נסיעות המבחן של הקו הירוק הירושלמי יחלו בנובמבר; הפתיחה תדחה למרץ; בר אילן ב 2027

d1f2

Active member

בתחילת נובמבר יבוצעו בדיקות של מערכות החשמל והתקשורת בחלק הדרומי של תוואי הקו הירוק, במטרה להתחיל את נסיעות המבחן באמצע נובמבר, ראשית במקטע שבין תחנת הטורים, הסמוכה לתחנה המרכזית, עד למלחה, ובהמשך יתרחבו גם עד לשכונת גילה בדרום. במקביל יתחילו נסיעות מבחן במקטע שמצומת שרגאי, הסמוך למטה הארצי בירושלים, ועד קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית.

היעד שהוצב בעירייה לפתיחת הקו: 30 בינואר 2026, אך ככל הנראה הוא ייפתח רק בסוף מרץ
 

Ccyclist

Well-known member
בבר אילן\אשכול עוד לא הניחו מסילות , אז 3 שנים לפחות.
לגבי שאר הקו הלוואי סוף מרץ מעריך לפחות שנה.

מבחינת גילה, הקטמונים ורסקו - חיבור ישיר לנבון יהיה מהפכני. גם החיבור לגבעת רם יפתח אזורים חדשים לסטודנטים.

מבחינת קמפוס הר הצופים - אם מדובר במסלול של הסיבוב הארוך דרך הגבעה הצרפתית - זה פחות יעזור מחיבור ישיר דרך המטה הארצי, אבל זה יהיה חיבור טוב תוך החלפה לקו האדום.

אני לא בטוח שהיה רעיון טוב להפוך את הקו החום מהמערכת המקורית לקו לאוכלוסייה הכללית.
 
מבחינת גילה, הקטמונים ורסקו - חיבור ישיר לנבון יהיה מהפכני. גם החיבור לגבעת רם יפתח אזורים חדשים לסטודנטים.

מבחינת קמפוס הר הצופים - אם מדובר במסלול של הסיבוב הארוך דרך הגבעה הצרפתית - זה פחות יעזור מחיבור ישיר דרך המטה הארצי, אבל זה יהיה חיבור טוב תוך החלפה לקו האדום.

אני לא בטוח שהיה רעיון טוב להפוך את הקו החום מהמערכת המקורית לקו לאוכלוסייה הכללית.
הקו הירוק יעבור בפת לא בכל הקטמונים וובוודאי לא ברסקו, כבר עכשו 531 מגילה ו68 מגבעת רם מגיעים ישירות למרכזית, כמובן רקלת יותר אמינה ועם קיבולת יותר גבוהה. החיבור להר הצופים מעולה בשעות העומס גם כאשר מוסיפים תחנה בג. הצרפתית. בשעות העומס 2 ק"מ מהקו האדום יכולים לקחת יותר מחצי שעה בקצב יותר איטי מהליכה, ועדיין הרוב לא יחנו בחניון נחל צופים ויצעדו ברגל.
 

Ccyclist

Well-known member
הקו הירוק יעבור בפת לא בכל הקטמונים וובוודאי לא ברסקו, כבר עכשו 531 מגילה ו68 מגבעת רם מגיעים ישירות למרכזית, כמובן רקלת יותר אמינה ועם קיבולת יותר גבוהה. החיבור להר הצופים מעולה בשעות העומס גם כאשר מוסיפים תחנה בג. הצרפתית. בשעות העומס 2 ק"מ מהקו האדום יכולים לקחת יותר מחצי שעה בקצב יותר איטי מהליכה, ועדיין הרוב לא יחנו בחניון נחל צופים ויצעדו ברגל.

מרסקו החיבור הכי תדיר לעיר זה מהרצוג ותחנת גבעת מורדכי העתידית. קו 22 ההיסטורי היה מאד נדיר וגם כיום הוא קו למרכז העיר, לא לנבון שהיא תחנה המאפשרת יוממות לתל אביב, אולי הדבר שיציל את ירושלים.

איפה הקו האדום במצב של שני קילומטר בחצי שעה ? זה בעייתי לא רק לירושלים אלא גם למערכת המתוכננת לגוש דן אם הרק"ל הקרקעית הוותיקה בארץ מגיעה לזמנים כאלו למרות זכויות דרך בלעדיות ו 14 שנות הפעלה.
 
הקו הירוק מתאים לפת\גילה\גבעת מרדכי וקצת מקריית שמואל.
קו 22 אכן לא רלבנטי מה שכן כבר עשור וחצי קו 15 מוביל ישירות לבנייני האומה וקו 14 עם סיבוב בגבעת רם.

האדום בירושלים במהירות סבירה כ2 דקות לתחנה כמו ברוב מערכות הרקלת\מטרו
 

מיקלוש77

Well-known member
הקו הירוק מתאים לפת\גילה\גבעת מרדכי וקצת מקריית שמואל.
קו 22 אכן לא רלבנטי מה שכן כבר עשור וחצי קו 15 מוביל ישירות לבנייני האומה וקו 14 עם סיבוב בגבעת רם.

האדום בירושלים במהירות סבירה כ2 דקות לתחנה כמו ברוב מערכות הרקלת\מטרו
קרית שמואל זו שכונה קטנה של 4-5 רחובות, באזור הרב ברלין, חרל"פ והאר"י. אולי התכוונת לשכונה אחרת?
 
יש כאלו שקו 15 קרוב אליהם וכאלו שהתרגלו לנסוע בו, מעריך שיש זמנים ביממה שקו 15 יהיה יותר מהיר.
לחלופין עד שיושלמו הדרגנועים יהיו בטח נוסעים שיסעו למרכזית בירוק ויחזרו בקו 15.
 

Ccyclist

Well-known member
הקו הירוק מתאים לפת\גילה\גבעת מרדכי וקצת מקריית שמואל.
קו 22 אכן לא רלבנטי מה שכן כבר עשור וחצי קו 15 מוביל ישירות לבנייני האומה וקו 14 עם סיבוב בגבעת רם.

האדום בירושלים במהירות סבירה כ2 דקות לתחנה כמו ברוב מערכות הרקלת\מטרו

יש אזורים ברסקו ש 22 הוא הקו היחיד - חצי מטשרניחובסקי ועקרונית גם שמעוני. אלו אזורים שנמצאים טיפוס של כמה וכמה קומות מעל להרצוג, אבל הרצוג נותן להם קווים תדירים יותר. אני מכיר את האזור כי למרות שגרתי בצד השני היו לי קשרים חברתיים בו והייתי צריך ללכת את כל זה.

התחנה בגבעת מורדכי יכולה להיות רלבנטית לתושבי רסקו הן בהליכה (כי ממילא הם חייבים ללכת לאמצעים התדירים יותר) והן אם יהיו אוטובוסים משלימים.
 

yair480

Active member
יש אזורים ברסקו ש 22 הוא הקו היחיד - חצי מטשרניחובסקי ועקרונית גם שמעוני. אלו אזורים שנמצאים טיפוס של כמה וכמה קומות מעל להרצוג, אבל הרצוג נותן להם קווים תדירים יותר. אני מכיר את האזור כי למרות שגרתי בצד השני היו לי קשרים חברתיים בו והייתי צריך ללכת את כל זה.

התחנה בגבעת מורדכי יכולה להיות רלבנטית לתושבי רסקו הן בהליכה (כי ממילא הם חייבים ללכת לאמצעים התדירים יותר) והן אם יהיו אוטובוסים משלימים.
באזור זה נראה לי שאמורים להקים מעליות/ ודרגנועים כדי לחבר את התושבים באזורים תלולים לצירי רכבת קלה בדרכי הגעה נוחים.
 
למעלה