נסיעה ברכבת ביום העצמאות

מצב
הנושא נעול.

singera

New member
נסיעה ברכבת ביום העצמאות

נסיעה ברכבת ביום העצמאות
היום נסעתי מת"א לחיפה לראות את תצוגת ח"א וחיל הים התעוררתי בשעה 07:00 בבוקר והלכתי לרכבת שלום ומשם נסיעה ברכבת IC כפולה (היתה מאוד נוחה ונהנתי מאוד ירדתי בחיפה מרכז (שמשם היה אוטובוס מאורגן של חיל הים שנסע לבת גלים, תראו את החלמאות!) אח"כ שגמרתי עם התערוכה הלכתי 5 דק' ברגל לבת גליםומשם רכבת IC * 4 לחוצות המפרץ לטכני כאשר התברר לי כי פיספתי את הרכבת ב 10 דק' לקחתי אוטובוס ללב המפרץ ששם תכננתי לאכול אך היה סגור ולקחתי עוד אוטובוס עד לבת גלים ומשם רכבת (קומותיים דיי צפופה, מי הדביל שהחליט לרכוש אותה??) (לא היה מרווח לרגליים כאשר מישהו יושב מול מישהו) ואם אפשר שאלה לסיום לפני התקנת המזגנים בקרונות הפח בסוף שנות ה80 על מה פעלה התאורה והכריזה אם לא היה גנרטור??
 
חשמל בקרונות הישנים

נסיעה ברכבת ביום העצמאות
היום נסעתי מת"א לחיפה לראות את תצוגת ח"א וחיל הים התעוררתי בשעה 07:00 בבוקר והלכתי לרכבת שלום ומשם נסיעה ברכבת IC כפולה (היתה מאוד נוחה ונהנתי מאוד ירדתי בחיפה מרכז (שמשם היה אוטובוס מאורגן של חיל הים שנסע לבת גלים, תראו את החלמאות!) אח"כ שגמרתי עם התערוכה הלכתי 5 דק' ברגל לבת גליםומשם רכבת IC * 4 לחוצות המפרץ לטכני כאשר התברר לי כי פיספתי את הרכבת ב 10 דק' לקחתי אוטובוס ללב המפרץ ששם תכננתי לאכול אך היה סגור ולקחתי עוד אוטובוס עד לבת גלים ומשם רכבת (קומותיים דיי צפופה, מי הדביל שהחליט לרכוש אותה??) (לא היה מרווח לרגליים כאשר מישהו יושב מול מישהו) ואם אפשר שאלה לסיום לפני התקנת המזגנים בקרונות הפח בסוף שנות ה80 על מה פעלה התאורה והכריזה אם לא היה גנרטור??
חשמל בקרונות הישנים
לפני התקנת המזגנים והסבת קרונות הכח, הגיע החשמל לתאורה והכריזה בקרונות הישנים ממצברים גדולים שמותקנים מתחת לשלדתם (הם קיימים עד היום ומשמשים כגיבוי). אני לא ודאי לגבי זה, אבל למיטב הבנתי הם היו מוטענים בעיקר על-ידי מחוללים ('דינמו') בחוגונים שלך כל קרון. לעומת המצב הזה, באירופה מקובל בדרך כלל שהחשמל מועבר לקרונות מהקטר, במקרה שזה קטר חשמלי, ולפחות בבריטניה מותקנים ברוב קטרי הדיזל המיועדים לרכבות נוסעים חיבורי חשמל לקרונות, שוב, מתוך התפיסה שאין שם מיזוג אוויר - לכל היותר חימום חשמלי.
 

singera

New member
מה ההבדל בין חימום למיזוג

חשמל בקרונות הישנים
לפני התקנת המזגנים והסבת קרונות הכח, הגיע החשמל לתאורה והכריזה בקרונות הישנים ממצברים גדולים שמותקנים מתחת לשלדתם (הם קיימים עד היום ומשמשים כגיבוי). אני לא ודאי לגבי זה, אבל למיטב הבנתי הם היו מוטענים בעיקר על-ידי מחוללים ('דינמו') בחוגונים שלך כל קרון. לעומת המצב הזה, באירופה מקובל בדרך כלל שהחשמל מועבר לקרונות מהקטר, במקרה שזה קטר חשמלי, ולפחות בבריטניה מותקנים ברוב קטרי הדיזל המיועדים לרכבות נוסעים חיבורי חשמל לקרונות, שוב, מתוך התפיסה שאין שם מיזוג אוויר - לכל היותר חימום חשמלי.
מה ההבדל בין חימום למיזוג
שניהם לוקחים המון חשמל בערך אותו דבר
 
חימום חשמלי ומיזוג

מה ההבדל בין חימום למיזוג
שניהם לוקחים המון חשמל בערך אותו דבר
חימום חשמלי ומיזוג
למיטב הבנתי (שאינה מעמיקה בתחום זה) הפעלת חימום חשמלי סלילי (כמו התנור החשמלי בבית, רק יותר גדול) דורשת פחות חשמל בקרון רכבת מאשר מיזוגו על-ידי מזגן של ממש, עם מדחס וכל מה שקשור בזה. אם אני טועה, אתם מוזמנים לתקן אותי, כמובן.
 

four seasons

New member
גם לי יצא לנסוע...

נסיעה ברכבת ביום העצמאות
היום נסעתי מת"א לחיפה לראות את תצוגת ח"א וחיל הים התעוררתי בשעה 07:00 בבוקר והלכתי לרכבת שלום ומשם נסיעה ברכבת IC כפולה (היתה מאוד נוחה ונהנתי מאוד ירדתי בחיפה מרכז (שמשם היה אוטובוס מאורגן של חיל הים שנסע לבת גלים, תראו את החלמאות!) אח"כ שגמרתי עם התערוכה הלכתי 5 דק' ברגל לבת גליםומשם רכבת IC * 4 לחוצות המפרץ לטכני כאשר התברר לי כי פיספתי את הרכבת ב 10 דק' לקחתי אוטובוס ללב המפרץ ששם תכננתי לאכול אך היה סגור ולקחתי עוד אוטובוס עד לבת גלים ומשם רכבת (קומותיים דיי צפופה, מי הדביל שהחליט לרכוש אותה??) (לא היה מרווח לרגליים כאשר מישהו יושב מול מישהו) ואם אפשר שאלה לסיום לפני התקנת המזגנים בקרונות הפח בסוף שנות ה80 על מה פעלה התאורה והכריזה אם לא היה גנרטור??
גם לי יצא לנסוע...
ביום העצמאות בקומותיים וקרנוע, הקרנוע רכבת די נוחה לנסיעה פרוורית לעומת הקומותיים שלדעתי מתאימה לנסיעות פרווריות קצרות כמו ת"א נתניה או רחובות או ראש העיין, נסיעה איתה בקו בין עירוני כמו ת"א חיפה נהריה או ב"ש או לירושליים (במהרה בימנו) היא סיוט. בכל אופן רכבת מומלצת לנסיעה בין עירונית שהנסיעה בה היא חוויה ומרווחת זה קרונות המודו שהיא הכי שווה שיש היום לרכבת, נסעתי ברכבות של צרפת ואנגליה והם פחות נוחות מהמודו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה