשהייתי באוטובוס והיה די חם בפנים (החלונות קטנים וגבוהים ואינם נפתחים בקלות). דיברו כאן על תחושה של צינור: היא מושרית הודות לתקרה הגבוהה ולחוסר באור (לטעמי). ככלל, האוטובוס נראה כאלטרנטיבה זולה ופשוטה יותר למ.א.ןים. אני מקווה שימשיכו ליבא מ.א.ןים, או שבמקרה הגרוע יותר, הארגז/מרכבים יעשו הסבה ישראלית לאוטובוס הזה או עדיף לOmny City שהצגתי כאן לפני כמה ימים (שהוא הבסיס לאוטובוס הזה). עוד על האוטובוס: הוא מורכב מפעל Carsa בספרד, מס´ הקו מוצג בתחתית החלון הקרוב ביותר לדלת בצד המדרכה. כאמור, לאוטובוס נוכחות רבה על הכביש, אבל הוא מאכזה מאוד בפנים. נ.ב. יצחק, אני (אנדי) ואתה למדנו יחד בכיתות ז-ט בביה"ס להנדסאים, שמחתי לראות שהצטרפת לפורום.
לאוטובוס 2 דלתות ואין מס´ פנימי בדן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה