נסיונות להכשיר את מתחם ירקנים בגלל גישה לתחנת רכבת

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
נסיונות להכשיר את מתחם ירקנים בגלל גישה לתחנת רכבת

נסיונות להכשיר את מתחם ירקנים בגלל גישה לתחנת רכבת
http://www.themarker.com/realestate/1.4166075
בכתבה נאמר שהסיבה העיקרית היא דרכי גישה לתחנת רכבת סגולה.
אם צו הריסה אכן יבוצע, יווצר מצב אבסורדי שבו לא תהיה גישה לתחנה (כך לפי הכתבה).
בינתיים ההצבעה נדחתה למרות שהיה רוב מכריע להכשרה בדיעבד של עבירות בנייה במתחם.
הגורם היחיד שעדיין מתנגד הוא משרד המשפטים.
 

oshri1987sg

Active member
שיהרסו את הקניון עצמו בלבד

נסיונות להכשיר את מתחם ירקנים בגלל גישה לתחנת רכבת
http://www.themarker.com/realestate/1.4166075
בכתבה נאמר שהסיבה העיקרית היא דרכי גישה לתחנת רכבת סגולה.
אם צו הריסה אכן יבוצע, יווצר מצב אבסורדי שבו לא תהיה גישה לתחנה (כך לפי הכתבה).
בינתיים ההצבעה נדחתה למרות שהיה רוב מכריע להכשרה בדיעבד של עבירות בנייה במתחם.
הגורם היחיד שעדיין מתנגד הוא משרד המשפטים.
שיהרסו את הקניון עצמו בלבד
 

matrix200200

Active member
אני לא משפטן, אבל לא נראה לי שזה אפשרי

שיהרסו את הקניון עצמו בלבד
אני לא משפטן, אבל לא נראה לי שזה אפשרי
אם זה שטח חקלאי, אז גם אסור היה לבנות את החניות ואת כבישי הגישה.
הם חייבים לשנות את ייעוד הקרקרע בשביל להשריא את זה, אבל אז גם המרכז המסחרי יהפוך לחוקי.
הם אולי יכולים להרוס אותו כי נבנה ללא אישורים, אבל לא יוכלו למנוע מיזם אחר לבנות אותו שוב אם ייעוד הקרקע ישתנה.
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שיותר קל לשנות את ייעוד הקרקע לשימוש לא מסחרי

אני לא משפטן, אבל לא נראה לי שזה אפשרי
אם זה שטח חקלאי, אז גם אסור היה לבנות את החניות ואת כבישי הגישה.
הם חייבים לשנות את ייעוד הקרקרע בשביל להשריא את זה, אבל אז גם המרכז המסחרי יהפוך לחוקי.
הם אולי יכולים להרוס אותו כי נבנה ללא אישורים, אבל לא יוכלו למנוע מיזם אחר לבנות אותו שוב אם ייעוד הקרקע ישתנה.
נראה לי שיותר קל לשנות את ייעוד הקרקע לשימוש לא מסחרי
למשל לשנות אותו ל"חניון" או "דרך" או "תחנת רכבת, דרכי גישה ומתקני דרך".
 

matrix200200

Active member
אם יש כזה ייעוד קרקע שישנו.

נראה לי שיותר קל לשנות את ייעוד הקרקע לשימוש לא מסחרי
למשל לשנות אותו ל"חניון" או "דרך" או "תחנת רכבת, דרכי גישה ומתקני דרך".
אם יש כזה ייעוד קרקע שישנו.
אני לא מספיק מכיר את סוגי הייעודים השונים שקיימים והפרוצדורה לשינוי בייעוד.
 

Bus Nerd

Active member
עשו הפקעות קרקע גדולות יותר בעבר.

אם יש כזה ייעוד קרקע שישנו.
אני לא מספיק מכיר את סוגי הייעודים השונים שקיימים והפרוצדורה לשינוי בייעוד.
עשו הפקעות קרקע גדולות יותר בעבר.
אין שום סיבה שלא יפקיעו גם את הקרקע של המתחם הזה בשביל דרכי גישה מסודרות לתחנת הרכבת. ואי אפשר להגיד שהמרכז המסחרי נחוץ בשביל לממן את תחזוקת החניון או שקר כזה, כי החניון הזה לא מתוחזק ומלא בורות.

אם אני הייתי המדינה, הייתי מפקיע את השטח וטוען שלבעלי הקרקע מגיעים רק פיצויים מינמליים, כי הם כבר קיבלו המון "פיצויים" בדמות הרווח שהם עשו שלא כדין מהשטח הזה.
 

matrix200200

Active member
הכתבה לא מדברת על זה

עשו הפקעות קרקע גדולות יותר בעבר.
אין שום סיבה שלא יפקיעו גם את הקרקע של המתחם הזה בשביל דרכי גישה מסודרות לתחנת הרכבת. ואי אפשר להגיד שהמרכז המסחרי נחוץ בשביל לממן את תחזוקת החניון או שקר כזה, כי החניון הזה לא מתוחזק ומלא בורות.

אם אני הייתי המדינה, הייתי מפקיע את השטח וטוען שלבעלי הקרקע מגיעים רק פיצויים מינמליים, כי הם כבר קיבלו המון "פיצויים" בדמות הרווח שהם עשו שלא כדין מהשטח הזה.
הכתבה לא מדברת על זה
מה שהכתבה טוענת (לא יודע אם זה נכון או לא) שלא ניתן להשמיש את המתחם לשימוש הרכבת, או בכלל כל שימוש שהוא שכן השטח מיועד לצרכים חקלאיים בלבד.
לבעלים על הקרקע אין שום קשר לסוגיה כרגע.
הקטע הוא שלפי החוק, אם מדובר בקרקע חקלאית, לא ניתן לשמש אותה לא לחניות ולא לדרכי גישה לרכבת.
כולם מסכימים שזה מצב הזוי ורוצים לתקן אותו.
הבעיה היא (אם אני מבין נכון) שבגלל שיש כבר החלטת בית משפט (הובא לפורום לא מזמן), חייבים להרוס את הכל ואז להתחיל לדון בשינוי ייעוד שזה כנראה פרוצדורה שלוקחת זמן.
אז מה שרוצים לעשות זה לשנות את הייעוד באופן מזורז ובכך למנוע את ההריסה.
הבעיה היא, שאם משנים את ייעוד הקרקע, אז גם הבעלים ירצה שלא יהרסו את מה שהוא בנה וידרוש עיכוב בהריסה, מה שכמובן לא רוצים לעשות כי זה מעודד עבריינות.
זאת הסיבה שמשרד המשפטים מתנגד לשינוי ייעוד.
אז הם נמצאים בברוך רציני ולא ברור להם מה לעשות בשביל שמצד אחד להכשיר את דרכי הגישה וחניות רכבת וגם לא לאפשר לבעלי המתחם להמשיך להשתמש במתחם.
אגב עוד עניין שאולי בעייתי, ייתכן שחלק מאותם כבישי גישה וחניות נבנו על ידי הבעלים ואז זה בכלל לא נראה טוב שמדינה מפקיעה את הנכס מבעלים ומשמישה אותו לצורך ציבורי (ללא קשר לעבירות שנעשו ועליהם כבר היה פסק דין וגם היה קנס של כמה מיליוני שקלים).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה